Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde vessasta alas ilman syytä

Vierailija
10.11.2023 |

Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.

Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.

Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.

Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.

Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.

Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.

Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.

En enää ole kuullut hänestä."

Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?

Kommentit (753)

Vierailija
661/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin todeta että meitä on moneen lähtöön. En ikinä voisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka pitää viikkoja mykkäkoulua koska on vaan vaisu olo tai ei ole mitään asiaa mulle. Siis ei mitään asiaa ihmiselle jota hän mukamas rakastaa? En vaan tajua. Mutta ei mun tietysti tarvitsekaan. Onneksi olen löytänyt itselleni sopivan kumppanin. 

Aika harvan tavallinen arkipäivä on niin mielenkiintoinen, että se pitäisi joka päivä viestillä jollekin raportoida. 

Ei tarvitse raportoida viestillä, voi myös soittaa :) Kevennys. Ja jos ei ole omia kuulumisia, luulisi edes sen kumppanin kuulumiset kiinnostavan? Eikö? Tai ehkä haluaa vaan sanoa että on ikävä. Ja rakastaa. 

No hyi. Mulla ainakin on

Täällä toinen, joka ajoittain tarvitsee rauhan ihan kaikista ihmiskontakteista. Laitan vaikka puhelimen ja tabletin pois päältä tai lentotilaan viikonlopuksi tai muutamana iltana ja olen vain, tehden jotakin mieluisaa. Ehkä jonkinsortin aspa tai ihmisten kanssa työtä tekevien juttu, että töiden jälkeen on niin uupunut niistä ihmisistä, että viestittelykin on vastenmielistä ja toivoisi vain saada olla rauhassa, ilman että joku vaatii huomioimista millään tavalla. Joku mainitsi että hyvää yötä ja huomenta- viestit ärsyttävät. Niin ärsyttävät, jos kärsii unettomuudesta, niin oikein hierotaan naamaan ettei saa nukuttua silloin kun pitäisi. 

Vierailija
662/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen löysi toisen miehen. Kiinnostavamman ja sinua paremman.

Ei kuitenkaan osannut toimia kuin aikuinen, ja lopetti suhteen ghostaamalla. Vähäinen yhteydenpito johtuu myös siitä, että naisen ajan ja huomion vei uusi ihastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että sekin olisi ollut tapahtunutta parempi, jos hän olisi ilmoittanut ettei tunne enää yhtä paljon tai mitään minua kohtaan. Se olisi riittänyt ja en olisi tarvinnut mitään muita selityksiä.

Olisin voinut riisua vaaleanpunaiset lasit silmiltäni välittömästi ja kohdata sen tosiseikan, että hän on pettänyt luottamukseni ja toiminut juuri sitä vastaan mitä olimme yhdessä sopineet, että puhumme kaikesta, myös vaikeista asioista.

Vierailija
664/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kertauksena:

hänen käytöksensä muuttui etäiseksi, sitä kesti noin kahden viikon ajan. En pommittanut häntä viesteillä, vaan annoin asian olla.

Kahden viikon jälkeen hän ei käytännöllisesti katsoen pitänyt enää mitään yhteyttä tai halunnut nähdä, joten totta kai huolestuin ja laitoin YHDEN VIESTIN, että missä mennään. Siihen hän vastasi, jolloin laitoin toisen. Sovimme tapaavamme.

Emme tavanneet ja laitoin eroviestini.

En siis ole pommittanut häntä viesteillä suhteemme aikana, en erotessa, enkä eron jälkeen.

Minä ymmärrän sinua ap. Et ehkä toiminut kaikilta osin oikein, mutta eipä se toinenkaan käyttäytynyt kovin mallikkaasti. Ihmissuhteiden yksi tärkeimpiä asioita on keskinäinen arvostus ja kunnioitus. Jos toinen ei arvosta sinua sen vertaa, että antaisi selityksen katoamiselleen, niin ei tuosta olisi mitään hyvää suhdetta tullut.

Vierailija
665/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että sekin olisi ollut tapahtunutta parempi, jos hän olisi ilmoittanut ettei tunne enää yhtä paljon tai mitään minua kohtaan. Se olisi riittänyt ja en olisi tarvinnut mitään muita selityksiä.

Olisin voinut riisua vaaleanpunaiset lasit silmiltäni välittömästi ja kohdata sen tosiseikan, että hän on pettänyt luottamukseni ja toiminut juuri sitä vastaan mitä olimme yhdessä sopineet, että puhumme kaikesta, myös vaikeista asioista.

Jos tunteet loppuu, niin mitäpä sitä muuta puhumaan, kuin todeta että tunteet on loppu ja nyt erotaan, moido. Ei kenenkään kanssa voi etukäteen sopia, etteivät tunteet lopu koskaan eikä halua erota, ihan järjetöntä. Ei parisuhteessa ole pakko olla. Kuulostaa että haluat väkisin kahlita toisen ikuisuudeksi suhteeseen kanssasi ilman oikeutta tunteiden hiipumiseen tai eroa ja vain sinun päättämällä tapaamis- ja viestittelyfrekvenssillä, johon ei saa tulla mitään poikkeuksia mistään syystä. Ei ihmissuhteet tuollaisia ole. 

Vierailija
666/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisu ne vaaleanpunaiset lasit nyt ja ymmärrä, että kun teot ja sanat ovat ristiriidassa, teot ovat totuus.

Piilonarsisti ei kerro sinulle ikinä, että missään olisi mitään vikaa. Ei riitele eikä kerro, että jokin on huonosti. Kaikki on hienosti ja ihanaa ja ikuista. Se ei silti ole totuus, vaikka pinnalle näyttää siltä.

Nainen ei ole oikeasti sitä, mitä hänen sanansa ja käytöksensä suhteen aikana antoi ymmärtää.

En usko hänen olevan narsisti, vaan ainoastaan liian lukossa.

Joku täällä aikaisemmin kirjoitti todella hyvän analyysin. Jotenkin niin, että kyseinen ihminen ei ole valmis suhteeseen, vaikka hän sellaisen halusikin/haluaakin. Uskon asian olevan juuri niin.

Hänen pitää käsitellä ensin itse omat demoninsa ja avata lukkonsa, ennen kuin hän voi oikeasti jakaa elämänsä jonkun kanssa.

Alan ymmärtämään, että en todennäköisesti tullut tarkoituksella harhaanjohdetuksi ja toimin täysin oikein, kun en lähtenyt leikkimään enempää. Minä en ole hänen terapeuttista ja ei ole minun tehtäväni yrittää korjata toisia.

Jos olisin venynyt vielä lisää ja yrittänyt ymmärtää, niin tämä sama lopputulos olisi odottanut tulevaisuudessa ja tehnyt vielä enemmän vahinkoa ympärilleen.

Vierailija
667/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tunteet loppuu, niin mitäpä sitä muuta puhumaan, kuin todeta että tunteet on loppu ja nyt erotaan, moido. Ei kenenkään kanssa voi etukäteen sopia, etteivät tunteet lopu koskaan eikä halua erota, ihan järjetöntä. Ei parisuhteessa ole pakko olla. Kuulostaa että haluat väkisin kahlita toisen ikuisuudeksi suhteeseen kanssasi ilman oikeutta tunteiden hiipumiseen tai eroa ja vain sinun päättämällä tapaamis- ja viestitte

Lueppa edellisen sivun viimeinen pitkä viestini.

Vierailija
668/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla nämä sepustukset hiukan vaihtelevat. Välillä soitit ja vaadit vastausta, välillä lähetit sittenkin vain viestejä. Välillä toisen käytös laukaisee traumaperäisen raivon ja välillä taas traumoja ei ole ollenkaan, vaan olet täysin tasapainossa.

Eikö sinulle riitä se tieto, että kaikki on nyt lopussa ja sille on syynsä?

Vierailija
669/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kertauksena:

hänen käytöksensä muuttui etäiseksi, sitä kesti noin kahden viikon ajan. En pommittanut häntä viesteillä, vaan annoin asian olla.

Kahden viikon jälkeen hän ei käytännöllisesti katsoen pitänyt enää mitään yhteyttä tai halunnut nähdä, joten totta kai huolestuin ja laitoin YHDEN VIESTIN, että missä mennään. Siihen hän vastasi, jolloin laitoin toisen. Sovimme tapaavamme.

En siis ole pommittanut häntä viesteillä suhteemme aikana, en erotessa, enkä eron jälkeen.

Kertaus ja jankkaus on opintojen äiti. Et ilmeisesti osaa päästää asioista irti.

Tiedätkö, ap:n on ollut lapsena pakko kestää. Viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen (näin oletan, kun

En pysty ymmärtämään millainen se mekaniikka on, joka johtaa yhtäkkiseen tunteiden hiipumiseen. Minulle ei ole koskaan käynyt niin. Uskon siihen, että mieleltään täysin tasapainoinen ihminen ei voi vain todeta yhtenä päivänä, että en tunnekaan enää mitään kumppaniani kohtaan. Tunteet hiipuvat pikkuhiljaa ja sitä vauhdittaa, jos ei suhteen ongelmista puhuta. Sille on siis aina jokin syy tai syitä

Luuletko pystyväsi jankkaamalla estämään sen, että toisen tunteet hiipuvat? Puhumaan kaiken niin hienoksi, että tunteet tulevat takaisin? Ei siihen pysty kukaan, ellei sitten pakota toista pysymään suhteessa. Se että sinä tunnet tietyllä tavoin ja pysyt kumppanissasi kiinni kuin imukuppi, ei tarkoita että muut tekevät samoin. 

Vierailija
670/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kertauksena:

Aiemmin kerroit, että laitoit hyvät huomenet aamulla ja illalla hyvät yöt. Ne on pommittamista.

Vierailija
671/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla nämä sepustukset hiukan vaihtelevat. Välillä soitit ja vaadit vastausta, välillä lähetit sittenkin vain viestejä. Välillä toisen käytös laukaisee traumaperäisen raivon ja välillä taas traumoja ei ole ollenkaan, vaan olet täysin tasapainossa.

Ehkä ap:nä esiintyy kaksi fyysisesti eri ihmistä tai joku skitsofreenikko tai muu, jolla monta persoonaa. 

Vierailija
672/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmaksi osin kertomukseni on pysynyt linjassaan kautta tämän viestiketjun. Pahoittelen, jos jossain kohti on tullut harha-askel. Eniten toistunut on kuitenkin totuus, kun olen käynyt tapahtumia läpi päässäni.

Se mitä traumaperäisyyteen tulee, niin käyttämäni raivo-sana tosiaan on vähän turhan vahva. Pikemminkin minulla tuli raja vastaan ja olen tyytyväinen siitä, että pystyin katkaisemaan kerrasta suhteen, jossa minua kohtaan käyttäydyttiin myrkyllisesti. Olivat syyt siihen sitten mitkä tahansa.

Tieto kaiken loppumisesta ei ole ollut ongelmallista käsitellä, vaan nimenomaan konkreettisen syyn puuttuminen. Tämä viestiketju on kuitenkin onneksi toiminut juuri kuten toivoin ja olen pystynyt itse hahmottamaan muiden kommenttien ja eri tapahtumien kautta jonkinlaisen kokonaiskuvan sille mitä kävi, vaikka en syytä koskaan saanut.

Vierailija
673/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kertauksena:

Kertaus ja jankkaus on opintojen äiti. Et ilmeisesti osaa päästää asioista irti.

Tiedätkö, ap:n on ollut lapsena pakko kestää. Viikosta,

Täysin käsittämätön vastaus.

Oletan sinut trolliksi, koska kukaan järkevä ihminen ei pysty väärin ymmärtämään minun hyvinkin selkeää kirjoitustani noin pahasti. 😂

Vierailija
674/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kertauksena:

Aiemmin kerroit, että laitoit hyvät huomenet aamulla ja illalla hyvät yöt. Ne on pommittamista.

Totta. Mikä sairas painostava hullu olinkaan.

Vierailija
675/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuitenkaan osannut toimia kuin aikuinen, ja lopetti suhteen ghostaamalla. Vähäinen yhteydenpito johtuu myös siitä, että naisen ajan ja huomion vei uusi ihastus.

Etkö osaa lukea? MIES ITSE JÄTTI, vielä tyhmästi tekstarilla. Ei sellaisen jälkeen enää ole velkaa mitään selityksiä. Nainen väisti luodin, kaveri ei yhtään tajua että HÄN ITSE mokasi kun jätti tekstarilla, kun ei eroa edes halunnut.

Nainen on varmasti helpottunut. Kun on elämässä raskas hetki, ihan viimeiseksi siihen tarvitsee jotakin draamakuningatarta skitsoilemaan ja vaatimaan selityksiä.

Vierailija
676/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kertauksena:

Täällä on useampi sanonut tuollaisten viestien olevan ärsyttävää pommittamista. 

Vierailija
677/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea? MIES ITSE JÄTTI, vielä tyhmästi tekstarilla. Ei sellaisen jälkeen enää ole velkaa mitään selityksiä. Nainen väisti luodin, kaveri ei yhtään tajua että HÄN ITSE mokasi kun jätti tekstarilla, kun ei eroa edes halunnut.

Nainen on varmasti helpottunut. Kun on elämässä raskas hetki, ihan viimeiseksi siihen tarvitsee jotakin draamakuningatarta skitsoilemaan ja vaatimaan selityksiä.

Minä taas näen asian niin, että ghostaaminen oli se hetki jolloin patruuna asetettiin revolverin rullaan ja minulla oli tarpeeksi selkärankaa painaa liipaisimesta.

Vierailija
678/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suis onko tää tyyppi todellinen? Kertoo olevansa sitoutunut ja kohtelevansa kuin kuningatarta, mutta sitten ekan pienen ongelman ilmetessä heti jättää tekstarilla, koska oma ego on niin hauras ettei kestä tulla jätetyksi.

Mitä ihmeen sitoutumista tuossa on? Tai hyvää kohtelua? Miten sen oman toiminnan saa omassa päässä muuttumaan ihan muuksi mitä se on?

Vierailija
679/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kertauksena:

Ihmiset on erilaisia. Itse kaipaisin kyllä noita viestejä ja laittaisin itsekin. Enkä sovi suhteeseen, jossa niitä ei laiteta.

Vierailija
680/753 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kertauksena:

Täällä on useampi sano

Niinhän minäkin tuossa totesin, että olen sairas painostava hullu, kun lähetin naisystävälleni hyvänyönviestin tai toivotin toisinaan mukavaa työpäivää, vaatimatta vastausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi