Parisuhde vessasta alas ilman syytä
Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.
Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.
Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.
Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.
Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.
Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.
Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.
En enää ole kuullut hänestä."
Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?
Kommentit (753)
Vierailija kirjoitti:
Suis onko tää tyyppi todellinen? Kertoo olevansa sitoutunut ja kohtelevansa kuin kuningatarta, mutta sitten ekan pienen ongelman ilmetessä heti jättää tekstarilla, koska oma ego on niin hauras ettei kestä tulla jätetyksi.
Mitä ihmeen sitoutumista tuossa on? Tai hyvää kohtelua? Miten sen oman toiminnan saa omassa päässä muuttumaan ihan muuksi mitä se on?
Mistä vedit tällaisen johtopäätöksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen löysi toisen miehen. Kiinnostavamman ja sinua paremman.
Ei kuitenkaan osannut toimia kuin aikuinen, ja lopetti suhteen ghostaamalla. Vähäinen yhteydenpito johtuu myös siitä, että naisen ajan ja huomion vei uusi ihastus.
Etkö osaa lukea? MIES ITSE JÄTTI, vielä tyhmästi tekstarilla. Ei sellaisen jälkeen enää ole velkaa mitään selityksiä. Nainen väisti luodin, kaveri ei yhtään tajua että HÄN ITSE mokasi kun jätti tekstarilla, kun ei eroa edes halunnut.
Nainen on varmasti helpottunut. Kun on elämässä raskas hetki, ihan viimeiseksi siihen tarvitsee jotakin draamakuningatarta skitsoilemaan ja vaatimaan selityksiä.
Niin koomista, että jättäjä vaatii jotain selityksiä. Yleensä sitä jätettyä kiinnostaa suhteen päättymisen syy ja saattaa sitä kysyä, ellei toinen mainitse sitä. Mutta jättäjä vouhkaa eron syystä. No peilistä sen löytää. Itse hän jätti joten hän on eron syy.
Vierailija kirjoitti:
Mies itse veti suhteen vessasta alas ilman syytä, ja nyt itkee? :D
No samaa ihmettelen ja sitä että täällä vielä jaksaa kitistä ja piiskata kuolevaa ketjua aina ylös.
Elämässä voi mennä eteenpäinkin.
Mitä tämä länkyttää? Ei suhde hyvänyönviesteihin kaatunut, vaan siihen että äijä itse lopetti suhteen. Mutta jotenkin se nyt pitää saada naisen syyksi. On kyllä incel-materiaalia, on se muisti niin valikoiva.
Moni ihminen ajattelee niin, että jos toinen haluaa lähteä, niin vapaa on, eikä ole halua alkaa mitään on/offeilua. Niin minäkin, ja jos mies jättää vielä tekstarilla, niin kyllä se on siinä, ei kahta ajatusta.
Vaikutat ap tältä jankkaajalta https://www.vauva.fi/keskustelu/5189134/vahan-erikoinen-paanvaivaa-nais…
Heh, jättää itse ja sitten itkee perään, ettei toinen ollut sitoutunut :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä länkyttää? Ei suhde hyvänyönviesteihin kaatunut, vaan siihen että äijä itse lopetti suhteen. Mutta jotenkin se nyt pitää saada naisen syyksi. On kyllä incel-materiaalia, on se muisti niin valikoiva.
Moni ihminen ajattelee niin, että jos toinen haluaa lähteä, niin vapaa on, eikä ole halua alkaa mitään on/offeilua. Niin minäkin, ja jos mies jättää vielä tekstarilla, niin kyllä se on siinä, ei kahta ajatusta.
Ei täällä ole missään vaiheessa itketty/jankattu sitä, että tulimpa minä poloinen kaltoin kohdelluksi, kun ei exä anellutkaan takaisin eroviestin jälkeen. 😂
Työttömyyspäiväraha ei ole tarveharkintainen etuus. Kun täytät ehdot, sinulle sitä maksetaan. Suhteellisen harvalla työttömällä on niin onnellinen tilanne, että voi itse säädellä työskentelymääräänsä ja on pääomatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kertauksena:
hänen käytöksensä muuttui etäiseksi, sitä kesti noin kahden viikon ajan. En pommittanut häntä viesteillä, vaan annoin asian olla.
Kahden viikon jälkeen hän ei käytännöllisesti katsoen pitänyt enää mitään yhteyttä tai halunnut nähdä, joten totta kai huolestuin ja laitoin YHDEN VIESTIN, että missä mennään. Siihen hän vastasi, jolloin laitoin toisen. Sovimme tapaavamme.
Emme tavanneet ja laitoin eroviestini.
En siis ole pommittanut häntä viesteillä suhteemme aikana, en erotessa, enkä eron jälkeen.
Aiemmin kerroit, että laitoit hyvät huomenet aamulla ja illalla hyvät yöt. Ne on pommittamista.
Ihmiset on erilaisia. Itse kaipaisin kyllä noita viestejä ja laittaisin itsekin. Enkä sovi suhteeseen, jossa niitä ei laiteta.
Niin on. Jos aamulla tulee viesti, että huomenta kaunokainen, pusipusi, niin kyllä nousee oksennus kurkkuun, niin siirappinen lässytysviesti että vtuttaisi. En varmasti vastaisi ja tyyppi muuttuisi silmissäni vähemmän kiinnostavaksi, kun luulee tuon olevan jotenkin söpöä. Rasittavaa vielä jos toistuu joka aamu ja ilta. Ehkä jossain jenkkileffoissa toimitaan noin. Pitääkö jo heti herätessä ja nukkumaan mennessä muistuttaa olemassaolostaan, kyllä se toinen muistaa ilman lässytystäkin.
Olen seurannut keskustelua mielenkiinnolla koska itsellä aika vastaava tilanne. Vietettiin n. joka toinen yö yhdessä ja jos ei nähty niin kyseltiin päivän kuulumiset, hyvänyön viestit yms. Ja ihan molempien aloitteesta. Yhtäkkiä toisen puolelta loppui viestien oma-aloitteinen laittaminen ja kun kysyin nähdäänkö, vetosi kiireeseen sun muuhun. Kun kysyin että missä mennään, tuntuu että tässä on muutakin takana kun työkiireet (ennen ei ollut työkiireet ollut esteenä). Ei vastannut mitään. Tästä on nyt pari viikkoa aikaa. Alussa teki mieli laittaa viesti aivan kun aloittaja oli laittanut että tämä oli nyt minun osalta tässä. Mutta maltoin mielen enkä ole laittanut mitään. Ymmärrän kyllä että suhde oli tässä mutta olisin kaivannut sitä että toinen olisi sanonut suoraa että ei enää kiinnosta, annetaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat ap tältä jankkaajalta https://www.vauva.fi/keskustelu/5189134/vahan-erikoinen-paanvaivaa-nais…
Niin on ihan sama tyyli kirjoittaa ja jaaritella. Varmaan vaan hämäyksen vuoksi kutsuu tuossa tyttistään vaimoksi. Jos ap on sama tyyppi niin en ihmettele jos rakkaus hiipui naisen sydämessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kertauksena:
hänen käytöksensä muuttui etäiseksi, sitä kesti noin kahden viikon ajan. En pommittanut häntä viesteillä, vaan annoin asian olla.
Kahden viikon jälkeen hän ei käytännöllisesti katsoen pitänyt enää mitään yhteyttä tai halunnut nähdä, joten totta kai huolestuin ja laitoin YHDEN VIESTIN, että missä mennään. Siihen hän vastasi, jolloin laitoin toisen. Sovimme tapaavamme.
Emme tavanneet ja laitoin eroviestini.
En siis ole pommittanut häntä viesteillä suhteemme aikana, en erotessa, enkä eron jälkeen.
Kertaus ja jankkaus on opintojen äiti. Et ilmeisesti osaa päästää asioista irti.
Tiedätkö, ap:n on ollut lapsena pakko kestää. Viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen (näin oletan, kun
Ai sulle ei ole koskaan käynyt yhtäkkistä tunteiden hiipumista? Sä yhtäkkiä suutuit ja jätit toisen tekstarilla kehoittaen heittämään sun tavarat roskiin😂 Niin paljon sulle toinen ja parisuhde merkitsi.
Ap on mies 29v+1v. Pyöri täällä joskus muinoin. Tekoäly tunnistaa kirjoitustavan samaksi.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2515809/mies_29v_1v_miettii_miehen_hyva…
"Vaikka tässä on läksytystäkin tullut, niin olen kokonaisuutena kuitenkin kiitollinen näistä vastauksista, koska ne ovat antaneet hyvää vastapainoa ja kontrastia omille ajatuksilleni ja en ole enää varma siitä oliko oma tulkintani se oikea.
-Mies 29v + 1v-"
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut keskustelua mielenkiinnolla koska itsellä aika vastaava tilanne. Vietettiin n. joka toinen yö yhdessä ja jos ei nähty niin kyseltiin päivän kuulumiset, hyvänyön viestit yms. Ja ihan molempien aloitteesta. Yhtäkkiä toisen puolelta loppui viestien oma-aloitteinen laittaminen ja kun kysyin nähdäänkö, vetosi kiireeseen sun muuhun. Kun kysyin että missä mennään, tuntuu että tässä on muutakin takana kun työkiireet (ennen ei ollut työkiireet ollut esteenä). Ei vastannut mitään. Tästä on nyt pari viikkoa aikaa. Alussa teki mieli laittaa viesti aivan kun aloittaja oli laittanut että tämä oli nyt minun osalta tässä. Mutta maltoin mielen enkä ole laittanut mitään. Ymmärrän kyllä että suhde oli tässä mutta olisin kaivannut sitä että toinen olisi sanonut suoraa että ei enää kiinnosta, annetaan olla.
Onko tilanne edelleen samanlainen, että yhteydenpito on katkennut ja ette ole edes tavanneet?
Jos on, niin annan neuvoksi laittaa paljon vähemmän radikaalin viestin kuin minä ja vaatia tapaamista, koska näin ei voi jatkua.
Jos ei vastausta kuulu kohtuullisen ajan puitteissa, niin sitten vain vaikka viesti "Selvä. Oletan, että emme ole enää yhdessä. Hyvää loppuelämää."
Voimia sinulle erosta selviämiseen ja tervetuloa kerhoon, jos ei vastausta kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies 29v+1v. Pyöri täällä joskus muinoin. Tekoäly tunnistaa kirjoitustavan samaksi.
"Vaikka tässä on läksytystäkin tullut, niin olen kokonaisuutena kuitenkin kiitollinen näistä vastauksista, koska ne ovat antaneet hyvää vastapainoa ja kontrastia omille ajatuksilleni ja en ole enää varma siitä oliko oma tulkintani se oikea.
-Mies 29v + 1v-"
Joku kirjoitti aiemminkin jotain vastaavaa ja piti ihan tarkistaa, että olenko joskus kännissä tms. avautunut jostain asiasta tänne, mitä en muista. En ole tuo.
Vai et oikein tekoäly tunnistaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole missään vaiheessa itketty/jankattu sitä, että tulimpa minä poloinen kaltoin kohdelluksi, kun ei exä anellutkaan takaisin eroviestin jälkeen. 😂
Alkupuolella ketjua AP sanoi toivoneensa ,että exä maanittelee häntä takaisin kun hän pistää poikki passiivisagressiivisesti. Oli oikein hämmästynyt kun oman erovirstin jälkeen naisesta ei mitään kuulunut
joo, ihme teinix menoa. Yleensä ihmiset oppii tuon jo nuorempana, että ero on ero, ei mikään keskustelunavaus. Jotenkin koomista, kun kaveri kertoo olevansa sitoutunut, mutta ekan pienen ongelman tultua jättää, tekstarilla. Mikä logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mies 29v + 1v-"
Joku kirjoitti aiemminkin jotain vastaavaa ja piti ihan tarkistaa, että olenko joskus kännissä tms. avautunut jostain asiasta tänne, mitä en muista. En ole tuo.
Vai et oikein tekoäly tunnistaa. 😂
Lisään vielä, että minun ei tarvitse pohtia yöelämässä mitä kenenkin käden hipaisu tai silmänisku tarkoittaa. Viennissä ei ole koskaan ollut puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tilanne edelleen samanlainen, että yhteydenpito
Että ihan hyvää loppuelämää, miten tuollainen viesti on yhtään vähemmän radikaalimpi ja passiivisaggressiivisempi. Et voi vaatia keneltäkään yhtään mitään. Jos joku alkaisi vaatimalla vaatimaan tapaamista silloin kun minulla ei ole aikaa, niin en missään nimessä tapaisi. Tyyppihän voi käydä väkivaltaiseksi, kerran ei pysty ymmärtämään että aikaa ei nyt ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millainen suhde ap:lla oli, mutta mitä olen seurannut niin yleensä ensimmäisen puolen vuoden aikana ihmiset ovat hyvinkin tiiviisti yhdessä. Tavataan monta kertaa viikossa ja koko ajan tehdään yhteisiä suunnitelmia jne. Jos suhde on ollut tuollainen, ei minusta ole kohtuutonta odottaa selitystä jos toinen hiljenee puoleksitoista viikoksi. Ja jos on rakastunut, haluaa rauhoittaa kumppaniaan ja kertoa missä mennään, jos oikeasti ei syystä tai toisesta pysty pitämään yhteyttä.
Eli uskon että tässä tapauksessa nainen oli alkanut harkita eroa ja alkoi siksi feidata pikku hiljaa. Ap sitten nopeutti prosessia ylidramaattisella eroviestillä, joka varmasti sai naisen toteamaan että oli oikeassa kun alkoi ottaa etäisyyttä.
Toivon juuri näin käyneen, eikä niin, että hänen vetäytymisensä johtui jostain minusta riippumattomasta tekijästä ja minä sitten jätin hänet h
Itsehän olit sellainen, joka muuttui täysin yllättäen! Ensin olit huolissasi ja halusit selvitellä asioita ja tavata, sitten seuraavassa hetkessä vedit koko suhteen vessasta alas kuten kirjoititkin.
Mies itse veti suhteen vessasta alas ilman syytä, ja nyt itkee? :D