GALLUP: Ikänne ja asuntonne hinta?
Ihan mielenkiinnosta kyselen tämmöistä, kun joskus on tullut täällä Espoossa asuntojen hintoja katsellessa mieleen, että minkähän ikäisenä ihmisillä alkaa olla varaa ostaa esimerkiksi yli 500 t maksava asunto...Elikk minkä ikäisiä sinä ja miehesi olette ja minkähintaisessa asunnossa asutte?
Kommentit (37)
asunto ostettu 2003 ja maksoi tuolloin 120t, nyt arvioisin hinnaksi 150t. Asumme Tampereella.
Taidamme olla palstan köyhälistöä, ihan vilpittömästi ihmettelen miten nuorilla ihmisilla voi olla varaa 500 tuhannen taloihin. Perintöjä?
Josta 3/5 vielä pankin omaisuutta
105 000¿ vuonna 2002 ostettu ja 200 000¿ (remontoitava omakotitalo) 2006 ostettu. molemmat helsingissä.
Mutta seuraava ja viimonen ostamamme reilut 200000e
Ja ostajan silmää ei välttämättä mielytä
Me remontoimme taloa itsellemme. Saimme halvemmalla kun ostimme rempattavan.
Toinen asunto (eli se missä vielä asumme) on arvioitu n. 170 000e hintaiseksi. JA senkin asunnon olemme itse rempanneet vimpan päälle. kyllä se vain kannattaa!
hinta 330 000¿, kt-asunto helsingissä
mutta itse olen 37 ja mies 38, asuntomme nykyinen arvo on reilut 150 000 e nykyään.
Me 33 v ja 37 v. Rakennettin vuosi sitten omakotitalo (180 neliötä) 193 000 eurolla.
28- ja 29-vuotiaita ja asunnon arvo on 120000, mutta paljon halvemmalla se saatiin kuusi vuotta sitten. Lainaa ei tarvinnut/haluttu ottaa, siksi ei ole isoa ja kallista asuntoakaan :)
Valmisteilla oleva talo Vantaalle tulee maksamaan kaikkinensa n. 320000¿
asunto makso 63.000 2 vuotta sit. Ikää on 25 ja 30. On kivaa asua ns syrjässä
4 vuotta sitten ostetun talon hintapyyntö oli 340000 euroa. Välissä oli ilmaa 20000 euroa. Ja entinen velaton asunto myytiin 180000 eurolla. Ensimmäinen asuntolaina on otettu parikymppisenä.
7 vuotta sitten ostettiin 72 000:lla eurolla. Nyt talon arvo on 150 000.
Tässä asumisenkin aikana on varmaan moneen kertaan asunnon hinta ja arvo muuttunut, mutta jos nyt viimeimmäksi tehtyjä kauppoja tästä talosta katsoo, niin hinta varmasti jossain 150000-180000 euron välillä ja Espoossa siis asutaan.
Ikää minulla on 33, mies pikkuisen nuorempi. Mies on kyllä nyt tämän asunnon omistaja myös, mutta ehdin tätä asuntoa välillä ihan yksinkin omistamaan ja samoin meillä on toinen asunto ja tontti vielä. Taidetaan olla kyllä omituisia, kun emme edes haaveile hienommasta/kalliimmasta asunnosta.
hintaa ehkä vähän yli 500k¿