Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Monet pariskunnat jakavat kulunsa tasa-arvon nimissä puoliksi, mutta onko se reilua?

Vierailija
15.11.2023 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009987821.html

Mitä mieltä? Entä kun tulee sairautta, työttömyyttä? 

"RAIJAS pitää perhe-elämän kannalta haitallisena ajatusmallia, jossa rahojen ajatellaan kuuluvan vain ne tienanneelle ihmiselle ainakin jos parilla on yhteisiä lapsia."

Kommentit (1426)

Vierailija
1281/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna harkitsisin vakavasti eroa. Mitä ihmettä saat tuollaisesta suhteesta? Tuoko suhde jotain lisäarvoa elämääsi verrattuna sinkkuna olemiseen? Olen itse eronnut tuon tyyppisestä riistäjämiehestä, joten sanon tämän kaikella lähimmäisenrakkaudella. 

Jep, ja kaikille hyville miehille sama neuvo jo ennakkoon: mitä nainen tuo teidän elämäänne lisää, muuta kuin vaatimuksia ja rahanmenoa. Halautteko maksaa vapaamatkustajan elintason?

Sama naisille: useiden tutkimusten mukaan sinkkunainen on onnellisin, seuraavaksi onnellisin on parisuhteessa oleva mies. Onnettomin on sinkkumies.

Naisilla parisuhteessa huononeen talous( mm lasten tekeminen aiheuuttaa- esim hoitovapaat, äidillä päävastuu lapsista), terveys huononee, elämänlaatu laskee- miehillä tilanne on päinvastoin.

Vierailija
1282/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna harkitsisin vakavasti eroa. Mitä ihmettä saat tuollaisesta suhteesta? Tuoko suhde jotain lisäarvoa elämääsi verrattuna sinkkuna olemiseen? Olen itse eronnut tuon tyyppisestä riistäjämiehestä, joten sanon tämän kaikella lähimmäisenrakkaudella. 

Jep, ja kaikille hyville miehille sama neuvo jo ennakkoon: mitä nainen tuo teidän elämäänne lisää, muuta kuin vaatimuksia ja rahanmenoa. Halautteko maksaa vapaamatkustajan elintason?

Täytyykin alkaa itsekin ajattelemaan naisista että täytyy tuoda lisäarvoa ja etuja minulle kun eihän muuten saa suhteesta mitään kun kumppanuus elämän ylä ja alamäkiin ei enää nykypäivänä riitä alkuunkaan. 

Täytyy tosiaan muistaa että parisuhteen pitää tuoda lisä arvoa ja etuja pelkästään itselle että siihen kannattaa ryhtyä. Onneksi naisi

Nainen on sinulle ja kaltaisillesi pillureikä, ei muuta.

Sarkasmitutka hajalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tässä juuri potkut töistä ja tipun ansiosidonnaiselle, jonka suuruus on bruttona varmaan n. 1500€/kk. Mies taas saa bruttona varmaan n. 3300€/kk. Olemme tähän asti maksaneet kulut 50-50, vaikka olen tienannut vähemmän (mies ei ole ollut halukas muuttamaan tätä tulojen suhteessa). Nyt sain lähestulkoon kerjätä, että asialle tehdään jotain, koska maksukykyni heikkenee selvästi. Mies laittaa omista tuloistaan useita satasia säästöihin eikä suostu tinkimään niistä "elättääkseen" minua. 

Olen kerran aiemminkin ollut työttömänä pari vuotta eikä silloin ollut näin vaikeaa sopia asioista miehen kanssa. Eikö tässä voisi ajatella, että olen varmasti maksanut jo sen parin vuoden työttömyyteni aikaiset menetykset takaisin, kun olen maksanut 50-50 vuosikaudet? Tuntuu loukkaavalta ja siltä, että miehestä ei ole mitään tukea. 16v yhteiseloa.

Mies  pistää säästöön rahaa omasta palkastaan ja jos eroatte niin onkin säästettynä hyvä potti jonka saanut yhdessäolonne aikana kasaan ja sinullahan ei tietty siihen mitään oikeutta eli käyttää sinua hyväkseen kun on vähemmän maksettavaa tuolla tavalla. Sinkkuna joutuisi maksamaan kaiken itse eikä säästöön jäisi mitään. Kyllä nainenkin on tyhmä jos ottaa tuollaisen itsekkään hyväksikäyttäjämiehen.

Eihän tuo mikään mies edes ole. Voisin hyvin kuvitella että jos vaikka kaupungilla kävellessänne joku hyökkäisi kimppuusi mies karkaisi siitä saman tien ettei vaan tarvitsisi sinua puolustaa. Hävettäisi olla tuollaisen luuserin kanssa.

Vierailija
1284/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen kommentti. Yleensä ihmiset pariutuvat halusta olla yhdessä. Toiset jopa niin, etteivät voi elää ilman toista. Tai ovat hyvin onnettomia. 

Jos tärkeintä on taloudellinen tasa-paino, ja onnen edellytys, ettei kumpikaan saa haluta mitään, on paree pysyä ilman kumppania. 

Ja huom: tärkeintä!!

Vierailija
1285/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme perheitä teillä kyllä.

Kaikki rahat yhteisillä tileillä.

Ostellaan mitä tarvitaan ja halutaan.

Helppoa, ei ole kertaakaan aiheesta riidelty tai oikeastaan edes juteltu.

Ja ennenkuin joku syyttää naista siipeilystä: oma netto 4500€/kk, miehellä 3400€/kk.

Kysymys: olisiko tuo sama jako jos miehelläsi olisi parempi palkka? Tuntuu vähän siltä että tämä tasajakojuttu on nimenomaan miesten mielestä hyvä mutta tasajako hyvä heille vain siinä tapauksessa että nainen tienaa enemmän?🤔

Vierailija
1286/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudellista väkivaltaa vaatia tiukkaa 50/50-jakoa ja kyttäystä kulujen kanssa niin, että tapellaan kenen vuoro on tällä viikolla ostaa jugurtit ja vessapaperit. Puhumattakaan siitä että saman katon alla elettäisi kahta eri elintasoa eli mies harrastaa ja hankkii itselleen kotiteatterijärjestelmän samalla kun vaimo maksaa pienestä palkastaan yksin lapsille uudet talvivaatteet ja ruoan pöytään. Mutta jotkut tuonkin näkevät "tasa-arvoisena", ei voi ymmärtää.

Älä ota miestä joka tienaa enemmän.

Viestistäsi näkee hyvin naisten syyn pariutua miesten kanssa. 

Asenteesi on kuvitteeliselta viiskytluvulta amerikkalaisessa elokuvassa. 

Hyvin harva nainen kykenee kanssakäymiseen miehen kanssa, joka on vastenmielinen. Siihen vastenmielisyyteen ei auta mitkään tulot. 

Luulen, että sama koskee miehiä, mutta varma en tietenkään voi olla.

Vierailija
1287/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ennenkuin joku syyttää naista siipeilystä: oma netto 4500€/kk, miehellä 3400€/kk.

Hauska miten palstamammat aina tienaa miestään enemmän. Tilastokeskus sitten kertoo omaa karua totuuttaan.

Hauska miten palstamiehet tietää aina paremmin, mistä naiset kirjoittaa. 

Ymmärrätkö, että vaikka suurin osa, ei kaikki? Tiesitkö, että tulottomia miehiä on enemmän, kuin tulottomia naisia? Ihan tilastojen mukaan tämäkin totuus.

Tilastojen mukaan ääripäissä ovat miehet. Siis kovatuloisimmat ja vähätuloisimmat. Naiset hallitsee keskiansioita.

Kaikissa tuloluokissa on jossain määrin molempia. 

Vierailija
1288/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen kommentti. Yleensä ihmiset pariutuvat halusta olla yhdessä. Toiset jopa niin, etteivät voi elää ilman toista. Tai ovat hyvin onnettomia. 

Jos tärkeintä on taloudellinen tasa-paino, ja onnen edellytys, ettei kumpikaan saa haluta mitään, on paree pysyä ilman kumppania. 

Ja huom: tärkeintä!!

Se on niin ettei miehet tiedä mitään sellaisesta asiasta kuin rakkaus. Heitä vetää naisten suuntaan pelkkä seksi ja siksi menevät vissiin naimisiinkin että sitä saisi säännöllisesti mutta sellainen asia kuin rakkaus on heille täysin vieras.

Vierailija
1289/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihön se ole koskaan reilua että nainen joutuu maksaa oman osuutensa. Parisuhteessa naisen on aina hyödyttävä taloudellisesti miehestä muuten ei ole hyvä parisuhde. Ja jos ei ole hyvä parisuhde miksi siihen suhteeseen jäisi. Naisena löytää aina uuden kumppanin joo ei nyt heti sitä täydellistä mutta aina löytää parisuhteita matkalle täydellisen suhteen etsimisessä mutta ei niihin matka suhteisiin jäädä.

Täh? Kuunka monta naista tunnet? Yhtään? Naiset tekee töitä, siinä kuin miehetkin. Kovatuloisia miehiä ei riitä kaikille naisille. Elät ideologisessa harhassa. 

Vierailija
1290/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska miten palstamammat aina tienaa miestään enemmän. Tilastokeskus sitten kertoo omaa karua totuuttaan.

Hauska miten palstamiehet tietää aina paremmin, mistä naiset kirjoittaa. 

Ymmärrätkö, että vaikka suurin osa, ei kaikki? Tiesitkö, että tulottomia miehiä on enemmän, kuin tulottomia naisia? Ihan tilastojen mukaan tämäkin totuus.

Ne köyhät ja tulottomat miehet eivät ole parisuhteissa.

Vierailija
1291/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin ettei miehet tiedä mitään sellaisesta asiasta kuin rakkaus. Heitä vetää naisten suuntaan pelkkä seksi ja siksi menevät vissiin naimisiinkin että sitä saisi säännöllisesti mutta sellainen asia kuin rakkaus on heille täysin vieras

Voi raukkaa. 

Vierailija
1292/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos Petra on valinnut itselleen helpon paskatyön ja saa liksaa verojen jälkeen 1500e ja Matti tekee pitkää päivää rakennusalalla ja tienaa 3000e verojen jälkeen niin Petran mielestä Matin pitäisi maksaa isompi siivu elämisestä?

Totta hemmetissä Petra hommaa itselleen kunnon työn tai käyttää niitä rahoja mitä työllään ansaitsee, eikä oleta Matin elättävän.

Eikä Matti, pitkästä päivästä huolimatta, oleta , että Petra tekee enemmän kotitöitä, kun helppo työ. Matti tekee joka tapauksessa oman osansa kotitöistä, koska totta hemmetissä Matti tajuaa , ettei saa olla varastaa Petran aikaa.

Naiset ne niitä kotitöiden tekoa vaatii niillä siisteys ja puhtaus vaatimuksilla ja kaikki sen tietävät että miehille riittäisi huomattavasti alempi siisteystaso mitä ihan jok

Mikäs on se paskan määrä, mikä naisten tulisi sietää?

Tiesitkö, että aikoinaan alle kaksivuotiaiden kuolleisuus oli todella suurta. Ja että suurin yksittäinen kuoleman aiheuttaja oli lika. 

Ei ole luontevaa elää likaisessa ympäristössä. Näihin siisteysjuttuihin  on ihan yleiset ohjeistukset. Eli jos luonto ei anna periksi uskoa vaimoaan, voi jokainen mies tutkailla ne yleiset auoaitukset ja noudattaa niitä sitten.

Vierailija
1293/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kuulua minulle, sen paremmin kuin Teillekään, miten pariskunnat hoitavat talouttaan ja jakavat kustannuksensa?

Vierailija
1294/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja nää inceleiden provoyritykset. :D

Vierailija
1295/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin eronneena, pienituloisena yksinasujana ihmettelen, miten näillä parisuhteessa elävillä pienipalkkaisilla naisilla ei muka tulot riitä yhteisiin kuluihin osallistumiseen. Yksinasuessa 2000,- palkasta reilu puolet menee kuukausittain asumiseen, käyttörahaa jää n.800,-.

Jos asuisin yhdessä toisen kanssa vähän isommassa asunnossa josta maksaisin puolet, jäisi minulle yhtäkkiä 400,- enemmän käyttörahaa/kk. Lisäksi sähkö- ja nettilasku puolittuisivat, samoin kuin monet muutkin kulut kuten jonkun huonekalun tai kodinkoneen osto, satunnainen taksimatka tai vaikka hotelliyöpyminen.

Toki olisin ikionnellinen, jos tämä kuvitteellinen hyvätuloinen puolisoni haluaisi välillä kustantaa minut kanssaan matkalle tai tarjota teatteri-iltoja tai ravintolaillallisia. Ja taatusti tuntuisi hirveältä, jos jän harrastaisi näitä yksinään tai kavereittensa kanssa. Mutta tuskin me siinä tapauksessa mikään pariskunta oltaisiinkaan, jos mä en olis

Kaikilla ei ole 2000e nettotuloja. Täällä ei kukaan ole väittänyt, ettei rahaa riitä yhtään yhteisiin menoihin. Täällä on jotkut kertoneet, että mies HALUAA maksaa kaiken. Lisäksi osa on kertonut, että omat pienemmät tulot riittivät paremmin eron jälkeen. 

Jos asut yhdessä isotuloisennkanssa, yleensä se yhteinen elintaso määräytyy sen isotuloisen mukaan. Silloin puolet ja puolet koituu haasteeksi pienituloisella.

Vierailija
1296/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vtun järkeä olisi tienata rutosti enemmän kuin puolisonsa ja käyttää kaikki ylimääräiset rahat itseensä toisen (eli perheen) kituuttaessa. Kuulostaa joltain 19 vuotiaiden miniminä touhulta, eihän kukaan aikuinen oikeasti ajattele noin, eihän? Pirun pelottavaa jos tuollaisia työssäkayviä ja mahdollisesti jopa hyvin tienaavia on. 

Vierailija
1297/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama naisille: useiden tutkimusten mukaan sinkkunainen on onnellisin, seuraavaksi onnellisin on parisuhteessa oleva mies. Onnettomin on sinkkumies.

Naisilla parisuhteessa huononeen talous( mm lasten tekeminen aiheuuttaa- esim hoitovapaat, äidillä päävastuu lapsista), terveys huononee, elämänlaatu laskee- miehillä tilanne on päinvastoin.

Lasten hankkiminen on ihan henkilökohtainen valinta ja vastuu valinnasta on naisella itsellään. Jos/kun perheessä on vain huonoja puolia, niin jätä hankkimatta.

En ymmärrä miksi kommentissasi parisuhde ja perhe ovat ikäänkuin sama asia. Toki parisuhdekaan ei ole mikään pakko, jos siitä saa vain vähän hyvää ja paljon huonoa. Oma valinta sekin.

Vierailija
1298/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos Petra on valinnut itselleen helpon paskatyön ja saa liksaa verojen jälkeen 1500e ja Matti tekee pitkää päivää rakennusalalla ja tienaa 3000e verojen jälkeen niin Petran mielestä Matin pitäisi maksaa isompi siivu elämisestä?

Totta hemmetissä Petra hommaa itselleen kunnon työn tai käyttää niitä rahoja mitä työllään ansaitsee, eikä oleta Matin elättävän.

Eikä Matti, pitkästä päivästä huolimatta, oleta , että Petra tekee enemmän kotitöitä, kun helppo työ. Matti tekee joka tapauksessa oman osansa kotitöistä, koska totta hemmetissä Matti tajuaa , ettei saa olla varastaa Petran aikaa.

Naiset ne niitä kotitöiden tekoa vaatii niillä siisteys ja puhtaus vaatimuksilla ja kaikki sen tietävät että miehille riittäisi huomattavasti alempi siisteystaso mitä ihan jok

Jos naisella on omasta mielestään liikaa kotitöitä, niin niitä voi vähentää lopettamalla miehen vaatteiden pesemisen ja ruuanlaiton. Helpottaa heti.

Vierailija
1299/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tehköön niin kuin haluaa. 

Ite makselen eksällekkin ekstraa aina välillä mitä tulee lapsen yhteisiin juttuihin. Jos sattuu olemaan. Raha on pakollista pahaa josta on paras päästä mahdollisimman pian eroon kun sitä tulee :D

Vierailija
1300/1426 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kait lapsetkin ihmettelisivät perheenjäsenten erilaista taloudellista asemaa, jos toisella vanhemmalla olisi enempi rahaa käytössään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi