Mä en ymmärrä, miksi monet inhoaa kesäkeittoa?
Ihania maukkaita uusia perunoita ja kasviksia sekä yrteillä ja sulatejuustolla maustettu liemi. Mun lempiruokaa! Mikä siinä muka on pahaa?
Kommentit (102)
Se maku ja rakenne. Maidossa lilluvia kasviksia 🤮
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa sillä rakenteella on muihin keittoihin? Et taida syödä myöskään kermaista kalakeittoa tms?
Minä lapsena pidin kesäkeitosta. Pidän edelkeen, mutta muu perhe ei.
Toinen suosikkini/perheen inhokki on ohrajauhopuuro.
Vierailija kirjoitti:
Et vaan osaa tehdä hyvää, jos sun kasvikset lilluu maidossa.
Ei maitoperunoihin kuulu kasvikset 😄
Mitä kaikkea muuta sä et ymmärrä mistä SINÄ itse tykkäät ja toiset ei tykkää.
Laihialainen kesäkeitto: lämmintä vettä kukkaiskuviollisella lautasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa sillä rakenteella on muihin keittoihin? Et taida syödä myöskään kermaista kalakeittoa tms?
Eri: en syö myöskään maitopohjaista ("kermaista") kalakeittoa. Keitetty maito ei vaan uppoa, ja kasviksiin tulee kummallinen rakenne kesäkeitossa, kun siinä on maitoa.
Syön mielelläni kirkasliemistä tai vaikka tomaattimurskapohjaan keitettyä kasviskeittoa, mutta en mitään maitokeittoja. En lisää sosekeittoihinkaan kermaa tai muuta maitovalmistetta. Ainoat sietämäni maitopohjaiset leimiruuat ovat pinaatti/nokkoskeitto ja bechamel-kastike (esimerkiksi lasgnessa).
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei maitoperunoihin kuulu kasvikset 😄
Se onkin eri ruoka eikä siihen tule myöskään sulatejuustoa. Toinen herkkuni tuo maitoperunat, ruisleivän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaan osaa tehdä hyvää, jos sun kasvikset lilluu maidossa.
Enpä edes yritä tehdä. Miksi tekisin jotain, mistä en todellakaan pidä. Muiden tekemiä olen joutunut syömään, kaipa heistä kukaan ei osaa tehdä hyvää.
Maito ja porkkana vaan eivät sovi yhteen ja sama juttu kukkakaalin kanssa. Ja herneiden kanssa. Ja se haju 🤮
No en oikeastaan minäkään, ja kouluruoistakin pidin muiden inhoamasta tillilihasta ja kanaviillokista.
😀
Tämä todellakin kannattaa kokea aikuisena uudestaan.
Tein satokauden tuoreista kasviksista mantelimaitoon. Jotain näitä vuustoja sekaan -ihan törkeän hyvää. Jokainen voi itse päättää kasvisten määrän.
Kasvikset ovat hyviä kaikissa muissa muodoissaan , mutta ei todellakaan maitoisessa liemessä. Olen kaikkiruokainen , mutta perinteinen kesäkeitto tekee tiukkaa
Teen kesäkeiton kookosmaitoon, on hyvää.
Mutsi piti just ton saman markkinointipuheen.
Mä inhosin aiemmin kun aina kaikki oli lötköksi mössöksi keitettyä.
Nyt kun teen itse tuoreista kasviksista kypsennän ne al dente, sekaan koskenlaskija mustaa, ah niin hyvää! Meillä lapsetkin pyytää tuota näin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset ovat hyviä kaikissa muissa muodoissaan , mutta ei todellakaan maitoisessa liemessä. Olen kaikkiruokainen , mutta perinteinen kesäkeitto tekee tiukkaa
Sama. Se on tuo yhdistelmä maito ja kasvikset, mikä tekee siitä ällöttävän. Harvoja ruokia inhoan, mutta kesäkeitto on sellainen. Etenkin kukkakaali tai joku vihreä papu + maito..... Hyi helevetti. Tulee mieleen kiinteitä juuri syömään oppineen vauvan pukla.
Syön kyllä perinteistä kalakeittoa, sillä se kalan aromi peittää jotenkin sen maitoisuuden.
Maistoin lapsena, en tykännyt. Sen jälkeen ei missään olekaan ollut tarjolla. Voisin maistaa uudestaan.
Hyi, miksi toit sen mieleen?