Meillä on työpaikalla nainen, joka ei koskaan syö tarjottavia kakkuja, pullaa, leivoksia
Ei edes pikkujouluissa syö, ei juhlapäivinä ei koskaan mutta juo vaan teetä, vettä tai kahvia mustana. Kahviin ei laita koskaan sokeria eikä makeutusaineita. Kaunis ja todella hoikka nainen jopa niin että olen itse hieman kade mutta en ilkeä. En ole kehdannut kysyä mutta onkohan hoikkuuden salaisuus ettei koskaan syö herkkuja? Nyt joulun lähestyessä meillä on töissä paljon jouluherkkuja ja suklaata niin ei niitäkään syö. Mietin vaan onko sairas vaan eikö vaan syö mitään? Joskus leivon ja vien töihin herkkuja mutta nainen kieltäytyy ja kiittää. Mitä tuollaiselle herkkuja välttelevälle kannattaa tarjota?
Kommentit (313)
Nyt ollaan kyllä jännän äärellä!
Anna ihmisten syödä tai olla syömättä. Mitä ihmettä se sulle kuuluu miksi joku ei syö jotain.
Suklaata saatan palan ottaa ja kermaa kahviin mutta mitään leipomuksia en syö
Minua ärsyttää ne työpaikalle leipomuksiaan tuovat naiset, jotka tuputtaa niitä kaikille. Vahtivat, että jokainen on varmasti ottanut. Odottavat, että heidän leivonnaisiaan kehutaan ja jakavat sitten reseptiä ja vinkkejä kuinka muutkin onnistuu. Minulla on oma ruokavalio, enkä kaipaa syöttäjiä.
Miksi ylipäätään roudaatte töihin leipomuksianne? Miksi työkavereita halutaan pitää syöttöporsaina??
Anna sen naisen syödä mitä haluaa tai olla syömättä. Kaltaisesi tuputtajat ovat raivostuttavia. Mikä helvetin pakko se on tarjota jollekin työpaikan naiselle yhtään mitään? Hän syö omat eväänsä ja muut omansa.
Jos vielä saan töitä, niin toivottavasti en koskaan törmää kaltaiseesi.
Syömishäiriö on mielen sairaus.
Pakkopullaa en ota, kun en halua. Enkä muitakaan vehnäjauhorasva söherryksiä, vaikka olisi suolaisiakin.
Vapaassa maassa saa itse päättää, mitä suuhunsa pistää.
Mä en syö yhteisiä tarjottavia, koska tiedän millainen käsihygienia monilla työkavereilla on.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi muistutus siitä, että työttömyydessä on hyvätkin puolensa... Jäin siis työttömäksi ja se nyppii, mutta tällaisia juttuja lukiessa palautuu taas mieleen naisvaltaisten työpaikkojen "ihanuus". Olen joskus työ- tai harjoittelupaikassa törmännyt naisiin, jotka tosiaan kiinnittävät huomiota syökö joku pullaa vai ei. Tässä mielentilassa en tosiaan jaksaisi tuollaista työyhteisöä tai siis työkaveria.
Jep. Kestin näitä naisvaltaisia työpaikkoja (sairaala) yli 40 vuotta. Nyt eläkkeellä, Luojan kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutkohan minusta?
En koske tarjottaviin, koska en tiedä, minkälaisissa oloissa ne on leivottu ja minkälaisista aineksista. Kaikkien hygieniakäsitykset eivät ole kovin korkeita.
En tiedä mutta asia pohdituttaa että onko syy tuo minkä mainitsit. Omat leipomukseni teen hyvistä raaka-aineista ja puhtaita ovat koska olen leiponut jo vuosikausia ja on minulla hygieniapassikin. En kiusaa tahi ilkeile mutta tykkään leipoa ja viedä tarjottavia töihin. Ap
Mä olen joskus noudattanut ihan pilkuntarkkaa dieettiä eikä mulle olisi saanut tarjota mitään. Eipä sillä että muulloinkaan tarvitsisi. Hommaan kyllä itse syömiseni työpaikalle.
Mulla oli yksi työkaveri, joka ei syönyt työpäivän aikana juuri mitään, koska häntä alkaa kuulemma väsyttää kamalasti syömisen jälkeen (ns. ruokakooma), joten veti työpäivän ajan vain kahvia ja röökiä ja söi sitten kotona.