Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä esittää epäilyksiä ettei lapsi olisi hänen

Vierailija
21.11.2023 |

Meille on syntymässä joulukuussa esikoinen ja nyt syksyn aikana mies on alkanut esittää yhtä useammin epäilyksiä ja vihjauksia siitä ettei lapsi olisi hänen. Hän sanoo ne aluksi vähän kuin vitsinä, että miten sitä koskaan voi olla varma isästä, mutta nyt myös aika suoraan esimerkiksi riidan aikana sanomalla "mistä mä edes tiedän onko sen mun". Yleensä mies lähtee noista tilanteista ja myöhemmin vähättelee koko tilannetta eikä halua puhua siitä.

Mitään syytä isyysepäilyksiin ei ole. Ollaan oltu vuosia yhdessä ja ihan yhdessä toivottu lasta. Isyydentunnustus olisi mahdollista neuvolassa, mutta sitäkään mies ei vielä ole halunnut tehdä. Eipä hän oikeastaan käynneilläkään olut mukanakaan.

Kommentit (379)

Vierailija
61/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyystesti pitäisi olla norminäytäntö 

Vierailija
62/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vielä päälle nelikymppisenä saan kuulla omalta isältäni ajoittain, että "tiedä ootko mun lapsi ollenkaan" tai "kuka sen tietää kenen lapsi olet". Ja olen ihan hänen äitinsä näköinen. Tämä epäilys alkoi äitini mukaan raskausaikana ja tuskimpa loppuu ikinä. Perinnön hän on testamentannut lapsilleni. En tajua logiikkaa, että epäilee etten ole hänen lapsensa, mutta lapsenlapsia on ikävä ja saa kuulemma nähdä heitä liian harvoin. Ollut hirveä isä minlle ja sisaruksilleni, parempi olisi ollut, jos äiti olisi ottanut eron jo raskausaikana. 

Eikö tämmöiset ole helppo vaientaa ihan sillä perustason kaupallisella dna-testillä?

Kun höpinä alkaa niin testi esiin käsilaukusta ja sylkinäytteet postiin.

Miksi vuosi pitäisi kenenkään epäilyksiä tai epätietoisuutta sietää turhaan?

Äiti kokee sen loukkaavana ja isäkään ei halua. Arvaan, että hänelle on tärkeämpää päästä säännöllisesti loukkaamaan kuin selvittää totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on joko epävarma itsestään tai pettää.

Saimme muutama vuosi sitten lapsen. Mua pelotti jonkin verran ja jotenkin sain kehitettyä pääni sisällä pelon siitä ettei miesystäväni olekaan lapsen isä. En ollut edes pettänyt mutta silti epäilin tyyliin "olin siellä juhlissa ilman miestä, jos joinkin liikaa ja en muista pettäneeni". (En ikinä ole menettänyt muistiani ja juon muutenkin kohtuudella) Jotenkin se esikoisen syntyminen vain jännitti ja koska kaikki sujui hyvin raskaudessa niin piti kehittää jokin ihan älytön pelko. :D Miehelle en puhunut mitään tästä koska: "Hei tehdäänpä isyystesti, mä epäilen että sä et ole lapsen isä. En mä mitään pettänyt ole mutta varmuuden vuoksi..." 

Miehesi käyttäytyy kyllä törpösti vaikka pelko johtuisikin vain epävarmuudesta. Istuta se mies pöydän ääreen ja vaadit keskustelemaan. 

Isyyden voi tunnustaa myös jälkikäteen, mekin teimme niin. Mies oli useimpien neuvolakäyntien aikaan työreissuissa ja lopussa se vain unohtui. Piti varata aika lastenvalvojalle ja täyttää muutama paperi. Lastenvalvojan puheista ymmärsin että lähes kaikki parit tekevät tunnustuksen jo neuvolassa. 

Vierailija
64/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näiden kanssa voi keskustella. Parempi että lähdet johonkin turvaan.

Vierailija
65/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä testi ja potki sitten ukko helvettiin. Sairaalloinen mustasukkaisuus on red flag

Vierailija
66/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat eron, isyystesti sitten kun lapsi syntynyt.  Mies tapaa lasta joka toinen viikonloppu sitten kun lapsi vähän isompi. Mieluummin valvotusti.

Kannatetaan! Tuollaisella miehellä/isällä kukaan mitään tee. 

Vierailija
67/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetä testi ja potki sitten ukko helvettiin. Sairaalloinen mustasukkaisuus on red flag

Mä tekisin niin päin, että nostaisin kytkintä heti ja hakisin eroa.

Teettäköön paskiainen testin jos haluaa.

Eikö tästä häiriintyneisyydestä ole aiemmin näkynyt oireita? 

Vierailija
68/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä sitten maksat ne veroilla?

Riittäiskö ihan, että harhaiset äijät teettää testin.

Vierailija
69/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Heti, mene turvakotiin ja kerro miehen syytöksistä. Hanki todisteita siitä. Helpompi saada yksinhuoltajuus.

Vierailija
70/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettänyt itse.

Vierailija
71/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei aiempien yhdessäolovuosien aikana käyttäytynyt näin epämiellyttävästi ja epäilyttävästi, jotain on niin pahasti vialla, että ap:n kannattaa miettiä valmiiksi suunnitelmat B ja C. 

Mies joko pettää, suunnittelee hatkoja tai on muuten vain kyllästynyt leikkimään perhettä ja parisuhdetta. Miehellä on ilmeisesti ikää enemmän kuin täysi-ikäisyyden ohittaneella, joten käytös on huolestuttavaa.

Vierailija
72/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää vastuuta. Kysy suoraan pelkääkö vanhemmuutta. Se pelko voi näkyä epäilyksenä. 

Vierailija
73/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat eron, isyystesti sitten kun lapsi syntynyt.  Mies tapaa lasta joka toinen viikonloppu sitten kun lapsi vähän isompi. Mieluummin valvotusti. 

Ja kun testi paljastaa että ei tosiaan ole lapsen isä, niin älä unta nää elareista.

Vierailija
74/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi että hoidat vanhemmuuden yksin. Ei tollasella isällä tee yhtään mitään, harmia siitä vain on.

Eihän mies ole tehnyt väärin, jos lapsi ei ole hänen, vaan nainen, että tuollainenko on hyvä kasvattaja?

Vierailija
75/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, kun nykyään naisten asenne ja käytös on sellaista, että siitä isyydestä ei koskaan voi olla mitään varmuutta.

Vierailija
76/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä joille isyystesti on tehty, yli 30% ei olekaan ollut biologinen isä. Ei ihme, että epäilyttää.

Ja edelleen oikea luku on 1-2%. 

Vierailija
77/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keskustelet asian läpi ja sanot miten loukkaavaa tuollainen on. Jos vielä jatkuu niin kannattaa miettiä sitten jo eroa. Tuo voi vielä paheta kun lapsi syntyy.  

Vierailija
78/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies pettää sua. Usein tollaset syytökset heijastuu omasta käytöksesta..

Vierailija
79/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä isyyden tunnustus? Eli ette ole naimisissa? Miksi olette suunnitellusti menneet lisääntymään ennen naimisiin menoa?

Itse jättäisin tyypin jos ihan tyhjästä lähtisi syyttelemään pettämisestä.

Vierailija
80/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, kun nykyään naisten asenne ja käytös on sellaista, että siitä isyydestä ei koskaan voi olla mitään varmuutta.

Millä tavalla miesten käytös on luotettavaa?  Tälläkin sankarilla saattaa  toinenkin lapsi olla tulossa. Salainen toive on, et vaimo on pettänyt, jotta oma syyllisyys helpottuu.