Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19162)

Vierailija
14041/19162 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai ehkä niitä on monia miehiä. Muistelen lukeneeni jostain. Saitko kaljuusi lääkettä.

Vierailija
14042/19162 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan mutta melkein. Ostan paljon kanaa ja wokki vihanneksia pakaste altaasta, täyttävää ja hyvää kunhan tottuu kasviksiin. 

Hinta esimerkki wokkivihannekset kotimainen 450grammaa (kaikki s kaupat) 2,49 e + kana hunaja marinoitu broilerin filee suikale (Prisma) 2.99€ . Kerma 1.15€ 

Noilla yksi ihminen syö jo 2-4 kertaa ja on hyvää. Lisäksi sämpylät tai leipää , noin 2€ . Banaania välipalaksi, muroja/puuroa ja maitoa.

Joskus ostan lasten osastolta ihan näitä lihapilttejä jos tiukkaa ja lämmitän mikrossa mutta ymmärrän että kaikki ei tykkää.

Wokkivihannekset, pakasteallas, hintaesimerkki, fileesuikale ja hunajamarinoitu ovat yhdyssanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14043/19162 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän syömiset paahdettua ruisleipää, levitettä, kaksi keitettyä kananmunaa, kolme verigreippiä ( sitrusämpäreistä riittää), punajuurikeittoa ( saatu) raejuustoa, lisää 100% ruisleipää (saatua), banaani ( hävikki)- piimä -mustikka ( ilmainen).

En jaksa nyt laskea, mutta eiköhän alle 3 euron jäänyt. Yksi ystävä muuten kutsui viikolla 9 sushi-iltaan; hän on käynyt kurssilla ja haluaa harjoitella niiden tekemistä.

Kuten aiemmin kirjoitin, meille on nämä ruuanvaihtelut ja syömiskokeilut ihan tavallista elämää. Heilläkin on kaksi hyvätuloista ihmistä, mutta ruoka tehdään (kasvatetaan/ hankitaan luonnosta raaka-aineita mahdollisimman paljon )tse, koska valmisruoka ei heidän mielestään ole hyvää.

Vierailija
14044/19162 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi voi, ruokaa olisi vielä jääkaapissa ja pakkasessa.

Mutta pitäisiköhän varalta käydä illalla prosentit hakemassa? Jos kaupan lakko muuttuukin tässä muuttuvassa maailmassa vielä pysyväksi...

Wc-paperia ainakin pitänee hakea. Mutta en hae sitä syötäväksi, vaikka voisi olla kuitupitoista, ihan niin dieetillä en aio olla :D

-winner-

wc paperin voi wiineri työntää vaikka peeceensä.

Ei hullumpi idea :D

Mahtuiskohan hanuriin koko rulla vai pitäisikö hakea myös talouspaperia? Olisi isompi rulla.

-winner-

Vierailija
14045/19162 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pitäisiköhän varalta käydä illalla prosentit hakemassa? Jos kaupan lakko muuttuukin tässä muuttuvassa maailmassa vielä pysyväksi...

Wc-paperia ainakin pitänee hakea. Mutta en hae sitä syötäväksi, vaikka voisi olla kuitupitoista, ihan niin dieetillä en aio olla :D

-winner-

No eikö se nimenomaan ole siihen sen  pyyhkimiseen tarkoitettu?

Vierailija
14046/19162 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

No eikö se nimenomaan ole siihen sen  pyyhkimiseen tarkoitettu?

Tuo yksi ymmärrysrajoitteinen UMK-raivoinen luuli oikeasti, että mä sitä syötäväksi ostan ;DDDD

No en syö edes sen jälkeen kun olen pyyhkinyt ;DD

Mutta nyt shoppailemaan ja klo 20 huippudiilit -60% hakemaan.

-winner-

14047/19162 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin juuri ostoslistaa huomiselle. Vielä ei tarvitse varautua hiihtolomaan, mutta tarvitseeko kaupan lakkoon jotenkin varautua? Vessapaperia tuolla listassa on nyt, kun se nyt vaan on vähissä. Ja ihan peeceen pyyhkimiseenkin sitä voi käyttää. Lemmikeille voisi ostaa varmuuden vuoksi ylimääräisiä nameja, jos hyllyttäjät laittaa ihmisruuat etusijalle työssään. Ei tartte sitten loppuviikosta etsiä kissannameja kolmannestakin kaupasta.

Nälkään ei näännytä, vaikka ei pariin viikkoon kaupoissa olisi mitään myytävää. Olisikin hyvä tilaisuus syödä pois ruokahyllyssä pitkään nököttäneitä ei-niin-suosittuja aineksia. Olisi ainakin tattarinuudeleita (ei oo meidän suosikkeja), niiden säilyvyys on lyhyempi kuin tavallisten nuudeleiden. Yleensä syön tuollaset ei-niin-suositut aineksen lounaiden muodossa itse pois, en kiusaa niillä ainakaan nuorisoa. Yleensä 😁

Ei vaan, löytyy tuolta nuorisollekin kelpaavaa sapuskaa loppukuuksi. Tosin kaupan lakko taisi olla vain ensi viikon aikana.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
14048/19162 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas alehamsterin ostoksia:

kefir mango 285 ml, fazer juustosämpylä 350 g, innocent antioxidant 300 ml, valio gefilus mehumaito appelsiini-mango ltr, ingmariini vähärasvaisempi 500g, wursti siskonmakkara 500 g, Rainbow juotava persikka-passionjogurtti 4x100g, snellman superior savukinkku 180 g, kylmäsavustettu pororouhe 100 g, valio rasvaton raejuusto 200 g, mausteinen kana kaura ateria 300 g, tomaattinen kikhernekeitto 300 g, vapaan kanan munia m10, 2 * juustoportti smetana 130 g, maalaiskanan rapea filesuikale 240 g, atria kevyt nakki 280 g. Nämä 60 % yht. 20,30 e.

Tarjous/normaalihinta: porkkana kg, ketsuppi kg, cocktailpiirakka 1,35 kg, pirkka borschkeitto 700 g, nämä yht 9,24 e. Kaikki yht. 29,54 e. Kuun alusta yht. 68 e. (edelliset s. 691)

Pakastimen tyhjennys otti nyt takapakkia, mutta ajattelin että hamstrataan nyt sitten nimimerkkini mukaisesti sen verran ettei todellakaan ensi viikolla tarvitse kaupassa käydä. Vaikka kai siellä kuitenkin kerran tulee käytyä ihmettelemässä vaikuttaako se lakko mitenkään. Pororouhe pakastimeen, keväämmällä voileipäkakun täytteeksi, siskonmakkarasta hirvijauhiksen kanssa lihapullia, borssikeittoon nakkeja ja smetanaa, syksyisiä blinejä myös vielä yksi paketti jäljellä. Sitten myös taas raejuustomunavoita.  

Vierailija
14049/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tuli just Australiasta moikkaa ja oli roijannyt 9kg Kengurua mukanaan :D Eli ilmaista riistaa meitsille :D Syökää te vaan sika-nautaa :D

Vierailija
14050/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenguru poikkea mitenkään jäniksestä tai muusta. Samaa huttua. Meillä jopa kaalikeitto menee kengurun ja hirven edelle, puoliso siis Australiasta kotoisin ja metsästäjä ammatiltaan. Liha siis meillä ilmaista, ellei lasketa jotain pyssyjen luotia ja metsästyslupamaksuja, mutta niistä en tiedä mitään. Kasviksia ja juustoja ostetaan kaupasta. Mies myös olutta. Mulla menee 4 henkilölle 200€ kauppaan mutta mies myös ostelee oluita, limppaa ja muitakin ruokia niin en osaa sanoa tarkalleen kuluja.

Vierailija
14051/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jos fleksaillaan itse pyydystetyillä ilmaisilla lihoilla, niin minäpä olen metsästänyt villisian ja kalastanut pallokalan myös, jonka itse, luit oikein, myös valmistin :) Toki ystävälläni on pallokala valmistukseen vaadittava lisenssi että sain vähän apua mut silti :D Olen kaikkiruokainen mutta pääpaino kasviksissa eli lihaa/kalaa syön pari kertaa viikossa. Usein teen yhden kala tai kalaruoan viikossa, ja sitä syön pari päivää putkeen.

Vierailija
14052/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jos fleksaillaan itse pyydystetyillä ilmaisilla lihoilla, niin minäpä olen metsästänyt villisian ja kalastanut pallokalan myös, jonka itse, luit oikein, myös valmistin :) Toki ystävälläni on pallokala valmistukseen vaadittava lisenssi että sain vähän apua mut silti :D Olen kaikkiruokainen mutta pääpaino kasviksissa eli lihaa/kalaa syön pari kertaa viikossa. Usein teen yhden kala tai kalaruoan viikossa, ja sitä syön pari päivää putkeen.

"Pallokalaa syötyään voi tarkkailla seuraavia oireita, jos haluaa tietää, onko saanut myrkytyksen: Aluksi myrkky aiheuttaa puutumista. Se vie voimat lihaksista ja liikuntakyvyn sekä aiheuttaa sydämen vajaatoimintaa. Kuoleman tuo keuhkojen lamaantuminen."

Ihan vaan vinkkinä.

-winner-

Vierailija
14053/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastin ja valmistin ja söin pallokalaa siis vuotta ennen koronaa eli 2019. Olisin varmaan jo kuollut siihen jos en olisi sitä osannut valmistaa. T.sama

Vierailija
14054/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ruokamyrkytys tulee yleensä saman vuoden aikana. Niihin voi tosin saada sellaista tippaa sairaalassa.

Vierailija
14055/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän ruuat maito 0.20, ruisleipä ( saatu), levite 0.10, kaksi kananmunaa 0.40, kaksi verigreippiä 0.50,  neljä appelsiinia 0,80, katkarapusalaattia 2.75, ruisleipää ( saatu). Yhteensä 4.75

Kylvin herneitä versomaan.

Vierailija
14056/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalastin ja valmistin ja söin pallokalaa siis vuotta ennen koronaa eli 2019. Olisin varmaan jo kuollut siihen jos en olisi sitä osannut valmistaa. T.sama

Ei sitä kuule tiedä. Tässäkin ketjussa kuuleman mukaan on paljon haamukirjoittajia ;DDDD

I see dead people, sanottiin leffassakin.

-winner-

Vierailija
14057/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ruokamyrkytys tulee yleensä saman vuoden aikana. Niihin voi tosin saada sellaista tippaa sairaalassa.

Pallokalamyrkytykseen ei ole tippaa saatavilla.

Vierailija
14058/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Håäjuhlanikin maksoi alle 100€ eli onnistuu. Ruokana meillä oli itsetehtyjä piirakoita (sieni, kasvis ja kinkku), fetajuusto-pastasalaatti, erilaisia leipiä ja kakkuja, popparia, vaahtokarkkeja sekä keksejä.

Synttäreillänikin olen ruokkinut koko 40 hengen poppoon ihan hernekeitolla ja leivillä ja on kelvannut vieraille.

Tänään syödään miehen kanssa perunamuussia ja itsetehtyjä jauheliha-porkkana-pihvejä. On myös kaalista itsetehtyä kimchiä lisukkeena sekä ihan kirsikkatonaatteja.

Mies autteleemvälillä naapuria ja saa sieltä monesti hirven lihaa vastalahjaksi. Siskoltani saadaan syksyisin omenoita niin paljon kuin napa vetää, nytkin on omenasosetta pakastimessa. Kaupassa käydään 2 kertaa kuukaudessa, lähin kauppa 20km päässä.

Vierailija
14059/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vuoden ajan 70€ kuukaudessa enkä nyt nälkää varsinaisesti nähnyt mutta samoja halpoja ruokia vain söin kuten puuroa ja pastaa. Nyt olen tuplannut kauppalaskuni eli noin 150€ menee kuussa ja ostelen huvikseni jotain juustoja ja pakasteranskalaisia myös eli on joustoa tuhlailla myös. Toki painan 50kg ja olen kasvissyöjä eli en edes haikaile kalliiden lihojen perään ja kaloja nyt saisi ilmaiseksi jårvestäkin jos haluaa. Kaverin mökillä käydään kesäisin kalastelemassa (40km viikonloppu-pyöräreissu) ja syödään pelkkää kalaa ja salaattia tuolloin :) Toki öljyä käytetään ruoanlaitossa ja mausteita.

Rosin eksäni söi kyllä paljon vähemmän kuin minä vaikka olikin tuplaten minua isompi. Ehkä sitten mutusteli salaa jotain karkkia mistä en tiennyt.

Vierailija
14060/19162 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin hamstraamassa 5 pussia kuivahernettä kaupasta ja 1 litran vaniljajäätelön. Tehdään 2 kattilallista hernekeittoa tänään hiihtolomalaisille kun aikuiset ovat töissä. Kotona 4 teiniä. Onneksi ovat kaikkiruokaisia ja tykkäävät ihan niistä halvoista kotiruista mitä ollaan aina kotona syöty. Omilla työrahoillaan voivat sitten käydä ostamassa jotain thai-ruokaa tai namuja. Näkkäriä ja hapankorppuja kuluu aika paljon mutta teinit myös itse leipovat usein leivinjauhe-pikasämpylöitä, johon heittävät myös kaurahiutaleita joukkoon ja välillä porkkanaraastetta tai mitä milloinkin.

Vessapaparrintaitaa olla lopussa mutta lapset käykööt lainaamassa joltakulta kaveriltaan pari rullaa. Käydään kaupassa sitten ens kerralla vissiin lauantaina.