Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1081/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ystäväni säästi sähköä.  Aina istuttiin puolipimeässä, joku tuikku pöydällä.  Hyvä että vessaan uskalsi laittaa valot kun siellä kävi.

Jotenkin se oli kauhean ankeaa.  Mutta jokainen on tietysti oman kotinsa valtias, ei sitä voinut ruveta valoja vaatimaan.  

Mulla yksi kaveri on tuollainen pimeässäistuja. Ei hän sähköä säästele, mutta pitää hämärästä valaistuksesta. Itselläni kun on näön kanssa ongelmia, niin en edes viitsi ajaa pimeällä koskoa pimeänäköni on niin huono. On tosi ikävää istua tv:n ja tuikun valaistuksessa sillä siitä tulee pää kipeäksi. Myös kulkeminen esim. vessaan on hankalaa kun ei näe eteensä pimeässä.

Eipä sillä, yksi kaveri taas on kuurottaja. Aina kun menee käymään niin pitää huudattaa jotain musiikkia niin kovalla että en kuule puhettaan. Nyt olen kyllä sanonut että voitko

jos kärsit tinnityksestä niin ihan täydellinen hiljaisuuskaan ei ole hyvä vaan esim musa aivan hiljasella...

Vierailija
1082/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistitkin koirakodit haisevat pahalle.

Ketjuun näkyy pesiytyneen joku pahanhajuinen koirahullu jankuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää ylisiisteys. Käytetään kupinalusia, istutaan paskajäykkänä valkoisella nahkasohvalla ja pelätään, että jotakin tippuu valkoiselle matolle. Hyi!

Voi laittaa vaikka viltin jos sohva valkoinen . Huom jos lapsia niin ruoka kädessä ei lähdetä viilettämään, kädet pestään ruokailun jälkeen. ei tahmatassuja

Vierailija
1084/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh iteki tämmösiä aattelin pimeän aikaan jos tarviis yöllä wcssä käydä, mut mun kissojen takia ne liiketunnistinvalot syttyis ja sammuis kaiken yötä ku Pakarisen revontulet :D

Vierailija
1085/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  mikään, kodissa kodin tavoin.

Vierailija
1086/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan asunto. Koiria ja muita eläimiä. Kaikki kotityöt, mitä heillä tehdään, on astioidenpesu, pyykinpesu ja satunnainen imurointi. Mennyt näin parikymmentä vuotta ihan yksittäisiä wc:n tms. siivouksia lukuunottamatta. Asunto on lisäksi aivan täynnä tavaraa.

Vierailija
1087/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh iteki tämmösiä aattelin pimeän aikaan jos tarviis yöllä wcssä käydä, mut mun kissojen takia ne liiketunnistinvalot syttyis ja sammuis kaiken yötä ku Pakarisen revontulet :D

Niin ja ennenku joku kissoja inhoava kerkee yökötellä, niin meillä ei haise kissankusi, vieraatki ihmetelly kun (sisä)kissoja on kaksin kappalein. Siivoan kissanvessan (kylppärissä) vähintään kerran päivässä ja käytän laadukasta kissanhiekkaa, pidättää hajut eikä pölyä juuri lainkaan. Kissoja myös harjataan, ja imuroin pari kertaa viikossa. Eikä niitä kiinnosta keittiön tasot eikä ruokapöytä, koska pidän ne puhtaana, eivät käy muruja mukeltamassa. Tiskaan käsin, enkä säilö pöydillä likaisia astioita vaan pesen ne. No enhän tietenkää niitten kissojen touhuista yöllä tiedä, tai kun en ole kotona.

Vierailija
1088/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaamaton ilmalämpöpumppu aiheuttaa niin "likaista" hajua, että arveluttaa koko huusholli muutenkin.

Vierailija
1089/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika läävä, että minua ällöttävä, mutta lapsena en pystynyt syömään joissain paikoissa lainkaan. Se liittyi lähinnä paikan tunnelmaan ja sai syömisen tuntumaan jotenkin kuvottavalta. 

Vierailija
1090/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim kaveri jolle voi "jäädä yöksi milloin vaan" omistaa kyllä vieraspatjan, mutta ei ylimääräisiä lakanoita, peitoksi fleeseviltti ja sohvatyyny, johon kans ei saa päälistä vaihdettua, ja kun toimii sohvatyynynä, jatkuvasti vuosien ajan esillä... Mutta tavallaan vielä pahempia on ne, joilta löytyy peitto ja tyyny vierasvarana, muttei niihin lakanoita, koska ne on just semmosta ällöö sähköstä materiaalia. Mieluummin käyttäisin jonkun toisen vieraan nukkumia lakanoita, kuin nukkuisin ilman, jos yksinasuvalla ei montaa kertaa lakanoita oo

Mikset vie omia varalakanoita sinne, jos tiedät jääväsi yöksi? Tai vaikka vain valmiiksikin varalle, sitä varten että jos/kun joskus jäät yöksi? Sitten laitat ne yön jälkee johonkin pussiin ja isännän/emännän kanssa yksissä tuumin heille johonkin "tietopaikkaan" odot

Kuka muistaa paperilakanat? Ne kahisi kivasti.

Vierailija
1091/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojalta terveisiä. Ihan turha syytellä siivoojia siitä että kaikkea ei ole tehty pikkutarkasti. Pikkutarkkaa työtä saat odottaa kotisiivoojalta joka tekee itse yrittäjänä, ja näin ollen varaa siivoukseen tarpeeksi aikaa. Mutta meidän jotka työskentelee jonkun massafirman alla, pitäisi esimerkiksi kokonainen k-citymarketti siivota 3 tunnissa. Tai 1 toimisto/hotellihuone 10 minuutissa. Tuu vaan ihmeessä kokeilemaan.

Hotellihuoneen siivoamiseen kuluu vähintään 40 min. Vai miten meinasit 10 minuutissa pyyhkiä kylppärin kaikki pinnat, pestä pöntön, ammeen ja vessanlattian, vaihtaa lakanat, sijata vuoteen, pyyhkiä ovet, kaapit, ovenkahvat, valokatkaisijat, siivota ja täyttää minibaarin, vaihtaa tuoreet kukat, tyhjentää roskikset??

Kerro ihmeessä mikä hotelli on tuo 10 minuutin läävä, jotta kaikki tietävät kiertää sen kaukaa.

Epäilisin monessakin hotellissa olevan tää rajattu aika yhden huoneen siivoukseen. Hain joskus hotellisiivojan paikkaa, haastattelussa jo kerrottiin, että noin 12minuuttia aikaa siivota huone (sisälti lakananvaihdon), jos siellä on jotain yllätyksiä ja aikaa menee enemmän, aika on otettava kiinni sitten seuraavassa/seuraavissa huoneissa. 

Ihan oli siistijänä missä vaan, niin ei siellä tusata niin kauaa, että on puhdasta, puhdasta pitää tulla rajatussa ajassa.

Vierailija
1092/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä räksyttävä koira. Joka muka lopettaa kun siihen ei kiinnitä huomiota. Niin varmaan. Korviin sattuu. En käy heillä enää kylässä. 

Vierailija
1093/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut koskaan mieleenkään että joku nojaisi WC-pytyn kanteen. Osuuko ihmisillä oikeasti selkä siihen? Miten ihmeessä? En vain hahmota miten istuisin tarpeillani nojaten taaksepäin.

Vierailija
1094/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli nyt hirveä ahdistus.

Juttu on niin, että kärsin ensin sinnikkäästä toistuvasta masennuksesta. Sen sain vihdoin selätettyä, mutta sitten alkoi tulla omituisia neurologisia oireita. Ne selittänee löydös ja nyt yritän sopetua tähän asiaan. 

Huomenna tulee pari tarmokasta remonttimiestä. Eivät he viivy kuin tunnin pari, ja tietysti keskittyvät työhönsä. Mut mua hävettää ja nolottaa että koti on hirveässä kunnossa. Olen ollut uupunut pitkään (ei tässä jutussa ollut kaikki kerrottuna). Mutta eivät he voi olla näkemättä ympärilleen. 

Joskus elämässä kasaantuu ikävyyksiä. Silloin olisi varmaan parasta kehaista itseään, että olenpas sentään jaksanut pysytellä hengissä.

Mä pyydän. Älä lyö lyötyä. Lohdutusta mä tarviin. Hävettää niin. Kai se on kun nuorena ja terveenä pidin kodin nättinä, nautin siitä. Ihan kuin olisin menettänyt oman itseni. Kirsikkana kakussa: asun yksin. Ystävät ovat häipyneet, en ole jaksanut olla iloista seuraa.

Vierailija
1095/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livelivelaugh. Marimekon siirtolapuutarha. Artek-valaisin Körkköisestä. Pampaheinä. Spentikin hopeaporot. Lasinsluset. Kuviotapetti Yhdellä seinällä. Kokovalkoinen keittiö. Lapsen tekemä akvarelli kehyksissä. Vaaleanpunainen äitin siisustama lastenhuone jossa kaikki tiptop. 

Vierailija
1096/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kerrossiivoojana ihan tunnetussa, tavallisessa ketjuhotellissa ja ei sielläkään saanut mennä kuin n. 15 min/huone. Yleensä meni kuitenkin 20 minuuttia. Eikä valokatkaisijoita ym. pyyhitty.

Vierailija
1097/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilö kuitenkin itse päällisin puolin siisti ja tyylikäs. Kodin perusteella ei uskoisi. Enää en ole vuosiin hänen luonaan käynyt mm. juurikin tuon epäsiisteyden takia. Näemme joskus harvoin ja silloin ehdottomasti jossain ulkona/kuppilassa.

Tunnen yhden ihmisen jonka henkkoht hygieniä ällistytti, varsinkin kun hän on hyvin kaunis ja laitettu, on ripsenpidennykset, hiukset pöyhkeät, korkeat korot jne. ja työssä alalla millä pitää verkostoitua mm. ukomaisilla market- ja messutapahtumilla. Olimme yhden kurssin samoissa majoituksissa ja hänen kanssaan airbnb:n jakanut sanoi kerran käskeneensä tämän naisen suihkuun kun ei ollut käynyt useampaan päivään. Hän itse sanoi, ettei välttämättä pese kasvojaan nukkumaan mennessä eikä aamulla mutta on kätevää kun on ripsenpidennykset ja vedenkestävät meikit, niin menee toinen päivä samoilla meikeillä. Käyttää kuivashampoota

Tiina? 

Vierailija
1098/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut neurologinen sairaus ja ongelmia. Ystävät ovat häipyneet. Ja koti on todella sekaisin yms. En ole jaksanut siivota ja huolehtia kodista. Sinänsä kalusteet on hyviä, mutta kaikkialla liikaa tavaraa. Sitä ei kukaan voi ymmärtää, että ei vaan jaksa. 

Remonttimiehille ym sanon, että olen ollut vakavasti sairaana ja siksi sotkuja.Aina on ollut myötätuntoinen suhtautuminen. Ihan aina.

Vierailija
1099/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä pesivät persunasset. YÄK !

Vierailija
1100/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oli siistijänä missä vaan, niin ei siellä tusata niin kauaa, että on puhdasta, puhdasta pitää tulla rajatussa ajassa.

Ilo olla poikkeus pääsääntöön, terv sairaalahuoltaja. Tietyissä paikoissa tusataan juuri niin kauan, että on puhdasta.