Aina välillä muistan puhkeamattoman viisaudenhampaani (ei tule ikinä puhkeamaan) ja alkaa yököttää
Yök, puhkeamaton hammas on ajatuksena aivan ok*ettava!
Kommentit (10)
Sen voi leikkauttaa hammaslääkärissä auki, mutta en suosittele reikiintyy tosi helposti ja sitten joutuu vetämään koko hampaan pois, kun hammaslääkäri ei suostu paikkaamaan viisuria.
Jos sinulle ei olisi syötetty tarinaa puhkeamattomasta hampaasta, et edes tiedostaisi sitä. Anna sen siis olla
Mullekin sanottiin et ei se koskaan puhkea. No yhtäkkiä 15v päästä se alkoi haisemaan ja piti kaivaa ylös
Vierailija kirjoitti:
Sen voi leikkauttaa hammaslääkärissä auki, mutta en suosittele reikiintyy tosi helposti ja sitten joutuu vetämään koko hampaan pois, kun hammaslääkäri ei suostu paikkaamaan viisuria.
Öööö??? Irti revitty hammas reikiintyy??
Mulla oli 2 puhkeamatonta viisuria ja otettiin pois leikkaamalla. Piece of cake.
Mulla on kaikki neljä viisuria paikoillaan puhkeamatta, todettiin jo aikoinaan yhden toisen hammastoimepiteen yhteydessä otetuissa kuvantamisissa. Leukakirurgi totesi että saavat olla siellä omissa oloissaan hamaan tappiin saakka jos eivät ala ykskaks puhkeamaan tai muuten oireilemaan. Siellä ovat olleet nyt kolmisenkymmentä vuotta ilman mitään ongelmia.
Mulla on molemmat yläviisurit visusti paikoillaan ja puhkeamatta. Pysyvätpähän tallessa, toivottavasti eivät puhkea niin ei tarvitse poistaa.
Mulla on ne kaikki osittain puhjenneina. Kovasti suositeltiin poistamaan, koska reikiintyy helposti. En suostunut. Ei ole 50v ikään mennessä reikiintynyt, kuten ei mulla mitkään muutkaan hampaat koskaan. (Mun mieheltä on kyllä paikattukin viisaudenhampaita, eli ei ole aina niin ettei koskaan paikata vaan vain poistetaan)
Mitä nuoremmalla iällä tuollainen poistetaan, sitä paremmin siitä toipuu.
Haluaisin sen vain pois. Ällöttää. Mutten mihinkään isoihin leikkauksiin kyllä halua. Hyi että kun pitikin taas muistaa...