Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka tarjoavat leipomista tai kävelylenkkiä lääkkeeksi masennukseen.. ihmiselle joka ei pysty edes suihkuun raahautumaan

Vierailija
19.11.2023 |

Jos itsensä peseminen on jo liikaa niin millä voimavaroilla tämä ihminen vaivaisi pullataikinaa

Kommentit (1272)

Vierailija
981/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa varmasti tietää ja ymmärtää miten tökerö ja vähättelevä ilmaisu tuo "ota itseäsi niskasta kiinni" on.

Aina on muutama jälkijättöinen joka ei vaan tajua.

Ihan jokainen tietää, ettei tahallaan kannata olla yrittämättä parantua. Ihan jokainen yrittää parhaansa.

Siksi on sikamaista ja röyhkeää puhua "niskasta kiinni ottamisesta", se termi antaa ymmärtää että ihminen on laiska, tyhmä, tahallaan sairas ja täysin aivoton kasa pskaa.

Älkää käyttäkö sitä termiä enää, pystytte kyllä ilmaisemaan asiat ilman tuota typerää hokemaa.

Olen itse ollut masentunut ja koen että se niskasta kiinni otto oli se mikä toimi parhaiten. Mutta en tietenkään menisi kenellekään toiselle, akuutisti sairaalle sanomaan että ota itseäsi niskasta kiinni. Itselleni kyllä sanoisin niin ja usein sanonkin, jos meinaa alkaa lipsumaan.

Se onkin mielenkiintoista, että miksi ajattelen että itselleni voin olla ankara ja julma, mutta muille en. Toisaalta se on varmaan aika normaalia että ihmiset "puhuu" itselleen eri tavalla kuin muille. 

Vierailija
982/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaan sekä syön rahkaa ja jukurttia masennukseeni. 😢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa varmasti tietää ja ymmärtää miten tökerö ja vähättelevä ilmaisu tuo "ota itseäsi niskasta kiinni" on.

Ihan jokainen tietää, ettei tahallaan kannata olla yrittämättä parantua. Ihan jokainen yrittää parhaansa.

Siksi on sikamaista ja röyhkeää puhua "niskasta kiinni ottamisesta", se termi antaa ymmärtää että ihminen on laiska, tyhmä, tahallaan sairas ja täysin aivoton kasa pskaa.

Älkää käyttäkö sitä termiä enää, pystytte kyllä ilmaisemaan asiat ilman tuota typerää hokemaa.

Olen itse ollut masentunut ja koen että se niskasta kiinni otto oli se mikä toimi parhaiten. Mutta en tietenkään menisi kenellekään toiselle, akuutisti sairaalle sanomaan että ota itseäsi niskasta kiinni. Itselleni kyllä sanoisin niin ja usein sanonkin, jos meinaa alkaa lipsumaan.

Te niskasta ottajat: otatte ilmeisesti itseänne niskasta muulloinkin kuin masentuneena?

Minä en ota koskaan. En masentuneena enkä muulloin. Ilmankin olen pärjännyt aina yli keskiverron. Siksi koen todella loukkaavana tuon ilmauksen, ihan ketä tahansa kohtaan. Se on iljettävä.

Vierailija
984/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ayahuascaa enkä muitakaan huumeita en ole kokeillut. Niistä ei ole tarpeeksi tutkimustietoa ja ne voivat aiheuttaa vaarallisia tiloja aivan kuin harkitsemattomasti  harjoitetut ruumistairtaantumiset tai kundaliinin nostatukset. Varsinkin mielenterveysongelmaisilla. Muita kaikenlaisia yrttejä ja kukkatippoja ym. olen kokeillut 90-luvulta lähtien ja kuluttanut muutenkin masennukseni hoitoon monissa muodoissaan varmasti useita kymmeniä tuhansia rahaa, tuloksetta.

Liikunta on itsehoidoista paras itselleni.

Siinä vaiheessa kun mikään muu ei ole enää auttanut ja elämässä on ainoastaan synkkyyttä ja pimeyttä niin mielestäni on riskin arvoinen asia harkita asiaa. Tosiasia kuitenkin on, että todella moni on parantunut mm. vakavasta masennuksesta, ahdistuksesta tai addiktioista tuon avulla. Suomessa ei toki onnistu, mutta ulkom

En itse uskaltaisi osallistua, mutta olen etsimässä tapaa ja keinoa purkaa traumat riittävän tehokkaasti kehollisesti ilman huumeita. 

Mä ajattelen ehkä itse niin että isompi riski saattaa joskus olla kokeilematta, mutta toki jokainen itse päättää sitä mikä tuntuu itselle olevan paras vaihtoehto ja mihinkään hoitoon ei kannatta ryhtyä ennen kuin on selvittänyt esim. asiaan sisältyviä riskejä ja sitä mistä löytää sellainen hoidon tarjoaja, jolla on todistetusti kokemusta ja menestystä alalta. 

PS. Ayahuasca ei ole huume sanan varsinaisessa merkityksessä vaan shamaanien pyhä lääkekasvi eikä sen tarkoitus ole saada aikaan hauskaa trippiä huvittelumielessa. 

Vierailija
985/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko itsellesi jotenkin hyvä olo, kun haukut itseäsi? Koet saavasi ansiosi mukaan? 

Vierailija
986/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut masentunut ja koen että se niskasta kiinni otto oli se mikä toimi parhaiten. Mutta en tietenkään menisi kenellekään toiselle, akuutisti sairaalle sanomaan että ota itseäsi niskasta kiinni. Itselleni kyllä sanoisin niin ja us

Haukut? Etkö sä osaa lukea?

Eri

Vierailija
987/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut masentunut ja koen että se niskasta kiinni otto oli se mikä toimi parhaiten. Mutta en tietenkään menisi kenellekään toiselle, akuutisti sairaalle sanomaan että ota itseäsi niskasta kiinni. Itselleni kyllä sanoisin niin ja us

Eli koskaan elämässäsi et ole tehnyt joutunut pakottamaan itseäsi tekemään mitään epämiellyttävää vaikka huvittaisi tehdä jotain muuta? Et ole esimerkiksi lukenut kokeisiin, hoitanut lasta kun olet ollut itse sairaana, pitänyt työssä esitelmää vaikka et haluaisi? Sitähän tuo niskasta kiinni ottaminen tarkoittaa, että tehdään asioita, joita ei välttämättä huvittaisi tehdä sen vuoksi, että täytyy tehdä niitä asioita tai niiden asioiden tekemisestä hyötyy pidemmällä aika välillä.

Vierailija
988/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin mielenkiintoista, että miksi ajattelen että itselleni voin olla ankara ja julma, mutta muille en. Toisaalta se on varmaan aika normaalia että ihmiset "puhuu" itselleen eri tavalla kuin muille.

Se että puhuu itselleen rumasti ja ikävästi, tai että pään sisällä on koko ajan äänessä inhottava ja armoton kriitikko, ei ole oikeasti hyväksi.

Se ruma ääni on mahdollista muuttaa paremmaksi, tai hiljentää kokonaan. Itse olen hiljentänyt sen rumaturvan kokonaan. Siitä ei seurannut sitä että olisin jotenkin muuttunut passiiviseksi tai en osaisi enää mitään tehdä. Päin vastoin. Kun se solvaaja päässänni on hiljaa, saan enemmän aikaan, nautin asioiden tekemisestä enemmän ja voin kokonaisvaltaisesti paremmin.

Vierailija
989/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Te niskasta ottajat: otatte ilmeisesti itseänne niskasta muulloinkin kuin masentuneena?

Minä en ota koskaan. En masentuneena enkä muulloin. Ilmankin olen pärjännyt aina yli keskiverron. Siksi koen todella loukkaavana tuon ilmauksen, ihan ketä tahansa kohtaan. Se on iljettävä."

Nostat itsesi jotenkin muita paremmaksi... Noh, kukas sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse 😒. 

Vierailija
990/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko itsellesi jotenkin hyvä olo, kun haukut itseäsi? Koet saavasi ansiosi mukaan? 

En minä ainakaan koskaan hauku itseäni, vaan sanon itselleni mielessäni, että kyllä minä pystyn tähän ja ajattelen miten kivalta tuntuu sitten kun se asian on tehty.

T. Eri.

Vierailija
991/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te niskasta ottajat: otatte ilmeisesti itseänne niskasta muulloinkin kuin masentuneena?

Minä en ota koskaan. En masentuneena enkä muulloin. Ilmankin olen pärjännyt aina yli keskiverron. Siksi koen todella loukkaavana tuon ilmauksen, ihan ketä tahansa kohtaan. Se on iljettävä.

Riippuu mitä tuolla tarkoitat? Jos tarkoitat sellaista kurinalaisuutta ja sellaista, niin minä en ole yhtään sellainen. Ehkä jopa sen vastakohta.

Vierailija
992/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koskaan elämässäsi et ole tehnyt joutunut pakottamaan itseäsi tekemään mitään epämiellyttävää vaikka huvittaisi tehdä jotain muuta? Et ole esimerkiksi lukenut kokeisiin, hoitanut lasta kun olet ollut itse sairaana, pitänyt työssä esitelmää vaikka et haluaisi? Sitähän tuo niskasta kiinni ottaminen tarkoittaa, että tehdään asioita, joita ei välttämättä huvittaisi tehdä sen vuoksi, että täytyy tehdä niitä asioita tai niiden asioiden tekemisestä hyötyy pidemmällä aika välillä.

Miksi käsität tahallaan väärin. Olipahan taas typerä kysymys.

Moni kokee tuon termin loukkaavana, ja sitä ei ole mikään pakko käyttää. Siinä on negatiivinen konnotaatio. Totta kai ihmiset tekevät asioita jotka ovat epämiellyttäviä, tiskaavat astiat ja lukevat kokeisiin.

Kun tuota samaa lausetta käytetään myös lyömäaseena vakavasti masentuneelle, se on ihan eri asia. Ymmärrätkö eron? Koita jotenkin tajuta, ota vaikka itseäsi niskasta kiinni, ja yritä ymmärtää mikä ERO siinä on kun itsetuhoiselle ihmiselle, joka on sinnitellyt vuosikaudet uupumisen rajalla ja repinyt itsestään kaikki mehut, sanotaan noin, tai kun terveelle ihmiselle sanotaan lenkille lähdöksi noin.

Ymmärrätkö?

Vierailija
993/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja en. 

Vierailija
994/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan koskaan hauku itseäni, vaan sanon itselleni mielessäni, että kyllä minä pystyn tähän ja ajattelen miten kivalta tuntuu sitten kun se asian on tehty.

No miksei masentuneille voisi sanoa noin, eikä tölväistä sitä inhottavaa ja tympeää lausahdusta.

Sanoo juuri noin, "kyllä sinä pystyt", eikä "otahan itseäsi niskasta".

Vierailija
995/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että puhuu itselleen rumasti ja ikävästi, tai että pään sisällä on koko ajan äänessä inhottava ja armoton kriitikko, ei ole oikeasti hyväksi.

Se ruma ääni on mahdollista muuttaa paremmaksi, tai hiljentää kokonaan. Itse olen hiljentänyt sen rumaturvan kokonaan. Siitä ei seurannut sitä että olisin jotenkin muuttunut passiiviseksi tai en osaisi enää mitään tehdä. Päin vastoin. Kun se solvaaja päässänni on hiljaa, saan enemmän aikaan, nautin asioiden tekemisestä enemmän ja voin kokonaisvaltaisesti paremmin.

Joo, ei se rumasti puhuminen hyväksi ole. Solvaan todella paljon itseäni, mutta yritän päästä siitä pois. Tai ainakin tehdä sitä vähemmän. Ne niskasta kiinni ottamiset ei ole ehkä niin negatiivisia ajatuksia kuitenkaan. Kai ne on jopa tsemppavia, ainakin joskus. "Nyt ulos niin tulee hyvä fiilis", eikä sentään mitään "Nyt ulos senkin laiska lehmä". Mutta ei niitä niskasta ottamisia silti toisille uskalla ehdottaa, vaikka sen yrittäisi kuinka nätisti muotoilla. Mutta kai se on tervettä että itseä jaksaa patistaa silloin tällöin. 

Vierailija
996/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käsität tahallaan väärin. Olipahan taas typerä kysymys.

Moni kokee tuon termin loukkaavana, ja sitä ei ole mikään pakko käyttää. Siinä on negatiivinen konnotaatio. Totta kai ihmiset tekevät asioita

Jos kuvittelet että sanot itsellesi että "nyt otan itseäni niskasta kiinni ja...", niin tuntuuko se kommentti silloin negatiiviselta, loukkaavalta, alentavalta? Vai miltä se tuntuu jos kuvitteellisesti sanoisit niin itsellesi? 

Vierailija
997/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli koskaan elämässäsi et ole tehnyt joutunut pakottamaan itseäsi tekemään mitään epämiellyttävää vaikka huvittaisi tehdä jotain muuta? Et ole esimerkiksi lukenut kokeisiin, hoitanut lasta kun olet ollut itse sairaana, pitänyt työssä esitelmää vaikka et haluaisi? Sitähän tuo niskasta kiinni ottaminen tarkoittaa, että tehdään asioita, joita ei välttämättä huvittaisi tehdä sen vuoksi, että täytyy tehdä niitä asioita tai niiden asioiden tekemisestä hyötyy pidemmällä aika välillä."

En mä noita itseäni niskasta kiinni ottamalla tee, vaan pehmeillä tavoilla. Ja kun en kykene, en kykene, vaikka toiset potkisivat miten.

Vierailija
998/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kuvittelet että sanot itsellesi että "nyt otan itseäni niskasta kiinni ja...", niin tuntuuko se kommentti silloin negatiiviselta, loukkaavalta, alentavalta? Vai miltä se tuntuu jos kuvitteellisesti sanoisit niin itsellesi?"

Siltä, etten kunnioita vointiani ja sitä, etten juuri nyt kykene siihen, mihin yritän itseäni ruoskia.

Vierailija
999/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos kuvittelet että sanot itsellesi että "nyt otan itseäni niskasta kiinni ja...", niin tuntuuko se kommentti silloin negatiiviselta, loukkaavalta, alentavalta? Vai miltä se tuntuu jos kuvitteellisesti sanoisit niin itsellesi?"

Siltä, etten kunnioita vointiani ja sitä, etten juuri nyt kykene siihen, mihin yritän itseäni ruoskia.

Okei. Eli tavallaan annat itsellesi luvan olla tekemättä sellaisia asioita mitkä tuntuu vaikealta? 

Vierailija
1000/1272 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä en käskisi ottaa itseäni niskasta kiinni, niin aika paljon asioita jäisi tekemättä ja todellakin homehtuisin vaan siellä sängynpohjalla. Asioita on vaan tehtävä ja juuri se on sitä niskasta kiinni ottamista, että pakottaa itsensä nousemaan ja aloittamaan.

Niskasta kiinni ottaminen on sinänsä ihan neutraali ilmaisu, mutta jotkut yksilöt vaan kokevat sen itse kovin negatiivisena, loukkaavana ja ties minä. He yhdistävät siihen vain kielteisiä asioita. Samoin he saattavat kokea minkä tahansa muun sanomisen yhtä negatiivisena, loukkaavana jne, vaikka siinä sanomisessa tai sen tarkoitusperässä ei edes olisi mitään näitä elementtejä.