Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18400)

Vierailija
1761/18400 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa paljon kysymysmerkkejä, anteeksi.

Vierailija
1762/18400 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis Jansson kiusaus tuli mieleen siksi että paitsi on hyvää niin mulla on yksi purkki noita halpisfileitä kaapissa..

Itse menen paljon kirjekuoribudjettityylillä, aloitan aina siitä mikä hupenee perusvarasta kuten esim puurohiutaleet ja jauhot usein.

Apt 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kaupan tarjoamia ilmaisia aterioita muka on? Jotain kuppimaistatuksia. Meinaako tämä ehdottaja, että ihmiset käyvät sieltä padasta syömässä omasta haarukalla.

Vierailija
1764/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helmipuuro jää tosiaan paketin reseptillä aika löysäksi, itse jätän keittolevyn sammuttamisen jälkeen puuron vielä levylle hautumaan kannen alle, jolloin rakenne paksuuntuu. Kuumennusvaiheessa vaatii myös kokoajan sekoittamista ettei maito pala pohjaan, vaikka olisi pinnoitettu kattilakin. Vai mikä puuron teossa menee pieleen?

No en varmaan sekoita sitä riittävästi, koska ne suurimot tuppaavat klimppiintymään johonkin kattilan pohjan nurkkaan (vaikkaonkin pyöreä kattila) ja tietenkin maito yrittää palaa pohjaan. Voikohan tuon tehdä haudekattilassa?

Nimimerkki paketillinen helmisuurimoita kaapissa... (olen jauhanut niitä perunajauhoksi ja keittänyt kiisseliä, kun ei se puuro ole onnistunut)

Ske

Mä teen aina nuo maitopohjaiset kerroskattilassa, siinäkin toki saa sekoittaa ja vahtia. Se tuli myös mieleen, että onkohan maidolla väliä, siis onko kuinka rasvaista.

Vierailija
1765/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kaupan tarjoamia ilmaisia aterioita muka on? Jotain kuppimaistatuksia. Meinaako tämä ehdottaja, että ihmiset käyvät sieltä padasta syömässä omasta haarukalla.

Ei, mutta vastasinkin kommentoijalle, joka oli erikseen mainitsi, että oli tarkoituksella pitäytynyt erossa noista maistatuksista, ettei tulisi "huijanneeksi" itseasettamassaan haasteessa,

Vierailija
1766/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa kotivarassa on kanssa se, millainen se oma on ja pitää tietää miten sitä täydentää. Esim kuten sanoin, itsellä eniten meneviä täydennän myös ns "yli" jos rahaa on. Sitten on sellaisia joiden ns kierto om hitaampi, kuten vaikka tietyt mausteet.

Ja se, kun rahasta puhutaan, vaikka siellä kaupassa olisi vaikka juustoa tarjouksessa 8e kilo, ei siihen aina ole varaa vaan pitää valita se kilohinnaltaan kalliimpi halvempi paketti kun rahaa ei vaan ole vaikka sitä neljää euroa enempää. Tosin sitä tässä kohdassa miettii tarvitseeko sitä juustoa ihan oikeasti..

Apt

Vierailija
1767/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa kotivarassa on kanssa se, millainen se oma on ja pitää tietää miten sitä täydentää. Esim kuten sanoin, itsellä eniten meneviä täydennän myös ns "yli" jos rahaa on. Sitten on sellaisia joiden ns kierto om hitaampi, kuten vaikka tietyt mausteet.

Ja se, kun rahasta puhutaan, vaikka siellä kaupassa olisi vaikka juustoa tarjouksessa 8e kilo, ei siihen aina ole varaa vaan pitää valita se kilohinnaltaan kalliimpi halvempi paketti kun rahaa ei vaan ole vaikka sitä neljää euroa enempää. Tosin sitä tässä kohdassa miettii tarvitseeko sitä juustoa ihan oikeasti..

Apt

Tästä "Köyhät maksavat kaikesta enemmän" on keskusteltu esimerkiksi siinä oikeasti köyhä-ketjussa. Se ei liity ainoastaan siihen, että tukkupakkauksia ja jättikokoisia ruokapaketteja saa halvemmalla kilohinnalla, vaan moneen muuhun asiaan: luottotiedot menettänyt ei saa halvimpia liittymiä, vakuutukset maksavat enemmän jne.

Ske

Vierailija
1768/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, 178cm ja 75kg, eli sieltä nippanappa normaalipainon tai laihan läskin välimaastosta.

Sinkulle tuo 25e/vko on ehkä tehtävissä, mutta herkkua se ei tule olemaan. Olen kuitenkin todella vähiä viikkojakin opiskelijana elellyt. Syön yleensä päivässä vain yhden lämpimän aterian, ja illalla sitten toisena ateriana kaurapuuroa, riisipuuroa tai esim. näkkäreitä leikkeleellä ja juustolla ja kurkulla, tai jotain muuta kuitupitoista ja nälän pois pitävää.

Jos on vähän enempi kuin tuo 25e/viikko, niin voi syödä opiskelijalounaan 2,95 € per päivä ja sitten vähän kokkailla soosseja kotonakin.

Jauheliha on onneksi yhä todella halpaa, esim.

- 400g sikanauta-jauhelihaa 2,5 €

- tomaattimurska 1 €

- kerma 1,5€

- 400g täysjyvämakaronipussi 0,30 €

- sipulia en laske, koska sitä ostan yleensä kerran parissa viikossa ja siihen menee tyyliin 50 senttiä

- jauhoja en laske, koska yksi jauhopussi kestää minulla kuukausia

- mausteita kuten paprikajauhetta, grillimaustetta, pippuria ja suolaa en laske tähän, koska ne kestävät useita viikkoja

Nuo kaikki sekaisin ja mausteet mukaan, ja saa pastan joka riittää kolmeksi päiväksi ja maksaa todella vähän, toki mitään kasviksia siinä ei oikeastaan ole mukana.

Palvihernekeitto maksaa pari euroa, ja siitä saan ainakin itse kaksi lautasellista, eli toinen seuraavaksi päiväksi jääkaappiin.

Puolen kilon perunasipulisekoitus maksaa alle euron, ja se riittää vuokaan josta syö pari päivää kun sen kumppaniksi laittaa kerman, pakasteesta hemapan tai keittokasvikset ja jauhelihaa, tai ostaa jauhelihan sijaan tonnikalaa. Tunti uunissa ja vuoka tai miksi sitä sitten haluaakin kutsua on valmis.

Vieläkin halvemmalla päässee jos korvaa jauhelihaa soijarouheella, mutta siihen en ole vielä mennyt.

Vierailija
1769/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kasvaneet ja muuttaneet pois kotoa.

Käytiin ihanan waimon kanssa paremmassa ruokalassa syömässä ja lasku oli 92 eur kerta.

Kun lainat ja muut on maksettu niin rahaa jää yli joka kuukausi.

Älä harrasta viinan juontia, hitaita hevosia "Toto veikkaus" tai typeriä nettiostoksia.

Nyt teen kuolleen siivukanan pataa kun waomo tulee töistä kotiin. Hintaa en katso koskaan kun syödä pitää kumminkin.

Vierailija
1770/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kasvaneet ja muuttaneet pois kotoa.

Käytiin ihanan waimon kanssa paremmassa ruokalassa syömässä ja lasku oli 92 eur kerta.

Kun lainat ja muut on maksettu niin rahaa jää yli joka kuukausi.

Älä harrasta viinan juontia, hitaita hevosia "Toto veikkaus" tai typeriä nettiostoksia.

Nyt teen kuolleen siivukanan pataa kun waomo tulee töistä kotiin. Hintaa en katso koskaan kun syödä pitää kumminkin.

Waomo ? Joku nigerialainen?

Vierailija
1771/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha on onneksi yhä todella halpaa, esim.

- 400g sikanauta-jauhelihaa 2,5 €

- tomaattimurska 1 €

- kerma 1,5€

- 400g täysjyvämakaronipussi 0,30 €

- sipulia en laske, koska sitä ostan yleensä kerran parissa viikossa ja siihen menee tyyliin 50 senttiä

- jauhoja en laske, koska yksi jauhopussi kestää minulla kuukausia

- mausteita kuten paprikajauhetta, grillimaustetta, pippuria ja suolaa en laske tähän, koska ne kestävät useita viikkoja

Nuo kaikki sekaisin ja mausteet mukaan, ja saa pastan joka riittää kolmeksi päiväksi ja maksaa todella vähän, toki mitään kasviksia siinä ei oikeastaan ole mukana.

Olen nainen 56 kiloa. Mä näkisin tällä nälkää, jos pitäs kolme päivää syödä tätä.

Vierailija
1772/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset kahdeksan kuukautta olen syönyt 115 eurolla kuukaudessa. Todella yksitoikkoisesti ja kurjaahan tämä on ollut... mutta näillä mennään.

Vierailija
1773/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 100e kuussa kokeilun vuoden alusta, asun yksin.  Nyt mennyt 110e, en varmaankaan mene tässä kuussa kauppaan.

Tänään syöty kaurapuuroa, marjoja, hedelmäsalaattia ja Janssoninkiusausta. 

Nyt iltapalaksi suolakurkkua, juustoa, ruislepää ja maitoa.

Huomenna Vöner-kebabia itse tehdyillä kastikkeilla ja kaalisalaatilla sekä marinoidulla sipulilla.

Hedelmäsalaattia ja puuroa.

Punajuurisosekeittoa ja raejuustoa.

Vierailija
1774/18400 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apt söi tänään aamulla kaurapuuroa ja omenasosetta, teetä juomana

Ruokana sitä Janssonin kiusausta, punajuuria ja ruispala levitteellä 

Välipalalla sämpylää munavoin rippeillä, appelsiini ja jääteetä 

Illalla teetä, sämpylää juustolla ja väsynyt omena

Vierailija
1775/18400 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helmipuuro jää tosiaan paketin reseptillä aika löysäksi, itse jätän keittolevyn sammuttamisen jälkeen puuron vielä levylle hautumaan kannen alle, jolloin rakenne paksuuntuu. Kuumennusvaiheessa vaatii myös kokoajan sekoittamista ettei maito pala pohjaan, vaikka olisi pinnoitettu kattilakin. Vai mikä puuron teossa menee pieleen?

No en varmaan sekoita sitä riittävästi, koska ne suurimot tuppaavat klimppiintymään johonkin kattilan pohjan nurkkaan (vaikkaonkin pyöreä kattila) ja tietenkin maito yrittää palaa pohjaan. Voikohan tuon tehdä haudekattilassa?

Nimimerkki paketillinen helmisuurimoita kaapissa... (olen jauhanut niitä perunajauhoksi ja keittänyt kiisseliä, kun ei se puuro ole onnistunut)

Ske

Mä teen aina nuo maitopohjaiset kerroskattilassa, siinäkin toki saa sekoittaa ja vahtia. Se tuli myös mieleen, että onkohan maidolla väliä, siis onko kuinka rasvaista.

Testaanpa tätä viikonloppuna punaisella maidolla...

Ske

Vierailija
1776/18400 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkuperäinen puuronkeittelijä, puuro onnistui ihan rasvattomastakin maidosta. Omistan pinnoitetun kattilan ja kuumennusvaiheessa sekoitan puuroa koko ajan muovisella vispilällä pohjaa myöten, jolloin suurimot pysyy liikkeellä koko ajan. Loppuvaiheessa levy pois päältä ja kannen alle vielä hautumaan.

Vierailija
1777/18400 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alehamsterin noin viikon ostokset:

Kylmäsavulohi 100 g, matkakuume pikkusmoothie, lempi yrtit tuorejuusto, Karelia fontal juusto, Valio pehmeä raejuusto 200 g, ruisnepparipussi, 20 munaa, maasdamer viipale 400 g, broileri fileesuikale basilika-sitruunaruoho 350 g, nämä 60 % ale 14,73 e.

Normihinnalla: pikakaurahiutale, miniluumutomaatti, pakaste cocktail piirakoita 1,35 kg, yhteensä 5,24 e. Eli yhteensä alle 20 euroa.

Näistä jää yli munia, juustoa ja kaurahiutaleita, Todennäköisesti myös neppareita, koska viime viikon jälkiuunileipiäkin jäljellä, Lisäksi yritän purkaa keittoja kotivarasta koska niillä tulee päiväykset vastaan. Keitoissa mm lämminkuppi suurustettu kana ja tomaatti vuohenjuusto sekä tomaattikeitto ja kasvissosekeitto. Noita keittoja on jäänyt, kun ei ole tullutkaan flunssia, ovat siis pitkään olleet sairastumisen varalle. Keittojen kanssa raejuustomunavoita ruisleipien ja piirakoiden kera. 

Vierailija
1778/18400 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apt:llä harrastusilta..

Aamulla puuroa ja omenasosetta teen kanssa 

Ruokana eilistä Janssonin kiusausta punajuurien kera, ruisleipää levitteellä 

Harrastamassa lihariisipasteijaa, klementiiniä ja jääteetä, myöhemmin porkkanaa ja jääteetä edelleen 

Tulin kotiin alle tunti sitten, teetä ja sämpylä meetvurstilla ja maustekurkulla ja lämmintä teetä, klementiini

Laitoin muuten sen lopun kiusauksen pakkaseen, kun sitä jäi niin passeli satsi. Jos huomenna sitä pääkalloa tai jos ei niin jotain pakkasesta..

Vierailija
1779/18400 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apt aamulla sitä samaa

Ruokana (vihdoin) sitä pääkalloa jossa eineslihapullia ja sipulia paistettuna sekä pussillinen pakastevihanneksia, ruispala levitteellä 

Välipala sämpylä keitetyllä kananmunalla ja omenaa, jääteetä

Iltapalaksi vielä tänään omena ja poppareita 

Vierailija
1780/18400 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti oli kaupassa punaista maitoa punalaputettuna, keittelen viikonloppuna helmipuuroa. Tänään oli kauppapäivä, mutta en käynyt edes Prismassa, vain Citymarketissa ja Tokmannilla. Cittarissa oli 15 munan kennot 1,99€(päiväystuotteita), ja Tokmannilla kymmenen munan kennot -50% päiväystuotteina tietenkin. Naapurin naapuri oli samaan aikaan Tokmannin kassalla ja naureskeli, että meinasinko alkaa leipoa. No ei, äkkiäkös teinit noi munat saa syötyä keitettynä, paistettuna, munakokkelina, munakkaana...

Tänään oli pääruokana pitsaa, jossa oli omasta pihasta kerättyjä herkkusieniä. Olen joskus heittänyt kaupasta ostettujen herkkusienten jalkoja/perkeitä avokompostiin, ja sittemmin se avokomposti on purettu pois. Ne herkkusienet sitten ovat juurtuneet siihen (juurtuuko sienet? no levittäneet sienirihmastonsa) ja joka kesä sieltä nousee muutamia sieniä. Viime kesä oli ennätysmäinen, siinä kasvoi usein 2-3 isoa herkkusientä kerralla. Ei joka päivä, mutta joka viikko pitkään syksyyn asti. Niitä riitti pakastimeen asti. Olisi teineille kelvannut herkkutatit, kantarellit tai orakkaatkin pitsan päälle. Puolisolle oma pitsa ilman sieniä...

Muina täytteinä pakastimesta kinkkusuikaleita pussillinen (punalaputettu... tietenkin), punalaputettuja nakkeja puolison pitsaan, punalaputettua juustoa, jalopenoja jääkaapista ja muutama pepperoniviipale. Oman pitsanpalan päälle laitoin ohuita viipaleita vuohenjuustoa (sitä samaa olen syönyt jo pari-kolme kertaa kun muut ovat syöneet kanaa) ja vielä jäi näköjään yhdeksi ruokailukerraksi, vaikka salaatin sekaan tai paistettuna perunoiden kanssa.

Huomenna perunamunakasta, yllätys yllätys.

Sky

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi