Ihmiset jotka tarjoavat leipomista tai kävelylenkkiä lääkkeeksi masennukseen.. ihmiselle joka ei pysty edes suihkuun raahautumaan
Jos itsensä peseminen on jo liikaa niin millä voimavaroilla tämä ihminen vaivaisi pullataikinaa
Kommentit (1272)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin monella on kysymys itsepäisyydestä ja asenneongelmasta, jos sinä olet kokeillut avoimesti erilaisia hoitomuotoja niin silloin tuo kommentti ei ole ilmiselvästikään tarkoita sinua. Ja toisaalta oletko aivan varmasti kokeillut kaikkia mahdollisia keinoja masennukseen? Oletko kokeillut esimerkiksi ayahuascaa?
Oletko kokeillut loharidildoa papanaluukkuusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa varmaan miettiä että haluaako pitää tällaisia ihmisiä elämässään, jotka eivät suostu ottamaan mielipidettäsi kuuleviin korviinsa.
Jos tämä tapahtuu keskustelupalstalla, niin voit tietysti jättää vastaamatta.
Tai voit loukkaantua ja alkaa haukkumaan "neuvojaa", voit alkaa väittelemään neuvojan kanssa, voit oikoa neuvojan väärät käsitykset, voit jatkaa vaikeuksista kertomista.. Onko se sitten sitä mitä haluat, sen päätät sinä.
Tämä on keskutelu palsta, ei mikään möläyttelypalsta. On luonnollista vastata toiselle, ja yrittää kommunikoida.
Huomaatko sinä ollenkaan miten alentuva, holhoava ja lässyttävä tapa sinulla on puhua? Mene itseesi oikeasti ja mieti tuota tapaasi lässyttää. Sinusta tulee mieleen joku aloitteleva psykiatrinen sairaanhoitaja, joka on omasta mielestään maailman paras ja viisain, ja muut on hänen pikkulapsiaan joille on pakko lässyttää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ärsyyntyä siitä, että joku vaikka keskustelupalstalla yleisellä tasolla neuvoo jotain mikä on esim. häntä itseään auttanut. Jos et aio ottaa neuvosta vaariin niin silloin tuo neuvo ei yksinkertaisesti ole tarkoitettu sinulle ja voit ohittaa sen. Joku toinen voi sen sijaa haluta kokeilla sitä ja saattaa hyötyä siitä.
No sitten varmaan osaat ilmaista neuvosi ja kikkasi siten, että ne ei ole alentuvasti ja määräilevästi osoitettu tietylle henkilölle. Ja jos neuvot nyt vaikka jotain asiaa x, niin kai ihmisillä on oikeus kommentoida sitä neuvoa, että minulla x aiheutti rupia perseeseen, joten kannattaa varautua siihen myös.
Ei se että sinun neuvoosi ei heti vastata kiitos ylistyksin ja "enpä osannut tuotakaan itse arvata" vastauksin, tarkoita että sinun pitää siitä itseesi ottaa. Ei kai teidän neuvojien itsetunto ja identiteetti ole niin hauras, että se kokee kolauksen, jos teidän joku neuvonne ei saa hurrauksia ja ylistyksiä osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse olisin mielummin töissä, kuten edelliset 28 vuotta. Mutta mihin työpaikkaan voi mennä "tekemään" töitä?
Toisaalta, en voisi hoitaa itseäni kuntoon, jos olisin töissä.
Mihin kaikkialle olet hakenut töihin?
Miksi sinä heti oletat, ettei henkilöllä olisi työpaikkaa? Etenkin, kun hän sanoo työskennelleensä pitkään. Tämä asenteellisuus on se, mikä montaa ärsyttää ja saa sulkemaan korvat ihan kaikelta, mitä ko. henkilö sanoo.
??? Siksi oletan, koska kirjoittaja sanoi että "olisin mielummin töissä" & "jos olisin töissä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse olisin mielummin töissä, kuten edelliset 28 vuotta. Mutta mihin työpaikkaan voi mennä "tekemään" töitä?
Miksi sinä heti oletat, ettei henkilöllä olisi työpaikkaa? Etenkin, kun hän sanoo työskennelleensä pitkään. Tämä asenteellisuus on se, mikä montaa ärsyttää ja saa sulkemaan korvat ihan kaikelta, mitä ko. henkilö sanoo.
Tein myös niin rajun oletuksen, että henkilö olisi hakenut töitä, koska kysyi että mihin työpaikkaan voi mennä tekemään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä vinkkivitosia tulee vaikka ei oireista mainitsisi mitään. Sellaisilta ihmisiltä joilla itsellä ei ole ollut syöpää. Oletko kokeillut rukoilua, se auttaa kyllä, minunkini miehelläni oli närästys hän tekee niin ja näin ja noin,
sinunkin kannattaisi E-H-D-O-T-T-O-M-A-S-T-I kokeilla (siis minulla ei ole närästystä vaan syöpä).
Tuo närästysjuttu. Häiritseekö tuollainen kommentointi? Jos se on selkeästi hyväntahtoista? Ja hyvin normaalia keskustelua oikeastaan, jos vaihdetaan kokemuksia.
Siis minulla on vakava, parantumaton tauti rintasyöpä. Minulla ei ole närästystä, miksi minulle annetaan vinkkivitosia närästykseen? Ei se ehkä häiritsisi jos se olisi vain yksi kerta mutta kun tälle ihmiselle ei meinaa uskaltaa mitään sanoa ku
Niin mutta miehelläsi on närästys? Ja ystäväsi jakoi omia kokemuksiaan närästyksestä.
Se ei tietysti kivaa ole jos joutuu tälle neuvojalle jatkuvasti olemaan se ilonpilaaja, joka sanoo että ei tarvitse neuvoa. Joskus ihmissuhteet on hankalia. Joskus joistain ihmisistä on parempi päästää irti, jos toisen keskustelutapa aiheuttaa jatkuvasti ärsytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa varmaan miettiä että haluaako pitää tällaisia ihmisiä elämässään, jotka eivät suostu ottamaan mielipidettäsi kuuleviin korviinsa.
Jos tämä tapahtuu keskustelupalstalla, niin voit tietysti jättää vastaamatta.
Tai voit loukkaantua ja alkaa haukkumaan "neuvojaa", voit alkaa väittelemään neuvojan kanssa, voit oikoa neuvojan väärät käsitykset, voit jatkaa vaikeuksista kertomista.. Onko se sitten sitä mitä haluat, sen päätät sinä.
Tämä on keskutelu palsta, ei mikään möläyttelypalsta. On luonnollista vastata toiselle, ja yrittää kommunikoida.
Huomaatko sinä ollenkaan miten alentuva, holhoava ja lässyttävä tapa sinulla on puhua? Mene itseesi oikeasti
Itse olen vaikeasti masentunut ja minä en pitänyt tuota kommenttia lainkaan alentuvana, holhoavana ja lässyttävänä vaan aivan asiallisena. On se kyllä jännä kuinka erilaisen linssin lävitse ihmiset näkevät nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Noille pitäisi antaa kiputerapiaa!
Ei suihkuun tuotetaan kipua. Kämppä läävä ei halua siivota tuotetaan kipua. Ei kävelylenkkiä kipua.
Kipu olisi mahtava motivaattori saada niitä elämän perusjuttuja kuntoon. Elämän perusjuttujen kuntouduttua masennuksellakin on mahdollisuus lievittyä.
Sinustakin saisi olympiatason kultamitalistin kivulla kouluttamalla. Tai jos sinua kidutettaisiin riittävästi, niin keksisit keinot kaikkien sotien lopettamiseksi ikuisiksi ajoiksi. Kokeillaan hei sinulla ensin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
??? Siksi oletan, koska kirjoittaja sanoi että "olisin mielummin töissä" & "jos olisin töissä"
Et ole kuullut sairaslomasta ja kuntoutuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein myös niin rajun oletuksen, että henkilö olisi hakenut töitä, koska kysyi että mihin työpaikkaan voi mennä tekemään töitä.
Kysyin, mihin työpaikkaan voi mennä "tekemään" töitä, koska minulla on työpaikka, jossa pitää tehdä töitä ja sinne minulla on ehdoton kielto mennä. Lääkäriltä. Ja tulisi kyllä esimieheltäkin hyvin nopeaan, jos menisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään. On työpaikka ja lääkäri on kieltänyt ehdottomasti työt nyt pitkäksi aikaa.
Jos itse olisit kuitenkin mielummin töissä, niin eikö siitä väliltä voisi löytyä joku kultainen keskitie? Itseään voi hoitaa kuntoon myös töissä käydessä ja kenties se työkin auttaisi siinä,varsinkin jos itse haluaisit tehdä töitä.
Meinaat siis olla viisaampi kuin kokenut psykiatrian erikoislääkäri sekä muut
No en meinaa, enhän edes tiedä henkilön tilanteesta mitään. Pohdin vaan henkilön omia haluja ja sitä paranemisajan ja työnteon mahdollista yhteensovittamista.
Kun ihminen lamautuu, hän ei yleensä tunne enää kipua, että sinänsä tuo kiputerapia on vähän turhanaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuun sellaisen lääkärin paikkeille, joka on erikoistunut uniongelmiin.
Voi huokaus. Olet kyllä alentuva kun kuvittelet ettei ihmiset hae apua uniongelmiin lääkäriltä.
Lääkärit laittaa unitutkimuksiin ja sitten toteavat, ettei sieltä löytynyt mitään.
Lääkkeksi saat ketipinorin, ja sen että he nostaa kädet pystyyn asian kanssa.
-eri
Ei kannata kysyä mitä joku toinen itse tekisi, jos ei halua kuulla vastausta. Hänhän vastasi vain mitä itse tekisi, niin kuin kysyttiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on itsehoidoista paras itselleni.
Siinä vaiheessa kun mikään muu ei ole enää auttanut ja elämässä on ainoastaan synkkyyttä ja pimeyttä niin mielestäni on riskin arvoinen asia harkita asiaa. Tosiasia kuitenkin on, että todella moni on parantunut mm. vakavasta masennuksesta, ahdistuksesta tai addiktioista tuon avulla. Suomessa ei toki onnistu, mutta ulkomailla on aivan laillisesti mahdollista tehdä hoitoa paikoissa missä myös lääkintähenkilökunta ensin tekee perusteellisen terveyden tarkastuksen ja tarkastaa hoidon sopivuuden. Ja tähänastiset tutkimustulokset olleet erittäin positiivisia.
We observed significant antidepressant effects of ayahuasca when compared with placebo at all-time points.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6378413/#:~:text=Results,D…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulle masentunut pitäisi sitten sanoa? Toivottovasti saat lääkkeitä, terapiaa ja voi voi. Sekö on oikea vastaus, jos joku valittaa masennusta?
Jokainen puhuu oman kokemuksensa pohjalta. Jos sen ymmärtää ja hyvääksyy, voi eläminenkin olla helpompaa. En mäkään tykkää kuunnella, kun joku valittaa olevansa masentunut ja olettaa että joku ulkopuolinen taho korjaa kaiken. Paljon mielummin kuuntelen sitä kun joku kertoo että on joku vaikeus mutta ponnistelee siitä pois tekemällä jotain itse. .
Pitääkö kaiken mennä sinulle mieluisimmalla tavalla? Jopa toisen sairauden? Pitääkö syöpäsiraankin voittaa taistelu syöpää vastaan? Tuo on toinen, missä sairasta syyllistetään.
Masennus ei ole syövän kaltainen sairaus. Sitä mitataan väitelauseilla ja järjestysasteikoisilla kysymyksillä, kuten "Tunnen olevani erittäin huono ja arvoton" ja "Tunnen, että olen tehnyt sellaista, josta minua on syytäkin rangaista" tai "Olen menettänyt kaiken mielenkiintoni muita kohtaan, enkä välitä heistä enää lainkaan", vastaa asteikolla 1-3 kuinka monta samaa mieltä olet väitteen kanssa. Puhutaan itsetunto-ongelmista, elämän merkityksettömyydestä, näköalattomuudesta, ja välinpitämättömyydestä omaa terveyttä ja hyvinvointia kohtaan. Syöpäkasvain voidaan leikata kirurgin toimesta, mutta elämän merkityksettömyyttä ei voi kukaan toisen ihmisen puolesta hoitaa. Sitä ei voi amputoida mielenmaisemasta eikä lääkitä pois kuten korkeaa verensokeria.
Tämän hyväksyminen on lähtökohta sille, että parantuu masennuksesta. Se, että se ei ole lääketieteellinen biologisesti määritelty sairaus, vaan siitä "parantuminen" vaatii yleensä prosessointia, itsereflektiota ja muutosta käyttäytymisessä ja ajattelussa. Masennuslääkkeidenkään vastetta ei voi tunnistaa biomarkkerein, vaan sitä tutkitaan kyselylomakkeilla. Ja tutkitusti 88 % vasteesta saadaan aikaan plasebolla, suurin osa tutkitusti ei hyödy itse lääkityksestä yhtään. On erittäin haitallista rinnastaa masennus syöpään, koska syövän hoidossa ihmisen oma toimijuus ei ole lainkaan niin suuressa roolissa kuin masennuksessa. Lääkärit ja psykoterapeutit voivat korkeintaan antaa ihmiselle välineitä toipua masennuksesta, mutta he eivät pysty amputoimaan masennusta sinun mielestäsi, kuten ei kukaan muukaan ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään. On työpaikka ja lääkäri on kieltänyt ehdottomasti työt nyt pitkäksi aikaa.
Jos itse olisit kuitenkin mielummin töissä, niin eikö siitä väliltä voisi löytyä joku kultainen keskitie? Itseään voi hoitaa kuntoon myös töissä käydessä ja kenties se työkin auttaisi siinä,varsinkin jos itse haluaisit tehdä töitä.
Onko sinulla mitään käsitystä siitä, että joiltain työpaikoilta burn outin
Mitään sellaista ei tietenkään voi kenellekään suositella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuun sellaisen lääkärin paikkeille, joka on erikoistunut uniongelmiin.
Voi huokaus. Olet kyllä alentuva kun kuvittelet ettei ihmiset hae apua uniongelmiin lääkäriltä.
Lääkärit laittaa unitutkimuksiin ja sitten toteavat, ettei sieltä löytynyt mitään.
Lääkkeksi saat ketipinorin, ja sen että he nostaa kädet pystyyn asian kanssa.
-eri
Ei kannata kysyä mitä joku toinen itse tekisi, jos ei halua kuulla vastausta. Hänhän vastasi vain mitä itse tekisi, niin kuin kysyttiinkin.
Osallistun nyt täysin ulkopuolelta. Luin tuosta, että kehoittaja kehotti menemään uniongelmiin ERIKOISTUNEELLE lääkärille esim. Uniklinikalle. Vastaaja taas puhui vain lääkäristä. Ja yleisluontoisesti unitutkimuksesta kertomatta ovatko Uniklinikalla tapahtuvia tutkimuksia (surullista, jos nekin ovat sitä ja tätä) vai jostain monitorista yhdeksi yöksi kotiin.