Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1892)

Vierailija
1821/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä sukulaisella on vessan lattia aivan hiekkainen ja likainen räsymatto lattialla. En ole nähnyt niin likaista vessaa edes kenenkään mökillä ulkovessana.

Vierailija
1822/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juu. Esimerkiksi ulkona ollut vähän kostea koira haisee "ulolle". Aivan mahtavaa, että joku muukin käyttää tätä sanaa! En sitten tiedä, onko murresana. Olen Pohjois-Suomesta ja mulle tää oli tuttu sana.

Ohis, tiedän. Oli vaan niin riemastuttava bongaus tuo "ulo", että oli pakko päästä kommentoimaan!"

Kyllä Pohjois-Savossakin on käytetty ja käytetään varmaan edelleen tuota samaa ilmausta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likainen keittiön allas. Pohjaan pinttynyt likakerros kun ei todennäköisesti ole tietoa että allas pestään sienellä/karhunkielellä.

Tunkkainen haju eli ovia tai ikkunoita ei koskaan avata. Eli ei tuuleteta kotia.

Likainen vessa.

Likaiset petivaatteet, jos sattuu näkemään ne.

Yleisestikin likainen koti jonka kosketuspintoja ei ikinä pyyhitä.

Haista sinö likapoliisi paska!

Vierailija
1824/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotanraadot ja persut. Niitä ei aina erota toisistaan. Rotanraadon haju kyllä hivenen siedettävämpi.

Vierailija
1825/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ilkeä sanoa.

Vierailija
1826/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on tunkkainen, pinttynyt liasta, haisee pahalle ja näkee että siisteyteen ja viihtyvyyteen ei panosteta.

Sekö naapuri ?

Vierailija
1827/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustussuunnittelijan vierailu omaan kotiini. Sisustussuunnittelijat ovat aikamme vitsaus. Kotien pitää olla koteja eikä mitään sun oman näköisiä boho-vintage-jysk-pakkosisustettuja kämppiä jossa ei uskalla pierastakaan. Mitään en vihaa niin paljon kuin näitä instakämppiä. Siivottomuus tai ankea lasivitriini-kämppä, tai jopa  50-luku kirjahyllyintellektuellikämppä menee, mutta ei pihlgren-ritola-tapetti omilla mausteilla ja menneisyyttähenki koti. Suomen kaunein koti-ohjelma on pilannut meidän elämäm. Semmonen se pitää olla!! Muu ei käy! Kullan vöriset vetimet! Vaakalaatoitis! Önnönnönnnöööööö.. alkakaa elää.

Aina pitää uskaltaa pieraista. Muu on luonteen heikkoutta.

Vierailija
1828/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan hiekkalaatikko keittiössä jonne vieras ohjataan kahvittelemaan yhhhyh

Vielä kivampi on mennä kylään kun kissa pitää koko kämppää hiekkalaatikkonaan...

Vierailija
1829/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanhat haisevat banaanit.

Vierailija
1830/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä sukulaisella on vessan lattia aivan hiekkainen ja likainen räsymatto lattialla. En ole nähnyt niin likaista vessaa edes kenenkään mökillä ulkovessana.

Mä oon nähnyt niin saastaisia vessoja etten yhtään ihmettele vaikka mitä loisia, bakteereja, ameboja tulee sieltä, mieli ei ole tehnyt käyttää, mielummin vaikka pissaa housuun tai menee pöpelikköön tarpeilleen. 

Vierailija
1831/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotanraadot ja persut. Niitä ei aina erota toisistaan. Rotanraadon haju kyllä hivenen siedettävämpi.

Mee nyt lataamoon kun änget joka keskusteluun persut, no mene mene jo! Otettu lääke myös auttaa

Vierailija
1832/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä soi rap.

Silkkaa oksennustahan tuo on ihmisen korville!

Vierailija
1833/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolaavat koirat. Hyi s...tana. Ei tiedä mihin istua ja koskea.

Vierailija
1834/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sydämeni pohjasta ikäihmisten koteja. Sohvapöydän reunalla ja muuallakin aina puolikkaita serlapapereita joiden päällä hammastikkuja joita käytetään viikko. Kun pitäähän sitä hammastikuissa säästää ja käyttää samaa pitkään. 

Vierailija
1835/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakodeissa haisee lähes aina koiralle, eivät varmaan itse huomaa :/

Vierailija
1836/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys. Ja sälekaihtimiin ei tietenkään saa koskea. 

Toinen juttu on rappuset. Asunnossa noin viisi kerrosta vaikka huoneita vain kolme, joka välissä portaita.

Vierailija
1837/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällöttää ruma sisustus. Musta-harmaa-valkoisuus, laminaatit ja persoonattomuus sekä mitäänsanomattomuus. 

Vierailija
1838/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri jonka luona en halua syödä mitään. Vaikka kutsuvat kylään, eivät siivoa yhtään ennen vierailua, ruokapöydässä ja tuoleilla on vanhoja murusia sekä kahvi- ja mitä lie ruokaroiskeita. En pysty syömään likaisessa pöydässä. Tapaan häntä mieluummin kahvilassa tai tapahtumissa - kyläkutsuista kieltäydyn kohteliaasti jollain tekosyyllä. 

Vierailija
1839/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu. Esimerkiksi ulkona ollut vähän kostea koira haisee "ulolle". Aivan mahtavaa, että joku muukin käyttää tätä sanaa! En sitten tiedä, onko murresana. Olen Pohjois-Suomesta ja mulle tää oli tuttu sana.

Ohis, tiedän. Oli vaan niin riemastuttava bongaus tuo "ulo", että oli pakko päästä kommentoimaan!"

Kyllä Pohjois-Savossakin on käytetty ja käytetään varmaan edelleen tuota samaa ilmausta.  

Tuttu ilmaus myös Pirkanmaalla.

Vierailija
1840/1892 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeen haju

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme