Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likainen vessa. Olen yllättynyt monessa taloudessa joissa vieläpä asuu nainen, että miten hirveän näköinen voi vessanpönttö ja lavuaari olla. Paperilla täytyy vuorata, että viitsii istua.
Mulla on sellainen tilanne että edellinen vuokralainen oli jättänyt pöntön paskaan kuntoon eikä niitä pinttymiä saa mitenkään irti.
Sitten pöntön voi vaihtaa.
Ei vuokralainen saa vaihtaa itse pönttöä. Vuokranantaja voi kieltäytyä moisesta pyynnöstä.
Yhdessä paikassa käytettiin ämpäriä vessaroskiksena. Sieltä kurkisteli käytetyt topsipuikot, harjasta irroitetut hiukset, käytetyt siteet, jne. Miksei voi käyttää kymppiä ja ostaa kannellinen roskis?
Kaverini jolla on aina siistiä ja puhdasta kutsui kylään viikonlopuksi. Jostain syystä heidän vessanpönttönsä oli kauheassa kunnossa, keltaisia roiskeita ja jarrutusraitoja. Kun kaverini lähti piipahtamaan kaupassa etsin kloriitin ja pesin sen salaa.
Koirat ovat suloisia mutta ne haisevat, osa enemmän kuin toiset. Vaihdan vaatteet aina koiraperheessä vierailtuani. Joskus sama lapsiperheissä.
Jos saan kutsun päivälliselle jonkun kotiin niin yritän olla urkkimatta heidän ruoanlaittotapaansa sillä olen itse nipottaja, esim pidän korjatessa aina hiukset kiinni, jne, ja jokainen elää tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyvissä olevat tamponiy ja siteet. En halua tietää talon emännällä olevan hillopäivät.
Kuukautiskainostelua suoraan 50-luvulta! Hämmästynyt nainen 67 v.
Joo. Kyllä wc on aivan oikea paikka kuukautissuojille. Siellä ne nimittäin vaihdetaan.
Jos ei kestä nähdä pakkauksia on paras pysytellä kotona.
Tottakai nämä on esillä niin että tarvitseva voi vähin äänin ottaa suojan käyttöön jos on tarpeen. Mulla ne on korissa pöntön lähistöllä. Itselläni ei ole menkkoja ollut moneen vuoteen mutta vierailla voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saastaisuus, pölyisyys, tavarat ei järjestyksessä tai lajiteltu tarkasti, vessa ei kiillä. Onhan näitä. Puhdas, siisti ja järjestetty koti ei oikeasti vaadi paljoa. Ja jos ei jaksa siivota niin säännöllinen siivouspalvelu nyt ei paljoa maksa.
Jos itseä ei haittaa niin miksi pitäisi maksaa siivouspalvelulle jostain mitä ei tarvitse. Ja ei kaikilla yksinkertaisesti ole varaa vaikka sinun mielestä se ei kallista olekaan.
Ei se siivouspalvelu mikään taikasana ole. Ei ne siivoojatkaan sille kodin järjestykselle mitään mahda. Ei ne ryhdy asettelemaan tavaroita kaappeihin ja heittämään turhia roinia minnekään. Kaappien ja komeroiden sisälle ne ei mene eikä esim. vaatehuoneeseen.
Äitini luona kävi säännölli
Isonkin huoneiston ylläpitosiivoukseen eli paljaan keskilattain imuroimiseen sekä tyhjien tasojen pölyjen pyyhkimisen kuuluu terveeltä ihmiseltä 100 neliön asunnossa noin 30 minuuttia. Tämän vuoksi meillä ei käy palkattuja siivoojia. Osaan itse "ylläpitosiivota" eli käytännössä jättää lähes kokonaan siivoamatta paljon halvemmalla.
Ystävättären mieslapsella on ratti ja polkimet olohuoneessa. Siis 40-vuotiaalla "miehellä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Todella ällöä mennä julkisen paikan vessaan, kun jonottaa ja vihdoin pääsee, niin siellä paskamyrsky pauhaa, kun edellinen ei ole vaivautunut sulkemaan pöntön kantta.
No ne bakteerit leijuu sen nelisen tuntia, vaikka kansi olisi kiinnikin. Eli kun kannen avaat, niin sieltä ne joka tapauksessa leijailevat ja silloin luultavasti olet juuri siinä kohdalla, toisin kuin valmiiksi avoimen pytyn päälle peruutellessa. Omassa kodissakin tuon aikavälin sisään varmaan joku pyttyä käyttää, saatikka sitten julkisissa käymälöissä. Perustiedot haltuun, ennen kuin alkaa toisia hyihyttelemään.
Meillä on kaksi ihmistä ja kaksi vessaa eli kansi kiinni ja vetämisen jälkeen kansi saa olla kiinni kauemminkin kuin 4 tuntia. Kummallakaan meistä ei ole yliaktiivinen rakko.
No nyt menee jo hysterian puolelle😁
Kyllähän se aina vähän harmittaa kos ei kyläpaikassa ole kissaa joka tulisi käpertymään syliin siinä kahvia juodessa. Mulla on ollut 3 kissaa samaan aikaan, ja nykyään enää yksi, 18-vuotias, eikä se kissanvessa haise jos sitä puhdistaa riittävän usein. Tällä hetkellä riittävän usein on 3x/vrk tälle yhdelle kissalle. Keittiön pöytä on niin tylsä ettei sillä kukaan viitsi istua, mutta edellisessä kodissa kaikki kolme istuivat keittiönpöydän reunalla ja katselivat ulos.
Se oli niiden paikka.
pöydät on siitä hyviä että ne saa puhdistettua vieraita varten. Kannattaa joskus kokeilla.
Karvat sohvalla ,kun oli ajellut karvansa ,sringit ja liivit kaikkialla,kortsut sohvan alla
Toivottavasti mun luona ei ole ällöttävää niiden harvojen vieraiden mielestä jotka täällä käy. Masennuksen takia en jaksa siivota ollenkaan vaan mulla käy kerran kuussa siivooja. Yleensä kutsun vieraita sitten juuri sen jälkeen. Jos vieraita tulee kesken kuuta, pyyhin vessan ja lavuaarin sekä olohuoneen pöydän mutta en esim. imuroi. Vessassa on puhtaat käsipyyhkeet vieraita varten. Roskien vieminen on myös haasteellista kun ei halua törmätä kehenkään rappukäytävässä. Joskus vien roskapussit piiloon makkariin tai eteisen kaappiin ja vien niitä sitten myöhemmin pikkuhiljaa ulos.
Vierailija kirjoitti:
Pelitietokoneet, videopelikonsolit, dvd-elokuvakokoelmat ja kotiteatterijärjestelmät aikuisten työssäkäyvien 30+ lapsettomien ihmisten kodeissa.
Elämäsi ei taida olla ihan helppoa?
Eipä voi muuta sanoa, että kylläpä täällä on herkkiksiä.
Minäpä kerron jotain: jokaisella on oma näkemyksensä siisteydestä. Sen kun hyväksyy eikä nipota turhasta, on elämä paljon helpompaa. Ja kutsujakin tulee helpommin, kun ei tee kuten naiset tapaavat tehdä ja käytä jokaista vierailuaan kutsupaikan arvosteluun. Onneksi miehet eivät juuri tee tätä, koska mennessään tapaamaan kavereitaan he menevät tapaamaan kavereitaan eivätkä arvostelemaan isännän keittiötä tai vessaa.
Sohva haisee perseelle ja hielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Todella ällöä mennä julkisen paikan vessaan, kun jonottaa ja vihdoin pääsee, niin siellä paskamyrsky pauhaa, kun edellinen ei ole vaivautunut sulkemaan pöntön kantta.
No ne bakteerit leijuu sen nelisen tuntia, vaikka kansi olisi kiinnikin. Eli kun kannen avaat, niin sieltä ne joka tapauksessa leijailevat ja silloin luultavasti olet juuri siinä kohdalla, toisin kuin valmiiksi avoimen pytyn päälle peruutellessa. Omassa kodissakin tuon aikavälin sisään varmaan joku pyttyä käyttää, saatikka sitten julkisissa käymälöissä. Perustiedot haltuun, ennen kuin alkaa toisia hyihyttelemään.
Meillä on kaksi ihmistä ja kaksi vessaa eli kansi kiinni ja vetämisen jälkeen kansi saa olla kiinni kauemminkin kuin 4 tuntia. Kummall
Ei ole mitään hysteriaa, vaan ihan normaalia meininkiä tavallisessa omakotitalossa. Mieti nyt miksi siinä pytyssä on se kansi.
Vierailija kirjoitti:
Se, että ruokapöytään ei kateta mitään mihin pyyhkiä suunsa.
Ei mitenkään noloa pyytää lautasliinaa tai keittiöpaperia.
olen 69v minullakin on ratti,poljin joystic ja vr laite
Vierailija kirjoitti:
Ystävättären mieslapsella on ratti ja polkimet olohuoneessa. Siis 40-vuotiaalla "miehellä".
No, harrastuksensa kullakin. Moni aikuinen nainen käyttää omaa päätään meikkaus/ kampauspäänä. Sellaisena, jota myydään pikkutytöille joulun alla. Ei sitäkään oikein ymmärrä, miksi aikuisen pitää piirrellä naamaansa ja kiinnittää siihen kaikenlaisia killuttimia. Tukkaan työnnetään erilaisia mömmöjä, kun sen pitää näyttää siltä, että kasvaa eri suuntaan kun oikeasti kasvaa. Kiharat pitää suoristaa ja suorat kihartaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiön käsipyyhe roskiskaapissa. Haiseva, tiskirätti. Rasvaiselle päänahalle haiseva sohvatyyny. Salaatin silppuaminen käsin.
Nämä tuli nyt ekana mieleen.
Varpaillako salaatti pitäisi silputa?
Et taida itse laittaa ruokaa.
Salaatti pitää nimenomaan repiä käsin. Sen tietää jokainen joka tietää hygieniasta mikä liittyy elintarvikkeiden leikkuupintoihin !
Mitäs halveksittavaa Prisman farkuissa. Muutenkin farkut ällöttää aikuisilla ihmisillä.