Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1892)

Vierailija
1841/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikaisiksi tarkoitetut ratkaisut, jotka ovat jääneet pysyviksi. Verhoilu- ja kunnostusprojektit, jotka kesken ikuisesti. Remontti jäänyt kesken ja lattialistat puuttuvat, joku ihme väliaikainen viritys esim. ovenkahvan tilalla. Vääränkokoiset verhot, puhki-istuttu sohva, edellisestä kodista tuodut vääränkokoiset, rähjäiset kalusteet.

Vierailija
1842/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräiset kasat tuoleilla, nurkissa jne. jotka eivät ikinä katoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonaton mallikoti. Kaikki ostettu samalla kerralla pienesineitä myöten esim. Ikeasta.

Vierailija
1844/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustushullun koti, jossa näkyvillä kaikki trendit viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Persoonaton!

Vierailija
1845/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotku, seinänvieriä kiertävät tavaraläjät. Homeen haju ja muut epämääräisemmät hajut.

Pimeys. Jotkut ei avaa ikinä verhoja.

Vierailija
1846/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kylässä uuden ystäväni kodissa, kaksi aikuista, yleensä tekevät työt etänä kodissaan, nyt olivat kesälomalla. Koti kuin sikolätti. Keittiön kaikki tasot täynnä tavaraa, tiskipöydällä jotain pilaantunutta ruokaa kattilassa. Vessa kauhea,pytty likainen, wc kansi rikki. Kaikki paikay täynnä epämääräisiä tavaroita ja lehtikasoja. Ja ollaan olevinaan sivistyneitä!

Vierailija
1847/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotku, seinänvieriä kiertävät tavaraläjät. Homeen haju ja muut epämääräisemmät hajut.

Lisään tähän, että jotkut eivät myöskään aamuisin tuuleta tai edes silloin kun odottavat kylävieraita.

Vierailija
1848/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli niin likainen vessa että jouduin oksentamaan sinne likaiseen pyttyyn. Tämä on tosi tarina, valitettavasti.

Vierailija
1849/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimen karvalla kuorrutetut matot ja huonekalut, koiran haju, löyhkäävä kissan potta, keittiön tasoilla ja pöydillä avoimet ruokapytyt ja röynäkasat, tiskit ja ruuanjämät tiskialtaassa, likainen hella ja jääkaappi,  likainen vessa, vaate- ja kenkä-röykkiö eteisessä. Siinä muutama.

Miksi käyt kylässä pultsareiden luona?

Mä olen korkeakoulutettu nainen, ihan normaali kaikinpuolin ja mun kotoa löytyy koirankarvassa olevia mattoja ja huonekaluja (karvaa lähtee tolkuttomasti enkä jaksa olla koko ajan putsaamassa), tiskejä ja ruuanjämiä tiskipöydällä/altaassa, likainen hella ja jääkaappi ja kenkäröykkiö eteisessä. Sekä aina välillä vaatekasoja siellä täällä.  

Hyi, ei ihme että olet sinkku :O

Vierailija
1850/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu. Esimerkiksi ulkona ollut vähän kostea koira haisee "ulolle". Aivan mahtavaa, että joku muukin käyttää tätä sanaa! En sitten tiedä, onko murresana. Olen Pohjois-Suomesta ja mulle tää oli tuttu sana.

Ohis, tiedän. Oli vaan niin riemastuttava bongaus tuo "ulo", että oli pakko päästä kommentoimaan!"

Kyllä Pohjois-Savossakin on käytetty ja käytetään varmaan edelleen tuota samaa ilmausta.  

Isä oli Viipurista ja hän käytti tuota haisee ulolle kastuneesta koirasta. Juu, lähtee ainakin pystykorvasta, hirvikoirasta ja lapinkoirasta kauhea haju. Tiedä sitten miltä muut koirat haisee. Yleensä pahalle.

Vierailija
1851/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissan hiekkalaatikko keittiössä jonne vieras ohjataan kahvittelemaan yhhhyh

Vielä kivampi on mennä kylään kun kissa pitää koko kämppää hiekkalaatikkonaan...

Siitä täytyy tehdä elsu. Päästään terve kissa käyttää mielellään hiekkalaatikkoa, jonka hiekat vaihdetaan tarpeeksi usein.

Vierailija
1852/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä sukulaisella on vessan lattia aivan hiekkainen ja likainen räsymatto lattialla. En ole nähnyt niin likaista vessaa edes kenenkään mökillä ulkovessana.

Mä oon nähnyt niin saastaisia vessoja etten yhtään ihmettele vaikka mitä loisia, bakteereja, ameboja tulee sieltä, mieli ei ole tehnyt käyttää, mielummin vaikka pissaa housuun tai menee pöpelikköön tarpeilleen. 

Asuiko niissä asunnoissa narkomaaneja? Tämä hiekkainen ja likainen vessa oli melkein normaalilla perheellä. Eivät mäköjään vain siivoa vessan lattiaa ja kulkevat sisällä kengät jalassa. Sama

Vierailija
1853/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ex kaveri 20 neliön yksiön romuvuori, ei siis muutenkaan tilaa ja sit tää kuitenkin jollain ilveellä sai mahtumaan romuvuoren seinänedustalle, kun tein loppumuuttoa hänen pyynnöstään ja mut houkuteltiin sanomalla että olis 2 tunnin juttu (6 tuntia meni), kattilat täynnä homeista ruokaa, jääkaapista valehtelematta piti heittää 2 isoa kassillista ruokaa roskiin, samoin pakasteesta (sit tää vielä aina jatkuvasti valitti ettei ole varaa ruokaan) yms. Mä tein suurimman osan kun tää vaan puuskutti ja ravas pesutuvalla vähän väliä, mitään roskaa ei saanut heittää pois vaikka olisin skipannut sieltä ainakin puolet tavaroista. 

Mut on ennenkin houkuteltu väärin perustein muuttoavuksi enkä enää lankea, älkää uskoko jos ette tunne täysin toista että "ihan nopee juttu tää " Stooria!!! 

Vierailija
1854/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläinen oli ystävän ex puolison asunto, tuulettaa ei saanut eikä tullut selitystä koskaan miksi varmaan nauttivat siitä homeen, tunkkaisen epämääräisestä hajuista. 

Vierailija
1855/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuston ja maidon määrää jääkaapissa järkyttää. Sekä epäsiisteys. 

Vierailija
1856/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dildot kaapin päällä.

Ja kuitenkin kävit kokeilemassa niitä.

Vierailija
1857/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirakodeissa haisee lähes aina koiralle, eivät varmaan itse huomaa :/

Vau...oletko aina ollut yhtä fiksu? 

Vierailija
1858/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kodeissa on kaikki kaapinovet auki. Siis ihan jokainen!

Vierailija
1859/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahmea likainen näppis tietokoneessa, hyi hele

Vierailija
1860/1892 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämääräiset kasat tuoleilla, nurkissa jne. jotka eivät ikinä katoa. 

Mihin ne tuolit ja nurkat muka katoaisivat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi