Mies harkitsee muuttamista muualle arkipäiviksi
Ollaan oltu kauan yhdessä ja aina oltu paljon yhdessä, lähes kaikki mahdollinen vapaa-aika. Usein todettu ettei erossa oleminen oikein meille sovi, riitoja tulee paljon helpommin. Muutama vuosi sitten oltiin muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja mies joutui työn takia muuttamaan edeltä, asuttiin nelisen kk eri paikoissa ja nähtiin sinä aikana 4-5 kertaa. Ei hyvä.
Nykyäänkin mies on keskimäärin 3 päivää viikosta pois ja vaikka siihen on tavallaan tottunut niin ei se kivaa ole kummallekaan. Miehellä päivät menee siellä töitä tehdessä ja nukkuessa, minulla sitten kaikki talon työt kotona. Ollaan ajateltu ettei enää siihen lähdetä että oltaisiin yhtään enempää erossa, päinvastoin mietitty vaihtoehtoja että nähtäisiin enemmän.
Ja nyt sitten miehelle tarjottiin hyvää työpaikkaa, muutaman tunnin ajomatkan päästä eli arkipäivät pitäisi asua siellä. Huomaan että hän haluaisi paikan ottaa, uusia haasteita ym. Saisi asunnon työnantajalta, mutta minä en saisi mennä sinne vapaapäiviksi tms, koska on ns. suljetulla alueella. Jos taas pitäisi ottaa asunto yleisiltä markkinoilta, tiedän miehen pihinä miehenä olevan näreissään isosta vuokrasta. Nyt kun meillä on talossa niin edulliset asumiskustannukset, että joku kaupunkiyksiön vuokra tuntuu lompakossa.
Tiedän että mua harmittaisi yksinäiset viikot kotona. Ja miestä harmittaisi olla erossa myös. Tiedän että riitoja tulisi enemmän ja varmasti mieskin tietää. Mutta kun tiedän että hän haluaisi paikan ottaa, en haluaisi ampua sitä alas.
Teenkö väärin jos en kerro suoraan, etten haluaisi hänen ottavan paikkaa vastaan?
Kommentit (210)
Käsittämättömiä kommentteja! Miten tuossa tilanteessa oleva edes voisi olla läheisriippuvainen? Oikeasti? Oletteko niin väittäneet edes lukenut mitä aloittaja on kirjoittanut?? Oletteko??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että mies ihan itse päätti, että ei halua lähteä. Höpö höpö. Kyllä ap on polkenut jalkaa ja vetänyt mustiskilarit. Täällä sitten hymynaamojen kanssa kehtaa hihkua, kuinka mies ihan itse oli halunnut olla ottamatta työtä vastaan, koska haluaa olla 24/7 ap:n kanssa. Just joo.
Voi hyvä luoja mikä muusinuija taas kommentoimassa. Aapeen mies on nyt jo poissa kotoa puolet viikosta, ja vaikka molemmat tekisivät normityöaikaa niin 24/7 yhdessäolo ei olisi mahdollista.
Miten katkera omasta kylmästä etäsuhteestaan pitää olla, ettei ymmärrä monen muun toivovan tavallista parisuhdetta, joissa öisin nukutaan yhdessä ja muutenkin vietetään aikaa kimpassa?
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömiä kommentteja! Miten tuossa tilanteessa oleva edes voisi olla läheisriippuvainen? Oikeasti? Oletteko niin väittäneet edes lukenut mitä aloittaja on kirjoittanut?? Oletteko??
Lukutaito on nykyään niin harvinaista 😂 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että mies ihan itse päätti, että ei halua lähteä. Höpö höpö. Kyllä ap on polkenut jalkaa ja vetänyt mustiskilarit. Täällä sitten hymynaamojen kanssa kehtaa hihkua, kuinka mies ihan itse oli halunnut olla ottamatta työtä vastaan, koska haluaa olla 24/7 ap:n kanssa. Just joo.
Voi hyvä luoja mikä muusinuija taas kommentoimassa. Aapeen mies on nyt jo poissa kotoa puolet viikosta, ja vaikka molemmat tekisivät normityöaikaa niin 24/7 yhdessäolo ei olisi mahdollista.
Miten katkera omasta kylmästä etäsuhteestaan pitää olla, ettei ymmärrä monen muun toivovan tavallista parisuhdetta, joissa öisin nukutaan yhdessä ja muutenkin vietetään aikaa kimpassa?
Taitaa tässä nyt ymmärrysongelmaa olla 😄 Ehkä pitänee kaikella kiusallakin kertoa, että olemme miehen kanssa olleet peräti kolmella eri työpaikalla yhdessä, siis työkavereina, suurin osa työvuoroista ollaan tehty jopa kaksin. Silloin jo kaikki työ+vapaa-aika, yhdessä siis 24/7, oli vain mukavaa. Olemme perheistyneet, olleet milloin missäkin työpaikoissa, aina vaan viihdytty kaikki mahdollinen aika yhdessä. Ei esimerkiksi ikinä olla vietetty lomia eri aikaan, ei matkustella ilman toista, jne. Miksi? Koska yhdessä on aivan superkivaa 😊 Sellainen onni nyt vaan on potkaissut, että se oma puoliso on paras kaikista.
Ja silti ollaan kyetty asumaan pakon edessä eri paikkakunnilla, kokonaan tai osa viikosta. Ei se silti kivaa ole, yhdessä on kivempaa. Tämä ratkaisu oli nyt mieleinen ja seuraavaa pohditaan sitten, jos ja kun sellainen kohdalle tulee 😊 Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos rakastaa, niin haluaa olla mahdollisimman paljon yhdessä.
Me muutettiin erilleen vihoviimeisenä ratkaisuna.
Ei se auttanut.
Mun pärstä v****ti, vaikka nähtiin loppujen lopuksi vaan yhtenä iltana viikossa.
ymmärsinkö oikein että pysyitte vielä yhdessä erikseen muuton jälkeen jos etäisyys oisi tuonut apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se auttanut.
Mun pärstä v****ti, vaikka nähtiin loppujen lopuksi vaan yhtenä iltana viikossa.
ymmärsinkö oikein että pysyitte vielä yhdessä erikseen muuton jälkeen jos etäisyys oisi tuonut apua?
Me "kokeiltiin" tätä, piti siis rauhoittaa riitainen arki erilleen muutolla ja sitten käydä terapiassa. Muuton jälkeen mies ilmoitti että tää oli tässä eikä enää yritä. Ja otti uuden naisen samantien. Puolen vuoden kuluttua tajusi mitä menetti ja sen jälkeen asiat tuli kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se auttanut.
Me "kokeiltiin" tätä, piti siis rauhoittaa riitainen arki erilleen muutolla ja sitten käydä terapiassa. Muuton jälkeen mies ilmoitti että tää oli tässä eikä enää yritä. Ja otti uuden naisen samantien. Puolen vuoden kuluttua tajusi mitä menetti ja sen jälkeen asiat tuli kuntoon.
siis otit takaisin tuollaisen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se auttanut.
siis otit takaisin tuollaisen jälkeen?
läheisriippuvaisten ketju
^ Anteeks, mutta levynne jäi pahasti pyörimään paikallaan....
Ei se auttanut.