Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19166)

Vierailija
12981/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvassa hernekeittopurkissa on 300 kaloria.

Ison miehen täytyisi vetää päivässä 7-8 purkkia hernekeittoa, jos sillä eläisi.

Miksi kukaan söisi purkkihernaria kun herneistä tekemällä tulee 10 kertaa halvempaa. Samalla voi laittaa sinne sekään porkkanaa, öljyä ja soijarouhetta, tulee enemmän kaloreita ja proteiinia.

Hernekeittoa täytyy keitellä kasaan jonkun aikaa

Yhyy. On se ruoan laittaminen vaikeaa. Et varmaan soaghettiakaan tai perunoita syö, kun niitäkin pitää keitellä? Onneksi sipsi ja karkkipussin voi vain avata ja tunkea suuhun. Ei tartte mitään kunnon ruokaa syödä.

Vierailija
12982/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi miten tylsää elämä kun kaikesta pitää valittaa. Tehkää vaan lasu, mutta meillä on lasten lounaat kuitattu joskus ihan vaan 2 riisipiirakalla, kun on ollut kiire vaikka harrastuksesta lääkäriin. Voi voi. Joskus olen itse ollut syömättä kokonaisen vuorokauden tai toisenkin vatsataudissa. No en kuollut. Ihme puutoksia tulee tämän palstan mukaan heti jos ei syö lämpimää ruokaa päivässä tai ei laita voita tarpeeksi puuroon, että saa tarpeeksi kaloreita tai jotain muuta ihmeellistä. Syön silloin kun ehdin tai on nälkä. Ruoka ei varsinaisesti ole elämäni tärkein asia. Eipä toisaalta rahakaan. Mutta ilman rahaa en voisi huolehtia eläimistä, jotka on minulle rakkaita perheen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12983/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun K-marketissa valmis Atrian mikropitsa maksaa1,29€. Jos 2 ihmistä syö 2 päivää 40€:lla niin saa molemmat syödä kyllä noita pitsoja 15,5 kpl päivässä. Se on aika paljon se. Itse jaksan syödä 5 tollasta ihan maksimissaan päivässä enkä sitten mitään muuta.

Miettisin niitä ostosvalintoja jos 10€ menee vähintään per henkilö päivässä. Ihan sama mikä kauppa. 10€:lla saa kuitenkin joka kaupasta jo 300g jauhelihan, 1kg spaghetin, 1kg porkkanoita ja 400g tomaattimurskan. Niistä syö enemmän kuin 1 päivän. Mun K-marketissa noi maksaa 4,90€ kun äsken katsoin. Ja tosiaan syön noista enemmän kuin 1 päivän. Suola ja pippuri maksaa ehkä joku 0,10€ tai alle.

Riittääkö päivässä 1 ateria? Kyllä sinne mökille joutuu yleensä ostamaan aamiset, välipalat, iltapalaa, maidot, kahvia, kasviksia ym., yleensä jotain grillattavaakin.

Mistäköhän mökistä tässä puhutaan? Varmasti samalla lailla syödään, oli kyse sitten mökistä, kyläilystä, lomasta tai kodista. Jos on tottunut syömään aamupalan niin sitten se syödään jne. Ne jotka ei juo kahvia niin tuskin sitä aloittaa lomallakaan. Jotkut syö 1 kertaa päivässä ja jotkut 3 kertaa päivässä. Varmasti tottumus ja sairaudet liittyy asiaan, samoin kuin vaikka aikataulut. Esimerkiksi sairaalassa tai vankilassa on tietyt rytmit, vaikka niissäkin voi olla syömättä ja ostaa kanttiinista vaikka sitä karkkia. Sairaalassa ainakin joka päivä aamupalaksi on puuro ja illallinen on aina keittoruoka.

Vierailija
12984/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta puheen ollen, kävin perjantaina moikkaamassa tuttujani Jorvissa, joka oli ollut koko torstain jo osastolla. Puhuttiin ruoasta ja sanoi että törkeän hyvää ruokaa on siellä ollut. Muistaakseni aamulla oli jotain vehnäpuuroa, lounaalla jotain kiusausta ja päivällisellä porkkanakeittoa. Iltapalana oli jopa riisipiirakka jaksotettu kananmuna. Ainut mitä valitti oli, että iltapala tarjottiin jotain klo 19 aikaan tms. Ja hän tottunut valvomaan yli puolen yön, niin yöllä tuli vähän nälkä. Mutta joutuuhan tosta lystistä aika paljon myös maksamaan. En muista paljonko on nykyisin potilasmaksut Hussilla. Ehkä 45€ päivä? Mutta toisaalta jos jengillä menee yli 10€ päivässä pelkkään ruokaan ja tohon hintaan saa hoidot, majoituksen, ruoan ja lääkkeet niin aika halpaa toi on. Vankilassa saisi tosin ilmaiseksi, ja maksettaisiin vielä päivärahaa päälle.

Vierailija
12985/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt lomallakaan haluaa maksaa ylihintaa? Sääliksi kyllä käy niitä keillä se kallis kauppa on ainoa vaihtoehto.

Halusin kerran landella tukea kauppa-autoa, mutta järkytyin hinnoista ja lopulta ostin vain yhden alkoholillisen ananas-lonkeron letutukseen :D Mulla oli ihan kauppakorikin mukana, ja oletin hintojen olevan jotain Siwan luokkaa, mutta olikin paljon kalliimmat :D Söin sitten pelkkää pastaa öljyllä sen päivän, niin kuin italialaiset, ja pyöräilin seuraavana päivänä oikeaan kauppaan 5km päähän :D 

Eihän täällä normaalistikaan muuta syödä kuin pastaa tai puuroa öljyllä, miten tämä edes eroaa ketjun normaalisyömisestä?

Vierailija
12986/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako joku täällä ihmetellä et miks sairaaloissa on iltapala niin aikaisin, samaan aikaan kun vasta pääsen töistä lähtemään. NO, ehkä siksi, että illalla ja öisin on vähemmän henkilökuntaa, eikä silloin jakseta viedä henkilöitä vessaan. Ja leikkaukset on yleensä aina aamuisin, ja niihin pitää olla syömättä 12h. Tavallisissa perheissä ja laitoksissa nukkumaanmenoaika on muös klo 21. Jos joku yö-geimeri joutuu sairaalaan niin on aika vähemmistöä. Suurin osa ihmisistä haluaa nukkua öisin.

Vierailija
12987/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt lomallakaan haluaa maksaa ylihintaa? Sääliksi kyllä käy niitä keillä se kallis kauppa on ainoa vaihtoehto.

Halusin kerran landella tukea kauppa-autoa, mutta järkytyin hinnoista ja lopulta ostin vain yhden alkoholillisen ananas-lonkeron letutukseen :D Mulla oli ihan kauppakorikin mukana, ja oletin hintojen olevan jotain Siwan luokkaa, mutta olikin paljon kalliimmat :D Söin sitten pelkkää pastaa öljyllä sen päivän, niin kuin italialaiset, ja pyöräilin seuraavana päivänä oikeaan kauppaan 5km päähän :D 

Eihän täällä normaalistikaan muuta syödä kuin pastaa tai puuroa öljyllä, miten tämä edes eroaa ketjun normaalisyömisestä?

No itsekin syön, eipä siinä. Eksäni, italialainen poliisi, oli erittäin tarkka miten pasta tehdään, ja sen kanssa ei saanut syödä tomaattimurskaa lukuunottamatta kasviksia tai lihaa tai mitään muutakaan. Mutta erinomaisen makuista ja joka toinen päivä sitä syötiin. Muuten niin halusin paljon kasviskeittoja ja muuta tasapainottamaan tuota pasta-ähkyä. Ei maksanut Italiassa noi paljoa. Tuskin Suomessakaan, en tiedä tarkkoja hintoja. Nykyinen mieheni ostaa ja tekee ruoat.

Vierailija
12988/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun K-marketissa valmis Atrian mikropitsa maksaa1,29€. Jos 2 ihmistä syö 2 päivää 40€:lla niin saa molemmat syödä kyllä noita pitsoja 15,5 kpl päivässä. Se on aika paljon se. Itse jaksan syödä 5 tollasta ihan maksimissaan päivässä enkä sitten mitään muuta.

Miettisin niitä ostosvalintoja jos 10€ menee vähintään per henkilö päivässä. Ihan sama mikä kauppa. 10€:lla saa kuitenkin joka kaupasta jo 300g jauhelihan, 1kg spaghetin, 1kg porkkanoita ja 400g tomaattimurskan. Niistä syö enemmän kuin 1 päivän. Mun K-marketissa noi maksaa 4,90€ kun äsken katsoin. Ja tosiaan syön noista enemmän kuin 1 päivän. Suola ja pippuri maksaa ehkä joku 0,10€ tai alle.

Riittääkö päivässä 1 ateria? Kyllä sinne mökille joutuu yleensä ostamaan aamiset, välipalat, iltapalaa, maidot, kahvia, kasviksia ym., yleensä j

Hukkaanheitettyä aikaa huolehtia omasta ja vauvan terveydestä? No kaikilla ei ole noin hällä väliä asenne omaa terveyttä kohtaan.

12989/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään puurosta, puuroista. Ei ne mulle riitä aamupalaksi. Se tosin on ihan vaan siitä kiinni, että olen koko ikäni syönyt leipää aamupalaksi, niin ilman leipää en vaan pärjää lounasaikaan asti. Korvien välissä se nälkä.

(tai no, pärjää ja pärjää, hyvinkin voin olla syömättä vuorokauden eikä kuolo korjaa, ja toisinaan ruokatauko päivän aikana venyy liki kahdeksaa tuntia, mutta se edellyttää sitä, että olen jollain tavalla aktiivinen ja liikkeessä, kotona sohvalla löhötessä nälkä iskee tunnin välein 🤣 )

Kyllä onnistuu syöminen satasella kuussa, kunhan näkee vaivaa, ja syö kasvispainotteisesti. Itse en siihen ihan pääse, mutta hyvin lähelle olen välillä onnistunut ruokakulut tinkimään, mutta meillä siis ei ole PAKKO syödä noin pienellä budjetilla. Meillä menee jotain 100€ ja 140€ (per henki) rahaa kuukaudessa, pidempiaikaisen (koronan alusta alkaneen) seurannan mukaan. Joinain kuukausina ostan enemmin sellaisia aineksia, jotka menevät kuiva-aineskaappiin tai vaikka pakastimeen ja jotka syödään joskus paljon myöhemmin, vaikkapa vuoden päästä (pasta, säilyketölkkeihin säilötyt vaikkapa persikat, sokeri tms) ja joskus ostan vain syödään kaupasta pöytään ja syöjien mahaan ruokia, ja niinä kuukausina sitten syödään myös noita varastoja.

Mulla ON mahdollisuus käyttää kerralla enemmän rahaa, vaikka tavoite on satasen pintaan per henki per kk, eli yhdellä kauppareissulla voi mennä vaikka 350€, ja loput kuukauden kauppareissut on sitten pieniä täydennysostoskertoja. Isompi loppulasku selittyy yleensä sillä, että löydän jotain halvennettuja tuotteita, joita kannattaa ostaa varastoon. Esimerkiksi punalaputettua jauhelihaa - ostan helposti 5 tai 10 pakettia pakastimeen. Nyt oli Tokmannilla ne Priima-nuudelit punalaputettu, niiden kilohinta jäi reilusti alle Cittarin ja Prisman halvimpien nuudeleiden kilohinnan. Fiksuruuasta  ostin juuri kahden kilon papupurkkeja, niiden kilohinta jää Cittarin ja Prisman halvimpien papujen alle. Ja joskus ostan vaikka poronkäristystä tarjouksesta -se ei ole silloinkaan halpaa!

Kahden kilon purkki? Joo, ei meillä syödä kahta kiloa valkoisia papuja tomaattikastikkeessa kerralla, mutta kun sen purkin aukaisen, niin jaan ne pavut pakasterasioihin ja pakkaseen, ja sieltä sitten voin ottaa niitä tarvittaessa. Aika harvoin Fiksuruuasta löytyy nykyään mitään järkevää ostettavaa, nyt oli koiralle sopivaa ruokaa halvalla ja noita papuja, ketsuppia ja majoneesia, ja niillä tuli se ilmainen postitus jo täyteen.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
12990/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi miten tylsää elämä kun kaikesta pitää valittaa. Tehkää vaan lasu, mutta meillä on lasten lounaat kuitattu joskus ihan vaan 2 riisipiirakalla, kun on ollut kiire vaikka harrastuksesta lääkäriin. Voi voi. Joskus olen itse ollut syömättä kokonaisen vuorokauden tai toisenkin vatsataudissa. No en kuollut. Ihme puutoksia tulee tämän palstan mukaan heti jos ei syö lämpimää ruokaa päivässä tai ei laita voita tarpeeksi puuroon, että saa tarpeeksi kaloreita tai jotain muuta ihmeellistä. Syön silloin kun ehdin tai on nälkä. Ruoka ei varsinaisesti ole elämäni tärkein asia. Eipä toisaalta rahakaan. Mutta ilman rahaa en voisi huolehtia eläimistä, jotka on minulle rakkaita perheen lisäksi.

Suomi - maailman onnellisin kansa. Onnellisuuteen vaaditaankin sitten maailmanennätys luokan valittaminen kaikesta.

Vierailija
12991/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupassa aamulla ja söin 25e edestä ruokaa kotona. Kaikkia valmisaterioita. Oli vähän nälkä.

Vierailija
12992/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasta, puuro ja öljy on erittäin hyvä. Eihän tosta puutu kuin kasvikset, joiden kilohinta alle 3€ ja kasvisproteiini/liha/kala 50g ja vesi juomana. Söisin myös kauraa pitämään suoliston puhtaana.

Vierailija
12993/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoks: siis söisin lauraa lisäksi, jos syömäni puuro ei olisi kaurapuuroa ja sisältäisi jo kauraa. Teen monesti myös ohra, manna, ruis, riisi jne. Muitakin kalliimpia puuroja, mutta kaurapuuro tosiaan halvin ja nopein mikropuuro.

Vierailija
12994/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyköhän täällä kukaan töissä tai tehdäänkö arjessa mitään fyysistä? Itselle ainakin todella vierasta, että voisi jonain päivänä syödä jotain miniannoksia puuroa, kyllä jokaisena päivänä pitää olla henkisesti ja fyysisesti skarppina ja ravittuna kunnolla, eikä millään 50 g kikkareilla lihaa/kanaa päivässä pärjää kuin hetken. Halvoilla hiilihydraateilla ei korvaa ruokavalion kunnollista proteiinia millään, jos haluaa että on energiaa ja jaksamista. B12-vitamiini ja rauta jää ainakin näillä ruokavalioilla proteiinin ohella todella pieneksi, millään rasvalla tai hiilihydraateilla näitä ei korvaa.

Vierailija
12995/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudolta tämä näin sivusta seuraajana vain tuntuu, jos tässä ketjussa esitetään aina jotain poikkeuspäivän poikkeuksia vatsataudissa, jolloin syödään todella kevyesti tai kiireessä jotain sinne päin. Itse oletan ainakin, että syöminen on tälläistä jokapäivä, eikä niin että tänään käytetään ruokaan 2 euroa ja huomenna mennään syömään 50 e ravintolaan. Viikossa ja kuukaudessa tai parissa sillä ruokavaliolla on jo isompi vaikutus kokonaisuuteen, saako siitä kaiken tarvitsemansa.

Vierailija
12996/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyköhän täällä kukaan töissä tai tehdäänkö arjessa mitään fyysistä? Itselle ainakin todella vierasta, että voisi jonain päivänä syödä jotain miniannoksia puuroa, kyllä jokaisena päivänä pitää olla henkisesti ja fyysisesti skarppina ja ravittuna kunnolla, eikä millään 50 g kikkareilla lihaa/kanaa päivässä pärjää kuin hetken. Halvoilla hiilihydraateilla ei korvaa ruokavalion kunnollista proteiinia millään, jos haluaa että on energiaa ja jaksamista. B12-vitamiini ja rauta jää ainakin näillä ruokavalioilla proteiinin ohella todella pieneksi, millään rasvalla tai hiilihydraateilla näitä ei korvaa.

Terveysviranomaiset suosittelevat lihaa max. 350g viikossa eli 50g päivässä. Mutta jos urheilet tosi paljon niin voithan sä vetää vaikka extra leivän, porkkanan ja perunat jokaisella aterialla vaikka muut ei söis. Jos sulla siis nälkä ja kulutat enemmän.

Vierailija
12997/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otan aamuisin aina monivitamiiniporetabletin mehun korvikkeena. Vaikka olen sekasyöjä ja syön kasviksia ainakin 500g joka ikinen päivä. Toki juon aamulla myös 1 kahvikupin ja 1 leivän.

Vierailija
12998/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En budjettisyistä syö lihaa kun ehkä kerran viikossa, laitan sen rahan mielummin juustoon. Työn puolesta on myös aikaa kokata joka päivä kotona. Ihan siis omien maku/ruokailumieltymysten ja joustavien työaikojen edestauttamana voi syödä edullisesti.

Vierailija
12999/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meattii, eggssii, fruittii.

Duunist ilmaset meatit, takapihalt ilmaset eggssit sekä naapurin puust ilmaset fruitit.

Vierailija
13000/19166 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveysviranomaiset suosittelevat lihaa max. 350g viikossa eli 50g päivässä. Mutta jos urheilet tosi paljon niin voithan sä vetää vaikka extra leivän, porkkanan ja perunat jokaisella aterialla vaikka muut ei söis. Jos sulla siis nälkä ja kulutat enemmän.

Eihän porkkana, peruna tai leipä muutu kehossa näiksi ravinteiksi mistä aiempi kirjoittaja puhui. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän