Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1061/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonat kiitokset tästä ketjusta! Olin luullut että kotonani on häpeällisen kehnosti hoidettuja paikkoja, mutta ei taidakaan olla.

Moni sanoo laittavansa kotinsa kuntoon kun tulee vieraita. Niin mullekin opetettiin: se kuului hyviin käytöstapoihin ainakin vielä 80-luvulla.

Mutta on mut kutsuttu oikein bileisiin huusholleihin joissa oli niin hirveä siivo, että itse en olisi päästänyt ketään kylään. Esim. lattialla niin paljon roinaa ettei meinannut päästä kävelemään. Kirjoja, vaatteita, kenkiä, papereita, pölyä, kerroksittain lautasia joihin oli kuivunut pizzanjämiä... Toinen paikka: keittiössä oli ruokapöydällä kasoittain tavaraa. Ulkona pyykit roikkuivat narulla kaatosateessa. Siihen pöydän ääreen vieraat kuitenkin istutettiin ja kasan päälle leviteltiin kahvikuppeja tasapainottelemaan. 

Ihan oikeesti, en tajua miksi kutsua vieraita, jos on itse niin huonossa kunnossa ettei kykene siivoamaan kotiaan edes alkeellisesti?

Vierailija
1062/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä on se, että kissat saavat hyppiä pöydillä. Usein samat kissat vielä ulkoilee vapaasti, eli kantavat omien paskaisten kissanhiekkojensa lisäksi ulkoa paskat pöydille. Yäk.

Tämä jo selitettiinkin sinulle, mutta kissa voi mennä sinne pöydälle vaikka yöllä kun kukaan ei ole sanomassa että et saa mennä pöydälle :D

Siksi en edes mene kissatalouksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mikään, he ovat vain ihmisiä ja yrittävät parhaansa.

Vierailija
1064/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa kaverini, tosi kaunis nainen mutta viimeisen 10 v aikana antanut itsensä lihota hirveäksi possuksi. Hän meikkaa ja pukeutuu muodikkaasti, mutta haluaisin sanoa hänelle ettei se auta piilottamaan läskiä. Hoikkana olisi aivan hurmaava vaikka Prisman farkuissa ja t-paidassa. 

No auttaisiko Wegovy?

Vierailija
1065/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa kaverini, tosi kaunis nainen mutta viimeisen 10 v aikana antanut itsensä lihota hirveäksi possuksi. Hän meikkaa ja pukeutuu muodikkaasti, mutta haluaisin sanoa hänelle ettei se auta piilottamaan läskiä. Hoikkana olisi aivan hurmaava vaikka Prisman farkuissa ja t-paidassa. 

No auttaisiko Wegovy?

On olemassa lihottavia sairauksia ja lääkityksiä. Tunnen ihmisen, jolla ei synny lutenoisoivaa hormonia luonnostaan ja hän on ollut siksi pienestä pitäen lihava ihan terveellistä perusruokaa syöden. Sisaruksensa ja vanhempansa ovat hoikkia. 

Tilanne paljastui vasta kun hän kävi toisen syyn vuoksi lääkärissä, joka lähetti hänet erikoislääkärille. Noin sitä voi Suomessakin pudota kaikkien lastenneuvoloiden ja kouluterveydenhuollon seulojen läpi. Aina vain puhuttu siitä, että pitää syödä vähemmän, terveellisemmin ja liikkua enemmän. Hän on minua liikunnallisempi ihminen.

Vierailija
1066/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri (ex) oli oudosti neuroottinen. Hänellä ei ollut ikinä vessapaperia. Ei kuulemma kehdannut ostaa sitä, se iljetti häntä🤷

Kun kävin hänen luonaan, nostin sälekaihtimet ylös. Luulin että ne oli epähuomiossa jääneet alas. Halusin vain nähdä millainen näkymä on ikkunasta. Hän meni heti perässäni ja laski sälekaihtimen takaisin. Miksi? kysyin. Hän sanoi että joku voi katsoa hänen kotiinsa🤷

Vierailija
1067/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyheliinan paikalla voi lukea vieras, yleensä pyyhin kädet vessapaperiin. 

Muakin ällöttää kaikki epämääräiset pyyhkeet. Niihin kun erehtyy kuivaamaan kätensä niin jää niljakas olo, usein myös märän koiran haju.

Vierailija
1068/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omassa huushollissa ällöttää, kun pölyä kertyy esim. kaappien päälle, vaikka olevinaan pitää paikat siistinä.

olevinaan pitää? Siis mitä hittoa??

Vierailija
1069/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin!  Voi yök!

Ai eräässä?😅😅

Ihan yleinen esipesu koiraperheessä.

Vierailija
1070/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Likainen vessa. Olen yllättynyt monessa taloudessa joissa vieläpä asuu nainen, että miten hirveän näköinen voi vessanpönttö ja lavuaari olla. Paperilla täytyy vuorata, että viitsii istua.

Mulla on sellainen tilanne että edellinen vuokralainen oli jättänyt pöntön paskaan kuntoon eikä niitä pinttymiä saa mitenkään irti. 

Sitten pöntön voi vaihtaa.

Vierailija
1071/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoonat kiitokset tästä ketjusta! Olin luullut että kotonani on häpeällisen kehnosti hoidettuja paikkoja, mutta ei taidakaan olla.

Moni sanoo laittavansa kotinsa kuntoon kun tulee vieraita. Niin mullekin opetettiin: se kuului hyviin käytöstapoihin ainakin vielä 80-luvulla.

Mutta on mut kutsuttu oikein bileisiin huusholleihin joissa oli niin hirveä siivo, että itse en olisi päästänyt ketään kylään. Esim. lattialla niin paljon roinaa ettei meinannut päästä kävelemään. Kirjoja, vaatteita, kenkiä, papereita, pölyä, kerroksittain lautasia joihin oli kuivunut pizzanjämiä... Toinen paikka: keittiössä oli ruokapöydällä kasoittain tavaraa. Ulkona pyykit roikkuivat narulla kaatosateessa. Siihen pöydän ääreen vieraat kuitenkin istutettiin ja kasan päälle leviteltiin kahvikuppeja tasapainottelemaan. 

Ihan oikeesti, en tajua miksi kutsua vieraita, jos on itse niin huonossa kunnossa ettei kykene siivoamaan kotiaan edes al

Juu ja sitten joku vielä ihmettelee miksi luteet, syyhyt jne. leviää. Hyi yök.

Vierailija
1072/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira sohvalla. Eihän siihen pysty istumaan kun se on karvoissa ja haisee.

Vaikka olen koiraihminen, mustakaan koiran paikka ei ole sohvalla eikä sängyssä, vaan sen omalla petillä ja tietysti lattialla.

Koiran petin päällisen saa pestä usein. Vaikka koira on lyhytkarvainen ja puhdas, niin peti likaantuu.

Kissataloudet ällöttävät, kun kissat kiipeilevät kaikkialla keittiönpöytiä myöten. Kissankarva tarttuu iljettävästi kaikkialle.

Vierailija
1073/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevat tiskirätit jotka vain huuhdellaan välillä. Ette tiedäkään millaisia bakteeripesäkkeitä ne ovat. Puuvillaiset pahimpia. Itse otan aina puhtaan mikrokuituliinan laatikosta kun pyyhin keittiön pinnat, ja laitan käytön jälkeen pesuun.

Vierailija
1074/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tuulettaa kunnolla jos ilmanvaihto ei toimi hyvin

Vierailija
1075/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin mikään, he ovat vain ihmisiä ja yrittävät parhaansa.

Todella kauniisti sanottu.

Joskus ihminen voi olla niin väsynyt, ettei jaksa yhtään mitään muuta kuin vaivoin sinnitellä päivästä seuraavaan.

Vierailija
1076/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet, erityisesti koirat. Yleensä koiran omistaja ei tiedosta että asunnossa haisee tosi pahalta. Koiran kuolaiset lelut. Se että koira tulee nuuhkimaan. 

Älä mene. Älä mene, ihan totta. Ei sua kaivata.

Vierailija
1077/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistijät EI mene kaapeille tai ovellisille kirjahyllyille ilman että siitä erikseen sovitaan. Sama pätee korkealta siivoamiseen. Ei automaattisesti kuulu ylläpitosiivoukseen.

Vierailija
1078/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää ylisiisteys. Käytetään kupinalusia, istutaan paskajäykkänä valkoisella nahkasohvalla ja pelätään, että jotakin tippuu valkoiselle matolle. Hyi!

Vierailija
1079/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyvissä olevat tamponiy ja siteet. En halua tietää talon emännällä olevan hillopäivät.

Kuukautiskainostelua suoraan 50-luvulta! Hämmästynyt nainen 67 v.

Joo. Kyllä wc on aivan oikea paikka kuukautissuojille. Siellä ne nimittäin vaihdetaan. 

Jos ei kestä nähdä pakkauksia on paras pysytellä kotona. 

Vierailija
1080/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojalta terveisiä. Ihan turha syytellä siivoojia siitä että kaikkea ei ole tehty pikkutarkasti. Pikkutarkkaa työtä saat odottaa kotisiivoojalta joka tekee itse yrittäjänä, ja näin ollen varaa siivoukseen tarpeeksi aikaa. Mutta meidän jotka työskentelee jonkun massafirman alla, pitäisi esimerkiksi kokonainen k-citymarketti siivota 3 tunnissa. Tai 1 toimisto/hotellihuone 10 minuutissa. Tuu vaan ihmeessä kokeilemaan.

Hotellihuoneen siivoamiseen kuluu vähintään 40 min. Vai miten meinasit 10 minuutissa pyyhkiä kylppärin kaikki pinnat, pestä pöntön, ammeen ja vessanlattian, vaihtaa lakanat, sijata vuoteen, pyyhkiä ovet, kaapit, ovenkahvat, valokatkaisijat, siivota ja täyttää minibaarin, vaihtaa tuoreet kukat, tyhjentää roskikset??

Kerro ihmeessä mikä hotelli on tuo 10 minuutin läävä, jotta kaikki tietävät kiertää sen kaukaa.