Lapsen isä esittää epäilyksiä ettei lapsi olisi hänen
Meille on syntymässä joulukuussa esikoinen ja nyt syksyn aikana mies on alkanut esittää yhtä useammin epäilyksiä ja vihjauksia siitä ettei lapsi olisi hänen. Hän sanoo ne aluksi vähän kuin vitsinä, että miten sitä koskaan voi olla varma isästä, mutta nyt myös aika suoraan esimerkiksi riidan aikana sanomalla "mistä mä edes tiedän onko sen mun". Yleensä mies lähtee noista tilanteista ja myöhemmin vähättelee koko tilannetta eikä halua puhua siitä.
Mitään syytä isyysepäilyksiin ei ole. Ollaan oltu vuosia yhdessä ja ihan yhdessä toivottu lasta. Isyydentunnustus olisi mahdollista neuvolassa, mutta sitäkään mies ei vielä ole halunnut tehdä. Eipä hän oikeastaan käynneilläkään olut mukanakaan.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisella miehellä joka testauttaa vaimon selän takana lapsen isyyden ei ole aitoa rakkautta. On vain joku riitainen panosuhde jossa asutaan yhdessä eikä katsota toista aidosti silmiin.
Puolet naisista pettää parisuhteessa. Lukemattomien miesten ja lasten elämät on täysin tuhottu, kun nainen valehtelee isyydestä. Se on pahin asia mitä ihminen voi ikinä tehdä. Jokaisen miehen pitää AINA tehdä isyystesti.
Selvästi et ole koskaan ollut suhteessa jossa on rakkaus ja luottamus. Tuskin olet koskaan ollut edes suhteessa.
Älä selitä. Aikuinen ihminen ajattelee aivoilla eikä tunteilla. Siksi jokainen tekee avioehdonkin vaikka niin kauheasti rakastaa.
Kukaan täysillä valoilla liikkuva ei jätä sitä na
"Johonkin lapseen ", et taida pitää lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tuossa tilanteessa eikä olisi mitään pettämishistoriaa oikeuttamassa epäilyt, niin toki testi tehtäisiin mutta parisuhde olisi myös sillä taputeltu. Ilman luottamusta ei ole parisuhdetta. Mies ajattelisi minusta että a) olen pettäjä ja b) valmis valehtelemaan silmät ja suut täyteen. Kun en ole kumpaakaan ja miehen käsitys minusta on tuollainen, niin on vaikea nähdä miten suhde voisi tuosta jatkua. Vähintään rupeaisin miettimään pettääkö mies itse ja projisoi minuun omia ajatuskuvioitaan.
Puolessa parisuhteissa petetään. Ainoastaan idiootti mies ei testauta lapsen dna:ta.
Helppohan naisen on puhua kun naisella ei ole mitään riskiä,
Kukaan ei rakasta toisen miehen lasta. Tuossa vaan näkyy miten sinä naisena olet täysin kyvytön näkemään asiaa kenenkään muun kuin itsesi kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, onkohan sun miehelläsi jokin säätö muualle ja nyt esittää näitä syytöksiä, että voi livistää tiehensä. Kysyt ihan suoraan mieheltäsi, että onko sitoutunut suhteeseenne ja tulevaan lapseen, vai onko hänellä jokin toinen sivusuhde taustalla. Jos raivostuu tuosta, niin tod.näk. hänellä on säätöä muualle. Tuossa vaiheessa voi olla hyväkin, että haet itsellesi tukea lähisukulaisista tai kavereista ja siirryt pois kämpiltä, jos mies ei suostu muuttamaan pois. Eli kerrasta poikki tuo homma, ennen kuin alkaa tulemaan mitään fyysistä vahinkoa. Mikäli mies esittää tuollaisia syytöksiä, niin taustalla on monesti se oma pettäminen.
Olet selvä trolli.
Jokainen järkevä mies testauttaa lapsen ennen kuin rupeaa sille isäksi. On täysin järjetöntä olla tekemättä isyystestiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisella miehellä joka testauttaa vaimon selän takana lapsen isyyden ei ole aitoa rakkautta. On vain joku riitainen panosuhde jossa asutaan yhdessä eikä katsota toista aidosti silmiin.
Puolet naisista pettää parisuhteessa. Lukemattomien miesten ja lasten elämät on täysin tuhottu, kun nainen valehtelee isyydestä. Se on pahin asia mitä ihminen voi ikinä tehdä. Jokaisen miehen pitää AINA tehdä isyystesti.
Selvästi et ole koskaan ollut suhteessa jossa on rakkaus ja luottamus. Tuskin olet koskaan ollut edes suhteessa.
Älä selitä. Aikuinen ihminen ajattelee aivoilla eikä tunteilla. Siksi jokainen tekee avioehdonkin vaikka niin kauheasti rakastaa.
Ku
Kyllä välitän. Mutta jos se ei ole minun niin minä en siitä rupea huolehtimaan
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs mies, kun aiheuttaa turhaa stressiä äidille synnytyksen lähestyessä. En varmaan itse voisi tuollaista antaa anteeksi enkä varsinkaan unohtaa.
Ei tule tuo mies handlaamaan tunteitaan isänäkään, vaan reagoi hajottavasti ulos päin (ehkä v'ttuilemalla, ehkä etääntymällä, ehkä draamailemalla). Äiti saa siinä olla perheen tunteiden kannattelija, uupuu siihen jossain vaiheessa ja ottaa eron.
Mies menettää kaiken, jos oma pää ei ole kunnossa ja purkaa sitä tyhmästi naiseen/perheeseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tuossa tilanteessa eikä olisi mitään pettämishistoriaa oikeuttamassa epäilyt, niin toki testi tehtäisiin mutta parisuhde olisi myös sillä taputeltu. Ilman luottamusta ei ole parisuhdetta. Mies ajattelisi minusta että a) olen pettäjä ja b) valmis valehtelemaan silmät ja suut täyteen. Kun en ole kumpaakaan ja miehen käsitys minusta on tuollainen, niin on vaikea nähdä miten suhde voisi tuosta jatkua. Vähintään rupeaisin miettimään pettääkö mies itse ja projisoi minuun omia ajatuskuvioitaan.
Puolessa parisuhteissa petetään. Ainoastaan idiootti mies ei testauta lapsen dna:ta.
Helppohan na
Kukaan ei rakasta toisen miehen lasta. Tuossa vaan näkyy miten sinä naisena olet täysin kyvytön näkemään asiaa kenenkään muun kuin itsesi kannalta
Mites kaikki uusioperheet, joissa molempien lapset kuuluvat perheeseen tai vain toisen aikaisemmasta suhteesta olevat? Adoptio? Sijaisvanhemmuus? Kaikissa noissahan huolehditaan (myös) jonkun muun biologisista lapsista ja rakastetaankin niitä useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, onkohan sun miehelläsi jokin säätö muualle ja nyt esittää näitä syytöksiä, että voi livistää tiehensä. Kysyt ihan suoraan mieheltäsi, että onko sitoutunut suhteeseenne ja tulevaan lapseen, vai onko hänellä jokin toinen sivusuhde taustalla. Jos raivostuu tuosta, niin tod.näk. hänellä on säätöä muualle. Tuossa vaiheessa voi olla hyväkin, että haet itsellesi tukea lähisukulaisista tai kavereista ja siirryt pois kämpiltä, jos mies ei suostu muuttamaan pois. Eli kerrasta poikki tuo homma, ennen kuin alkaa tulemaan mitään fyysistä vahinkoa. Mikäli mies esittää tuollaisia syytöksiä, niin taustalla on monesti se oma pettäminen.
Olet selvä trolli.
Jokainen järkevä mies testauttaa lapsen ennen kuin rupeaa sille isäksi. On täysin järjetöntä olla tekemättä isyystestiä
Aloituksessa ap:n mies ei ole vaatinut isyystestiä, vaan vihjailee ja syyttelee pettämisestä. Kuitenkaan ei halua syytöksiensä ja loukkaustensa jälkeen edes puhua asiasta enempää, vähättelee ja pakenee. Eri
Siitä lapsesta tulee ennen pitkää aikuinen ja hänen suosiotaan se yksinäinen isä sitten yrittää saavuttaa, kun on se oma napa ja nautinnot olleet niin niin tärkeitä silloin, kun sitä isänturvaa oisi tarvittu.
Kyllä se on paha epäluottamuksen osoitus ja loukkaus vaimolle, joka miehen lasta kantaa.
Kaikki miehet eivät koskaan saa olla isänä kenellekään.
Se on etuoikeus ja kyllä mies huolehtii omistaan, jos on mies eikä mikään hiiri.
Taitaa miehellä olla jotain pettämisjuttuja joko taustalla tai menossa. Ei ole normaalia tämä hyvässä parisuhteessa.
Ero, isyystesti, elarit jne. lienee paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Otat eron, isyystesti sitten kun lapsi syntynyt. Mies tapaa lasta joka toinen viikonloppu sitten kun lapsi vähän isompi. Mieluummin valvotusti.
Jos isyystesti näyttää että hän on isä, niin lapsella on oikeus isäänsä enemmän kuin joka toinen viikonloppu.
Nykyään huoltajat ovat lasten kanssa yhtä paljon. Tervetuloa vuoteen 2023.
Kreisi näkökulma, mutta mitäs jos mies on tehnyt salaa vasektomian. Ei ole saanut sanottua ettei lapsia haluakaan. Siinähän on joku odotusaika vissiin, jonka jälkeen testataan, vieläkö spermassa on siittiöitä, eli ei ole nips kerrasta seis. Jos raskaus on alkanut tuolla odotusajalla ja mies ei tiedä, onko hänellä ollut siittiöitä kuinka paljon silloin. Ei kehtaa tekostaan tunnustaa ja pähkii onko hedelmöittyminen ollut mahdollista hänen tavarallaan. Siksi vähättelee syytöspurkauksiaan, salailevat ihmiset usein ärtyvät helposti, ja lapsen syntymä lähenee, niin ketutus kasvaa.
Yllättävän paljon BBC-aisankannattajafantasiointia ketjussa. Olkaa hiljaa kun aikuiset keskustelevat, kiitos
Vierailija kirjoitti:
Siitä lapsesta tulee ennen pitkää aikuinen ja hänen suosiotaan se yksinäinen isä sitten yrittää saavuttaa, kun on se oma napa ja nautinnot olleet niin niin tärkeitä silloin, kun sitä isänturvaa oisi tarvittu.
Kyllä se on paha epäluottamuksen osoitus ja loukkaus vaimolle, joka miehen lasta kantaa.
Kaikki miehet eivät koskaan saa olla isänä kenellekään.
Se on etuoikeus ja kyllä mies huolehtii omistaan, jos on mies eikä mikään hiiri.
Mutta onko se oma? Jos ei ole niin voi suksia helkuttiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat eron, isyystesti sitten kun lapsi syntynyt. Mies tapaa lasta joka toinen viikonloppu sitten kun lapsi vähän isompi. Mieluummin valvotusti.
Jos isyystesti näyttää että hän on isä, niin lapsella on oikeus isäänsä enemmän kuin joka toinen viikonloppu.
Nykyään huoltajat ovat lasten kanssa yhtä paljon. Tervetuloa vuoteen 2023.
TÄMÄ!
Miksei miesasiamiehille käy ero sekä isyystesti, järjestyksellä ei noissa väliä, ja sitten elarit ja tapaamiset kun lapsi testillä todetaan miehen lapseksi? Mies on pilannut suhteen epäluottamuksella ja perusteettomilla syytöksillä valehtelusta ja pettämisestä, luottamusta ei ole, niin ei ole suhdettakaan.
"Kukaan ei rakasta toisen miehen lasta. Tuossa vaan näkyy miten sinä naisena olet täysin kyvytön näkemään asiaa kenenkään muun kuin itsesi kannalta."
Minun isäni ainakin rakastaa minua, vaikka hän ei valitettavasti biologinen isäni olekaan. Sama homma siskoni kohdalla. Isä on ainoa isä joka meillä on koskaan ollut. Isällä on myös biologisia lapsia, enkä usko että on eroa siinä miten hän heitä rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon BBC-aisankannattajafantasiointia ketjussa. Olkaa hiljaa kun aikuiset keskustelevat, kiitos
Kai lapsesta synnärillä näkee, onko ihonväri jotain muuta. Jos tuolla bbc:llä viitataan siihen mihin luulen.
Käännetään toisinpäin, genetiikka on joskus jännää:
https://www.ghanaweb.com/GhanaHomePage/africa/The-mystery-of-the-black-…
The mystery of the black couple who gave birth to a white baby
Vastaus todennäköisesti resessiivinen albiinogeeni molemmilla. Kaikki ei aina ole niin yksinkertaista.
Naisena ymmärrän kyllä, miksi jotkut miehet toivovat isyystestiä. Vaikka kuinka luottaisi kumppaniin, niin onhan se mukava saada asiasta 100 % varmuus, eikä vain 99 %. Miesten tulisi kuitenkin ymmärtää, että on todella loukkaavaa mainita naisille tästä toiveesta. Jos olisin mies, niin testauttaisin lapseni salaa, mikäli testiä toivoisin, enkä koskaan vihjaisi asiasta yhtään mitään lasten äidille.
En tiedä mitä olette asiasta keskustelleet jo. Että onko mies osannut selittää mitä sitten tapahtuisi, kun tehdään isyystesti joka todistaa hänet isäksi. Kaikki onkin yllättäin heti hyvin, ja hän itsekin unohtaa että on kuukausitolkulla epäillyt ja syyttänyt sinua pettämisestä ja valehtelusta? Kaikki hänen kokemansa epävarmuus sinun toiminnasta ja epäluottamus sinuun kaikkoaa taikaiskusta? Sinäkin iloisena unohdat henkisesti ja fyysisesti herkkänä aikana koetut kuukausien iljettävät syytökset?
Itse suhtautuisin asiaan niin, että tilanteessa on kyse jostain näistä kolmesta. Mies on itse pettänyt ja siksi epäilee minuakin, ja minun kannattaisi erota. Mies on sairaalloisen mustasukkainen ja vaarallinen, ja minun kannattaisi erota. Mies on vainoharhainen ja menossa psykoosiin ja vaarallinen, ja minun kannattaisi erota.
Vai kai näissä joissain tapauksissa voi loppu hyvin, kaikki hyvin käydä. Vaikka epävarma isä ei olekaan pystynyt peittämään vainoharhaansa, vaan on alkanut syyttää puolisoaan kun pitäisi olla valmistautumassa yhteisen lapsen syntymään.
En tunne ketään, joka olisi tehnyt avioehdon.