Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen työkyvyttömyyseläkkeellä

Vierailija
04.11.2025 |

Ja mua ahdistaa joka koulupäivä niin mietin kannattaako mun jatkaa. Oon vanhin ja hiljaisin koulussa joten en ole päässyt mihinkään ryhmään sisälle. On yksinäinen olo. Pidän myös etäisyyttä muihin huonojen kokemusten takia. Mietin kauanko jaksan tätä. Ja työllistyminenkin varmaan tässä iässä jo epävarmaa. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutustuella vai pysyvällä eläkkeellä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutustuella vai pysyvällä eläkkeellä? 

Miten se liittyy tähän

Ap

Vierailija
4/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vähän alastakin se työllistyminen, mutta yleensä varmaan ihmisen oma aktiivisuus siihen auttaa.

Vierailija
5/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle!

Vierailija
6/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä/mitä opiskelet?

Vierailija
7/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä/mitä opiskelet?

En haluaisi vastata ettei tunnisteta

Ap

Vierailija
8/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mietin vaan lopettamista. Oon koko ajan epämukavuusalueellani. Olisi niin kivaa ja helppoa olla taas vain kotona ja levätä. Auttakaa, mitä teen? 

Ap

Vierailija
9/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä epäonnistunut jos lopetan?

Vierailija
11/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et puhunut opinnoista. Jos ne etenevät hyvin, niin et todellakaan lopeta. Se minkä lopetat, on itsesi sabotoiminen. 

Vierailija
12/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ala on oikeasti kiinnostava niin se pieni ulkopuolisuuden tunne tuskin niin haittaisi. Oletko opiskelemassa varmasti oikeaa alaa ? Yritä tutustua itse oma-aloitteisesti mukavalta tuntuvaan luokkakaveriin jos mahdollista, se voisi auttaa. Varsinkin jos olet vielä kuitenkin nuorehko niin suosittelen opiskelua, edes jotain. Helposti myöhemmin harmittaa ettei tullut opiskeltua. Toki jos olet hyvin uupunut niin itselle pitää olla armollinen ja levätä riittävän pitkään ennen kuin ajatteleekaan opiskelua ja työllistymistä. Suomessa valitettavasti ihmisarvoa mitataan liikaa työllä. Ihminen kun voi olla tärkeä ja hyödyllinen yhteiskunnalle muutenkin; auttamalla läheisiä ja tekemällä esimerkiksi vapaaehtoistöitä.  

Vierailija
13/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä opiskelet väärää alaa. Etsi joku koulu, missä voi opiskella lähinnä etänä. Ei tarvi kärsiä sosiaalisuudesta.

Vierailija
14/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maansiirtokoneen kopissa saat olla omissa oloissasi ja palkka on hyvä.

Vierailija
15/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mietin vaan lopettamista. Oon koko ajan epämukavuusalueellani. Olisi niin kivaa ja helppoa olla taas vain kotona ja levätä. Auttakaa, mitä teen? 

Ap

Sulla on todettu sairaus. Moni koulu antaa helpotuksia tuossa tilanteessa. Ehkä voisit suorittaa osan opinnoista etänä? Ota yhteyttä opintopsykologiin tai vastaavaan.

Minkään ikäisenä ei ole liian vanha opiskelemaan. Eläkeikäisetkin opiskelee. Minkään ikäisenä ei ole myöskään mitään takeita saada työtä. Älä siis murehdi ikääsi. 

Vierailija
16/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kuulostaa max parikymppiseltä, joka murehtii kun on 3 vuotta muita vanhempi.

tuo ei ole oikeasti mikään iso ikäero, älä murehdi sitä. ei muut edes tajua että olet vanhempi.

Vierailija
17/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, AP? Aloitin itse opiskelun 52-vuotiaana ja käyn välillä läpi noita samoja kysymyksiä - onko tämä liian myöhään, onko toivoa päästä töihin jne. Välillä tuntuu turhalta, mutta onneksi opintojen sisältö saa minut innostumaan.

Nyt olen 55-vuotias ja aloitin juuri maisteriopinnot. Etukäteen olin ajatellut että yritän opiskella ainakin kandiksi asti, mutta jatkoin nyt sitten, kun en ole tullut opiskelleeksi työnhakua vielä tuntuu ettei osaamista ole riittävästi ja työnhakutaitoja vielä vähemmän. Opinnoissa ei sentään tule samanlaista torjuntaa kuin työnhaussa. Kursseista pääsee läpi kun opiskelee, vaikka olisi vanha ja CV pilalla.

Jos ne tämänhetkiset opinnot ei tunnu riittävän kiinnostavilta, niin vaihtamalla paranee. Eläkeläisenä toimeentulo on turvattu ja voi opiskella omaksi ilokseen.

Vierailija
18/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala on aika sosiaalinen ja oon itse introvertti. Oon jo 47v ikäinen. Sitä mietin huoliiko kukaan töihin kun valmistun. Jaksanko olla töissä ja harjoittelussa. Ala sinänsä kiinnostaa. Tuo sosiaalisuus ja ulkopuolisuuden tunne uuvuttaa mut. Kun oli syysloma niin olin oikein helpottunut silloin.

Ap

Vierailija
19/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivä kerrallaan. Jos olet ollut pidempään poissa työ- ja opiskelumaailmasta, voi vaatia aika kauan ennen kuin opinnoista tulee mukava rutiini. Moni taistelee vastaavanlaisessa tilanteessa. Kuten joku jo mainitsikin, käy keskustelemassa esimerkiksi psykologin kanssa, niin saat perspektiiviä mietintöihisi. Onnea sinulle jatkoon!

Vierailija
20/20 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaika on lyhyt. Jos sen alan työ kiinnostaa, kannattaa valmistua. Työhausta voi huolehtia sitten. Elämänkokemuskin auttaa monella alalla työllistymään, eikä 50-vuotias ole vanha. 20 vuotta aikaa olla töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi