Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies harkitsee muuttamista muualle arkipäiviksi

Vierailija
21.11.2023 |

Ollaan oltu kauan yhdessä ja aina oltu paljon yhdessä, lähes kaikki mahdollinen vapaa-aika. Usein todettu ettei erossa oleminen oikein meille sovi, riitoja tulee paljon helpommin. Muutama vuosi sitten oltiin muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja mies joutui työn takia muuttamaan edeltä, asuttiin nelisen kk eri paikoissa ja nähtiin sinä aikana 4-5 kertaa. Ei hyvä.

Nykyäänkin mies on keskimäärin 3 päivää viikosta pois ja vaikka siihen on tavallaan tottunut niin ei se kivaa ole kummallekaan. Miehellä päivät menee siellä töitä tehdessä ja nukkuessa, minulla sitten kaikki talon työt kotona. Ollaan ajateltu ettei enää siihen lähdetä että oltaisiin yhtään enempää erossa, päinvastoin mietitty vaihtoehtoja että nähtäisiin enemmän.

Ja nyt sitten miehelle tarjottiin hyvää työpaikkaa, muutaman tunnin ajomatkan päästä eli arkipäivät pitäisi asua siellä. Huomaan että hän haluaisi paikan ottaa, uusia haasteita ym. Saisi asunnon työnantajalta, mutta minä en saisi mennä sinne vapaapäiviksi tms, koska on ns. suljetulla alueella. Jos taas pitäisi ottaa asunto yleisiltä markkinoilta, tiedän miehen pihinä miehenä olevan näreissään isosta vuokrasta. Nyt kun meillä on talossa niin edulliset asumiskustannukset, että joku kaupunkiyksiön vuokra tuntuu lompakossa.

Tiedän että mua harmittaisi yksinäiset viikot kotona. Ja miestä harmittaisi olla erossa myös. Tiedän että riitoja tulisi enemmän ja varmasti mieskin tietää. Mutta kun tiedän että hän haluaisi paikan ottaa, en haluaisi ampua sitä alas. 

Teenkö väärin jos en kerro suoraan, etten haluaisi hänen ottavan paikkaa vastaan?

Kommentit (210)

Vierailija
1/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempi että kerrot suoraan että pelkäät suhteenne puolesta kun erossaolon määrä lisääntyy. Mutta pidemmällä aikavälillä kannattaisi keskustella miten luovitte tuon erossaolon suhteen - näitä tilanteita tulee varmasti lisää ihan töistä riippumatta kun jompikumpi lähtee vaikka matkalle tjsp. Keskustelkaa, miksi riidat äityvät erossa ollessa ja mitä voitte tehdä tilanteen parantamiseksi.

Vierailija
2/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko sinulle ok, jos mies sanoisi sun unelmatyöstä, että ei halua sun ottavan sitä vastaan?

Eikö kannattaisi etsiä keinoja, joilla maantieteellisen ertäisyyden voi ylittää?

Ja jos se työpaikka tosiaan ajan kanssa osoittautuu olevan niin hyvä kuin nyt kuvitellaan, voisi varmasti miettiä myös asunnon hankintaa sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto suljetulla alueella? Venäjällekö se on menossa?

Vierailija
4/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet väärin.

Sinun pitää puolisona tukea miestäsi.

Vierailija
5/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No parempi että kerrot suoraan että pelkäät suhteenne puolesta kun erossaolon määrä lisääntyy. Mutta pidemmällä aikavälillä kannattaisi keskustella miten luovitte tuon erossaolon suhteen - näitä tilanteita tulee varmasti lisää ihan töistä riippumatta kun jompikumpi lähtee vaikka matkalle tjsp. Keskustelkaa, miksi riidat äityvät erossa ollessa ja mitä voitte tehdä tilanteen parantamiseksi.

No sepä se kun näitä tilanteita ei meillä muuten ole, kuin miehen työn takia. Emme matkustele erillämme ja itse en osallistu työreissuillekaan. Mies jättää välillä jotain kursseja väliin, siis ihan omasta halustaan, kun kokee jo nyt olevansa niin paljon pois kotoa. Mutta uusi työpaikka olisi hyvä ja mielenkiintoinen. Ap

Vierailija
6/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisiko sinulle ok, jos mies sanoisi sun unelmatyöstä, että ei halua sun ottavan sitä vastaan?

Eikö kannattaisi etsiä keinoja, joilla maantieteellisen ertäisyyden voi ylittää?

Ja jos se työpaikka tosiaan ajan kanssa osoittautuu olevan niin hyvä kuin nyt kuvitellaan, voisi varmasti miettiä myös asunnon hankintaa sieltä.

Mies on nyt unelmatyössään. Tämä on saman työn yksi uusi "sivujuonne" jota ei ole ennen tehnyt ja siksi kiinnostaisi. Ja tosiaan saisi sieltä työpaikan puolesta sen asunnon. Ap

Vierailija
7/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusvoimilla töissä siis. Tuohan on työn luonne. Jos haluaa edetä, on otettava siirrot vastaan. Enemmän ihmettelen sinua, että olet mennyt tuollaista työtä tekevän kanssa yhteen, jos yhdessä asuminen on sinulle tärkeää. Ymmärrän kyllä sinua, mutta onhan nuo realiteetit varmasti ollut tiedossa.

Vierailija
8/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä se kun näitä tilanteita ei meillä muuten ole, kuin miehen työn takia. Emme matkustele erillämme ja itse en osallistu työreissuillekaan. Mies jättää välillä jotain kursseja väliin, siis ihan omasta halustaan, kun kokee jo nyt olevansa niin paljon pois kotoa. Mutta uusi työpaikka olisi hyvä ja mielenkiintoinen. Ap

Mistä luulet että riidat alkavat kun olette erillänne, tai mikä teidän välillänne muuttuu kun ette ole fyysisesti yhdessä? Tämän selvittäminen olisi nyt avain tilanteen ratkaisemiseksi. Jos mies alkaa vältellä oman uransa kehittämistä eteenpäin sen takia että pelkää riitojen lisääntyvän, ei se tee miehestäkään kovin tyytyväistä.

Vierailija
9/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia?

Vierailija
10/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet väärin.

Sinun pitää puolisona tukea miestäsi.

No näin olen tähän asti tehnyt ja näin ajattelin nytkin tehdä. Että jos haluaa lähteä niin olen minäkin sen kannalla ja tuen siinä. Vaikka itsellä on mielessä vain se että tämä saattaa johtaa lopulliseen eroon. Ap

Vierailija
11/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustusvoimilla töissä siis. Tuohan on työn luonne. Jos haluaa edetä, on otettava siirrot vastaan. Enemmän ihmettelen sinua, että olet mennyt tuollaista työtä tekevän kanssa yhteen, jos yhdessä asuminen on sinulle tärkeää. Ymmärrän kyllä sinua, mutta onhan nuo realiteetit varmasti ollut tiedossa.

No yhteen on menty teininä. Eipä silloin tiedetty mitä meistä isoina tulee. Eikä tämä ole mikään "siirto" vaan ihan erillinen paikka. Omasta työstään jäisi virkavapaalle toistaiseksi. Ap

Vierailija
12/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä luulet että riidat alkavat kun olette erillänne, tai mikä teidän välillänne muuttuu kun ette ole fyysisesti yhdessä? Tämän selvittäminen olisi nyt avain tilanteen ratkaisemiseksi. Jos mies alkaa vältellä oman uransa kehittämistä eteenpäin sen takia että pelkää riitojen lisääntyvän, ei se tee miehestäkään kovin tyytyväistä."

Miehen varsinaiset urakehityssuunnitelmat ovat ihan toisaalla. Tämä olisi vain väliaikainen sivuhyppäys hänelle ja sitten jatkaisi niitä oikeita suunnitelmia. 

Ongelma erossa ollessa on ikävän aiheuttama harmi, ja se ettei mies ymmärrä että minä hoidan talon työt yksin iltaisin eikä minulla ole vapaa-aikaa kuten hänellä. Olen myös väsynyt tuosta syystä. Lisäksi mustasukkaisuuden lisääntyminen puolin ja toisin noiden muiden asioiden kärjistyessä. Ne on asioita jotka nousee esiin vain jos ollaan paljon erillään. Ap

Vierailija
13/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mistä luulet että riidat alkavat kun olette erillänne, tai mikä teidän välillänne muuttuu kun ette ole fyysisesti yhdessä? Tämän selvittäminen olisi nyt avain tilanteen ratkaisemiseksi. Jos mies alkaa vältellä oman uransa kehittämistä eteenpäin sen takia että pelkää riitojen lisääntyvän, ei se tee miehestäkään kovin tyytyväistä."

Miehen varsinaiset urakehityssuunnitelmat ovat ihan toisaalla. Tämä olisi vain väliaikainen sivuhyppäys hänelle ja sitten jatkaisi niitä oikeita suunnitelmia. 

Ongelma erossa ollessa on ikävän aiheuttama harmi, ja se ettei mies ymmärrä että minä hoidan talon työt yksin iltaisin eikä minulla ole vapaa-aikaa kuten hänellä. Olen myös väsynyt tuosta syystä. Lisäksi mustasukkaisuuden lisääntyminen puolin ja toisin noiden muiden asioiden kärjistyessä. Ne on asioita jotka nousee esiin vain jos ollaan paljon erillään. Ap

Olet mustasukkainen miehelle kun hänellä on muutakin kuin vain teidän parisuhde? 

Vierailija
14/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi syy miksi mies haluaisi paikan ottaa, on palkka. Ei se montaa satalappusta ole enempää kuin nytkään, mutta silti. Ja se taas on asia mikä minua välillä ottaa päähän, että mies on niin ahne rahan suhteen, vaikka nykytilanteessa pärjäämme taloudellisesti todella hyvin. Joskus aiemmin mies poltti itsensä loppuun, kun otti niin paljon lisätöitä, rahankiilto silmissä. Ja välillä miettii jonkun itselleen ihan vastenmielisen työn ottamista siksi, että siinä on parempi palkka kuin hänellä nyt. Minä en sitä ymmärrä. Ap

Vierailija
15/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki talon työt? Asumismuoto on ainakin väärä, jos siihen menee kaikki sun aika. 

Vierailija
16/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keskustellut miehen kanssa näistä asioista, joita tänne kirjoitat? Se olisi nyt ensimmäinen askel.

Vierailija
17/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla ei ole mitään omaa? Työ, harrastukset, ystävät? Elät vain miehen kautta? 

Vierailija
18/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi syy miksi mies haluaisi paikan ottaa, on palkka. Ei se montaa satalappusta ole enempää kuin nytkään, mutta silti. Ja se taas on asia mikä minua välillä ottaa päähän, että mies on niin ahne rahan suhteen, vaikka nykytilanteessa pärjäämme taloudellisesti todella hyvin. Joskus aiemmin mies poltti itsensä loppuun, kun otti niin paljon lisätöitä, rahankiilto silmissä. Ja välillä miettii jonkun itselleen ihan vastenmielisen työn ottamista siksi, että siinä on parempi palkka kuin hänellä nyt. Minä en sitä ymmärrä. Ap

Mies ei ole = sinä

Vierailija
19/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon niitä talon töitä päivittäin on ? Itse asuin koko nuoruuden omakokotitalossa . Lumitöitä ei ole yleensä joka päivä , riittää että sateen loputtua kolaa parkkipaikan ja polut . Käy liikunnasta. Eikä nurmenleikkuutakaan , kerta viikkoon riittää hyvin ja on ihan mukavaa puuhaa . Ikkunat pestään kaksi kertaa vuodessa . Talon pintamaalaus muutaman vuoden välein. Rännit tyhjiksi syksyisin , tähän riittää puoli tuntia max . 

Vierailija
20/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko keskustellut miehen kanssa näistä asioista, joita tänne kirjoitat? Se olisi nyt ensimmäinen askel.

Tottakai näistä kaikista ollaan aiemmin keskusteltu, monesti ja perinpohjaisesti. Nyt vaan mies on innostunut tuosta mahdollisuudesta. Kuuli siitä jo aiemmin, muttei ollut  kiinnostunut. Sitten kuuli palkan ja innostui, eikä enää aiempia keskusteluja muista. Ja siitä ei NYT olla keskusteltu että mitä mieltä olisin jos hän paikan ottaisi, koska asia nousi nyt juuri esille uudelleen.

Sitä juuri aloituksessakin mietin että onko väärin sanoa etten haluaisi hänen lähtevän, mutta onko sekään oikein etten sano mielipidettäni kun hän sitä kysyy. Toisaalta olen sitäkin mieltä että jos hän haluaa mennä niin sitten menee ja sillä selvä. Käy meidän sitten miten käy. Mutta tiedän että hän ei ota paikkaa vastaan, jos sanon rehellisen mielipiteeni, että oikeasti en haluaisi hänen ottavan paikkaa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme