Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19166)

Vierailija
12541/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin kuitenkin kauppaan, kun täytyi hakea yksi vähävarainen hakemaan ruokaa itselleen, kun oli kinkun mässännyt jo. Ostimme kumpikin punalaputetun 2,80 maksaneen karjalanpaistin 700g ja siihen lisukkeiksi 2x0,20 e maksaneet keittojuuresannokset 2x100g ja sitten kilon perunoita, jonka laitoimme puoliksi eli 0,35/nuppi.

Eli abouttisrallaa 3,50 maksoi ja uunissa paistuu parhaillaan, laitoin itse vielä suolakurkkupurkin jämät eli pari kurkkua ja hillosipulit ja liemen mausteeksi, en tiedä mitä toinen sitten lisukkeiksi keksi. Arviotu syömäaika 3 pv.

-winner-

Vierailija
12542/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokajakelusta tänään:

Eli aikaa meni puolitoista tuntia ja kassien sisältö tänään:

6.7 kg tuoresuolattu kinkku potkalla

ruodoton kurjolohifilee n 700g

Pirkka kanan koipia n kilo

jauhelihakeitto (eines)

kaalilaatikko (eines)

bataattilaatikko x2

hetki valmissalaatti x2

ruoka-bulgarian jugurttia 500g

K menu maitorahkaa 500g x2

pehmeä jugurttirahka x6

1.5 l kevytmaitoa

palvi kinkkusuikaleita

tiikerikakku

6 kol croisantteja

Paahtoleipäpussi

2 kg jauhoisia perunoita

kebabkiusaus (eines)

puolukkajugurtti 1 kg

maustamaton jugurtti 1 kg

Alpro mansikkajugurttipikari x4

viiliä x2

hiivaa x3

vuolu kanasuikaleita

Pirkka lasagne ( eines)

Onneksi olin autolla liikenteessä, en olisi muuten saanut raahattua kaikkea

Jos tää on totta, niin miksi köyhät valittaa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12543/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan ok-tuloinen, eli siirrän joka kuukausi palkasta 1 500€ sijoituksiin, mutta arvioisin että mulla menee suunnilleen 200€ ruokaan. Juureksia ja halpispastaa tulee eniten ostettua, mutta viikonlopuksi ostetut erikoisjuustot ja punaviini nostattaa kyllä summan tuonne 200€. Ilman noita herkkuja niin varmaan toi 100€/kk olis mahdollinen. Ruokajonossa olis kyllä kiva päästä joskus käymään. Rakastan pieniä yllätyksiä ja just nimenomaan jännitystä, että mitäs kivaa siellä tällä kertaa on jaossa. Ja vaikka ei mitään leipää kummosempaa tuliskaan, niin kokemus kuitenkin ja jotain sentään jos sais noin onhan se kotiinpäin! Rn itse raaskisi meinaa ostaa mitään einesaterioita tai valmis salaatteja kuuna päivänä :D Kyllä normaalisti jaksaa ihan ne omat sapuskat tehdä

Vierailija
12544/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ kuukaudessa pelkkään viiniin ja juustoihin, siis sehän on 25€ viikonloppu. Eli esimerkiksi se viinipullo 10€ ja siihen 15€:lla juustoja eli 3 jotain erilaista palaa. Ja jos käytät suolakeksejä niin sitten toki niitä viel. Mutta aika iso määrä rahaa pelkkään herkkuihin.

Itse en tuhlailis tollaseen vaan menisin mieluummin vaikka kylpylään nauttimaan.

Vierailija
12545/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena vuotena syön minäkin juustoja, suolakurkkuja, meetwurstia, patonkia. Ostetaan noi napostelut yhdessä kavereiden kanssa niin varmaan 5€ menee per naama kauppaan. Mutta muina päivinä tällä viikolla tasaan sitten ruokakuluja ja syön enemmän puuroa ja hernaria ja jätän kalliimmat jutut kauppaan.

Vierailija
12546/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajakelusta tänään:

Eli aikaa meni puolitoista tuntia ja kassien sisältö tänään:

6.7 kg tuoresuolattu kinkku potkalla

ruodoton kurjolohifilee n 700g

Pirkka kanan koipia n kilo

jauhelihakeitto (eines)

kaalilaatikko (eines)

bataattilaatikko x2

hetki valmissalaatti x2

ruoka-bulgarian jugurttia 500g

K menu maitorahkaa 500g x2

pehmeä jugurttirahka x6

1.5 l kevytmaitoa

palvi kinkkusuikaleita

tiikerikakku

6 kol croisantteja

Paahtoleipäpussi

2 kg jauhoisia perunoita

kebabkiusaus (eines)

puolukkajugurtti 1 kg

maustamaton jugurtti 1 kg

Alpro mansikkajugurttipikari x4

viiliä x2

hiivaa x3

vuolu kanasuikaleita

Pirkka lasagne ( eines)

Onneksi olin autolla liik

Eikös se aina ole niin, että köyhät valittavat kun heille ei tuoda kotiinkuljetuksella kaviaaria koska sitähän työssä käyvätkin syövät aina jne. Ei oikein hahmotetaan, että rikkaat syö samaa puuroa ja leipää arkisin. Tuosta ilmaiskassista puuttuu vaikka ja mitä, ja sekös harmittaa. Itse en ikinä osta mitään kallista ruokaa vaikka rahaa olisi :D Muille saatan lahjaksi ostaa sitten kuohuviiniä tai viedä karkkipussin tms. Mutta en viitsi itseeni tuhlata kalliita herkkuja. Perus terveellinen ja helppo ruoka sopii hyvin.

Vierailija
12547/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyä perunaa, voita ja ketsuppia sekä euron eineslihapullaa huomenna ja herne-maissi-paprikaa. Olen laiska kokkaamaan mitään kummempia. Mutta sen verran juhlin huomenna ja uudenvuoden päivänä, että käyn ostamassa Lidlistä leipäjuustoa 300g 3,15€ ja viikunahillon 1,49€. Siihen siis 1kg perunaa 1€ ja 380g jauhelihapullat 1€ ja herne-maissi-paprika 1€ niin noi kaikki jaettuna 2 päivälle niin on suunnilleen 3,75€ päivä. No kaurapuuroa lisäks joku 0,05€ lisää.

Vierailija
12548/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpis-nakkeja, valmis perunasalaattia ja uunijuureksia, maistuu koko perheelle ja alle 1€ annos. Leipää lisäksi aina tarjolla.

Olutta sitten päälle ja lapsille sokeritonta limpparia.

Ei ole todellakaan varaa mitä pitsoja tilailla kaikille perheenjäsenille, meidän harrastuksiin menee niin paljon rahaa että jostain pitää tinkiä eikä kaikkea voi saada mitä haluaa

Vierailija
12549/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tehdään itsetehtyä pitsaa! Kaikki täyttävät oman pitsassa. Pohjalle ketsuppia, valkosipulijauhetta, juustoraastetta ja kinkkusuikaleilla sekä ananasta. Itse taidan laittaa omaan pitsaan kinkun sijaan herkkusieniä.  Varmaan euron maksaa pelillinen kun itse tekee halpisaineista. Meidän perheen herkkuruokaa.

Vierailija
12550/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhän tarvitse jäädä mistään paitsi, kunhan nyt ei ole ahne rohmu. Eli nälkään syö sitä halpaa ja nautiskeluun eli maistiaiseksi pieni pala riittää sitä kallista tuotetta, esimerkiksi 10 katkarapua tms. Johon on säästetty aiemmin rahaa. Ei tarvitse 100g hotkaista kerralla. Silloin on varaa kaikkiin herkkuihin. Itsekin avasin jouluna suklaalevyn ja siitä on yli puolet jäljellä vielä. Huomenna otan pari palaa taas ja säilyy hyvin vielä myöhemminkin herkuteltavaksi. En koe jääväni mistään paitsi, vaikka en söisi kokonaista karkkipussia saman päivän aikana jne. Joulusta myös avattu viinipullo, jonka lopun ajattelin huomenna juoda. Olisi hölmöä ostaa kokonainen pullo jouluksi ja uusi pullo taas parin päivän päästä. 

Vierailija
12551/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsiä syön edelleen. Nyt tosin paljaita, kun ei ole varaa kynsilakkaan.

12552/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo hyvinsyövilläkään helppoa. Helsingissä on jo sata ihmistä saanut ruokamyrkytyksen ostereista.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
12553/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhän tarvitse jäädä mistään paitsi, kunhan nyt ei ole ahne rohmu. Eli nälkään syö sitä halpaa ja nautiskeluun eli maistiaiseksi pieni pala riittää sitä kallista tuotetta, esimerkiksi 10 katkarapua tms. Johon on säästetty aiemmin rahaa. Ei tarvitse 100g hotkaista kerralla. Silloin on varaa kaikkiin herkkuihin. Itsekin avasin jouluna suklaalevyn ja siitä on yli puolet jäljellä vielä. Huomenna otan pari palaa taas ja säilyy hyvin vielä myöhemminkin herkuteltavaksi. En koe jääväni mistään paitsi, vaikka en söisi kokonaista karkkipussia saman päivän aikana jne. Joulusta myös avattu viinipullo, jonka lopun ajattelin huomenna juoda. Olisi hölmöä ostaa kokonainen pullo jouluksi ja uusi pullo taas parin päivän päästä. 

Tämä. Meillä esimerkiksi leivän päälle lämpimän ruoan kanssa laitetaan ainoastaan margariinia. Aamupala aina kaurapuuro ja iltapalalla leivän päällä joko kinkkua tai juustoa. Ei molempia. Kasviksia syödään jokaisella aterialla, porkkana kaikkien suosikki. Ei olla varmaan ikinä ostettu kaupasta tuoreita mustikoita, mansikoita tai vadelmia. Kesällä kerätään niitä itse ja pakastetaan osa. Edullisia pakastemarjoja olen saattanut joskus ostaa, mutta en siis mitään kalliita tuoreita pensasmustikoita. Ihan keskiluokkainen perhe kyseessä. Ei tässä ole mitään noloa syödä säästäväisesti. Meillä ei myöskään napostella ruoka-aikojen välillä, vaan vatsa täytetään kunnon ruoalla eikä valiteta ja sitten kohta olisikin taas nälkä ja makeanhimo jos ei sitä tavallista ruokaa syötäisi. Ei ole lapset ikinä ruoasta valittanut. En myöskään itse mene ikinä nälkäisenä kauppaan, ties mitä sieltä silloin mukaan tarttuisi. Ostoslista käytössä.

Vierailija
12554/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Ei oo hyvinsyövilläkään helppoa. Helsingissä on jo sata ihmistä saanut ruokamyrkytyksen ostereista.

Osterit ei käsittääkseni ole kovin täyttäviä. Mielummin tekisin munakkaan, jos haluaisin limaista tekstiuria. Tosin halvat herkkusieniviipaleet säilykkeinä on kans aika ihanan limaisia :D Ja ainakin halvempaa kuin oysterit. Haarukalla voi vaan syödä suoraan purkista.  Alle eurolla saa purkin.

Vierailija
12555/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin oman maan perunaa ja porkkanaa ruskealla kastikkeella, kaurapuuroa omilla metsämarjoilla, omista herneitä tehtyä keittoa, itse tehtyä leipää. Ostettiin maito, rasva ja silakka.

Vierailija
12556/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sitä saisi tahdon voimaa tällaiseen? On alkanut jo ahdistaa se oma kulutus, kun haluaisi säästää paljon. Mutta aina sitä vain ajattelee, että nyt tämän kerran enää ostan ja herkuttelun. Nämä vain ja sitten pistän rahahanat kiinni... Mutta kun ei. Ja eihän sitä tiedä tuleeko sitä edes vuotta, elämä voi loppua koska vain. 

Nytkin ostin uudeksi vuodeksi blinejä mädillä valkoviiniä ym. Jos vain enää tämän kerran ja sitten... sitten säästän.

Vierailija
12557/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän sitä saisi tahdon voimaa tällaiseen? On alkanut jo ahdistaa se oma kulutus, kun haluaisi säästää paljon. Mutta aina sitä vain ajattelee, että nyt tämän kerran enää ostan ja herkuttelun. Nämä vain ja sitten pistän rahahanat kiinni... Mutta kun ei. Ja eihän sitä tiedä tuleeko sitä edes vuotta, elämä voi loppua koska vain. 

Nytkin ostin uudeksi vuodeksi blinejä mädillä valkoviiniä ym. Jos vain enää tämän kerran ja sitten... sitten säästän.

Mulla tulee ihan luonnostaan. Oishan se ikävää elää ajatellen, että elämä voi loppua koska vaan ja siksi pitää nyt äkkiä syödä kaikkea kallista. Terveellistä ruokaa toki pitää syödä päivittäin, mutta turhaa rasvaa tai sokeria en kyllä kotiini osta. En halua sairauksia. Rahani käytän matkusteluun ja ihanaa mökkiä kunnostan. Siitä tulee unelmien eläkekoti hiekkarantoineen.

Vierailija
12558/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Kysymys: saako mistään ostaa valmiiksi raastettua sitruunankuorta?

Löysin kivan reseptin uuden vuoden smörrebröd-sörsselille kunnes muistin edellisen sitruunanraastoepisodin veriset jäljet ja laastaroidut sormet. Hjälp!

Teoriassa kai on myytävänä. Löysin tukkumyynnistä 500g pakasteena. Lisäksi on dr otkerillä on ollut (säilöttyä?) sitruunankuorta, mutta en löytänyt sitä mistään. Se on loppu myös Confetista.

Mutta jos sulla on tukkukortti, niin kesprolta saa puoli kiloa sitruunankuoriraastetta pakasteena 🤣

luulen, että voisi olla helpompaa testata, voisiko sitä sitruunaa raastaa nahkahanskat kädessä.

Tämä oli hyvä ja kattava esitys 🤭

Vierailija
12559/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100€ kuukaudessa pelkkään viiniin ja juustoihin, siis sehän on 25€ viikonloppu. Eli esimerkiksi se viinipullo 10€ ja siihen 15€:lla juustoja eli 3 jotain erilaista palaa. Ja jos käytät suolakeksejä niin sitten toki niitä viel. Mutta aika iso määrä rahaa pelkkään herkkuihin.

Itse en tuhlailis tollaseen vaan menisin mieluummin vaikka kylpylään nauttimaan.

Se kylpyläreissu tulisi paljon kalliimmaksi kuin ne kuukauden herkut. Ja mitä itua ja nautintoa siellä on istua vedessä likoomassa kuivin suin ja ilman herkkuja? Ei niin mitään. Itse en haluaisi edes lahjaksi mitään kylpyläreissua! Maailman typerin tuhlauskohde.

Eri

Vierailija
12560/19166 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee ihan luonnostaan. Oishan se ikävää elää ajatellen, että elämä voi loppua koska vaan ja siksi pitää nyt äkkiä syödä kaikkea kallista. Terveellistä ruokaa toki pitää syödä päivittäin, mutta turhaa rasvaa tai sokeria en kyllä kotiini osta. En halua sairauksia. Rahani käytän matkusteluun ja ihanaa mökkiä kunnostan. Siitä tulee unelmien eläkekoti hiekkarantoineen.

Ei se herkuttelu tarkoita turhaa rasvaa ja sokeria. Sinulle ehkä, mutta muille se voi olla paljon muutakin. Herkutella voi ihan niillä ns terveellisilläkin valinnoilla. Tässä ketjussa ei ole usein edes haettu terveyttä vaan halpuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi