Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19153)

Vierailija
14741/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luonnollista että arkiruuat eroavat siitä mitä viikonloppuisin tai muina pyhinä syödään. Mitä pikaisesti näitä kommentteja selasin niin minulle jäi vaikutelma että tämä pohdintä lähti liikkeelle suunnilleen sellaisesta hahmotelmasta että jos syö kaalikeittoa tai makaroonilaatikkoa arkena niin viikonloppuna voi herkutella vaikka lohella. Eipä sillä etteikö sitä lohta voisi syödä arkena myös, ei se niin kallista ole.

Vierailija
14742/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan luonnollista että arkiruuat eroavat siitä mitä viikonloppuisin tai muina pyhinä syödään. Mitä pikaisesti näitä kommentteja selasin niin minulle jäi vaikutelma että tämä pohdintä lähti liikkeelle suunnilleen sellaisesta hahmotelmasta että jos syö kaalikeittoa tai makaroonilaatikkoa arkena niin viikonloppuna voi herkutella vaikka lohella. Eipä sillä etteikö sitä lohta voisi syödä arkena myös, ei se niin kallista ole.

Niin paitsi arkena oli tarkoitus syödä 1,50 eurolla ja tuplata viikonloppuna budjetti. Voi miettiä miten monipuolista ruokaa sillä 1,50 eurolla saa per päivä. Arkisyöminen on kuitenkin viikon ruokailuista suurin osa eikä se voi olla heikkolaatuista jos haluaa pitää kiinni omasta terveydestä ja jaksamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14743/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paitsi arkena oli tarkoitus syödä 1,50 eurolla ja tuplata viikonloppuna budjetti. Voi miettiä miten monipuolista ruokaa sillä 1,50 eurolla saa per päivä. Arkisyöminen on kuitenkin viikon ruokailuista suurin osa eikä se voi olla heikkolaatuista jos haluaa pitää kiinni omasta terveydestä ja jaksamisesta.

Voin miettiä teoreettisesti. Oletan ettei vaikka kaalikeitto, makaroonilaatikko soijalla tai jotkut paahdetut uunijuurekset ole kovin kalliita tehdä ja ovat melko terveellistä ruokaa. Teoreettista siis siksi ettei mikään noista natsaa omiin mieltymyksiini mutta uskon että jotkut niistä pitävät. 

Vierailija
14744/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin miettiä teoreettisesti. Oletan ettei vaikka kaalikeitto, makaroon

Kaalikeitto sisältää vain esim. Pirkan ohjeella tehtynä 64 kcal/100 g, niin kyllä siihen päivään aika paljon muutakin ruokaa on sisällytettävä. Miksi täällä luetellaan jatkuvasti vain yksittäisiä ruokia, kun arjessa niitä ruokailuja tulee helposti useampia, suositusten mukaan 4-5 kertaa päivä? Kevyt kaalikeitto ei mitenkään vastaa valtaosaa päivän energiantarpeesta.

Vierailija
14745/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin miettiä teore

Kaalikeitto sisältää vain esim. Pirkan ohjeella tehtynä 64 kcal/100 g, niin kyllä siihen päivään aika paljon muutakin ruokaa on sisällytettävä. Miksi täällä luetellaan jatkuvasti vain yksittäisiä ruokia, kun arjessa niitä ruokailuja tulee helposti useampia, suositusten mukaan 4-5 kertaa päivä? Kevyt kaalikeitto ei mitenkään vastaa valtaosaa päivän energiantarpeesta.

Tarjosin joka tapaukseussa yksityiskohtaisemmat esimerkit kuin sinä. Eikä muina eväksinä vaikka ruisleipä, margariini, puuro, porkkana ja appelsiini maltaita maksa.

Vierailija
14746/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari palaa ruisleipää margariinilla, appelsiini, kaalikeittoa, puuro, porkkanaa...Ollaanko nyt laihdutuskuurilla vai kenelle nämä alle 1000 kalorin ruokavaliot riittää?

Vierailija
14747/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikeiton reseptiikasta - jos se tuntuu tuollaisella pirkka reseptilla liian kevyeltä, niin löytyy myös reseptejä jossa sitä tukevoitetaan ohra- tai tattarisuurimoilla.

Vierailija
14748/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalikeiton reseptiikasta - jos se tuntuu tuollaisella pirkka reseptilla liian kevyeltä, niin löytyy myös reseptejä jossa sitä tukevoitetaan ohra- tai tattarisuurimoilla.

Toki voi tehdä vaikka kaalipuuroa, mutta suurin osa ymmärtää kaalikeiton kyllä kirkasliemisenä keittona, jossa raaka-aineet on lähinnä kaalta, porkkanaa ja jauhelihaa ja tälläinen keitto on todella kevyttä syötävää. 

14749/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voi tehdä vaikka kaalipuuroa, mutta suurin osa ymmärtää kaalikeiton kyllä kirkasliemisenä keittona, jossa raaka-aineet on lähinnä kaalta, porkkanaa ja jauhelihaa ja tälläinen keitto on todella kevyttä syötävää. 

Mä olen aina luullut, että kaalikeitossa on perunaakin. Koulujen kaalikeitossa oli perunaa, niissä soppatykkikaalisopissa, mitä olen syönyt, on ollut perunaa. Mun 80-luvun kotitalouden kirjassa kaalikeitossa on perunaa. Mutta kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
14750/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Oscarit suorana yöllä ja söin siinä samalla 900g mansikkajäätelöä 3,99 ja kaksi -60% laskiaispullaa 1,40 (-2,10) - ja nyt raportoin tästä internetiin sananvapauden nimissä pelkäämättä alapeukkuja...

Tykkään elää vaarallisesti ;D

-winner-

Vierailija
14751/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina luullut, että kaalikeitossa on perunaakin. Koulujen kaalikeitossa oli perunaa, niissä soppatykkikaalisopissa, mitä olen syönyt, on ollut perunaa. Mun 80-luvun kotitalouden kirjassa kaalikeitossa on perunaa. Mutta kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää.

Peruna ei itseasiassa keiton kaloripitoisuutta juuri nosta, 100 g perunaakin sisältää vain 75 kcal, eli perunapohjaisetkin keitot on todella kevyttä syötävää.

14752/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna ei itseasiassa keiton kaloripitoisuutta juuri nosta, 100 g perunaakin sisältää vain 75 kcal, eli perunapohjaisetkin keitot on todella kevyttä syötävää.

Ei tietenkään, vaan siis ihan reseptiikasta kirjoitin.

Kaalilaatikkoon en laita perunaa 😄  mutta olen tosiaan elänyt tähän ikään asti luullen, että kaalisoppaan kuuluu peruna. Nyt sitten itseasiassa tämä selventää muutamia asioita, joita olen kummastellut joissakin viesteissä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
14753/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjotaan vieraille samaa ruokaa kun itsekin syödään. Eli vaikka sitä kaalikeittoa tai hernesoppaa. Ei aleta ostamaan mitään erikoisjuttuja vieraita varten, sitten ehkä maistavat sitä lusikallisen ja kaikki ruoka menee roskiin jos ei itsekään siitä välitetä. Ei siis haluta ruokahävikkiä. Vieraat voi päättää olla meillä syömättä jos ei kelpaa tai ovat juuri syöneet, syövät sitten enemmän kotona tai käyvät Mäkissä jos se maistuu paremmin. Kasvisruokailijat tietenkin huomioidaan tekemällä jauheliha-kaalikeitosta lisäksi myös lihaton versio. Voidaan sitten vaikka yhdistää ne myohemmin, itse kun ollaan sekasyöjiä.

Vierailija
14754/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tarjotaan vieraille samaa ruokaa kun itsekin syödään. Eli vaikka sitä kaalikeittoa tai hernesoppaa. Ei aleta ostamaan mitään erikoisjuttuja vieraita varten, sitten ehkä maistavat sitä lusikallisen ja kaikki ruoka menee roskiin jos ei itsekään siitä välitetä. Ei siis haluta ruokahävikkiä. Vieraat voi päättää olla meillä syömättä jos ei kelpaa tai ovat juuri syöneet, syövät sitten enemmän kotona tai käyvät Mäkissä jos se maistuu paremmin. Kasvisruokailijat tietenkin huomioidaan tekemällä jauheliha-kaalikeitosta lisäksi myös lihaton versio. Voidaan sitten vaikka yhdistää ne myohemmin, itse kun ollaan sekasyöjiä.

Kyllä minä olen molempia vieraissa syönyt ja jos se on itse tehtyä, niin sehän vain lisää sen hyvyyttä. Moni tykkää syödä tällaisia perinteisiä sapuskoita myös vieraissa. Mutta miksi teet jauhelittoman version vieraille, jos se kerta on samaa ruokaa mitä itse olisitte syöneet. Hieman on taas ristiriitaisia nämä teidän sepustuksenne täällä. Valehtelu on myös syntiä sanoo Kirja ja sinä et selvästikään ole kumpaakaan lukenut, et keittokirjaa saatikka isoa kirjaa.

Vierailija
14755/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä pitää perustella sitä omaa ruokavaliota? Eikös jokainen itse tiedä jos tekee ruumiillista työtä, että haluaa syödä energiapitoisesti, että jaksaa. Joku haluaa syödä vegaanista ja joku pelkkää pitsaa. Sehän on jokaisen täysin oma asia ja valinta. Ja sen jälkeen voi sitten alkaa suunnitella jos haluaa pienentää sitä omaa kauppalaskua, että mitä ainesosia voisi vaihtaa edullisempaan vaihtoehtoon vai voiko ollenkaan. Tai pärjäisi jopa ilman jotain maustetta tai tuotetta? Ihmeen vaikeaksi ihmiset tekee elämänsä jos pitää täällä tapella kuinka se oma syömistapa on ainoa oikea ja muut valehtelee tai syövät väärin. Tulee mieleen jotkut lasten hiekkalaatikkoleikit, mutta mt-ongelmilla varustettuna.

Vierailija
14756/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään syönyt puolikkaan banaanin.

En syö joka päivä.

Vierailija
14757/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen molempia vieraissa syönyt ja jos se on itse tehtyä, niin sehän vain lisää sen hyvyyttä. Moni tykkää syödä tällaisia perinteisiä sapuskoita myös vieraissa. Mutta miksi teet jauhelittoman version vieraille, jos se kerta on sama

Pitäisikö sen kasvissyöjän noukkia keitostaan ne lihat pois? Eipä ole kovin vaikeaa tehdä keittopohja, josta sitten kaataa pienempään kattilaan osan sopasta ennen kuin lisää jauhelihan siihen pääkattilaan. Jos siis suurin osa syö myös lihalla.

Kun vieraat ovat lähteneet ja kattilat tyhjentyneet niin yhdistää sen sopan 1 samaan kattilaan viemästä vähemmän tilaa. En itse näe tässä mitään ongelmaa, mutta jollekin tämäkin on näköjään hankalaa. Sekasyöjät voivat syödä myös sitä kasvisversiota, jos sitä mietit. Mutta itse vain yhdistäisi sopat yhteen, samaa ruokaahan se on.

Vierailija
14758/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en laske mitään kaloreita jos tekee mieli syödä kaalisoppaa tai vaikka pastaa. Jos syö monipuolisesti, eli niitä kasviksia, proteiinia jossain muodossa, rasvaa ja kuituja päivittäin, niin eikai sillä ole mitään väliä paljon on kaloreita on yhdessä annoksessa. Ellet tosiaan ole menossa vuorikiipeilemään ja tiedät seuraavan kerran saavasi ruokaa vasta viikon päästä. Tai olet heikossa kunnossa noin muuten.

Itse olen hoikka ja terve eli ei ole tarvetta laskea mitään tuollaisia. Välillä ruokana voi olla pelkkiä pakastekasviksia tai jopa pelkkä nuudelipussi, oi voi voi. Nyt taidan saada huutia tuntemattomilta, mutta enpä ole siitä moksiskaan. Ps. Kerran söin päivän aikana pelkkää sipsiä, mutta enpäs kuollut. Ei noussut edes paino eikä mennyt verisuonet tukkoon.

Vierailija
14759/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuossakin ole iso homma vaihtaa kattilasta toiseen,vaikka tuolla sanoit että saaavat syödä samaa sapuskaa.Eivät kuitenkaan saa. Kyllä täällät tarinat aina vaihtuu sopivasti kun ne eteen. Kohta taas tämä sarjanovelli tulee paukuttamaan diibadabaabsa ja wiineeri, se hullu pierijä, syö 0,10 sentin sinaappia makkaratta :(

Vierailija
14760/19153 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiinerin viikonloppuostokset woltista oli mennyt väärään osoitteeseen luki Iltasanomissa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi