Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1892)

Vierailija
1861/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvalla röhnöttävä krapulainen äijä.

Vierailija
1862/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä ystävätär ollut kylässä kohta viikon päivät. Paikat ovat kunnossa ja siistiä.

Mutta ystävättäreni uteliaana aukasee kaappien ovet keittiössä ja tutkii sisällön.

Kaappieni sisältö ei ole pahemmin järjestyksessä.

Ehkäpä uuden ketjun aihe, 'mikä vieraissa ärsyttää eniten?'

Sanoisin että paikkojen tutkiminen, kaapitkin aukastaa. 

Ja toi vierailun pituus. Ystävättäreni on eläkkeellä, itse olen töissä. Kaipaan omaa rauhaa ja lepoa ennen töihin paluuta joululoman jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa myydään suihkutettavaa hajunpoistajaa  jota voi käyttää tunkkaiseen huoneilmaan. 

Vierailija
1864/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanpissan pikantti tuoksahdus 

Vierailija
1865/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuston ja maidon määrää jääkaapissa järkyttää. Sekä epäsiisteys. 

Miksi sinua järkyttää jonkun jääkaapin sisältö, varsinkin juusto&maito ja miksi edes tutkit toisten jääkaappeja?

Vierailija
1866/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pestään samalla harjalla koiran ja ihmisten astiat. Käsitellään koiran ruokia sekä astioita ja huuhtaistaan vain kädet pikaisesti ennen ruoan laittoa. Tunkkainen haju koirasta. Vanha koira jolla on pidätysvaikeuksia. Koira ei mahda sille mitään.

Voi herranen aika. Yhyy samalla harjalla pestään yhyytiedätkö muuten että koira ja kissa kantaa vähemmän bakteereja ja on vähemmän saastainen  kun ihminen. Kaikkia mätänevähenkisiä , epäsiistejä ihmisiä kyllä nuoleskellaan eikä tunnu missään mutta  koirayhyyy

Yhyy itsellesi ! Koirat nuolee takapuoltaan, ulkona nuuskii toisten koirien virtsaa/syö maanpinnasta jätteitä. Kissat voivat levittää ihmiseen ja eläimiin tarttuvia viruksia,  bakteereja, sisäloisia, ulkoloisia sekä sieni-infektioita. Kiva näitä rapsutella ja päästää nuolemaan kasvoja tai käsiä. Hygieenistä tosiaan.

Vierailija
1867/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tällainen varmaan aika harvinaista on. 

Vierailija
1868/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä etelä-pohjanmaallakin sanotaan että haisee "ulolle". Se on se märän koiran haju tai se miltä ulkona haisee keväällä kun lumi sulaa ja maa haisee..... no, ulolle. 

Vierailija
1869/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisuus, sotkuisuus. Pahinta on lika ja sotku ruokien lähellä. Toinen juttu on käytetyt vaipat, joita saattaa lojua lattialla tai jopa eteisessä tai muussa huoneessa.

Vierailija
1870/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisten koteihin pidä mennä. Itseä ällötti yhden miehen vessassa täishampoopullo joten alkoi ahdistaa sainko täitä. Onneksi en...

Vierailija
1871/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on päiväkoti-ikäisiä lapsia niin on aika yleistä, että jossain kohtaa pitää ostaa täishampoota. Ei ole välttämättä kyse huonosta hygieniasta. Vähän sama juttu kuin luteet, ällöttäviä joo, mutta tänä päivänä niitä voi löytyä mistä tahansa sosiaaliluokasta.

Vierailija
1872/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa myydään suihkutettavaa hajunpoistajaa  jota voi käyttää tunkkaiseen huoneilmaan. 

Tai miten ois jos siivoaisi sen tunkkaisen hajun aiheuttajan pois...?

Vierailija
1873/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ällötä mikään, koska se on toisten koti. Todella huonotapaista syynätä toisen ihmisen kotia.

Vierailija
1874/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kerran koko elämässäni olen kiinnittänyt huomiota toisen kodin siivottomuuteen, ja tämä oli silloisen kaverin isän asunto, jossa ei varmaan missään kohtaan oltu käytetty wc-harjaa pöntössä. Oli meinaan sisältä kunnolla kuorrutettu kuivuneelle ulosteella.

Ei asuntoa tarvitse minun vuokseni täydellisen puhtaaksi siivota, en pillastu villakoirista tai likaisista astioista lavuaarissa, mutta toi oli jo jotain aivan törkyistä että sukset pois.

Oksat pois.

Vierailija
1875/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset, rasvaiset lakanat. Sellaiset joissa valkoinen osuus on muuttunut ruskeaksi peitteen tai tyynyn vanut ovat painavaa massaa kun niihin on imeytynyt vuosien hiki, rasva ja muut mönjät.

Vierailija
1876/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viivy kauaa jos jokin häiritsee liikaa. Mutta tapana ei ole levitellä juttuja toisten kodeista.

Vierailija
1877/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiön käsipyyhe roskiskaapissa. Haiseva, tiskirätti. Rasvaiselle päänahalle haiseva sohvatyyny. Salaatin silppuaminen käsin. 

Nämä tuli nyt ekana mieleen. 

Millä se salaatti pitäisi silputa? Ihan ravintoloissakin käytetään siihen käsiä. 

ravintolassa luultavasti käytetään käsineitä. Itse silppuan salaatin keittiösaksilla, Fiskarsilla. Hyvin menee pinaatti, lehtikaali, aurinkokuivattu tomaatti.

Vierailija
1878/1892 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirakodeissa haisee lähes aina koiralle, eivät varmaan itse huomaa :/

Puhdas koira ei kyllä haise 

Vierailija
1879/1892 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen vessan pönttö ja lavuaari. Jollain hanan ympäristökin pinttyneen ruskeassa töhnässä. Yök.

Vierailija
1880/1892 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä ystäväpariskunnalla oli pari rottaa lemmikkinä. Ne saivat aivan vapaasti kiipeillä ja vaellella pöydällä myös ruokailun aikana. Ne pissailivat siihen missä sattuivat olemaaan, ottivat ruokaa lautasilta... Vei ruokahalun hyvin tehokkaasti. Sinänsä minulla ei ole mitään lemmikkirottia vastaan, mutta ruokapöydöälle ne eivät kuulu kuten eivät muutkaan lemmikit.

Yksi vuosien takainen treffikumppani ei ollut pessyt vessanpönttöä varmaan vuosiin. Rengas oli kyllä siisti, tai ainakin näytti siistiltä, mutta pönttö oli tummanruskea suunnillen vesirajasta alaspäin. Myös suihkutila näytti siltä, että olisi varmaankin ollut viisasta ottaa rokotus ennnen kuin edes katsoi sinne.. Ei tapailtu kauaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän