Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19067)

Vierailija
17281/19067 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt kahden päivän aikana syönyt 2/3 vesimelonia (0,99e/kg, josta ehkä kilon verran mennyt, painoi enemmän), yhden kauraleipäpaketin -60% 6 kpl ja just laitoin uuniin 5kpl sweet &sour-maustettua possunfilettä -60% ja 2 kpl vehnäpatonkeja -70%, joita sit syön pääruokana seuraavat 2 pv, valmisperunamuusia tulossa vielä kattilallinen...

Yhteishinta koko setille abouttista 7 euroa, kuitti jäi housun taskuun kun pesin pyykit koneessa, sori siitä! Kolikotkin olin näköjään pessyt ;DDDDD

-winner-

Vierailija
17282/19067 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla vaikeaa, syödä 150€:lla kuukaudessa. Jätin pois viljatuotteet ja herkut, tilalle kasviksia ja lihaa, kalaa. Neljä ateriaa päivässä. Ei riitä tuo raha, väkisellä menee 200€:oon jos haluaa mahansa täyteen joka päivä. Meillä ei ole kaupassa juuri koskaan mitään punalaputettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17283/19067 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri syö usein kuivattua täysruisleipää isossa kulhossa, jossa on hänen lempipiimää. On kuulema hyvää ja terveellistä!

Isäni lempiruokaa kesäisin oli talkkunaa ja piimää, nopeaa terveellistä ja kuulemma hyvääkin. Itselle maistui paremmin mummon tekemä talkkuna-marjapöperö. 

17284/19067 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt kahden päivän aikana syönyt 2/3 vesimelonia (0,99e/kg, josta ehkä kilon verran mennyt, painoi enemmän), yhden kauraleipäpaketin -60% 6 kpl ja just laitoin uuniin 5kpl sweet &sour-maustettua possunfilettä -60% ja 2 kpl vehnäpatonkeja -70%, joita sit syön pääruokana seuraavat 2 pv, valmisperunamuusia tulossa vielä kattilallinen...

Yhteishinta koko setille abouttista 7 euroa, kuitti jäi housun taskuun kun pesin pyykit koneessa, sori siitä! Kolikotkin olin näköjään pessyt ;DDDDD

-winner-

MITÄ???? Rahanpesua!!!!!

No johan on.

Meillä menee nuoriso toista kierrosta kinkkupiirakan kanssa. Ei oo nyt niin paljon rahaa, että voisi pestä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
17285/19067 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

MITÄ???? Rahanpesua!!!!!

No johan on.

Meillä menee nuoriso toista kierrosta kinkkupiirakan kanssa. Ei oo nyt niin paljon rahaa, että voisi pestä.

Joo-o. Oli tosin huono idea. 2 euron kolikot oli kutistuneet 5 tai 10 senttisiksi ;D

Mietin jatkoksi, että josko menisi itse sinne koneeseen, niin joutuisiko aivopestyksi? Onneksi on niin pieni pesurumpu ettei sovi ;DDDDDD

-winner-

17286/19067 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

MITÄ???? Rahanpesua!!!!!

No johan on.

Joo-o. Oli tosin huono idea. 2 euron kolikot oli kutistuneet 5 tai 10 senttisiksi ;D

Mietin jatkoksi, että josko menisi itse sinne koneeseen, niin joutuisiko aivopestyksi? Onneksi on niin pieni pesurumpu ettei sovi ;DDDDDD

-winner-

Ensi viikon helle on pehmittänyt sun pään.

Huono hyötysuhde pesukoneessa näköjään. Et siis suosittele rahanpesua?

Vierailija
17287/19067 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

MITÄ???? Rahanpesua!!!!!

No johan on.

-winner-

Ensi viikon helle on pehmittänyt sun pään.

Huono hyötysuhde pesukoneessa näköjään. Et siis suosittele rahanpesua?

Oli kuitenkin kuitillista rahanpesua ;D Ehkä tulee pienempi tuomio?

"Ensi viikon helle" ei todennäköisesti oo sen kummoisempi säätiedotus kuin Ulla-myrsky. Ei oo Pekan Poutaa kummiskaan ;DDDD

-winner-

Vierailija
17288/19067 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maistui pihvit ja patongit ja loppu vesimeloni. Ja loppuillasta sitten ei enää mitään.

Mitähän sitä huomenna söisi?

Rasvatonta maitoa voisi käydä taas ilta-alesta hakemassa ja syödä sitten kuivamuonakaapista vanhoja myslejä ja muroja pois...

Vesimeloniin tuli nyt kyllä innostus. Jos ne helteet vielä tulevat, niin mukava mussuttaa pari jääkaappikylmää viipaletta, istua terassilla auringossa ja selittää maailmaa paremmaksi Vauvalaisille.

-winner-

17289/19067 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomenna menossa oikein kaupoille! Alkaa olla puutelista pitkä (voita, juustoa, koiranruokaa, kissanruoka, maitoa...). Yritän katsoa, mistä löytyisi edullisin vesimelonitarjous - se tosiaan on hyvää hellepäivinä. Ehkä niitä hellepäiviä on tulossa? Kasviksia pitää ostaa muutenkin, jospa kesäkurpitsaa saisi halvalla (ei pelkästään edullisesti). Kasvimaalla alkaa pinaatti ja mangoldi olla poimintakelpoista, salaatit eivät itäneet.

Tänään oli aamupalalla leipää, kinkkuleikettä+coleslaw ja teetä, sokerilla tietenkin.  Lounas tonnikalasalaatti (eilistä salaattia, puoli purkillista chilitonnikalaa) ja pari ruisleipää. lltaruoka perunamuusia (ostoperunoista!) ja jauhelihakastiketta+ porkkana- ja kurkkutikkuja+ ruisleipää,grillisalaattia. Jälkiruuaksi nuorille mansikoita omalta kasvimaalta.

Noista ei minun osuudekseni jää kovin paljon yli 2€, suurin yksittäinen kustannus tuo puolikas tonnaripurkki, noin 80snt (Pirkan, tarjouksesta). Leivät kaikki niitä ilmaisia, salaatit ilmaisia (paitsi kurkku), porkkanat ostettuja myös.

Vierailija
17290/19067 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina tehtyjä ruokia riittää edelleen. Teen huomiseksi lisäksi kaali-porkkana-kananmunasalaattia sinappi-kermaviilikastikkeella.

Keitin myös kattilallisen saatuja varhaisperunoita valmiiksi jääkaappiin, söin voin kanssa tänään. Tarjousvoita tietysti.

-tarinankertoja-

Vierailija
17291/19067 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön samaa ruokaa kuin puolisoni. Ei punaista lihaa mutta muuten lähes kaikkea syödään. Itse syön tuplasti enemmän kuin puolisoni koska olen myös isokokoisempi ja ruoka on minulle tärkeämpää. Esimerkiksi aamupalan jälkeen kun puoliso lähtee ulkoiluttamaan koiraa, niin saatan vielä ottaa lisää leipää ja banaanin ja proteiinipatukan.

Eli riippuu ihmisen koosta, paljonko hän syö. Oletan että tavallinen ihminen syö lautasmallin mukaan ja 4-5 kertaa päivässä.

Vierailija
17292/19067 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein yllätyksellisesti pienen kantarellikastikkeen perunoiden kanssa illaksi. Kantarellit 0e, ilmasipulit 0e, voinokare 10snt, kermatilkka 10snt, suola 3snt.

Tänään uunissa on raejuustopannari, hinnan lasken myöhemmin. Metsämansikoiden 0e kera.

Tarinankertoja 

Vierailija
17293/19067 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mahdotonta. Lounas maksaa 15e joten viikossa menee jo 75e. Siihen vielä päälle iltaruuat kotona niin ainakin 500e menee kuukaudessa ihan heittämällä.

Vierailija
17294/19067 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset syö aivan liikaa täysin turhaan ja ihmettelevät kun maha vähän löllyy tai vartalo on pökkelö, eikä normaalia ja kaarevaa lantiouumaa  ole näkyvillä. Aivan älytöntä. Itse olen hoikka ja terve.

Aamupala: 2 ruisleipää lisukkeineen 0,50€

Loumaa: Lounaskeitto ja näkkäriä 0,80€

Välipala: Hedelmä tai itsetehty myslipatukka 0,20€

Illallinen: Puolet lautasesta kasviksia/salaattia ja 1/4-osa hiilaria ja 1/4-osa proteiinia 0,70-1,50€

Iltapala: popparia ja kaakaota jos leffailta, yleensä kuitenkin kaurapuuroa itsetehdyllä omena-kaneli-hillolla 0,50€

3€ on ihan normaali päiväbudjetti. Kukaan ei pakota ahmimaan 2 lautasellista keittoa lounaaksi tai syömään puolet lautasesta lihapullia. Juhlissa voi juoda sitä Light Colaa tai ottaa pullaa jos on tarjolla. Ei ole normaalia juoda limua tai mehua joka päivä.

Vierailija
17295/19067 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee ostaa kalliita ruokia? Ja syödä isoja jättiannoksia kerralla?

Vierailija
17296/19067 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön samaa ruokaa kuin puolisoni. Ei punaista lihaa mutta muuten lähes kaikkea syödään. Itse syön tuplasti enemmän kuin puolisoni koska olen myös isokokoisempi ja ruoka on minulle tärkeämpää. Esimerkiksi aamupalan jälkeen kun puoliso lähtee ulkoiluttamaan koiraa, niin saatan vielä ottaa lisää leipää ja banaanin ja proteiinipatukan.

Eli riippuu ihmisen koosta, paljonko hän syö. Oletan että tavallinen ihminen syö lautasmallin mukaan ja 4-5 kertaa päivässä.

Et sinä mitään patukoita tarvitse, olit sitten miten iso tahansa. Suuri osa ihmisistä syö ihan liikaa! Varsinkin kokoonsa nähden. Isokokoisten pitäisi ennemminkin puolittaa annoksensa kuin kasvattaa sitä, siis ihan kokonsa perusteella. 

Vierailija
17297/19067 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käskee ostaa kalliita ruokia? Ja syödä isoja jättiannoksia kerralla?

No tämäpä just. Ihan saman verran saa vitamiineja vaikka söisi 1kg päivässä 1-2€ maksavaa porkkanaa, kaalia, kesäkurpitsaa ja sipulia, kuin että pitäis syödä 1kg jotain Findus wokkia, jossa kilohinta 8€/kg ja samat raaka-aineet. Äly hoi kauppaan mukaan. Jos haluaa valmista, nopeaa ja helppoa niin sitten maksaa siitä enemmän eikä valita. Jos ei ole rahaa valita kallista, niin syö sitä halpaa. Yhtä terveitä ja hoikkia molemmat ihmiset kun syövät terveellistä ruokaa ainoastaan tarvittavan määrän, eikä mitään 2 lautasellista tai napostele huvikseen. Järkevyyttä nyt tohon syömiseen ihmiset.

Ja tosiaan terveellinen ruoka ei ole kallista. Maustamaton kanaa maksaa alle 10€/kg ja pasta 1€/kg. Ei tartte ostaa sitä Riitan herkku pitsaa, jonka kilohinta yli 14€.

Vierailija
17298/19067 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mitään patukoita tarvitse, olit sitten miten iso tahansa. Suuri osa ihmisistä syö ihan liikaa! Varsinkin kokoonsa nähden. Isokokoisten pitäisi ennemminkin puolittaa annoksensa kuin kasvattaa sitä, siis ihan kokonsa perusteella. 

Onpa typerä ohje. Jos pariskunta on 45 kg nainen ja pitkä 90 kg urheileva mies, niin kyllä sitä ruokaa vaan kuluu ihan eri tavalla. Kalorintarve voi näillä oikeasti olla täysin eri tasolla.

Vierailija
17299/19067 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä vaikka mies ois 100kg ja nainen 45kg. Sen lihavan varmaan kannattaisi nimenomaan syödä vähemmän, että pääsisi ihannepainoonsa. Eikä salaa popsia jotain 1€ proteiinipatukoita, kun vaimo on lenkillä koiran kanssa.

Jos on näläntunnetta niin kannattaa aina olla jääkaapissa kasvissosekeittoa veteen tehtynä, jota voi ottaa laitasellisen nälkäänsä. Tai sitten syö kaurapuurolautasellisen veteen tehtynä 1 min mikrossa. Mutta ei todellakaan pidä syödä nälkäänsä mitään toista makkaraa tai parukkaa tai muuta kallista tai lihottavaa.

Vierailija
17300/19067 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on yleensä noin pieni budjetti joka kuukausi. Jos tulee yllättävä lasku nii pitää syödä vaa puuroo. En yhtää ihmettele et jengi varastaa nykyää nii paljon ku ruoka on sairaan kallista!