GALLUP: Ikänne ja asuntonne hinta?
Ihan mielenkiinnosta kyselen tämmöistä, kun joskus on tullut täällä Espoossa asuntojen hintoja katsellessa mieleen, että minkähän ikäisenä ihmisillä alkaa olla varaa ostaa esimerkiksi yli 500 t maksava asunto...Elikk minkä ikäisiä sinä ja miehesi olette ja minkähintaisessa asunnossa asutte?
Kommentit (37)
Lainaa onneksi vain reilu puolet tuosta.
Syksyllä -03 uutena hankittu espoolais paritaloasunto 97m2. Maksoi tuolloin 230.000 + 10.000 muutostöistä (esim. takka).
Asunnon hinta oli ostettaessa alkuvuodesta 2002 80 000¿. Joo, ja ei asuta Espoossa =). Täälläkin on asuntojen hinnat nousseet ihan käsittämättömiksi, jos ei ole entistä mitä myydä, niin en kyllä itse ostaisi nykyisillä hinnoilla. Silloin, kun ostimme omamme, tuntui tuo 80 000¿ hurjalta...
Talo maksoi vuosi sitten ostettaessa 182 000 e. Lähellä Espoota...
Jos vertaa nyt mitä naapurista on myyty ja saatu niin samalla neliöhinnalla tämän asunnon arvo oli reilu 250t. Kyllä on asuntojen hinnat noussu tällä alueella hirveästi muutamassa vuodessa! Ja kauppoja tehdään alle viikossa (just meni 2 asuntoa alle viikossa, haluttua aluetta). Ai niin Tampereella.
Ikä (nyt): 27 ja 28 v.
Asunnon hinta: 70 000e
Ostovuosi: 2004
Nyt saisimme asunnosta enemmän kun tehtiin mittava remppa kylppäriin ja taloyhtiössä uusittiin juuri hissi.
Minä 27, mies 29
Talolaina 75000e
2006 ostettu talo keski-suomessa.
ok-talo tulee maksamaan n. 160 000e ja ei PK-seutu ;)
Kaikkea kun ei voi mitata rahassa...tiesitkös?
38 ja 42 v. asunnon hinta n. 300 000 (Helsingissä).
ja alkup. kysymykseen: kyllähän meillä olisi varaa puolen millin kämppään, mutta sitten pitäisi ottaa velkaa se 200 000 - ja muuttaa kauemmaksi keskustasta. Tältä seudulta kun ei 500 000:lla irtoa vielä ratkaisevasti parempaa asuntoa, jota ei tarvitsisi remontoida ja johon ei olisi tulossa putkiremppaa lähivuosina.
Olimme silloin 33- ja 34-vuotiaita. Nyt ko. asunto on kokonaan maksettu ja eiköhän tähän mahdu perhekin loppuelämäksi. Työnalla on jo mökkivelan maksu.
Asunnon hinta oli ostettaessa 183 000 euroa. Omakotitalo.
Olemme nostaneet arvoa koko ajan remppaamalla. Myymme tämän parin vuoden päästä ja ostetaan talo (tämä siis rivarissa).
Kas kun ei se raha puussa kasva näin nuorilla......
Ei kyllä siellä asurta mutta mä 29v ja mies 40v ja asunnon hinta oli ostettaessa 156000, nykyään korkeampi kun laitettu kaikki sisätilat uusiksi.