Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen isä esittää epäilyksiä ettei lapsi olisi hänen

Vierailija
21.11.2023 |

Meille on syntymässä joulukuussa esikoinen ja nyt syksyn aikana mies on alkanut esittää yhtä useammin epäilyksiä ja vihjauksia siitä ettei lapsi olisi hänen. Hän sanoo ne aluksi vähän kuin vitsinä, että miten sitä koskaan voi olla varma isästä, mutta nyt myös aika suoraan esimerkiksi riidan aikana sanomalla "mistä mä edes tiedän onko sen mun". Yleensä mies lähtee noista tilanteista ja myöhemmin vähättelee koko tilannetta eikä halua puhua siitä.

Mitään syytä isyysepäilyksiin ei ole. Ollaan oltu vuosia yhdessä ja ihan yhdessä toivottu lasta. Isyydentunnustus olisi mahdollista neuvolassa, mutta sitäkään mies ei vielä ole halunnut tehdä. Eipä hän oikeastaan käynneilläkään olut mukanakaan.

Kommentit (379)

Vierailija
281/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lämmennyt sille idealle että kaikki lapset testataan automaattisesti. Samalla muodostetaan rekisteri, niin että jos mies tekee aviottoman lapsen jossain festareilla kännissä naisen kanssa jonka nimeä ei edes muista, niin elareitten maksulappu tulee postiin automaattisesti heti vauvan syntymän jälkeen ja seuraavat 18 vuotta. 

Kuka testaamisen maksaa?

Valtio tietysti kuten myös rekisterin ylläpidon ja elareiden perimisen. 

Elsreiden perimiseksi ei kaikkia kannattaisi testat. Vain heidät joilta niitä elareita peritään. Siihen on jo nyt mahdollisuus jos isyyttä ei ole muuten tunnustettu.

Mitä ihmettä just luin?

Elareita ei peritä kun isäksi merkityltä.

Vierailija
282/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lämmennyt sille idealle että kaikki lapset testataan automaattisesti. Samalla muodostetaan rekisteri, niin että jos mies tekee aviottoman lapsen jossain festareilla kännissä naisen kanssa jonka nimeä ei edes muista, niin elareitten maksulappu tulee postiin automaattisesti heti vauvan syntymän jälkeen ja seuraavat 18 vuotta. 

Kuka testaamisen maksaa?

Elsreiden perimiseksi ei kaikkia kannattaisi testat. Vain heidät joilta niitä elareita peritään. Siihen on jo nyt mahdollisuus jos isyyttä ei ole muuten tunnustettu.

Tottakai kaikki pitää testata. Koko kansasta rekisteri ja joka vauvalle oikeat biologiset vanhemmat. Jos isällä on kerran oikeus tietää kukan on lapsen isä niin samalla lailla lapsella pitää olla oikeus tietää kuka hänen isänsä on. Vai taasko on tarkoitus vain valkoisen heteromiehen oikeuksista olla huolissaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukaa alas ja puhukaa asiasta. Sano hänelle että pahoitit mielesi siitä että mies vihjailee ettei hän ole lapsen isä? Kysy miksi hän epäilee sellaista? Sano että jos haluatte jatkaa niin täytyy löytyä luottamusta? Kysy onko häntä aiemmin petetty vai mistä tämä käytös kumpuaa? Yritä selvittää ono mies vain kauhuissaan tulevast isyydestä vai mikä häntä pelottaa? Yrittäkää keskustella rauhallisesti vaikka ymmärrän että tuntuu pahalta tuollaiset syytökset tässä tilanteessa. Kerro että dna testi voidaan tehdä, jos mies välttämättä haluaa.

Vierailija
284/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuossa tilanteessa eikä olisi mitään pettämishistoriaa oikeuttamassa epäilyt, niin toki testi tehtäisiin mutta parisuhde olisi myös sillä taputeltu. Ilman luottamusta ei ole parisuhdetta. Mies ajattelisi minusta että a) olen pettäjä ja b) valmis valehtelemaan silmät ja suut täyteen. Kun en ole kumpaakaan ja miehen käsitys minusta on tuollainen, niin on vaikea nähdä miten suhde voisi tuosta jatkua. Vähintään rupeaisin miettimään pettääkö mies itse ja projisoi minuun omia ajatuskuvioitaan. 

Vierailija
285/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida itse testaaminen olla tässä keississä se ongelma, vaan toistuva pettämisestä syyttäminen ilman syytä.

Käytös on alkanut synnytyksen lähestyessä, joten jotenkin eroon se mies siitä lapsesta haluaa, kenties koko suhteestakin pois.

Jospa hän itse pettää tai on salaisia lapsia jopa toisten varattujen kanssa. Jos itse tietää olevansa jonkun isä, jota se toisen perheen mies luulee omakseen. Usein tuommoinen käytös johtuu siitä, että itse on tehnyt jotain, joten ajattelee muidenkin tekevän automaattisesti.

Yksi mahdollisuus on toki, että itse on pulmunen, mutta hyvin epävarma itsestään, epäluuloinen ja mustasukkainen. Se ehkä olisi tullut suhteessa aiemmin ilmi. Vai onko mies mustasukkainen lapselle, joka tulee viemään paljon huomiota ja siksi haluaa "kieltää" lapsen, vihollisensa. 

Vierailija
286/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tehdä isyyden tunnustus? Eli ette ole naimisissa? Miksi olette suunnitellusti menneet lisääntymään ennen naimisiin menoa?

Itse jättäisin tyypin jos ihan tyhjästä lähtisi syyttelemään pettämisestä.

Voi luoja. :D Tervetuloa 2020-luvulle jossa on normaalia saada lapsia avoliitossa. Oli normaalia jo silloin kun itse sain lapsen 20 vuotta sitten. Ei ole mikään pakko mennä naimisiin koskaan, mutta lapsia voi silti saada yhdessä.

Realisti

Vierailija
287/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka testaamisen maksaa?

Mitä ihmettä just luin?

Elareita ei peritä kun isä

Sepä takia se testi tehdäänkin siinä vaiheessa kun isyyttä ei ole tunnustettu mutta pitäisi vaatia elareita.

Miksi se olisi ongelma jos sitä testiä voisi vaatia lastenvalvoja tai äiti lapsen edun nimissä?

Vierailija
288/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisella miehellä joka testauttaa vaimon selän takana lapsen isyyden ei ole aitoa rakkautta. On vain joku riitainen panosuhde jossa asutaan yhdessä eikä katsota toista aidosti silmiin. 

Vierailija
289/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mies on viettäny liikaa aikaa netin syövereissä naisviha-likaviemäreissä ja on vakuuttunut, että 97% lapsista on käenpoikasia. Lähteenä hänellä on trust me bro. 

Vierailija
290/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaattinen testaus ei toimi, koska ylläripylläri esim. naisparin lapsi ei varmaankaan ole molempien biologinen lapsi.

Olisi kai se kiva saada elarit siltä biologiselta isältä vaikka häntä ei muuhun kelpuutettaisikaan.

Elareita maksaa elatusvelvollinen henkilö. Kun naisparista toinen synnyttää lapsen ja toinen tunnustaa vanhemmuuden neuvolassa on lapsella jo kaksi juridista vanhempaa. Biologinen isä ei ole juridinen vanhempi eikä elatusvelvollinen.

Vierailija
291/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka testaamisen maksaa?

Tottakai kaikki pitää testata. Koko kansasta rekisteri ja joka

Jos lapsella on jo huoltajat ei se lapsen edunmukaista yhteiskunnankannalta ole että biologinen vanhemmuus selvitetään.

Lapsihan ei voi olla varma kummastakaan vanhemmastaan onko hän biologinen vai ei ilman testaamista. Siihen hänellä on mahdollisuus siinä vaiheessa kun hänen etunsa sen vaatii selvittämään.

Vierailija
292/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaattinen testaus ei toimi, koska ylläripylläri esim. naisparin lapsi ei varmaankaan ole molempien biologinen lapsi.

Olisi kai se kiva saada elarit siltä biologiselta isältä vaikka häntä ei muuhun kelpuutettaisikaan.

Elareita maksaa elatusvelvollinen henkilö. Kun naisparista toinen synnyttää lapsen ja toinen tunnustaa vanhemmuuden neuvolassa on lapsella jo kaksi juridista vanhempaa. Biologinen isä ei ole juridinen vanhempi eikä elatusvelvollinen.

Eikö edellä kerrottu että pitäisi saada rekisteri josta voisi sitten etsiä sen biologisen vanhemman jolta voisi elarit vaatia. Sen jotenkin jopa voisi perustella sellaisena etuna yhteiskunnalle että yhteiskunnan kannattaisi testi kaikille kustantaa.

Vierailija
293/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs mies, kun aiheuttaa turhaa stressiä äidille synnytyksen lähestyessä. En varmaan itse voisi tuollaista antaa anteeksi enkä varsinkaan unohtaa. 

Mies ei todellakaan voi antaa anteeksi ja unohtaa jos se huijataan maksumieheksi käenpoikaselle. Miehelle elämän suurin  kysymys.

Raha on siis miehen elämän suurin sisältö. Ei yhtään harmittaisi menettää lapsi, jota luuli omaksi, vaan menettää rahaa. 

Vierailija
294/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat eron, isyystesti sitten kun lapsi syntynyt.  Mies tapaa lasta joka toinen viikonloppu sitten kun lapsi vähän isompi. Mieluummin valvotusti. 

Äiti ei sitä päätä miten paljon isä lastaan tapaa vai ottaako isä lapsen itselleen

Vierailija
295/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuossa tilanteessa eikä olisi mitään pettämishistoriaa oikeuttamassa epäilyt, niin toki testi tehtäisiin mutta parisuhde olisi myös sillä taputeltu. Ilman luottamusta ei ole parisuhdetta. Mies ajattelisi minusta että a) olen pettäjä ja b) valmis valehtelemaan silmät ja suut täyteen. Kun en ole kumpaakaan ja miehen käsitys minusta on tuollainen, niin on vaikea nähdä miten suhde voisi tuosta jatkua. Vähintään rupeaisin miettimään pettääkö mies itse ja projisoi minuun omia ajatuskuvioitaan. 

Puolessa parisuhteissa petetään. Ainoastaan idiootti mies ei testauta lapsen dna:ta.

Helppohan naisen on puhua kun naisella ei ole mitään riskiä, mutta mies voi menettää aivan kaiken

Vierailija
296/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tehdä isyyden tunnustus? Eli ette ole naimisissa? Miksi olette suunnitellusti menneet lisääntymään ennen naimisiin menoa?

Itse jättäisin tyypin jos ihan tyhjästä lähtisi syyttelemään pettämisestä.

Voi luoja. :D Tervetuloa 2020-luvulle jossa on normaalia saada lapsia avoliitossa. Oli normaalia jo silloin kun itse sain lapsen 20 vuotta sitten. Ei ole mikään pakko mennä naimisiin koskaan, mutta lapsia voi silti saada yhdessä.

Realisti

Jos ei ole naimisissa niin saa ihan moraalisestikkin naida ketä huvittaa.

Vierailija
297/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö edellä kerrottu että pitäisi saada rekisteri josta voisi sitten etsiä sen biologisen vanhemman jolta voisi elarit vaatia. Sen jotenkin jopa voisi perustella sellaisena etuna yhteiskunnalle että yhteiskunnan kannattaisi testi kaikille kustantaa.

Miksi ei suoraan niin pitkälle että elatusvelvollisyuus syntyy automaattisesti dna:n perusteella. Jää sitten biovanhempien kontolle ja epäilemättä oikeuslaitoksen ruesaksi päättää miten yhteys lapseen käytännössä järjestetään jos järjestetään. Palstamiehet toki ajaa tätä niin että vain miehen minäminäminä on johtotähtenä. MMmminulla on oikeus tietää automaattisesti valtion kustantamana olenko lapseni isä. Mutta siihen ne murheet oikeuksista sitten päättyvätkin. Itsehän jaan spermaa ympäriinsä ilman huolen häivää eikä minua ei kiinnosta onko siittämilläni lapsilla oikeus isään.

Vierailija
298/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisella miehellä joka testauttaa vaimon selän takana lapsen isyyden ei ole aitoa rakkautta. On vain joku riitainen panosuhde jossa asutaan yhdessä eikä katsota toista aidosti silmiin. 

Puolet naisista pettää parisuhteessa. Lukemattomien miesten ja lasten elämät on täysin tuhottu, kun nainen valehtelee isyydestä. Se on pahin asia mitä ihminen voi ikinä tehdä. Jokaisen miehen pitää AINA tehdä isyystesti.

Vierailija
299/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolessa parisuhteissa petetään. Ainoastaan idiootti mies ei testauta lapsen dna:ta.

Helppohan naisen on puhua kun naisella ei ole mitään riskiä, mutta mies voi menettää aivan kaiken

Lähde tälle että puolessa parisuhteista petetään. Olen joskus lukenut että kolmasosa ihmisistä on elämänsä aikana pettänyt jossain parisuhteessa tai viritelmässä. Tuskin kuitenkaan pääasiallisesti siinä johon tehdään lapsia. 

Vierailija
300/379 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet naisista pettää parisuhteessa. Lukemattomien miesten ja lasten elämät on täysin tuhottu, kun nainen valehtelee isyydestä. Se on pahin asia mitä ihminen voi ikinä tehdä. Jokaisen miehen pitää AINA tehdä isyystesti.

Selvästi et ole koskaan ollut suhteessa jossa on rakkaus ja luottamus. Tuskin olet koskaan ollut edes suhteessa.