Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies harkitsee muuttamista muualle arkipäiviksi

Vierailija
21.11.2023 |

Ollaan oltu kauan yhdessä ja aina oltu paljon yhdessä, lähes kaikki mahdollinen vapaa-aika. Usein todettu ettei erossa oleminen oikein meille sovi, riitoja tulee paljon helpommin. Muutama vuosi sitten oltiin muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja mies joutui työn takia muuttamaan edeltä, asuttiin nelisen kk eri paikoissa ja nähtiin sinä aikana 4-5 kertaa. Ei hyvä.

Nykyäänkin mies on keskimäärin 3 päivää viikosta pois ja vaikka siihen on tavallaan tottunut niin ei se kivaa ole kummallekaan. Miehellä päivät menee siellä töitä tehdessä ja nukkuessa, minulla sitten kaikki talon työt kotona. Ollaan ajateltu ettei enää siihen lähdetä että oltaisiin yhtään enempää erossa, päinvastoin mietitty vaihtoehtoja että nähtäisiin enemmän.

Ja nyt sitten miehelle tarjottiin hyvää työpaikkaa, muutaman tunnin ajomatkan päästä eli arkipäivät pitäisi asua siellä. Huomaan että hän haluaisi paikan ottaa, uusia haasteita ym. Saisi asunnon työnantajalta, mutta minä en saisi mennä sinne vapaapäiviksi tms, koska on ns. suljetulla alueella. Jos taas pitäisi ottaa asunto yleisiltä markkinoilta, tiedän miehen pihinä miehenä olevan näreissään isosta vuokrasta. Nyt kun meillä on talossa niin edulliset asumiskustannukset, että joku kaupunkiyksiön vuokra tuntuu lompakossa.

Tiedän että mua harmittaisi yksinäiset viikot kotona. Ja miestä harmittaisi olla erossa myös. Tiedän että riitoja tulisi enemmän ja varmasti mieskin tietää. Mutta kun tiedän että hän haluaisi paikan ottaa, en haluaisi ampua sitä alas. 

Teenkö väärin jos en kerro suoraan, etten haluaisi hänen ottavan paikkaa vastaan?

Kommentit (210)

Vierailija
141/210 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Eikö Puolustusvoimilla enää ole jotain perheasuntoja? Kouluaikaisia kavereita asui kaksi jossain Puolustusvoimain alueella. Kun isänsä siellä olivat töissä. Enääkö ei tämmöistä mahista ole? Ei nyt aloittajaan liity mutta muuten

Vierailija
142/210 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, kyllä, teet väärin jos et kerro mielipidettäsi. En lukenut ihan koko ketjua mutta sinulla on täysi oikeus olla haluamatta miehen lähtevän ja myös sanoa se suoraan! En tajua yhtään noita haukkuvia kommentteja. Ikäänkuin olisi väärin viihtyä puolison kanssa. Se jos mikä on ihmeellistä! Joten aloittaja pidä puolesi ja jos mies siitä huolimatta lähtee niin kai siitäkin voi päätelmiä tehdä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/210 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin miehesi kiinnostui tästä työstä pelkästään palkan + mahdollisen tulevan etenemisen takia, koska nykyinen duunikin on hyvää? Eihän nousujohteinen ura tai palkkakehitys ole taattu, vaikka mies ottaakin ns. väliaikaisen paikan vastaan. Ottaisin keskusteluun mukaan rehellisen toteamuksen, että missä menee minkäkin hintalappu. Jos mies lähtee, niin vaakakupissa on se, että teidän suhteenne ei sitä kestä. Se ei ole erolla pelottelua tai uhkailua, vaan realismia. Jos työmahdollisuus on miehelle nykyistä parisuhdetta tärkeämpää, niin se on ja niin se saa ollakin. Siitä ei pidä olla vihainen tai katkera. Ei ole silti ensimmäinen mies, jolle kaikki tuttu ja turvallinen menee muutaman satalappusen takia. Naisen ei myöskään pidä alistua ja odottaa toista kotiin, jos tuntuu, että yksinolo ei ole se oma juttu. Siinä kohtaa on ihan täysi oikeus erota ja etsiä itselleen uusi elämänkumppani, jolla on samanlaiset arvot. Meillä on yksi ainoa elämä ja tällaiset tilanteet ovat ihanteellisia siltä osin, että näkee, mikä kenellekin on tärkeää. Tsemppiä keskusteluun!

Vierailija
144/210 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin miehesi kiinnostui tästä työstä pelkästään palkan + mahdollisen tulevan etenemisen takia, koska nykyinen duunikin on hyvää? Eihän nousujohteinen ura tai palkkakehitys ole taattu, vaikka mies ottaakin ns. väliaikaisen paikan vastaan. Ottaisin keskusteluun mukaan rehellisen toteamuksen, että missä menee minkäkin hintalappu. Jos mies lähtee, niin vaakakupissa on se, että teidän suhteenne ei sitä kestä. Se ei ole erolla pelottelua tai uhkailua, vaan realismia. Jos työmahdollisuus on miehelle nykyistä parisuhdetta tärkeämpää, niin se on ja niin se saa ollakin. Siitä ei pidä olla vihainen tai katkera. Ei ole silti ensimmäinen mies, jolle kaikki tuttu ja turvallinen menee muutaman satalappusen takia. Naisen ei myöskään pidä alistua ja odottaa toista kotiin, jos tuntuu, että yksinolo ei ole se oma juttu. Siinä kohtaa on ihan täysi oikeus erota ja etsiä itselleen uusi elämänkumppani, jolla on samanlaiset arvot. Meillä

Näinhän se on. Paitsi siis tuo alku 😄 Eli siis mies haluaa eläkkeeseen saakka pysyä nykyisessä työssään ja edetä siinä ylemmäs, eikä tämä "sivujuonnetyöpaikka" auta häntä siinä millään lailla. On ihan eri duunia ja koko ajan olisi siis tarkoitus palata takaisin tähän nykyiseen työhön takaisin, viimeistään heti kun ylenemismahdollisuus on. Ei ole koskaan tähän toiseen työhön halunnut, mutta varmaankin se kiehtoo että häntä siihen varta vasten pyydettiin. Imartelee kai sellainen. Ja kun osui aikaan jolloin on turhautunut, kun oma ura junnaa paikallaan, niin siitä sitten. 😄 Ap

Vierailija
145/210 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin miehesi kiinnostui tästä työstä pelkästään palkan + mahdollisen tulevan etenemisen takia, koska nykyinen duunikin on hyvää? Eihän nousujohteinen ura tai palkkakehitys ole taattu, vaikka mies ottaakin ns. väliaikaisen paikan vastaan. Ottaisin keskusteluun mukaan rehellisen toteamuksen, että missä menee minkäkin hintalappu. Jos mies lähtee, niin vaakakupissa on se, että teidän suhteenne ei sitä kestä. Se ei ole erolla pelottelua tai uhkailua, vaan realismia. Jos työmahdollisuus on miehelle nykyistä parisuhdetta tärkeämpää, niin se on ja niin se saa ollakin. Siitä ei pidä olla vihainen tai katkera. Ei ole silti ensimmäinen mies, jolle kaikki tuttu ja turvallinen menee muutaman satalappusen takia. Naisen ei myöskään pidä alistua ja odottaa toista kotiin, jos tuntuu, että yksinolo ei ole se oma juttu. Siinä kohtaa on ihan täysi oikeus erota ja etsiä itselleen uusi el

Laitat sanoja miehesi suuhun. Oikeasti et voi tietää mitä hän asiasta ajattelee, ei toisen pään sisään pääse. Kerrot että tämä tarjottu työ ei edes häntä kiinnosta eikä ole askel uralla eteenpäin, mutta jokuhan siinä miestä viehättää kun hän sitä harkitsee. Ei kukaan oikeasti muuta kauas rakastamassaan perheestä vain sen takia että joku tarjoaa työpaikkaa, varsinkin kun työ ja mielekäs sellainen jo on.

Vierailija
146/210 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi ikinä miettinyt vaihtoehtoa, että jos hän ei pääsekään takaisin vanhaan työpaikkaan? Jos hänen tehtäväänsä rekrytoidaan joku muu tai joku muu valitaan seuraavalle portaalle? Kaikista ei ole ylemmän asiantuntijan tai esimiehen tehtäviin, vaan osa jää suorittavamman tason töihin. 

Vierailija
147/210 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tälläkin hetkellä esimiestehtävissä ja sopii siihen oikein hyvin. Lisäksi satun tietämään hänen mielipiteitään esimerkiksi tästä tarjotusta työstä, koska ollaan aiemminkin aiheesta puhuttu. Ei tarvitse arvailla 😄 Ap

Vierailija
148/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies lähti ulkomaille kahdeksi vuodeksi ja tuli sitten takaisin parempaan työhön täällä. Ihan hyvin meni tuo aika ja nähtiin ainakin kerran kuukaudessa. Puolin ja toisin käytiin toistemme luona. Kyllä tuon jaksoi, kun tiesi sen olevan vaan väliaikaista. 

Vierailija
149/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuntuu siltä, että palkka on tärkeämpi miehelle kuin puoliso.

Pitää sinua itsestäänselvyytenä, koska olette olleet yhdessä aina.

Vierailija
150/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä asioista te nyt alkaisitte riidellä, jos ette asu yhdessä? Luulisi,että on vähemmän riitoja, kun asuu yhdessä vaan viikonloppuisin. 

Vierailija
151/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä pahempi, kun haluaisi määräillä mitä toinen voi tehdä työkseen. 

Vierailija
152/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen mennä ja kato sitten miltä tuntuu ja haluatko jatkaa. 

Vierailija
153/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä asioista te nyt alkaisitte riidellä, jos ette asu yhdessä? Luulisi,että on vähemmän riitoja, kun asuu yhdessä vaan viikonloppuisin. 

En ole ap mutta oma mies asui toisella paikkaa joskus ja tuli melkein joka viikonloppu kotiin, mua ärsytti se että kun muuten koti pysyi aina tosi siistinä niin sitten kun mies tuli, jätti vaatteita hujanhajan, likaiset kalsarit lattialle, likaiset astiat pöydille, tyhjän voipaketin  tms roskia pöydälle tai uppoutui johonkin telkkariin niin ettei kuullut mitään. Odotukset viikonlopulle oli korkealla ja aina vaan raivostutti miehen käytös. Kun eli kuin siellä viikkokämpässään. Että näin.

Vierailija
154/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä pahempi, kun haluaisi määräillä mitä toinen voi tehdä työkseen. 

Säkö suostuisit kynnysmattona mihin vaan ja hoitaisit lapset yksin vuodesta toiseen kun toinen vain huvikseen huilii maailmalla eikä perhe kiinnosta?

Vierailija
155/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesikuntaupseerin vaimo ja yhden päiväkotia käyvän lapsen äiti tässä, hei. 

Aloittaja kuulostaa läheisriippuvaiselta. Puolisoni käy kotonamme 1-2 kertaa viikonloppuja kuukaudessa. Reppurina hän siis on valtaosan vuoden vuorokausista palveluspaikkakunnallaan, virkamatkoilla tai sotaharjoituksissa ja vapaa-aikanaan myös mielellään jää pikkuasuntoonsa, että saa levätä ja latautua. Myös loma-aikoina annan hänen toteuttaa toiveitaan ja olla rauhassa esim. mökillä yksin tai kaverien kaa, tosin yksin hän viihtyy parhaiten että kerää voimia.

Videopuhelut lapsellemme ja minulle on keksitty. En edes ehtisi ottaa miehen tarpeita huomioon jos joka päivä tässä olisi, kun aikani menee kokoaikatyöhön ja melko pienen lapsemme sekä omakotitalomme hoitoon.

Vaimot nyt please, opetelkaa joustamaan ja olemaan ymmärtäväisiä ja vähemmän itsekkäitä omissa läheisyyden tarpeissanne. Se on perheen ja liiton etu pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
156/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei toimi mutta upseerin vaimo ei tainnut ketjua lukea. Aloittaja on joustanut vaikka kuinka. Ei se mikään parisuhde ole että toinen menee missä lie vaikka pakko ei ole. Niinkun tässä tapauksessa, ei ole reissutyö. Jos sinä olet valinnut jonkun varavaimon roolin niin se on sun oma mokasi. Normaalia perhe-elämää tuo ei ole että miehes on työ ja vapaa-ajan muualla.

Vierailija
157/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinaan aktiiviurheilijan vaimo, nykyään lopettaneen urheilijan uravaimo. Töissä siis molemmat. 

Kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Minä antaisin mennä. Olen itse ollut ulkomailla töissäkin pari vuotta ennen koronaa eikä se meillä mikään ongelma ollut, lentelin Helsinkiin parin viikon välein ja tein viikon etänä töitä, mies kävi mua moikkaamassa lasten kanssa (silloin 10 ja 12 v) parin kuukauden välein. Skype on keksitty ja Teams myös. (Meillä asuu onneksi äiti ja anoppi lähistöllä, niin lastenhoitoapua saatiin tarvittaessa.) 

Tue miestäsi. Minä tuin miestäni urheilu-uralla ja hän on vastavuoroisesti tukenut minua urallani. Jälkikäteen miestäsi harmittaisi hirveästi, että hyvä uramahdollisuus menisi hukkaan, ja se harmitus voisi tulla teidän väliinne. 

Vierailija
158/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yheiskuntaupseerin vaimolle:

Mitä jos kaikki eivät haluakaan samoja asioita kuin sinä? Esimerkiksi itse olen sata kertaa mieluummin sinkku kuin tuollaisessa liitossa kuin sinä. Aapeen miehen ehdotuksiin en myöskään aapeen kengissä suostuisi missään nimessä. Liitto ei ole itseisarvo, vaan molempien tarpeet ja täyttävä parisuhde on tärkeintä.

Toki sinulle ilmeisesti parisuhde on siis miehen tarpeiden huomioimista ja se rasittaa sinua, ymmärrän hyvin että teille sopii hyvin erilliset elämät.

Vierailija
159/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta saa kakkosasunnosta verohyvityksen eli asunto on käytännössä ilmainen.

Vierailija
160/210 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunta saa kakkosasunnosta verohyvityksen eli asunto on käytännössä ilmainen.

Ei se verovähennys niin iso ole että sillä joka paikasta yksiön saisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan