Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19166)

Vierailija
12961/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla jossain puhuttiin puurosta, niin, välillä teen vain pikakaurahiutaleesta mikropuuron 0,0027€ annos. Mutta parempaa kyllä tulee kun tekee tavallisista kaurahiutaleista kattilassa puuron mutta silloin en todellakaan tee vain 1 annosta (jäisi jo kattilaan kiinni + sähkön hinta) vaan samalla kertaa 3-4 annosta, joita sitten lämmitän myöhemmin ja otan mukaan töihin. Välillä viikonloppuisin tehnyt jämistä leipää pannulla tai kasvislettuja.

Nyt on pilkut kyllä hinnassa väärin tai sitten annoskoko on enää teelusikka. Onko tässä ketjussa monellakin tälläksiä vaikeuksia hahmottaa rahasummia?

Jos lasket pikakaurahiutaleiden hinnan ja normaalin annoskoon niin eikös siitä jotain tuollaista tule. Itseäni harmittaa suomalaisten ylipainoisuus, on muka normaalia vetää tuplamäärät kaikkea koska miksi ei. Omasta mielestäni se on sairasta syödä liikaa.

Vierailija
12962/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvassa hernekeittopurkissa on 300 kaloria.

Ison miehen täytyisi vetää päivässä 7-8 purkkia hernekeittoa, jos sillä eläisi.

Miksi kukaan söisi purkkihernaria kun herneistä tekemällä tulee 10 kertaa halvempaa. Samalla voi laittaa sinne sekään porkkanaa, öljyä ja soijarouhetta, tulee enemmän kaloreita ja proteiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12963/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan söisi purkkihernaria kun herneistä tekemällä tulee 10 kertaa halvempaa. Samalla voi laittaa sinne sekään porkkanaa, öljyä ja soijarouhetta, tulee enemmän kaloreita ja proteiinia.

Hernekeittoa täytyy keitellä kasaan jonkun aikaa

Vierailija
12964/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyrkisi syömään päivässä 2000 kcal pelkälla kaurapuurolla, niin näitä puurohiutaleita pitäisi vetää päivässä 40gx13,5 annosta, mikä on 540 grammaa kaurahiutaleita. Täyttä kukkua väittää, että ihminen elää helposti syömällä pelkkää puuroa.

Eikä puuroa jaksa vetää ellei siellä ole jotain voisydäntä tai muuta seassa. Pelkkä puuro on vain peruspohja. Ja kukaan ei jaksa syödä pelkkää puuroa aamulla, lounaalla, päivällisellä tai illalla. Ihan varmasti jos joutuu tuota viikonkin vetämään pakon edessä kun ei ole rahaa niin ei vilkaisekaan enää sinne puurohyllyyn muutamaan vuoteen. YÖK.

En kyllä sanoisi millekään ruoalle yök. Syön joka aamu puuroa, välipalaksi näkkärin ja iltapalalla ruisleivän. Eivätkä nuo ole missään vaiheessa alkanut yököttämään. Päinvastoin. Tuo el

Onhan sun kognitiivisissa taidoissa kuitenkin vikaa, kannattaisi syödä monipuolisemmin, niin ymmärtäisi lukemansa.

Vierailija
12965/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti syö satasella koko kuukauden. Hitto näillä nykyhinnoilla pärjää sapuskoissa viikkoakaan yhdellä satasella. Kyllä tarvitaan kaksi.

Vierailija
12966/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ainoana kauppa vaihtoehtona on muuten Alepa tai Sale, ei onnistu halvalla syöminen. Meillä mökillä ainoa vaihtoehto Alepa, tuntuu että kahden päivän ruuatkin kahdelle min 40€ menee aina. Aika korkeat hinnat ihan perustuotteista, alkoholia, herkkuja ja kalaa ei todellakaan varaa tuolta ostaa. 

Vierailija
12967/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää valtion ravitsemusneuvojilta miten syödä  pienillä tuloilla oikein.  Akkoja siellä istua lohnottamassa on. Nyt olisi oikea asia. Mutta voipipa olla, että osalle kansaa tuli nälkävuodet ja puutostaudit. Pettupuitakaan ei saane keväthangelle kaataa. 

Vierailija
12968/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysykää valtion ravitsemusneuvojilta miten syödä  pienillä tuloilla oikein.  Akkoja siellä istua lohnottamassa on. Nyt olisi oikea asia. Mutta voipipa olla, että osalle kansaa tuli nälkävuodet ja puutostaudit. Pettupuitakaan ei saane keväthangelle kaataa. 

Juu. Jokaisella hautuumaalla on nälkään kuolleiden paikka. Kysykää, kyllä niistä toimihenkilötkin tietää. 

Vierailija
12969/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hernekeittoa täytyy keitellä kasaan jonkun aikaa

No kerralla voi tehdä enemmän ja pakastaa valmiita annoksia. Ite laitan yöks herneet likoamaan ja seuraavana päivänä pistän kattilaan kun syön aamupalaa ja teen aamutoimia. Eipä siinä mene kun alle 1h ja samalla voi tehdä tosiaan jotain muuta. Ei kukaan kuole nälkään 1 tunnissa. Asioita voi myös ennakoida.

Vierailija
12970/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ainoana kauppa vaihtoehtona on muuten Alepa tai Sale, ei onnistu halvalla syöminen. Meillä mökillä ainoa vaihtoehto Alepa, tuntuu että kahden päivän ruuatkin kahdelle min 40€ menee aina. Aika korkeat hinnat ihan perustuotteista, alkoholia, herkkuja ja kalaa ei todellakaan varaa tuolta ostaa. 

Meidän mökin lähikauppa on 30km päässä oleva Sale myös :D Mutta ei käytetäkään sitä. Ostetaan matkan varrelta Prismasta kaikki kuukauden aikana tarvittavat jutut mökille. Muun muassa iskukuumennettua maitoa, kuivatuotteet, WC-paperit, pakastekasvikset, juurekset yms. Jopa jäätelöä! Meillä on autossa perinteinen styroksi-pakastelaatikko. Vaikka eipä nuo tuotteet ehdi tunnin ajoaikana kovin pahaksi mennä. Pakataan kylmät ja pakasteet samoihin pusseihin muutenkin ja huoneenlämpöiset eri pusseihin.

Alkoon myös pysähdytään matkalla jos on vieraita tulossa. Ei tosin itse käytetä alkoholia, muuten olisi järkyttävät kauppalaskut mitä nyt olen hintoja katellut. Limua ja mehua kans harvoin juodaan, lähinnä juhlissa.

Jos tarvitsee mökiltä käydä kaupassa, niin pyydetään vieraita tuomaan mukanaan tai sitten yhdistetään samalla apteekki, Prisma, joku nähtävyys ja kyläily samaan kertaan, että kannattaa ajaa 100km mökiltä yhtään minnekään. Sinne kun yleensä mennään rauhoittumaan ja olemaan luonnossa oman porukan kesken.

Vierailija
12971/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppista puheenollen. Aina ei tarvitse käydä lähikaupassa. Oma lähikauppa on K-market 1km päässä enkä käytä sitä paitsi käyn hakemassa tarjoukset esim. Kirsikkatomaatit 0,99€ tai 2kg perunaa 0,99€ tms.

Prisma ja Lidl on 5km päässä. Niissä käyn kerran viikossa tai harvemmin. Ostan kerralla paljon ruokaa. Menen aina repun ja kestokassien kanssa kun saan kyydin lähipiiristäni. Itselläni ei ole autoa.

Kai nää on valintoja, että haluaako tuhlata rahansa lähikauppaan valmistaa harvemmin ja halvemmalla muualta.

Vierailija
12972/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no jos ostat valmiita mikropitsoja niin maksaahan se. Jos ostat porkkanaa, perunaa, linssejä, jauhelihaa, pakaste keittokasviksia yms. Niin saat varmasti tehtyä keittoja ja laatikoita tuolla 40€:lla ja varmasti niistä syö 2 ihmistä useamman päivän.

Vierailija
12973/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun K-marketissa valmis Atrian mikropitsa maksaa1,29€. Jos 2 ihmistä syö 2 päivää 40€:lla niin saa molemmat syödä kyllä noita pitsoja 15,5 kpl päivässä. Se on aika paljon se. Itse jaksan syödä 5 tollasta ihan maksimissaan päivässä enkä sitten mitään muuta.

Miettisin niitä ostosvalintoja jos 10€ menee vähintään per henkilö päivässä. Ihan sama mikä kauppa. 10€:lla saa kuitenkin joka kaupasta jo 300g jauhelihan, 1kg spaghetin, 1kg porkkanoita ja 400g tomaattimurskan. Niistä syö enemmän kuin 1 päivän. Mun K-marketissa noi maksaa 4,90€ kun äsken katsoin. Ja tosiaan syön noista enemmän kuin 1 päivän. Suola ja pippuri maksaa ehkä joku 0,10€ tai alle.

Vierailija
12974/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun K-marketissa valmis Atrian mikropitsa maksaa1,29€. Jos 2 ihmistä syö 2 päivää 40€:lla niin saa molemmat syödä kyllä noita pitsoja 15,5 kpl päivässä. Se on aika paljon se. Itse jaksan syödä 5 tollasta ihan maksimissaan päivässä enkä sitten mitään muuta.

Miettisin niitä ostosvalintoja jos 10€ menee vähintään per henkilö päivässä. Ihan sama mikä kauppa. 10€:lla saa kuitenkin joka kaupasta jo 300g jauhelihan, 1kg spaghetin, 1kg porkkanoita ja 400g tomaattimurskan. Niistä syö enemmän kuin 1 päivän. Mun K-marketissa noi maksaa 4,90€ kun äsken katsoin. Ja tosiaan syön noista enemmän kuin 1 päivän. Suola ja pippuri maksaa ehkä joku 0,10€ tai alle.

Riittääkö päivässä 1 ateria? Kyllä sinne mökille joutuu yleensä ostamaan aamiset, välipalat, iltapalaa, maidot, kahvia, kasviksia ym., yleensä jotain grillattavaakin.

Vierailija
12975/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt lomallakaan haluaa maksaa ylihintaa? Sääliksi kyllä käy niitä keillä se kallis kauppa on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
12976/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö päivässä 1 ateria? Kyllä sinne mökille joutuu yleensä ostamaan aamiset, välipalat, iltapalaa, maidot, kahvia, kasviksia ym., yleensä jotain grillattavaakin.

Mistä mökistä sä puhut? Kirjoitin mun lähikaupan normi ostettavat, joista syön 4 päivää. Lisäksi syön toki puuroa ja leipiä ja salaattia. Ja juon vettä, kahvia ja teetä.

Vierailija
12977/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mökillä ja kotona syödä samalla lailla :D Vai tykkääkö jonkun vatsa, että normaalisti syödään vaikka pelkkää kasvista ja sitten joka toinen viikonloppu mökillä syödään pelkkää lihaa :D Taitaa mennä suolet solmuun ja vatsa on kovalla, joka estää sitten ne kivat mökkitouhuilut kuten kalastaminen ja puiden hakkuut.

Vierailija
12978/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just sen takia ruokamenoissa ei ole käytännössä mitään kattoa, koska pitää syödä monta ateriaa päivässä. Mitähän jos söisi vielä vähän useammin ja enemmän? 😃 

Olin eilen hautajaisissa ja siellä tuli syötyä sen verran hyvin, ettei koko loppupäivänä tarvinut muuta kuin kotona kahvit keittää ja syödä pari palaa leipää. Pakko mennä noilla euron jutuilla.

Vierailija
12979/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille riittää päivässä 1 ateria, aamukahvin ja vaikka puuron lisäksi. Niin riitti itsellenikin ennen. Nyt raskaana ollessani on pitänyt pakko ahtaa ruokaa ja syödä useammin, mutta ihan hukkaan heitettyä aikaa tämä syöminen on. Ärsyttää vaan, mutta minkäs teet. Vitamiinipillerristå olen valmis maksamaan, mutta en jaksa mussuttaa koko ajan jotain. Yleensä vedän ruoan nestemäisessä muodossa esim. Smoothieina ja kylminä keittoina, jotka voi vain juoda mukista.

Vierailija
12980/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt lomallakaan haluaa maksaa ylihintaa? Sääliksi kyllä käy niitä keillä se kallis kauppa on ainoa vaihtoehto.

Halusin kerran landella tukea kauppa-autoa, mutta järkytyin hinnoista ja lopulta ostin vain yhden alkoholillisen ananas-lonkeron letutukseen :D Mulla oli ihan kauppakorikin mukana, ja oletin hintojen olevan jotain Siwan luokkaa, mutta olikin paljon kalliimmat :D Söin sitten pelkkää pastaa öljyllä sen päivän, niin kuin italialaiset, ja pyöräilin seuraavana päivänä oikeaan kauppaan 5km päähän :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi