Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1905)

Vierailija
1901/1905 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaverin asunto aivan hiton sotkunen ja sillä on matto täynnä jotain leivänmuruja ja muuta paskaa. Korjasin sen tietokonetta lattialla ja nousin ylös ja otin tukea lattiasta/matosta, niin kämmen täynnä kaikkee paskaa. Kotia mentäessä meni hanskat ja sukat pesukoneeseen ja pesin käsiä varmaan vartin. Ällötysmaximus

Vierailija
1902/1905 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on päiväkoti-ikäisiä lapsia niin on aika yleistä, että jossain kohtaa pitää ostaa täishampoota. Ei ole välttämättä kyse huonosta hygieniasta. Vähän sama juttu kuin luteet, ällöttäviä joo, mutta tänä päivänä niitä voi löytyä mistä tahansa sosiaaliluokasta.

Niin, eikös se ole hyvää hygieniaa että hoitaa ne täit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/1905 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu. Esimerkiksi ulkona ollut vähän kostea koira haisee "ulolle". Aivan mahtavaa, että joku muukin käyttää tätä sanaa! En sitten tiedä, onko murresana. Olen Pohjois-Suomesta ja mulle tää oli tuttu sana.

Ohis, tiedän. Oli vaan niin riemastuttava bongaus tuo "ulo", että oli pakko päästä kommentoimaan!"

Kyllä Pohjois-Savossakin on käytetty ja käytetään varmaan edelleen tuota samaa ilmausta.  

Olen Varsinais-Suomesta ja "ulo" -sana on tuttu.  

Pesen turkkikoiraa usein ja kampaan, mutta pari viikkoa sitten kun oli tosi kuraista, meillä haisi tuulikaapissa ulolle. Kannan koiran siitä suihkuun, niin haju ei tule muualle.

Vierailija
1904/1905 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monien vessasta löytyy läpimärät ja tunkkaiselta haisevat käsipyyhkeet... Yök

Tokihan pyyhe käytössä kastuu, mutta tarkoitan niitä joista oikein huomaa ettei pyyhettä ole vaihdettu aikoihin ja se ei pääse edes kuivumaan kunnolla, jonka takia löyhkää.

Kuivaa kätesi paperilla 

Vierailija
1905/1905 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

takkuiset koirat ja kissat. Likainen akvaario  tai ahdas lintuhäkki. Koira uikuttaa pihalla  muutaman neliön häkissä.  Tuskin malttaisin pitää suuni kiinni. Kissa pöydällä ja koira sohvalla ei häiritse vähääkään