Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1101/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranhaju ja likaiset käsipyyhkeet

Vierailija
1102/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle tulee vieraita pesen ainakin vessan koska se on ihan kohteliasta. Joten ällöttävän likainen pönttö on 🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjat, pölyiset. Jos on veritahroja niin omakin ällöttää hieman, sitten pitäisi etsiä uusi petauspatja. Vieraspedit, pussukat ja lakanat - ellei ole puhdasta.

Vierailija
1104/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen vessanpytty, likainen lavuaari, likaiset käsipyyhkeet. Oudot tympeät hajut, yleinen sekasotku. Likainen kahvinkeitin + pannu, onhan näitä. Ei sellaisiin kyläpaikkoihin ole "pakko" mennä 🤔. 

Vierailija
1105/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisten lasten tuju ja tunkkainen lemu. Kaikki paikat vähän tahmaisia ja viljo-petteri pyyhkii räkää verhoihin. 

Vierailija
1106/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huushollit, jotka on väkisin sisustettu hotellihuonemaisiksi.

Vierailija
1107/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli nyt hirveä ahdistus.

Juttu on niin, että kärsin ensin sinnikkäästä toistuvasta masennuksesta. Sen sain vihdoin selätettyä, mutta sitten alkoi tulla omituisia neurologisia oireita. Ne selittänee löydös ja nyt yritän sopetua tähän asiaan. 

Huomenna tulee pari tarmokasta remonttimiestä. Eivät he viivy kuin tunnin pari, ja tietysti keskittyvät työhönsä. Mut mua hävettää ja nolottaa että koti on hirveässä kunnossa. Olen ollut uupunut pitkään (ei tässä jutussa ollut kaikki kerrottuna). Mutta eivät he voi olla näkemättä ympärilleen. 

Joskus elämässä kasaantuu ikävyyksiä. Silloin olisi varmaan parasta kehaista itseään, että olenpas sentään jaksanut pysytellä hengissä.

Mä pyydän. Älä lyö lyötyä. Lohdutusta mä tarviin. Hävettää niin. Kai se on kun nuorena ja terveenä pidin kodin nättinä, nautin siitä. Ihan kuin olisin menettänyt oman itseni. Kirsikkana kakussa: asun yksi

YÖK! Et viitsinyt sen vertaa että remppajätkien ei tavitse nähdä kaikkea, voin vain kuvitella kuinka pidättelevät oksennusta kun menkkaprinsessa vähän tuhnuttelee :x

Vierailija
1108/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira sohvalla. Eihän siihen pysty istumaan kun se on karvoissa ja haisee.

Vaikka olen koiraihminen, mustakaan koiran paikka ei ole sohvalla eikä sängyssä, vaan sen omalla petillä ja tietysti lattialla.

Koiran petin päällisen saa pestä usein. Vaikka koira on lyhytkarvainen ja puhdas, niin peti likaantuu.

Kissataloudet ällöttävät, kun kissat kiipeilevät kaikkialla keittiönpöytiä myöten. Kissankarva tarttuu iljettävästi kaikkialle.

Sinä et minun kodissani määrää minne eläimeni saavat tulla :). Oksettaa kaltaisesi ihmiset jotka kyllä ovat ok sen kanssa että lapset haisevat, niiden vaipat haisee ja vuotaa, vähän vaan kihomatoja päikkäristä!

Mitäköhän sulle on käynyt kun raivostuttaa pienet kissat ja koirat noin paljon... ja vielä muiden kodeissa! Toivottavasti toivut siitä, pirjo-reetta imupussi-syyhykäsi. 

Vierailija
1109/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyyheliinan paikalla voi lukea vieras, yleensä pyyhin kädet vessapaperiin. 

Muakin ällöttää kaikki epämääräiset pyyhkeet. Niihin kun erehtyy kuivaamaan kätensä niin jää niljakas olo, usein myös märän koiran haju.

Hae ihmeessä apua tuohon märkä koira -neuroosiisi.

Puhdas märkä koira muuten tuoksuu ihanalta, tuuletetulta ja raikkaalta! Etenkin kun turkki on vasta pesty. 

Moni ihminen haisee pahemmalta. Eteiset kenkävuorineen ja nuhjuisine takkiläjineen on usein vastenmielisiä ja tunkkaisia. Harva näkyy tajuavan, että kosteat takit ja jalkineet kuivatetaan eikä niitä vain tungeta komeroon. Myös kenkien puhdistaminen ja huolto taitaa olla katoavaa kansanperinnettä.

Vierailija
1110/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne märän koiran hajuiset eltaantuneet käsipyyhkeet ja jos pintoja ja tahroja ei pyyhitä. Jotkut kyllä imuroi ja vaihtaa lakanat, mutta keittiötä kuorruttaa vuosien tahmakerros ja valokatkaisijoiden ympärillä on harmaat rinkulat. Kylpyhuoneen kaakelit ovat punaisena homeesta. Samaan kategoriaan menee ne pesemättömät pöntöt. Inhottaa myös jos sukkiin tarttuu lattialta tahmaa/ruokaa, mutta ymmärrän tämän esim lapsiperhekodeissa. Rakastan kissoja ja minulla on sellainen itsekin, mutta liian harvoin siivotun hiekkalaatikon haju on karmea. Kaikista pahin on sisällä tupakointi.

Kaikille uupuneille ja masentuneille: ei tämä ole mikään henkilökohtainen loukkaus ja ymmärrän että ihmiset menettävät elämänhallinnan tuollaisten sairauksien vuoksi. Silti se likaisuus ja paskaisuus inhottaa. Etenkin masentuneille suosittelen kuntouttavaksi toiminnaksi siivousta. Sen voi aloittaa aika matalalla kynnyksellä ja siitä voi saada hallinnan ja pystyvyyden tunnetta. Siihen voi myös pyytää ystäviltä apua. Itsekin olen siivonnut monen kaverin kanssa yhdessä heidän likaisia kotejaan.

Vierailija
1111/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli nyt hirveä ahdistus.

Juttu on niin, että kärsin ensin sinnikkäästä toistuvasta masennuksesta. Sen sain vihdoin selätettyä, mutta sitten alkoi tulla omituisia neurologisia oireita. Ne selittänee löydös ja nyt yritän sopetua tähän asiaan. 

Huomenna tulee pari tarmokasta remonttimiestä. Eivät he viivy kuin tunnin pari, ja tietysti keskittyvät työhönsä. Mut mua hävettää ja nolottaa että koti on hirveässä kunnossa. Olen ollut uupunut pitkään (ei tässä jutussa ollut kaikki kerrottuna). Mutta eivät he voi olla näkemättä ympärilleen. 

Joskus elämässä kasaantuu ikävyyksiä. Silloin olisi varmaan parasta kehaista itseään, että olenpas sentään jaksanut pysytellä hengissä.

Mä pyydän. Älä lyö lyötyä. Lohdutusta mä tarviin. Hävettää niin. Kai se on kun nuorena ja terveenä pidin kodin nättinä, nautin siitä. Ihan kuin olisin me

?? et taida olla ihan täyspäinen ?

Vierailija
1112/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa kaverini, tosi kaunis nainen mutta viimeisen 10 v aikana antanut itsensä lihota hirveäksi possuksi. Hän meikkaa ja pukeutuu muodikkaasti, mutta haluaisin sanoa hänelle ettei se auta piilottamaan läskiä. Hoikkana olisi aivan hurmaava vaikka Prisman farkuissa ja t-paidassa. 

Tuollanen inisijä joutais saunan taakse, ja kuula ....... Eikä varmasti muutenkaan uskalla sanoa mistään aitoja mielipiteitään, vaan ajatuskin on ruma. Ja tännekin kehtaa valittaa kaveristaan, eikä varmasti heppu kerro omaa painoaan ja ikäänsä, plus pituutta. YÄK mikä tyyppi.

Vierailija
1113/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ruokapöytään ei kateta mitään mihin pyyhkiä suunsa.

Vierailija
1114/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelitietokoneet, videopelikonsolit, dvd-elokuvakokoelmat ja kotiteatterijärjestelmät aikuisten työssäkäyvien 30+ lapsettomien ihmisten kodeissa.

Vierailija
1115/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää tuo vc-pytyn kannen alas laitto,kun vetää pytyn.Silloin ei mitään vesisuihketta leviä ympäristöön,MUTTA,entä sitten,kun taas joku istuu pytylle niin selkä nojaa useimmilla pytyn kanteen.Mitä siinä sitten tapahtuu,onko ne pytyn pöperöt sitten itsekunkin selässä.Olen niitä ruskeitakin roiskeita nähnyt siinä kannessa.           Ehkä ne entivanhaset ulkohuusit olivat niitä parhaita,hajuista viis.

En kyllä usko että moni nojailee kanteen. Roiskeethan siihen ei tule vessaa vetäessä vaan toimituksen aikana kimpoaa. Mieluummin pitää sen kannen kiinni, se on siinä ihan syystä. Pönttöön myös saattaa pudota asioita tai kissa menee juomaan jos kannen jättää auki.

Vierailija
1116/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelitietokoneet, videopelikonsolit, dvd-elokuvakokoelmat ja kotiteatterijärjestelmät aikuisten työssäkäyvien 30+ lapsettomien ihmisten kodeissa.

Tietokoneet ja tietokonepelit voivat olla jollekin harrastus, harrastus siinä missä jokin muukin. Nykyään pelit ostetaan sähköisesti, eli mitään fyysisiä medioita ei enää nurkkiin kerry. Mitä se sun persettäsi kutittaa, mikäli joku on hankkinut kotiinsa hyvän äänentoiston? Kyllä hyvän äänentoiston kautta on mukavempi katsoa elokuvia ja kuunnella musiikkia.

Vierailija
1117/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessassa, ällöttää kuinka perheen teinipojat ovat lukittautuneet sinne Anttilan bikinikuvaston kanssa. Lavuaariin en koske jos talossa on teini-ikäisiä poikalapsia.

Mikä helvetin Anttilan kuvasto?  

Niitä taisi olla viimeksi 70-luvulla.

Vierailija
1118/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinttynyt lika.

Vierailija
1119/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöks, tuoksupussit on ihan hirveitä. Just jouduin tilaamaan amazonista tuoksuttomia kun täällä Englannissa ihan järestään kaupoista ei saa tuoksuttomia v

Siis missä ihmeen Poundlandissä shoppailet?! Tuoksuttomat pussit ovat ihan normi täällä Briteissä eli ne eivät ole mikään täkäläinen juttu. 20 vuotta täällä asunut eikä koskaan edes tullut vastaan. 

Vierailija
1120/1764 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc-renkaassa jarruraita ja yleensäkin vessan likaisuus.