Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä esittää epäilyksiä ettei lapsi olisi hänen

Vierailija
21.11.2023 |

Meille on syntymässä joulukuussa esikoinen ja nyt syksyn aikana mies on alkanut esittää yhtä useammin epäilyksiä ja vihjauksia siitä ettei lapsi olisi hänen. Hän sanoo ne aluksi vähän kuin vitsinä, että miten sitä koskaan voi olla varma isästä, mutta nyt myös aika suoraan esimerkiksi riidan aikana sanomalla "mistä mä edes tiedän onko sen mun". Yleensä mies lähtee noista tilanteista ja myöhemmin vähättelee koko tilannetta eikä halua puhua siitä.

Mitään syytä isyysepäilyksiin ei ole. Ollaan oltu vuosia yhdessä ja ihan yhdessä toivottu lasta. Isyydentunnustus olisi mahdollista neuvolassa, mutta sitäkään mies ei vielä ole halunnut tehdä. Eipä hän oikeastaan käynneilläkään olut mukanakaan.

Kommentit (379)

Vierailija
361/379 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ihan paniikissa täällä, joten eiköhän se jo kerro totuuden;). Itse naisena ja naimisissa olevana olisin ihan mainiosti voinut tehdä testin isyyden vahvistamisesta jos mieheni näin olisi toivonut. Mielestäni se pitäisikin tehdä kaikille. Ihan liikaa naiset valehtelevat poikaystävilleen ja miesystävilleen. 

Et sä mikään nainen ole etkä mitään naimisissa. Sama pojankolli, ehkä tosin hame päällä, joka trollaa, kun mieli tekis naida, vaan ei uskalla luottaa siihen, että olisi niin mies, että nainen häntä arvostais.

Pelkää eikä uskalla inahtaakaan sieltä peräkamaristaan. Ainut kontakti naisenpuoliin on alituinen intos ja mammapalstalla uhoominen.

M.24

Vierailija
362/379 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika tunnetusti vaarallisinta naiselle! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/379 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä minä tekisin? 

Lähtökohtaisesti tuollainen vihjailu olisi minulle todella loukkaavaa. Varmaan alkaisin samalla tavalla epäilemään ääneen, että mies olisi jonkun kaverinsa lapsen isä, vihjailemaan siihen suuntaan, ja pohtimaan, pitäisiköhän sekin isyystestillä tarkistaa. Kun kerran isyyksiä epäillään, niin voihan sitä miehenkin kohdalla epäillä, että olisi jo jonkun lapsen isä, pettämisen seurauksena. Katsoisin, miten mies tähän suhtautuisi ja toteaisin, että itsehän epäilee aivan samaa. 

Vierailija
364/379 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole millään tavalla normaalia että mies alkaa kesken raskauden epäillä sitä onko lapsi hänen, jos lasta on yhdessä toivottu ja yritetty.

Vierailija
365/379 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Perus av-mamma pettää heti tilaisuuden tullen, onneksi isyystestin voi sitten tehdä salaa.

Kuin monta perus av-mammaa tunnet? Oikeesti? Taidat olla itse se häntäheikki ja pikkasen projisoit.

Vierailija
366/379 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ihan paniikissa täällä, joten eiköhän se jo kerro totuuden;). Itse naisena ja naimisissa olevana olisin ihan mainiosti voinut tehdä testin isyyden vahvistamisesta jos mieheni näin olisi toivonut. Mielestäni se pitäisikin tehdä kaikille. Ihan liikaa naiset valehtelevat poikaystävilleen ja miesystävilleen. 

En ole mitenkään paniikissa vaan pidän todella moraalittomana ja typeränä asiana, että kaikkia naisia pitäisi epäillä pettämisestä ja valehtelusta todella pienen vähemmistön vuoksi. 

Ei mulla ole mitään pelättävää koska tiedän, että mun 20v. lapsen isä on se jonka nimi on papereissa. En exää pettänyt joten miten kukaan muu voisikaan olla isä. Kerroin jo tuossa aiemmin, että lapsesta näkee kyllä kuka on isä. 

Joo toi paniikki on kyl ihan lukijan omassa päässä. Meillä ei ole ollut epäilystä, testaaminen olis ollut typeristä typerin rahanhukka.

Vierailija
367/379 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hienon isän valitsit lapsellesi :(

Ja sinä siis tiedät, että mies kertoi jo hyvissä ajoin ennen raskautta alkavansa kusipääksi?

Vierailija
368/379 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no dna testihän asian ratkaisee. ihan normaali käytäntö jos epäillyttää, kun vain nainen on todennäköisesti lapsen vanhempi.

Vierailija
369/379 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no dna testihän asian ratkaisee. ihan normaali käytäntö jos epäillyttää, kun vain nainen on todennäköisesti lapsen vanhempi.

Mutta ei ole normaali käytäntö epäillä.

Vierailija
370/379 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin nuo miehen kommentit tulevat, epävarmuus kumpuaa jostakin, joko omasta käytöksestään, taustastaan tai lähipiirin kommenteista - ei olisi ensimmäinen kerta, kun miehen vanhemmat tai ystävät heittävät asiatonta läppää, joka jääkin epävarman mieleen elämään. Normaalia kommentointiahan tuo ei missään nimessä ole.

Sinuna nostaisin kissan pöydälle ja kysyisin mieheltä, että mistä on oikein kysymys. Miksi hän luulee, ettei lapsi ole hänen? Haluaako mies isyystestin?

Ehkä hän on narsistinen, joka ei kestä menettävänsä kaiken huomionsa. Ehkä hän pettää itse. Ehkä hän ei tunne ansaitsevansa sinua ja perhettä ja sabotoi jo kaikkea valmiiksi. Ehkä uusi elämäntilanne vain pelottaa ja se ilmenee noin. Onko hänen oma perhetaustansa kunnossa? Voiko miehen vanhemmat tai kaverit sabotoida miehen mieltä ja iskeä mustasukkaiseen ja/tai epävarmaan puoleen? Onko miehellä hyviä roolimalleja isyydestä - oma isä, isoisät, muut sukulaiset, kaverit?

On varmasti viisasta suunnitella elämää lapsen kanssa kahdestaan, jottei tule täytenä yllätyksenä, jos mies päättää jättää teidät. Neuvolasta saa varmaankin apua ja tukea tilanteeseen. 

Vierailija
371/379 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat kaikki testattu. Vaimo ei ottanut asiasta pulttia. Toki sovimme asiasta jo vuosia ennen lapsia.

Hyvä hyvä, mutta kai ymmärrät et jos ette olisi näistä sopinu vaan töräyttäisit puskista loppuraskauden aikana niin olis eri rilanne?

Vierailija
372/379 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat kaikki testattu. Vaimo ei ottanut asiasta pulttia. Toki sovimme asiasta jo vuosia ennen lapsia.

Hyvä hyvä, mutta kai ymmärrät et jos ette olisi näistä sopinu vaan töräyttäisit puskista loppuraskauden aikana niin olis eri rilanne?

Kyllä. En itse toimisi noin. Onko nykyjonnet kaikki tuollaisia mikkihiiriä kun ei puhuta enää asioista ajallaan, kuten vaikka tuo dna testaus. Minulle se oli kriteeri ennenkuin kondomin käytön lopetan että ne jälkipolvet sitten testataan, vaimolle ei ollut ongelma. Jos ei perhettä halua/kestä kannattaa miehen sanoa että ei lisäänny ja käyttää sitä kortsua/piuhat poikki. Ei kukaan jaksa arvuutella onko se mies tosissaan vai ei, isänä oleminen on kuitenkin helpompaa kuin äitinä oleminen.

Vierailija
373/379 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että tilaa isyystestin ja myös maksaa sen. 

Vierailija
374/379 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole muita isäehdokkaita,  niin mistä mies luulee lapsen saaneen alkunsa ? Haikarako sen tuo ? 

Vierailija
375/379 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä lapsesta tulee ennen pitkää aikuinen ja hänen suosiotaan se yksinäinen isä sitten yrittää saavuttaa, kun on se oma napa ja nautinnot olleet niin niin tärkeitä silloin, kun sitä isänturvaa oisi tarvittu.

Kyllä se on paha epäluottamuksen osoitus ja loukkaus vaimolle, joka miehen lasta kantaa.

Kaikki miehet eivät koskaan saa olla isänä kenellekään.

Se on etuoikeus ja kyllä mies huolehtii omistaan, jos on mies eikä mikään hiiri.

Mutta onko se oma? Jos ei ole niin voi suksia helkuttiin

Vanhemmuus ei ole pelkkää biologiaa. Voit ihan itse päättää, oletko isä vai et. Toivottavasti sulle selviää, että äitis oli kylän jakorasia ja isäsi onkin jonkin ihan toinen hemmo kuin mitä luulit. Ja kaiken hyvän päälle se mies, joka sut hoiti, tiesi koko ajan, ettei ole sun biologinen isä plus se bio-isä ties myös, muttei välittänyt p*skan vertaa, koska pystyi luistamaan elareista.

Eri

Vierailija
376/379 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin ja miniä epäsymmetrinen suhde johtuu siitä, että anoppi epäilee tiedostamattomasti lapsen isyyttä. 

Vierailija
377/379 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hienon isän valitsit lapsellesi :(

Toisin kuin kuvittelet, miesten otsissa ei lue laatuluokitusta. Tuollainen harhainen käytös alkaa vähitellen ja voi liittyä esim. narsismiin tai muihin mielenterveyden häiriöihin.

Kukaan ei ns. pimahda yhtenä aurinkoisena iltapäivänä, vaan muutos tapahtuu vähitellen.

Mutta tokihan sinä pidät miehiä yksinkertaisina ja ennustettavina, koska olet itse yksinkertainen ja lattea.

Vierailija
378/379 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa laissa pakollinen isyystesti, välttyisi näiltä riidoilta. 

Vierailija
379/379 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tulin raskaaksi, kun mies ei osannut käyttää kondomia. Hän ei epäillyt isyyttään. Oma vika.