Parisuhde vessasta alas ilman syytä
Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.
Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.
Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.
Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.
Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.
Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.
Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.
En enää ole kuullut hänestä."
Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?
Kommentit (753)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millainen suhde ap:lla oli, mutta mitä olen seurannut niin yleensä ensimmäisen puolen vuoden aikana ihmiset ovat hyvinkin tiiviisti yhdessä. Tavataan monta kertaa viikossa ja koko ajan tehdään yhteisiä suunnitelmia jne. Jos suhde on ollut tuollainen, ei minusta ole kohtuutonta odottaa selitystä jos toinen hiljenee puoleksitoista viikoksi. Ja jos on rakastunut, haluaa rauhoittaa kumppaniaan ja kertoa missä mennään, jos oikeasti ei syystä tai toisesta pysty pitämään yhteyttä.
Eli uskon että tässä tapauksessa nainen oli alkanut harkita eroa ja alkoi siksi feidata pikku hiljaa. Ap sitten nopeutti prosessia ylidramaattisella eroviestillä, joka varmasti sai naisen toteamaan että oli oikeassa kun alkoi ottaa etäisyyttä.
Toivon juuri näin käyneen, eikä niin, että hänen vetäytymisensä johtui jostain minusta riippuma
Kyllä. Minulla tuli raja vastaan ja olen sen nyt tajunnut, enkä kadu päätöstäni.
Kuulin kaverin kaverilta että sinulla on liian pieni kulli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millainen suhde ap:lla oli, mutta mitä olen seurannut niin yleensä ensimmäisen puolen vuoden aikana ihmiset ovat hyvinkin tiiviisti yhdessä. Tavataan monta kertaa viikossa ja koko ajan tehdään yhteisiä suunnitelmia jne. Jos suhde on ollut tuollainen, ei minusta ole kohtuutonta odottaa selitystä jos toinen hiljenee puoleksitoista viikoksi. Ja jos on rakastunut, haluaa rauhoittaa kumppaniaan ja kertoa missä mennään, jos oikeasti ei syystä tai toisesta pysty pitämään yhteyttä.
Eli uskon että tässä tapauksessa nainen oli alkanut harkita eroa ja alkoi siksi feidata pikku hiljaa. Ap sitten nopeutti prosessia ylidramaattisella eroviestillä, joka varmasti sai naisen toteamaan että oli oikeassa kun alkoi ottaa etäisyyttä.
Toivon juuri näin käyneen, eikä niin, että hänen vetäytymisensä johtui jostain minusta riippuma
Itsehän olit sellainen, joka muuttui täysin yllättäen! Ensin olit huolissasi ja halusit selvitellä asioita ja tavata, sitten seuraavassa hetkessä vedit koko suhteen vessasta alas kuten kirjoititkin
Ei saanut huomiota eikä toinen alkanut tanssia pillinsä mukaan, niin raivo kuohahti. Sitoutuminen oli todella vahvaa hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies 29v+1v. Pyöri täällä joskus muinoin. Tekoäly tunnistaa kirjoitustavan samaksi.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2515809/mies_29v_1v_miettii_miehen_hyva…
"Vaikka tässä on läksytystäkin tullut, niin olen kokonaisuutena kuitenkin kiitollinen näistä vastauksista, koska ne ovat antaneet hyvää vastapainoa ja kontrastia omille ajatuksilleni ja en ole enää varma siitä oliko oma tulkintani se oikea.
-Mies 29v + 1v-"
Joku kirjoitti aiemminkin jotain vastaavaa ja piti ihan tarkistaa, että olenko joskus kännissä tms. avautunut jostain asiasta tänne, mitä en muista. En ole tuo.
Vai et oikein tekoäly tunnistaa. 😂
Niin, ajoin tarkistuksen. Tietysti voi olla, että jos on samalla tavalla autistinen kuin alkuperäinen mies29v, niin maneerit on samat.
Tästä on nyt pari viikkoa aikaa kun kysyin suhteen tilannetta enkä ole vastausta saanut. En halua toista rueta tilille laittamaan. Se ei muuta asiaa miksikään. En itsekkään haluaisi jatkaa suhdetta jossa toinen voi kadota ilman selitystä. Ihmetyttää vaan tämä nykyajan toiminta kuinka toisia kohdellaan. Mekin jo neljäkymppisiä niin kyllä tässä iässä pitäisi pystyä sanomaan että ei enää kiinnosta, annetaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on nyt pari viikkoa aikaa kun kysyin suhteen tilannetta enkä ole vastausta saanut. En halua toista rueta tilille laittamaan. Se ei muuta asiaa miksikään. En itsekkään haluaisi jatkaa suhdetta jossa toinen voi kadota ilman selitystä. Ihmetyttää vaan tämä nykyajan toiminta kuinka toisia kohdellaan. Mekin jo neljäkymppisiä niin kyllä tässä iässä pitäisi pystyä sanomaan että ei enää kiinnosta, annetaan olla.
Tämä siis vastaus 699 kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut keskustelua mielenkiinnolla koska itsellä aika vastaava tilanne. Vietettiin n. joka toinen yö yhdessä ja jos ei nähty niin kyseltiin päivän kuulumiset, hyvänyön viestit yms. Ja ihan molempien aloitteesta. Yhtäkkiä toisen puolelta loppui viestien oma-aloitteinen laittaminen ja kun kysyin nähdäänkö, vetosi kiireeseen sun muuhun. Kun kysyin että missä mennään, tuntuu että tässä on muutakin takana kun työkiireet (ennen ei ollut työkiireet ollut esteenä). Ei vastannut mitään. Tästä on nyt pari viikkoa aikaa. Alussa teki mieli laittaa viesti aivan kun aloittaja oli laittanut että tämä oli nyt minun osalta tässä. Mutta maltoin mielen enkä ole laittanut mitään. Ymmärrän kyllä että suhde oli tässä mutta olisin kaivannut sitä että toinen olisi sanonut suoraa että ei enää kiinnos
Totta. On ihan normaalia, että kumppani lopettaa yhteydenpidon yhtäkkiä useiden viikkojen ajaksi ja toisen pitää vain alistua siihen. Hänellä ei ole mitään oikeutta vaatia vastauksia, vaan hänen pitää vain kiltisti odottaa maailmanloppuun asti, että toinen viimein ottaa yhteyttä
Tai sitten vaan antaa koko jutun olla. Vastausten tivaaminen se vasta ärsyttääkin, ei se toinen sen jälkeen enää halua olla yhteyksissä, vaikka alunperin olisi ollut kiikun kaakun, niin tuollaisen jälkeen se on soronoo kyselijälle.
Vierailija kirjoitti:
Neuvoni edelleen sinulle on, että määrittele itse millaisen käytöksen hyväksyt kumppaniltasi ja vedä raja johonkin.
Sinulla on täysi oikeus saada tietää missä mennään ennemmin tai myöhemmin.
Melko ahdistava tuollainen ihminen, joka ei yhtään anna toiselle tilaa suhteessa. Joka aamu ja ilta viestit ja pitää yhdessä harrastaa ja olla iloisena kuningatarkohtelusta. Ja puolentoista viikon kiireisen työkauden ja hiljemmän parisuhdekauden jälkeen laittaa suhteen poikki. Aikamoinen draamakuningas, jolle parisuhde ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut keskustelua mielenkiinnolla koska itsellä aika vastaava tilanne. Vietettiin n. joka toinen yö yhdessä ja jos ei nähty niin kyseltiin päivän kuulumiset, hyvänyön viestit yms. Ja ihan molempien aloitteesta. Yhtäkkiä toisen puolelta loppui viestien oma-aloitteinen laittaminen ja kun kysyin nähdäänkö, vetosi kiireeseen sun muuhun. Kun kysyin että missä mennään, tuntuu että tässä on muutakin takana kun työkiireet (ennen ei ollut työkiireet ollut esteenä). Ei vastannut mitään. Tästä on nyt pari viikkoa aikaa. Alussa teki mieli laittaa viesti aivan kun aloittaja oli laittanut että tämä oli nyt minun osalta tässä. Mutta maltoin mielen enkä ole laittanut mitään. Ymmärrän kyllä että suhde oli tässä mutta olisin kaivannut sitä että
Tässä juuri jokainen tekee oman valintansa sen kohdalla, että kuinka toimii ja millaisen käytöksen voi suhteen toiselta osapuolelta hyväksyä.
Nainen yksinkertaisesti valehtelee. Hyvin mahdollista, että toinen mies kuvioissa ja naisen taktiikka on yksinkertaisesti olla passiivinen sinua kohtaan kunnes luovutat. Kokemuksesta tiedän, että naisen kanssa on turha yrittää puhua ja käsitellä ongelmia tuossa tilanteessa, koska hänen kiinnostus on pudonnut nollaan. Puhuminen auttaa vain, jos nainen on kiinnostunut mutta jokin asia hiertää.
Vierailija kirjoitti:
Melko ahdistava tuollainen ihminen, joka ei yhtään anna toiselle tilaa suhteessa. Joka aamu ja ilta viestit ja pitää yhdessä harrastaa ja olla iloisena kuningatarkohtelusta. Ja puolentoista viikon kiireisen työkauden ja hiljemmän parisuhdekauden jälkeen laittaa suhteen poikki. Aikamoinen draamakuningas, jolle parisuhde ei sovi.
Korjaan jälleen.
Mykkäkoulua tai sen esimuotoa kesti todellisuudessa monen viikon ajan ja minä pistin sen työpaineiden piikkiin, koska sitä hänellä oli läpi suhteemme ja se ei ollut mitään uutta. Annoin hänelle tilaa.
Noin kahden viikon jälkeen seurasi tämä traaginen puolentoista viikon täydellinen radiohiljaisuus ja vasta sitten reagoin.
Eikö ghostaaminen ole jo niin yleistä, että ihmisten pitäisi olla siihen aika tottuneita. Jos joku ei enää ole tekemisissä, niin antaa sen mennä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ghostaaminen ole jo niin yleistä, että ihmisten pitäisi olla siihen aika tottuneita. Jos joku ei enää ole tekemisissä, niin antaa sen mennä.
Valitettavasti on. Sitä ei kuitenkaan pidä hyväksyä tai normalisoida. Se ei ole terveen aikuisen ihmisen tapa toimia, ellei taustalla ole oikeasti jotain vakavaa, kuten toisen aggressiivinen tai arvaamaton käytös.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että toinen haluaa sitten sen tilan ottaa, kun toinen on tukahduttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoni edelleen sinulle on, että määrittele itse millaisen käytöksen hyväksyt kumppaniltasi ja vedä raja johonkin.
Raja on tullut vastaan ja en hyväksy tuollaista käytöstä. Mutta ei se asiaa muuta vaikka kuinka tivaisin vastausta. Olen asiaa häneltä kysynyt ja en ole saanut vastausta niin ei sille voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raja on tullut vastaan ja en hyväksy tuollaista käytöstä. Mutta ei se asiaa muuta vaikka kuinka tivaisin vastausta. Olen asiaa häneltä kysynyt ja en ole saanut vastausta niin ei
Siinä tapauksessa se on todennäköisesti ero sitten ja sinä teet päätöksen, että tarvitseeko se jonkin konkreettisen "vahvistuksen", kuten ilmoituksen viestillä.
Minä tarvitsin sellaisen ja siksi laitoin eroviestini.
Vielä kun ymmärrettäisiin mitä se ghostaaminen on. Jos vaikka kolmeen päivään ei kuulu mitään, ei se ole ghostaamista. Ghostaaminen on totaalihäviäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon juuri näin käyneen, eikä niin, että hä
No mitä ihmettä sitten jatkat täällä vänkäämistä? Sinä jätit, ja olet tyytyväinen että jätit, missä siis ongelma? Kaikki voitti, se nainen etenkin.
Totta. On ihan normaalia, että kumppani lopettaa yhteydenpidon yhtäkkiä useiden viikkojen ajaksi ja toisen pitää vain alistua siihen. Hänellä ei ole mitään oikeutta vaatia vastauksia, vaan hänen pitää vain kiltisti odottaa maailmanloppuun asti, että toinen viimein ottaa yhteyttä. 😂