Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19077)

Vierailija
16821/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tämä on ruokaketju.

Vierailija
16822/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinelävänä vuonna 2023 onnistui hyvin, nyt 2025 ei. Väkisinkin tuplaantuu. Onneksi ei ole enää pieniä lapsia. En ymmärrä miten lapsiperheet pysyy järjissään ja ruoassa näillä hinnoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16823/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinelävänä vuonna 2023 onnistui hyvin, nyt 2025 ei. Väkisinkin tuplaantuu. Onneksi ei ole enää pieniä lapsia. En ymmärrä miten lapsiperheet pysyy järjissään ja ruoassa näillä hinnoilla.

Minkä olennaisten tuotteiden hinnat ovat tuplaantuneet vuodesta 2023?

Vierailija
16824/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä sama, joka ei ymmärrä huoneen vuokraamisesta mitään eikä ikinä antaisi kenenkään vieraan nukkua sängyssään niin sama joka ei todellakaan pysty syömään 100€/kk eikä mikään muukaan onnistu todellakaan? Tuetkin varmaan aivan liian vähän kun pitäisi nyt saada enemmän.

Mä vuokraan mun asunnosta 1 huonetta useinkin. Huoneen vuokraaja saa rauhassa nukkua vuokrahuoneessaan tai katsoa vaikka televisiota/opiskella/käydä vain nukkumassa juhlien jälkeen, ja käyttää yhteistä vessaa, kylpyhuonetta ja keittiötä mielensä mukaan. Toki mulla pieni omakotitalo ja pihamaalla voi myös viettää aikaa ja vaikka sen teltan pystyttää jos tulee lisävieraita eivätkä mahdu sisälle. Moniin vieraisiin tutustunut myös hyvin, yleensä olen itsekin kotona mutta joskus puolestaan jossain muualla yötä kun usein menoa.

Vierailija
16825/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä huoneenvuokraamiset kuulostavat yhtä typeriltä kuin nämä menkää bussipysäkeile myymään tripmehuja. Ei kaupungissa asuvilla ole mitään ylimääräisiä huoneita. Ja yksin asuva tuskin haluaa ketään tuntematonta kämppäänsä ja antaa tälle vielä avain.

Vierailija
16826/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla saunallisessa pienessä kaksiossa, yksin. Nainen olen. En vuokraa asuntoani ulkopuoliselle. Enkä myöskään yhtä huonetta siitä. Vuokraisinko olohuoneen vai makuuhuoneen, kumpikin ratkaisu on yhtä huono. En halua, että vessaani, saunaani ja suihkuani käyttää ulkopuolinen ihminen säännöllisesti. Kuka sen siivosi kuin minä? Kuka takaa, missä kunnossa ne tilat olisivat ulkopuolisen käytön jälkeen? Maksan vedestä kulutuksen mukaan. Miten tiedän miten paljon vettä tämä ulkopuolinen henkilö käyttää? Pesuaineeni ovat saatavilla, en halua niitä muiden käyttävän enkä pitää jossain piilossa. En halua, että kotini avain on ulkopuolisella henkilöllä käytössä tai, että kotiini voi tulla milloin tai missä tilanteessa tahansa ulkopuolinen ihminen. 

Haluan päästä saunaan, suihkuun, vessaan rauhassa silloin kun haluan. Haluan tietää missä kunnossa ne tila ovat kun sinne menen. Ja tärkeintä: haluan nukkua itse omassa sängyssäni makuuhuoneessa. Yhteenvetona: haluan kotonani pitää oman yksityisyyteni. Mikään raha tai säästö ei ole sen arvoinen, että siitä luopuisin. 

Ymmärrän, että joillekin tämä ei ole niin tärkeää. Mutta haluan myös, että oma näkemykseni ymmärretään ilman, että minua siitä moititaan. 

Vierailija
16827/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä huoneenvuokraamiset kuulostavat yhtä typeriltä kuin nämä menkää bussipysäkeile myymään tripmehuja. Ei kaupungissa asuvilla ole mitään ylimääräisiä huoneita. Ja yksin asuva tuskin haluaa ketään tuntematonta kämppäänsä ja antaa tälle vielä avain.

Tässä tuli eräs aivan järkevä perustelu. Kuka yksinasuva nykyään edes uskaltaisi. Ihan utopiaa. Oman avaimen antaminen olisi todellinen riski. Koti olisi tyhjennetty tai täynnä jotain ihmeporukkaa kun lähtisi asioilleen. Tai vielä pahempaa. 

Vierailija
16828/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole maailmaa nähnyt etkä paljoa myöskään matkustanut ja ihmisiin tutustunut, jos et ole ikinä edes kuullutkaan Airbnb:stä. Miksi kaupungissa asuvilla ei ole mitään ylimääräisiä huoneita? Minä tunnen montakin, jolla on. Köyhimmät toki varmasti hakeutuvat lähiöihin halpojen vuokrien takia. Itse asun toki vain Espoossa enkä pääkaupungissa ja minullakin on ylimääräinen vierashuone. Välillä se on toiminut työhuoneena, koska huoneessa sängyn ja yöpöydän lisäksi myös työpöytä ja tuoli sekä kirjahylly. Ja ihan työtön olen, mielelläni otan vieraita kylään.

16829/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on nykyään aika harvinaista pitää ylipäätään alivuokralaista (se on siis vuokralaisen vuokralainen), ja vielä harvinaisempaa taitaa olla vuokrata omasta kodistaan (olipa se oma tai vuokrakoti) huonetta. Ihan Euroopassakin tämä on kuitenkin tavallista. Jo ihan sen vuoksi, että suuremmissa kaupungeissa on todellinen pula kohtuuhintaisista (=halvoista) asunnoista etenkin opiskelijoilla. Noita huoneita vuokraa myös ihmiset, jotka tekee reissutöitä säännöllisesti jollain tietyllä paikkakunnalla, eivätkä halua maksaa hotellia eivätkä tarvitse mitään "oikeaa" asuntoa. (no näin ainakin niiden mun tuttavien kohdalla, joiden tiedän vuokraavan huonetta)

Suomessa on kuitenkin aika yleistä vuokrata asuntoa/huonetta loma-aikoina ja erilaisten tapahtumien aikaan. Esim. ainakin Porin Jazzien aikaan oli paljonkin yksityisasuntoja tai joku huone niistä vuokrattavana festarivieraille - nykyään se on Airbnb-toimintaa. Tampereelta opiskelijakämppiä vuokrataan kesäksi esim. kesäopiskelijoille ja vaihto-oppilaille, joilla on jotain ohjelmaa kesän ajan Tampereella.

Voin kyllä kertoa, että kuuden hengen perhe ei todellakaan voi näppärästi vuokrata kotiaan kesäksi pois ja asua sen aikaa teltassa. Mitenhän opiskelijoiden kesäopinnot sujuvat siellä telttamajoituksessa, entä etätyöläisen teams-palaverit? Missä pestään kuuden hengen pyykit, missä teinit pelaa pleikkaa, missä kesänsä viettävät perheen lemmikit? Telttamajoituksessa on aika ankeaa silloin, kun koko perheeseen iskee norovirus (aika yleistä on se, että joku mahatauti pyörii kesälläkin lapsiperheessä) tai kun pitää järjestää rippijuhlat.

Yksinelävä tai pariskunta pärjää oikein hyvin, ei sillä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
16830/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vuokralla saunallisessa pienessä kaksiossa, yksin. Nainen olen. En vuokraa asuntoani ulkopuoliselle. Enkä myöskään yhtä huonetta siitä. Vuokraisinko olohuoneen vai makuuhuoneen, kumpikin ratkaisu on yhtä huono. En halua, että vessaani, saunaani ja suihkuani käyttää ulkopuolinen ihminen säännöllisesti. Kuka sen siivosi kuin minä? Kuka takaa, missä kunnossa ne tilat olisivat ulkopuolisen käytön jälkeen? Maksan vedestä kulutuksen mukaan. Miten tiedän miten paljon vettä tämä ulkopuolinen henkilö käyttää? Pesuaineeni ovat saatavilla, en halua niitä muiden käyttävän enkä pitää jossain piilossa. En halua, että kotini avain on ulkopuolisella henkilöllä käytössä tai, että kotiini voi tulla milloin tai missä tilanteessa tahansa ulkopuolinen ihminen. 

Haluan päästä saunaan, suihkuun, vessaan rauhassa silloin kun haluan. Haluan tietää missä kunnossa ne tila ovat kun sinne menen. Ja tärkeintä: haluan nukkua itse omassa säng

Ei sinulla mitään ylimääräistä huonetta ole jos asut kaksiossa. Jos sinulla olisi vierashuone asuisit yksin kolmiossa. Olohuonetta, keittiötä, vessaa ja saunaa ei lasketa makuuhuoneekai vaan yleisiksi tiloiksi asunnossa. En ota muuhun kantaa. Paitsi itse kun muutin 6 kuukauden ajaksi ulkomaille niin alivuokrasin kyllä asuntoni täysin tuntemattomille kalusteineen ja annoin avaimet jne. Voi kauheeta jos nukkuu mun sängyssä tai käyttää samaa vessaa mitä itsekin olen joskus käyttänyt. Luoja tietää, ketä nistejä siellä talossa oli ennen minuakin jo asunut ja käyttänyt samaa vessaa ja keittiötä.

Olen tosin asunut myös solukämpässä ja hostelleissa, jossa olen jakanut saman huoneen 10 muun ihmisen kanssa. Tuhansia käyttänyt samoja sänkyjä, vessoja, suihkuja ja keittiöitä. Ei mitään ongelmia ollut koskaan. Enkä kyllä ymmärrä miksi edes olisi. Et varmaan ikinä yövy edes hotelleissa? Kelaa kuka sitä sun käyttämää sänkyä on voinut käyttää. Ihan kauheeta. Muistikohan siivoja hinkata edes sen vessan kahvan edellisen jäljiltä? Aikaa kuitenkin perinteisesti vaan se 20 min siivota huone vieraiden välissä.

Vierailija
16831/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin satasen setelin ja päälle join kolikoita, mutta en aina toista tätä joka kuukausi

16832/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurini oli tainnut tehdä virheostoksen ja antoi sitten minulle kaksi Mama Extreme Tom Yum kuppinuudelipurkkia.

Söin toisen tänään lounaaksi. Miten voikin nuudelit olla tympeän  makuisia! Sitä pahvista makua ei peittänyt edes tuliset mutta superteollisen makuiset pussimausteet.

Ostaako joku näitä ihan vapaaehtoisesti ja syödäkseen? Kauhistuksen kananhäkki!

Kampin Pimu

Vierailija
16833/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla banaani 30snt, päivällä tonnikala-tomaatti-raejuusto- ilmasipulinvarsisalaatti noin 2,50 yht 2,80e.

Ystävän terassilla artesaanipizzaa, salaattia ja jäätelöä.

Kutsuttuna Tarinankertoja

Vierailija
16834/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertoja on usein jonkun ystävän luona syömässä. Vai oliko tämä sama kun teki vuohenputkesta jotain. Menee sekaisin nämä kertojat. 

16835/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinankertoja on usein jonkun ystävän luona syömässä. Vai oliko tämä sama kun teki vuohenputkesta jotain. Menee sekaisin nämä kertojat. 

Suomalaisten lukutaito on romahtanut. Näennäisesti osataan lukea, mutta ei enää ymmärretä lukemaansa.

16836/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jauheliha on kortilla (on mulla pakastimessa vielä muutama paketti), niin tänään tehdään tortilloja (tacoja? Burritoja? mitä ne on?) sit kasslerista, suikaloin ja paistan. 6,99€/kg, ei halvinta mahdollista, mutta sillä mennään.

Teen raparperisalsaakin.

Mutta vasta, kun keittiön lattia on imuroitu särkyneen lautasen jäljiltä... Pitäiskö se laskea siihen aterian hintaan mukaan?

Vierailija
16837/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinankertoja lähtee tänään merkkipäivävierailulle ja vie mukanaan vuohenputkipiirakan sekä kuorrutetun maustekakun. Vien kukkasina raparperinipun ja kevätsipulia ulkoa, sankari itse asuu kerrostalossa. 

Joku joskus ihmetteli sitä miten paljon syön ystävien/ sukulaisten tarjoamia ruokia.

Missä päin raparpereja jo kasvaa.

Balilla? Siellä oman teltan vieressä.

-winner-

Vierailija
16838/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä köyhisruoka teillä valmistuu sunnuntaina Erikan voiton kunniaksi?

Saa olla vanhoista jämistä koottu tai sitten ihan uusi resepti.

-winner-

Vierailija
16839/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee suunnilleen 350€ viikossa. 

16840/19077 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä köyhisruoka teillä valmistuu sunnuntaina Erikan voiton kunniaksi?

Saa olla vanhoista jämistä koottu tai sitten ihan uusi resepti.

-winner-

Saa nähdä, mitä 0-prosenttisen pina coladan aiheuttaman krapulan takia saan rääpittyä kasaan.

Pannukakkua, se on helppo ja varma, eikä haittaa, jos päätä särkee niin että hampaat heiluu. JOS muistan huomenna ottaa pakastimesta kokonaisen yrttimarinoidun broilerin, niin sellaisen laitan valurautapataan uuniin muhimaan ja sen kanssa sitten jotain. Jos oikein väsyttää, niin nuudeleita. Jos on pirtsakka olo, niin keitettyjä perunia. Tuosta tänpäiväisestä tortilla-atriasta jää yli papuja, niin voin syödä ne pois, kun muut herkuttelee kanalla.

Olen tässä miettinyt ja suunnitellut vasta huomisillan herkkuja. Sisko tekee makean piirakan (käärijänvihreäksi värjättynä), mutta riussipsejä ja mätiä ja kermaviilidippiä ja sipsiä tekisi myös mieli. Ja vaahtokarkkeja.

Eilisen semifinaalin takia tekisi mieli juustofondueta, mutta ei oo fonduupataa! Olisi niin 80-lukulainen fiilis.

Lisäys: Mitäs Winner meinaat itse tehdä? Jos se sisältää hillottua papaijaa ja silliä yhdessä, niin joudun jättämään väliin. Lime-inkivääri-silli kyllä on hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän