Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19153)

Vierailija
14641/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Mikä mielestäsi on oikea hääruoka sitten? Oma mies ammatti kalastaja ja metsästäjä ja meillä syödään melkein joka päivä erilaisia kaloja ja hirven lihaa. Pakastin niitä täynnä. En haluaisi juhlapäivänäni niitä ainakaan syödä kun meillä arkiruokaa. Vieraitakin varmaan halveksuisi meitä jos juhlissa tarjottaisiin ns. ilmaista ruokaa? Eli Pitäisikö sitten etsiä jostain oystereita, tuoreita rapuja ja hanhenkauloja häihin, että vieraat olisivat tyytyväisiä? En itse ainakaan kehtaisi halveksua mitään ruokaa. Mielestäni hernekeitto on hyvää ja aivan liian harvoin sitä tulee syötyä.'

Vieraan näkökulmasta ehkä ne teille ilmaiset kalat ja hirvenlihat olisivat mieluisia, mutta ymmärrän kyllä sen että teille juhlimisen kohteena ei ehkä se kiinnostavin vaihtoehto. Ehkä joku kompromissi jossa tarjoaisitte vieraille parasta arkeanne ja sitten lisäksi myös teille riittävän juhlavaa tarjottavaa. Kärjistettynä kuitenkin jos söisitte arkena ahvenfileitä ja hirvipihvejä ja juhlissa tarjoaisitte vieraille hernekeittoa, niin ei se vaikutelma kovin positiivinen olisi. 

Vierailija
14642/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu halutessaan onnistuu, mutta sitten sinä viikonloppuna ei voi ryypätä :D

Mulla arkiruokaa on puuro, keitetyt kananmunat ja leipä. Lisäks vesi, pikakahvi ja Fun light mehu. Normaali lämmin pikaruoka on pakastinkasviksia lautaselle mikroon ja pari surimia joukkoon. Hinta noin 400g annokselle 1€. Halvemmaksi tulee jos jaksaa keittää makaronia tai riisiä joukkoon, eli silloin vaan kattilaan/pannulle kaikki sekaisin ja sweet chili kastiketta päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14643/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Mikä mielestäsi on oikea hääruoka sitten? Oma mies ammatti kalastaja ja metsästäjä ja meillä syödään melkein joka päivä erilaisia kaloja ja hirven lihaa. Pakastin niitä täynnä. En haluaisi juhlapäivänäni niitä ainakaan syödä kun meillä arkiruokaa. Vieraitakin varmaan halveksuisi meitä jos juhlissa tarjottaisiin ns. ilmaista ruokaa? Eli Pitäisikö sitten etsiä jostain oystereita, tuoreita rapuja ja hanhenkauloja häihin, että vieraat olisivat tyytyväisiä? En itse ainakaan kehtaisi halveksua mitään ruokaa. Mielestäni hernekeitto on hyvää ja aivan liian harvoin sitä tulee syötyä.'

Vieraan näkökulmasta ehkä ne teille ilmaiset kalat ja hirvenlihat olisivat mieluisia, mutta ymmärrän kyllä sen että teille juhlimisen kohteena ei ehkä se kiinnostavin vaihtoehto. Ehkä joku kompromissi jossa tarjoaisitte vieraille parasta arkeanne ja sitten lisäksi myös teille riittävän juhlavaa tarjottavaa. Kärjistettynä kuitenkin jos söisitte ar

Makuja on monenlaisia. Miksi sen vieraan maku olisi jotenkin parempi kuin itse hääparin tai synttärisankarin? Kaikki tekee arjestaan sen näköisennkun haluaa, ja juhlissa kunnioitetaan sen päivänsankarin makuja. Erään tuttuni häissä ei esimerkiksi tarjottu ollenkaan lihaa, koska molemmat olivat vegetarianeja. Ei se ketään vierasta haitannut ollenkaan, eivät kai he olisi edes hääparin läheisiä ystäviä jos ei toisiaan arvostaisi ja kunnioittaisi. Vaatisi että pitää olla mulle pihvi ostettuna ja tehtynä! Sen pihvin voi sitten syödä kotonakin omalla ajalla eikä hääparin ajalla.

Vierailija
14644/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää sanoa ettei ole hajuakaan paljon meidän perheellä menee rahaa ruokaan. Mutta paljon kasviksia syödään. Eli varmaan enemmän kuin näillä laihduttajilla jotka syö pelkkää pastaa tai perunaa ketsupilla päivät pitkät.

Kävin kuukausi sitten kyllä häissä ja siellä oli hääruokana hernekeittoa!! :D Oli kyllä hyvää ja vieraat tykkäsi! Oli hyvin kypsennetty eli ei kaasun kaasua tullut nenäni koko illan aikana. Kuulemma ihan itse kuivaherneistä tehty. Toisessa oli lihaa ja toinen oli kasvisversio. Sit oli leipää ja kakkua. Mutta siis tiedoksi että jos on pieni budjetti niin silti voi juhlia! Isäntäpari ei halunnut sinä päivänä juoda kauheasti niin kirjoitti kutsuun että omat juomat mukaan + ei lahjoja tai rahaa. Pelkkä iloinen mieli.

Se, että kutsussa lukee omat juomat mukaan ei tarkoita sitä, että isäntäpar

Kaikki ei toki halua juoda, jos vaikka tipattomalla tai muuten uskonto kieltää sen tai terveys. Lähipiirissä voi olla myös joku ongelmakäyttäytyjä alkoholin kanssa, niin ei viitsi sitten ainakaan itse enempää sitä sairautta tukea? Tai että tietoon tahtoen haluaa, että joku alkaa kännisekoilemaan omissa häissä? Olen ollut häissä, joissa alkuskumppa kuului menuuseen, mutta me harvat jotka alkoholia joivat saivat sitten baaritiskiltä ostaa haluamiaan juomia. Ihan fiksua mielestäni. Turha varata kauheasti jotain viinaa, tietämättä mistä juomasta se vieras oikeasti tykkää. Esim joku juo vain gin tonicceja, neipa-olutta tai rieslingiä, niin mitä vieraat tekevät jollain tonikka punaviinillä? 

Paljon todennäköisemmin siellä häissä on ympäripäissään olevia vieraita, jos ja kun omat juomat tuodaan mukaan. Sen sijaan, että he joisivat tarjottuna sen alkumaljan ja ehkä pari lasia viiniä tai mietoa alkoholia, niin nämä vetävätkin huiviinsa sen tuomansa koskenkorvapullon. Rapajuopot varsinkin riemastuu, että nytpäs pidetään kunnon ryyppäjäiset häitten kunniaksi ja sen varaudutaan sitten niine omine eväineen.

Ja todella harva aikuinen on noin nirso juomien suhteen, että vain tietty rypälelajike tai alkojolikocktail kelpaisi 🙄. Ja jos joku onkin, niin sitten ei vaan tule juoneeksi, jos ei ole mieluista. Kyllä yleensä on useampikin vieras, joille kelpaa esim viini kuin viini, että tuskinpa kaikki juomatta jäisi.

Vierailija
14645/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään kalastajaperheen. Heidän mökillä käydessä ruokana on aina iso soppakattila, jossa  kokonaisia muikkuja, vähän perunaa, suolaa ja vettä. Lisäksi ruisleipää.

Vaikka kyseessä on perinteinen kalasoppa niin ei kalaruoka automaattisesti gourmeta ole. Meidän perheelle maistuu paremmin esimerkiksi mausteinen kasviswok. Ja muutenkin mausteiset ruoat. Toki he asuvat maalla ja me kaupungissa, että varmasti elinympäristöllä myös merkitystä. Suomessa esimerkiksi syödään enemmän perunaa mutta Aasiassa riisiä.

Vierailija
14646/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää sanoa ettei ole hajuakaan paljon meidän perheellä menee rahaa ruokaan. Mutta paljon kasviksia syödään. Eli varmaan enemmän kuin näillä laihduttajilla jotka syö pelkkää pastaa tai perunaa ketsupilla päivät pitkät.

Kävin kuukausi sitten kyllä häissä ja siellä oli hääruokana hernekeittoa!! :D Oli kyllä hyvää ja vieraat tykkäsi! Oli hyvin kypsennetty eli ei kaasun kaasua tullut nenäni koko illan aikana. Kuulemma ihan itse kuivaherneistä tehty. Toisessa oli lihaa ja toinen oli kasvisversio. Sit oli leipää ja kakkua. Mutta siis tiedoksi että jos on pieni budjetti niin silti voi juhlia! Isäntäpari ei halunnut sinä päivänä juoda kauheasti niin kirjoitti kutsuun että omat juomat mukaan + ei lahjoja tai rahaa. Pelkkä iloinen mieli.

Lasken. Eli hernekeittoa vai

Mikä mielestäsi on oikea hääruoka sitten? Oma mies ammatti kalastaja ja metsästäjä ja meillä syödään melkein joka päivä erilaisia kaloja ja hirven lihaa. Pakastin niitä täynnä. En haluaisi juhlapäivänäni niitä ainakaan syödä kun meillä arkiruokaa. Vieraitakin varmaan halveksuisi meitä jos juhlissa tarjottaisiin ns. ilmaista ruokaa? Eli Pitäisikö sitten etsiä jostain oystereita, tuoreita rapuja ja hanhenkauloja häihin, että vieraat olisivat tyytyväisiä? En itse ainakaan kehtaisi halveksua mitään ruokaa. Mielestäni hernekeitto on hyvää ja aivan liian harvoin sitä tulee syötyä.

Miksi vieraat muka halveksuisivat sitä, että te tarjoatte ruokaa, jonka olette saaneet itse halvalla, mutta joka heille olisi kallista, jos sellaista kotona söisivät? 🤦🏻 Päinvastoin! Hehän olisivat ikionnellisia saadessan jotain, johon heillä itsellään ei välttämättä olisi edes varaa! Ettet nyt vaan halua vääntää asiasta kuin asiasta ongelmaa ihan omiksi mieliksesi ja päästäksesi kiukuttelemaan täällä... 🙄

Vierailija
14647/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Makuja on monenlaisia. Miksi sen vieraan maku olisi jotenkin parempi kuin itse hääparin tai synttärisankarin? Kaikki tekee arjestaan sen näköisennkun haluaa, ja juhlissa kunnioitetaan sen päivänsankarin makuja. Erään tuttuni häissä ei esimerkiksi tarjottu ollenkaan lihaa, koska molemmat olivat vegetarianeja. Ei se ketään vierasta haitannut ollenkaan, eivät kai he olisi edes hääparin läheisiä ystäviä jos ei toisiaan arvostaisi ja kunnioittaisi. Vaatisi että pitää olla mulle pihvi ostettuna ja tehtynä! Sen pihvin voi sitten syödä kotonakin omalla ajalla eikä hääparin ajalla.'

Jos nyt puhutaan vaihtoehdoista ahvenfile, hirvipihvi ja hernekeitto, niin miten olisi kuitenkin juhlien pitäjien syödä hernekeittoa saavillinen ennen juhlia, niin maistuisi ne yleisen käsityksen mukaiset juhlavammat ruuat itsellekin sitten.  Esimerkkisi vegaanitutuista ontuu, koska eiväthän ne ilmeisesti syö pihvejä arkiruokanaan.

No mitäpä tästä, menen nyt paistamaan sisäfilettä ja keitän sitten kohta kaurapuuroa vieraille. Täytyy vaan ehtiä tuulettaa ennen vieraiden tuloa ne herkulliset pihvituoksut.  Etteivät vaan luulisi skniiduksi.

Vierailija
14648/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, olisi kyllä kiva tietää kutsussa menu etukäteen, että tietääkö esimerkiksi tuleeko autolla vai julkisilla paikalle. Riippuen onko maksullinen baari vai kuuluuko alkoholi menuuseen. Lisäksi olis kiva tietää, että käykö haukkaamassa jotain pientä ennen juhlia, vähän kranttu kun olen ruoan kanssa ja esimerkiksi punaista lihaa en syö. Toki varmasti joka juhlissa joku kasvisvaihtoehto, mutta kuitenkin. En myöskään jaksaisi huolehtia jokaisen allergioista ja dieeteistä etukäteen eli:

Itse laittaisin hääkutsuun, että tervetuloa juhlimaan kanssamme silloin ja tällöin. Tarjolla on buffetmenu, josta löytyy runsaasti erilaisia salaatteja, lisukkeita, leipiä ja suolaisia piirakoita. Päivän kruunaa kakku ja makeat herkut sekä tietysti bändi. Juomia tarjolla on erilaisia vaihtoehtoja, myös viiniä ja mietoja. Lapset ja autolliset luonnollisesti huomioitu. Lahjoja emme tarvitse, mutta jos haluatte muistaa esimerkiksi 5€:n lahjoituksella syöpäsairaita niin lahjoituksen voi siirtää heidän yhdistyksen tilille täältä. Vaihtoehtoisesti jos haluaa muistaa meitä matkakassaan kanssa, niin voi siirtää pienen summa tänne.

Vierailija
14649/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs muna voi?

Vierailija
14650/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ensimmäinen kauppareissu lidlissä takana, hintaa 18,70 eur. (Käytin viime kuulta saadun 2 euron alekupongin):

4 pakettia kahvia, 3 leipää (kauraleipäviipaleet,  kaurapalat 8kpl ja ruispalat 6kpl, kaikki -20%), 2x kaurahiutale 750g (kuponkietu-20%), 2x sitruunatäysmehu, 3 kpl popcorn -pakkaus, banaania 400g ja kurkku.

Kotona huomasin, että kurkusta oli veloitettu väärä hinta! Otin halvimman ulkomaisen vaihtoehdon, mutta oli veloitettu kallis luomukurkku. Sen ainoan kerran, kun en seurannut piippausta vaan pakkasin ostoksia jonon vuoksi. Meni melkein päivä pilalle :(. Noh, ensi kerralla sitten viisaampana tuijotan piippaukset herkeämättä, oli jonoa tahi ei!

Vierailija
14651/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku syö pihviä niin kukapa täällä on arvuuttelemaan, että onko se naudan sisäfilepihvi, jauhelihapihvi, kanapihvi, kalapihvi, porkkanapihvi, veripihvi, soijarouhepihvi, kasvispihvi jne.

Ja mun mielestä myös voi syödä itse pihvinsä ennen häitä ja olla vaikka häissä syömättä. Eksälläni oli aina kauhea stressivatsa, eikä ikinä syönyt juhlissa yhtään mitään. Ei myöskään matkustuspäivinä edes lentokoneessa eikä esimerkiksi krapulassa. Ei aikuinen ihminen kuole jos on vaikka päivän syömättä. Kyllä sitä jaksaa pöydässä istua ja seurustella muiden kanssa vaikka sen mehulasin voimin.

Vierailija
14652/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku syö pihviä niin kukapa täällä on arvuuttelemaan, että onko se naudan sisäfilepihvi, jauhelihapihvi, kanapihvi, kalapihvi, porkkanapihvi, veripihvi, soijarouhepihvi, kasvispihvi jne.

Ja mun mielestä myös voi syödä itse pihvinsä ennen häitä ja olla vaikka häissä syömättä. Eksälläni oli aina kauhea stressivatsa, eikä ikinä syönyt juhlissa yhtään mitään. Ei myöskään matkustuspäivinä edes lentokoneessa eikä esimerkiksi krapulassa. Ei aikuinen ihminen kuole jos on vaikka päivän syömättä. Kyllä sitä jaksaa pöydässä istua ja seurustella muiden kanssa vaikka sen mehulasin voimin.

Kyllä sitä on tapana täällä sanoa mistä pihvistä on kyse. Se on katsos vähän niin kuin tämän ketjun ideakin.

Ja juu, voihan sitä jättää vaikka koko tarjoilut tarjoilematta. Eihän ne vieraat siihen kuole.

Vierailija
14653/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden ensimmäinen kauppareissu lidlissä takana, hintaa 18,70 eur. (Käytin viime kuulta saadun 2 euron alekupongin):

4 pakettia kahvia, 3 leipää (kauraleipäviipaleet,  kaurapalat 8kpl ja ruispalat 6kpl, kaikki -20%), 2x kaurahiutale 750g (kuponkietu-20%), 2x sitruunatäysmehu, 3 kpl popcorn -pakkaus, banaania 400g ja kurkku.

Kotona huomasin, että kurkusta oli veloitettu väärä hinta! Otin halvimman ulkomaisen vaihtoehdon, mutta oli veloitettu kallis luomukurkku. Sen ainoan kerran, kun en seurannut piippausta vaan pakkasin ostoksia jonon vuoksi. Meni melkein päivä pilalle :(. Noh, ensi kerralla sitten viisaampana tuijotan piippaukset herkeämättä, oli jonoa tahi ei!

Eli olitko punninnut kurkkusi väärin? Ellei virhe sinun, niin ota kuva kurkusta ja mene kuitin kanssa kauppaan niin saat rahasi takaisin.

Vierailija
14654/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan tosi hölmö kun en arvota ruokia niiden hinnan perusteella. Terveellisyys merkkaa kyllä, mutta enpä ole ajatellut, että juhlaruoat pitää olla kallista kilohinnaltaan tai vaikeasti saatavilla. Että miuten sitä ei arvosteta. Tosin Suomen mittapuilla olen kohtuullisen varakas eikä rahasta nyt ole ollut koskaan pulaa. Mutta en olisi arvannut, että vierailleni ei kelpaa hernekeitto tai muu terveellinen ruoka, vaan että pitäisi olla ahvenfileitä aina juhlissa.

Viimeksi illanistujaisissani tehtiin ihan pitsoja itse vieraiden kanssa. Juomia kaikki toi mukanaan vaikka tietenkin samppanja oli kylmässä ja myös viinejä ja drinkkiainekset löytyi.

Syntymäpäiväjuhlissani tarjosin ihan pakaste coktail-piirakoita ja munavoita sekä suolaisia piirakoita. En häpeilisi ollenkaan tarjota lohikeittoa höissäni. Tai vaikka pitsoja. Ei mikään merenelävä-menuu tee ainakaan itseeni yhtään sen kummosempaa vaikutusta. Juhliin mennä pitämään hauskaa, eikä arvostelemaan toisen tekemiä tai ostamia ruokia.

Vierailija
14655/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Hernekeitto:Englantilaiset herneet 55c, sipuli ja porkkanaa2. Yht: vähemmän, ku 2€ (Prisma). Jos haluu pröystäillä, nii Kotimaista uunilenkki > 1.00€. N:3 päivän ruoka. On tullu syötyä paljon😅

Vierailija
14656/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein viikonloppuna ensi viikon ruoat: jauhelihapihvit, sienikastike ja muusi, kaalilaatikko. Molempien raaka-aineiden hinta per ruoka n. 7 euroa. Kaalilaatikkoa tuli 8 annosta = 0,90 €/annos, pihvit + lisukkeet tuli 5 annosta, hinta = 1,4 €/annos. Lisukkeena porkkana- ja kaaliraastetta. Ei paljon kannata lounasravintolaan mennä, syödään siis miehen kanssa näitä koko viikko. Ja on hyvää!

Kaalilaatikkoa ja lisukkeena kaalta? Viikon ainoat kasvikset on siis porkkana ja kaali? 

Ehkä jauhelihapihvit kaaliraasteella ja kaalilaatikko porkkanaraasteella? Eihän täällä juuri kukaan jaksa lukea kunnolla lyhyitäkään kirjoituksia, joten millääm ei voi lähteä siitä että yksittäisistä ateriaesimerkeistä kannattaisi lähteä tekemään edes oletuksia koko päivän sapuskoista. Etenkään ellei itse edes yritä ker

Huoh... Se, että ei listaa joka ikiseen viestiinsä niitä omia syömisiään ei tarkoita, etteikö olisi kertonut niistä jossain muussa viestissä. Että voisiko nyt niissä vastauksissaan erottaa sen aidan seipäästä?

Eri

P.s. etpä sinäkään viitsinyt yrittää kertoa mitään omista syömisistäsi eli siellä pata kattilaa soimaa. 

Vierailija
14657/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70€ viikko. Hyvää itsetehtyä. 

Vierailija
14658/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se hirvipihvi on mitä todennäköisimmin kanaa, kalaa, porkkanaa, soijaa tai kasvista.

Vierailija
14659/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olitko punninnut kurkkusi väärin? Ellei virhe sinun, niin ota kuva kurkusta ja mene kuitin kanssa kauppaan niin saat rahasi takaisin.

Ei ollut punninnut, Lidlissä ei ylipäätään punnita hevejä (se on yksi iso syy miksi en käytä pikakassoja siellä). Eipä tuota nyt jaksa alle euron vuoksi vaivautua, ei minun talous siihen kaadu. Harmittaa vain, mutta oikeastihan aika mitätön menetys  tuo on, kun vähän suhteuttaa asioita.

Vierailija
14660/19153 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon varmaan tosi hölmö kun en arvota ruokia niiden hinnan perusteella. Terveellisyys merkkaa kyllä, mutta enpä ole ajatellut, että juhlaruoat pitää olla kallista kilohinnaltaan tai vaikeasti saatavilla. Että miuten sitä ei arvosteta. Tosin Suomen mittapuilla olen kohtuullisen varakas eikä rahasta nyt ole ollut koskaan pulaa. Mutta en olisi arvannut, että vierailleni ei kelpaa hernekeitto tai muu terveellinen ruoka, vaan että pitäisi olla ahvenfileitä aina juhlissa.

Viimeksi illanistujaisissani tehtiin ihan pitsoja itse vieraiden kanssa. Juomia kaikki toi mukanaan vaikka tietenkin samppanja oli kylmässä ja myös viinejä ja drinkkiainekset löytyi.

Syntymäpäiväjuhlissani tarjosin ihan pakaste coktail-piirakoita ja munavoita sekä suolaisia piirakoita. En häpeilisi ollenkaan tarjota lohikeittoa höissäni. Tai vaikka pitsoja. Ei mikään merenelävä-menuu tee ainakaan itseeni yhtään sen kummosempaa vaikutusta. Juhliin mennä pitämään hausk

Et tajua pointtia. Eikä noissa sun juhlaruuissa mitään vikaa ole ollutkaan. Vai onko muka? Kuvittelitko sä saavasi nyt syyn vetää herneen nenään niiden vuoksi? Ja itse en ainakaan ole koskaan ollut juhlissa, joissa olisi ollut ahvenfileitä tarjolla. Mutta enpä niitä ole kyllä koskaan sellaisissa kaivannutkaan, tai kukaan minun tietääkseni. 

P.s. ahvenfileet on terveellisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän