Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1161/1764 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset astiat laitetaan tiskialtaan pohjalle.

Vierailija
1162/1764 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mieheni kanssa käymässä erään tuttavaperheen luona ja perheen tytöt olivat ilkosen alasti koko sen ajan. Paikalla sattui olemaan muitakin vieraita. Minua ihmetyttää yhä, että miksi vanhemmat eivät käskeneet heidän laittamaan vaatetta päälle ja edes vanhinta, silloin noin 12v tyttöä ei millään tavalla tuntunut haittaavan se kun he hyppelivät siinä ilman vaatteita miespuolisten vieraiden nähden? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1764 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön värien sekamelska ja huonekalujen ja tavaroitten vanhanaikaisuus ja rumuus. Ihan uskomatonta, että joku edes pystyy elämään semmoisessa ympäristössä, mutta semmoisia suurin osa suomalaisten kodeista on: todella rumia sisustukseltaan. Hyi ja hyi.

Itselle on tärkeää mm. värien harmonia, ja se, että värit ja kalusteitten tyyli jatkuvat yhteensopivina koko asunnon läpi.

Eli, pidät ehkäpä n. 4stä Tikkurilan maalikartasta, joiden sävyt käy aina nappiin, vaikka kuinka niitä 4 kartan väri"maailmoja" yhdistelisi, niin silti, aina bueno nappi valinta, ja omat kuvitelmat kuinka sitä onkaan niin visuaalisti taidokas sisustaja, kun osaa silmää miellyttävästi neljästä eri värikartasta yhdistellä näitä upeita väri maisemia kotiin. Voi olla niinkin ylpeä, että voi surutta oksentaa muiden sisustukselle.

Ennemmin juuri se henkilö, joka osasi suunnitella ne kaikki käyttämäsi värikartat/tyylit yms. On se mieletön visualisti, joka osaa markkinoida kuluttajille tuotteitaan, niin että se kuluttaja kuvittelee itse taitavansa sistustyylit.

Ja ei, en jaksanut käyttää niitä pisteitä, pilkut on mukavampia, en tiedä miksi. 

Vierailija
1164/1764 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka kuseskelee pytyn ympäristöönkin. Lievä kusen haju kokoajan vessassa.

Vierailija
1165/1764 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin mieheni kanssa käymässä erään tuttavaperheen luona ja perheen tytöt olivat ilkosen alasti koko sen ajan. Paikalla sattui olemaan muitakin vieraita. Minua ihmetyttää yhä, että miksi vanhemmat eivät käskeneet heidän laittamaan vaatetta päälle ja edes vanhinta, silloin noin 12v tyttöä ei millään tavalla tuntunut haittaavan se kun he hyppelivät siinä ilman vaatteita miespuolisten vieraiden nähden? 

Luonnonlapsia.

Vierailija
1166/1764 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kotona keittiö on ihan hirveä törkypesäke ja olohuoneessa on aina jotkut viikon vanhat puhtaat pyykit viikkaamista odottamassa, vaikka muuten kaveri on pukeutumisen ja oman hygieniansa osalta siisti ihminen. Pyykit ei niin paljoa itseä häiritse, vaikka ihmetyttää, miten sitä 10 min hommaa ei saa tehtyä. Mutta se keittiö... kaikki pinnat pyyhkimättä ja täynnä murusia ja jotain kastikeroiskeita ym. Puhtaat tiskit koneessa ja likaiset altaassa. Kaveri tekee kyllä tosi hyvää ruokaa, mutta aina vähän oksettaa, kun tietää minkälaisesta keittiöstä ne tarjottavat tulevat. Kerran olin myös hänen luona yötä koulutusreissulla ja nukuin sohvalle tehdyssä pedissä. Aamulla olin ottamassa pussilakanaa ja tyynyliinaa pois peitosta ja tyynystä, kun kaveri tokaisi: "jätä ne vaan, kun niitä voi käyttää vielä uudelleen, kun ei ole kuin yksi yö nukuttu". Kivat sille, joka on seuraava yövieras! Tämän jälkeen majoituin ko. kaupungissa hotellissa ja väitin kaverille, että firma maksaa. 

Vierailija
1167/1764 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin kotona keittiö on ihan hirveä törkypesäke ja olohuoneessa on aina jotkut viikon vanhat puhtaat pyykit viikkaamista odottamassa, vaikka muuten kaveri on pukeutumisen ja oman hygieniansa osalta siisti ihminen. Pyykit ei niin paljoa itseä häiritse, vaikka ihmetyttää, miten sitä 10 min hommaa ei saa tehtyä. Mutta se keittiö... kaikki pinnat pyyhkimättä ja täynnä murusia ja jotain kastikeroiskeita ym. Puhtaat tiskit koneessa ja likaiset altaassa. Kaveri tekee kyllä tosi hyvää ruokaa, mutta aina vähän oksettaa, kun tietää minkälaisesta keittiöstä ne tarjottavat tulevat. Kerran olin myös hänen luona yötä koulutusreissulla ja nukuin sohvalle tehdyssä pedissä. Aamulla olin ottamassa pussilakanaa ja tyynyliinaa pois peitosta ja tyynystä, kun kaveri tokaisi: "jätä ne vaan, kun niitä voi käyttää vielä uudelleen, kun ei ole kuin yksi yö nukuttu". Kivat sille, joka on seuraava yövieras! Tämän jälkeen majoituin ko. kaupungissa hotellissa ja väit

Oli ehkä hyvä ettet ehtinyt ottaa niitä lakanoita pois. Ties missä kunnossa peitto, tyyny ja patja olivat.

Vierailija
1168/1764 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisuus. Ei värimaailma tai sisustus vaikka se olisi mielestäni kuinka kauhea niin enhän minä siellä asu - mutta jos kotona haisee kaatopaikalta (sellaisessa olen käynyt) ja näyttääkin, liioittelematta, siltä niin se häiritsee todella paljon. Kaikki likaista, kaapissa olevia astioita myöten ja lattiat täynnä tavaraa epämääräisissä kasoissa. Ennen kaikkea se ikiaikaisen lian haju.

Vierailija
1169/1764 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne pitäisi laittaa jos ei ole astianpesukonetta?

Vierailija
1170/1764 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne pitäisi laittaa jos ei ole astianpesukonetta?

Ja vaikka olisikin kai ne voi ensin altaaseen laittaa ennen kuin täyttää konetta?

Vierailija
1171/1764 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ota murheita muitten kodeista. Talo elää tavallaan, vieras tulee ajallaan. Kannattaa ehkä hankkia itsensä kaltaisia ystäviä, jotta siisteyskäsitys on yhtenevä. Toisaalta, jotkut nauttivat kauhistelusta ja närkästymisestä, silloin epäsiistit  kodit on tietenkin parempia kyläpaikkoja.

Vierailija
1172/1764 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne muiden sotkut muuten haittaamaan, mutta jos ystävä vaikka kutsuu kotiinsa, on pakko jossain vaiheessa käydä vessassa tai syödä jotain hänen tarjoamaansa. Ja tällöin ne ummehtuneet käsipyyhkeet tai pyyhkimättömät ruokapöydät kyllä häiritsevät. Sama tilanne, jos sotkuinen kaveri tulee kylään omaan kotiin. Esim. yksi kaveri harjasi pitkiä hiuksiaan aamiaispöydässä ja pyöritteli irtohiuksista pallon, jonka nosti pöydälle. Siinä kohtaa viimeistään meni oma ruokahalu. 

Vierailija
1173/1764 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten kodissa ei ällötä mikään, koska se on toisten koti. Jos vielä tulee kutsumatta ja kyylää pahantahtoisesti kaikki paikat, käyttäytyy todella moukkamaisesti. Se on tapa, johon olen törmännyt ainoastaan Suomessa, muualla ovat ihmiset siinä suhteessa kohteliampia.

Vierailija
1174/1764 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiran pitää päästä tervehtimään vieraita ja kynsimään sukkahousuihin reikiä ja huivin kirjontakuvioihin purkautumia. Tulee kalliiksi vierailla sellaisissa paikoissa. Kuolaakin saattaa tarttua.

Vierailija
1175/1764 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos koti on kuin näyttelykoti. Pelottaa istua, liikkua tai koskea mihinkään ettei vaan sotke. Ei voi olla yhtään rennosti. 

Vierailija
1176/1764 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni neljä kissaa ja innottomuus siivoamiseen on aika luotaantyöntävä yhdistelmä. Sisäkissoille on kaksi hiekka-astiaa, jotka siivotaan liian harvoin, joten kissat tekevät tarpeensa välillä mielestään "puhtaammille" paikoille.

Se kissanpissan haju on jotain järkyttävää enkä uskalla istua ystäväni luona mihinkään enkä ole siellä enää aikoihin halunnut juoda kahvia. Ystäväni on ihan työssä käyvä, aikuinen ja korkeakoulutettu nainen, asuu omistusasunnossa hyvällä alueella, mutta siivoamattomuus ja kissat...

Olen sanonut hänelle asiasta kauniisti, muttei sillä ole ollut mitään vaikutusta... Olen ehdottanut, että lapseni voisi tulla siivoamaan tet-päivänään (ja minä mukana) muttei innostu siivoamisesta, koska hänen mielestään siisteystaso on riittävä. Edes se ettei kukaan kaveripiiristämme enää vieraile hänen luonaan minua lukuunottamatta ei soita hänessä mitään kelloja (ulkoa-ovensuuta sisemmälle en minäkään enää mene).

Asialle ei kai voi mitään...

Vierailija
1177/1764 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöydällä hyppivät kissat ja se, että koiran annetaan nuolla isäntäväen lautaset.  

Ensin kissa käy tarpeillaan hiekkalaatikossa ja peittää kasansa ja heti sen jälkeen hyppää samoilla tassuillaan pöydälle josta pullat ym syödään. Kaverin kotona oli näin ja minua katsottiin pitkään kun pyysin lautasta pullalleni. En ole enää käynyt kaverini luona, hän sen sijaan käy minun luonani ja katan pöydälle aina lautaset kakkua varten vaikkei minulla ole lemmikkejä ja kotini on supersiisti kaverini kotiin verrattuna.

Vierailija
1178/1764 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä kaikenlaisia aloituksia en muuta sano. Aloittajan kotiko on jo sitä luokkaa että sieltä ei löydy mitään moitittavaa. Jokainen saa olla omanlaisensa myös kotonaan, tosin kissojen ja koirien hoitoon en ota kantaa, mutta annan ihmisten olla rauhassa kotineen.

Vierailija
1179/1764 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on ihan työssä käyvä, aikuinen ja korkeakoulutettu nainen, asuu omistusasunnossa hyvällä alueella, mutta siivoamattomuus  

Ihan kuin koulutustasolla olisi jotain tekemistä siisteyden kanssa. Ei ole. 

Vierailija
1180/1764 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin eukko, järkyttävällä tavalla elähtänyt. Olenkin ehdottanut että säilyttäisi jatkossa esim. liiterissä, poissa silmistä, korvista ja sieraimista... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän