Jos puolimiljoonaa Suomalaista laittaisi Saksan mallin mukaan 800W aurinkopaneelit parvekkeelle
Se tuottaisi noin 275 - 410 GWh per vuosi eli noin 1200 - 1500MW päivittäin kesäisin ja talvisin 60MW Geminin mukaan.
Asiasta keskustelu on kielletty.
Kommentit (17)
Pakko kohta kerätä itse oma sähkönsä paneeleilla, kun Kuukkelit vie tehtaiden tuotannon eikä vihreän tuurivoiman varassa halua olla kukaan pakkasilla.
Tuo olisi pois sähköyhtiöiden tuloksesta ja siirtohinnoista, joten ei voi tehdä. Ympäristön kannalta taas olisi ekoteko.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ehdotan, että valtio syöttäisi kansalaisille halpaa tai ilmaista hernekeittoa, ja asuntoihin asennettaisiin pierunkeräimet, muualle piereskely olisi ankarasti kiellettyä.
Turun Ruskean Talon trollit pois näiltä sivuilta!
SALLITAAN.
-mode
Mutta epäasialliset poistetaan!
Jos kaksi miljoonaa suomalaista söisi samaan aikaan salmiakkikaramellejä, niin kuuluisi aikamoinen mässytys.
Samanmoinen turhuus kommenttini kuin aloituskin.
Korjaan ap kirjoitusvirheet:
Se TEKISI noin 275 - 410 GWh per vuosi eli noin 1200 - 1500MW päivittäin kesäisin ja talvisin 60MW Geminin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ehdotan, että valtio syöttäisi kansalaisille halpaa tai ilmaista hernekeittoa, ja asuntoihin asennettaisiin pierunkeräimet, muualle piereskely olisi ankarasti kiellettyä.
On sullakin ongelmat! Huhuh. Taas pitäisi vähemmistön ehdoilla mennä.
Viranomaiset taas yrittävät venkuloida että näin ei saisi tehdä.
Nyt kun Suomen tilanne on mitä on, niin kaikki venkulointi ja kansalaisten vastainen ajattelu ja byrokratia pois!
Vierailija kirjoitti:
Korjaan ap kirjoitusvirheet:
Se TEKISI noin 275 - 410 GWh per vuosi eli noin 1200 - 1500MW päivittäin kesäisin ja talvisin 60MW Geminin mukaan.
Jos tuotat jotain niin se on eri asia, kun jos TEKISIT jotain.
Toisaalta just pari päivää sitten oli juttu, kuinka omat aurinkovoimalaitokset olisi Suomessa huono investointi. Silloin kun sähkö on kesällä halvimmillaan ne tuottavat eniten sähköä. Toki tilanne voi muuttua noiden datakeskusten valmistuessa, eikä meillä kesällä edes aurinkoisina ja tuulisina päivinäkään ole kohta edullista sähköä.
Ei ne tuota tuollaisia lukemia missään parvekkeilla, ap on joku pöhlö teini
Suomessa kaikki järkevä toiminta on ehdottoman kiellettyä. Velkaa vain velan päälle kunnes olemme katuojassa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tuota tuollaisia lukemia missään parvekkeilla, ap on joku pöhlö teini
Kylläpä tuottaa osan aikaa päivästä, ne voi kytkeä suoraan pistorasiaan ja tuottavat 240 volttia/800w/paneeli. Mutta ne ovat suomessa kielletty tuote joten joudumme tyytymään 12v/24v/48v järjestelmiin.
Ei taida Suomessa aurinko paistaa ihan niin paljon kuin etelämpänä
Pitäisikö kyydittää poliitikot autuaammille kaatopaikoille ja palauttaa järki nykyisen jurttalan meiningin sijaan?