Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19168)
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Kuka ostaa jotain vispipuuroa valmiina?!
No winner näköjään. Oikeasti, jos tuollaisilla kustannuksilla saa viikon ruuat ostettua (taitaa tosiaan riittää pidemmällekin) niin on jo ihan se ja sama, ostaako sitten lakumunkkeja ja vispipuuroa siihen mukaan.
Minusta tuossa oli varsin vähän järkevää ruokaa. Maito juusto ja jauheliha varmaan ok, ja mahdollisesti jugurtti, mutta ei niistä kannattaisi maksaa tuota kokosummaa.
Ei ihme ettei ihmisten rahat riitä mihinkään kun kaupasta kärrätään kotiin kaikkea tarpeetonta jaskaa.
Olisin itse ostanut kotimaista merkin kananmunia, porkkanoita, omenoita maitoa, kanajauhelihaa, linssejä, kaurahiutaleita, rahkaa ja sulatejuuston. Kaikki kaupan omaa halpismerkkiä.
Mutta niistät et saa viikoksi joka päivälle eri ruokia. Monelle myös ruokien vaihtelevuus ja miksei helppouskin merkitsee. Lisäksi hävikintorjunnalla on oma arvonsa,
Hävikintorjunta on kyllä vähän huono tekosyy syödä viikosta toiseen eineksiä ja rasvaisia munkkeja. Einekset on menneet toki parempaan suuntaan, mutta sisältää silti yleensä liikaa piilosuolaa ja sokeria, ja laadukkaammista ainesosista ja kasviksista tuotteissa pihistellään ja halvalle pastalle, riisille yms. tulee aika kova kilohinta.
Itse voisin kuvitella eläväni eineksillä lähinnä jos oma toimintakyky olisi jotenkin hetkellisesti rajoittunut, käsi paketissa tms. eikä normaali ruuanlaitto onnistuisi, tosin kyllä silloinkin onnistuisi esim. kaurapuuro mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä päivää vielä tätä kuukautta jäljellä. Rahaa satasesta jäljellä joitain kolikoita.
Jäljellä ruokapuolelta on 2dl kaurahiutaleita, toivottavasti neljäksi aamuksi aamukahvit, teepusseja 20kpl, noin 100g makaronia, neljä näkkäriä, kaksi annosta ruispuolukkapuuroa, kaksi banaania, omena, mandariini, neljä porkkanaa, sipuli, vajaa paketti mungpapuja, kilo perunoita, litra maitoa, 400g jauhelihaa, 1/4pkt voita. Pakkasesta löytyy joitain valmiita aterioita, muutama maapähkinä-hilloleipä, marjoja ja mehuja.
Tiukille taas meni, mutta satanen riittää kuin riittääkin ja jää vielä vähän yli.
Voi, noillahan elää puolitoista viikkoa, ehkä jopa kaksi!
Mitä tässä syödään sitten aamiaiseksi, jos puuroa on lähinnä parille aamulle? Paastotaan, vai 1 porkk
Kaikki eivät syö aamupalaa, onko se niin vaikea ymmärtää? Jotkut juovat aamulla vain kahvia tai teetä, kuten minä. En "pysty" heti herättyäni syömään mitään kiinteää, ei vaan maistu.
Myöhemmin tänään syön jauhelihaperunamuusimössöä, jo neljäs päivä, mutta maistuu;)
Hinta: Lidl:n perunamuusia (tarjous 2kpl-8pussia- 2€) pussi 0,25€, jauhelihaa (tarjous 5,49€/kg) 150gr 0,83€, sipuli, suolaa, voita, pieni maitopurkki 1,05€, sanoisin että yhteensä 2,50€ max! jaettuna neljällä! "Varsinainen" ruoka 0,625€
Illalla, jaahas, ehkä muutama pipari 0,06633333 kpl, jos syön viisi = n. 0,35€
ALLE €URON PÄIVÄ.
Huomenna voikin sitten syödä hieman kalliimman menyyn ;)
taaaaaaas me jo v....tuuuuun kuin oisit jo, miljoonia vastauksia ja ideoita
Vierailija kirjoitti:
Hävikintorjunta on kyllä vähän huono tekosyy syödä viikosta toiseen eineksiä ja rasvaisia munkkeja. Einekset on menneet toki parempaan suuntaan, mutta sisältää silti yleensä liikaa piilosuolaa ja sokeria, ja laadukkaammista ainesosista ja kasviksista tuotteissa pihistellään ja halvalle pastalle, riisille yms. tulee aika kova kilohinta.
Itse voisin kuvitella eläväni eineksillä lähinnä jos oma toimintakyky olisi jotenkin hetkellisesti rajoittunut, käsi paketissa tms. eikä normaali ruuanlaitto onnistuisi, tosin kyllä silloinkin onnistuisi esim. kaurapuuro mikrossa.
Ei elämä mene siitä pilalle jos juhlapyhäksi ostaa muutaman munkin ja ehkä tarjoaa kaverillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elämä mene siitä pilalle jos juhlapyhäksi ostaa muutaman munkin ja ehkä tarjoaa kaverillekin.
Joululaatikotkin ovat eineksiä, kuinka monta prosenttia ihmisistä tekee ne itse? Tuskin hänkään, jos mikropuurokin maistuu.
Kaurapuuro mikrossa? Kuuluu 10 oksettavamman ruuan listalle, yäk!
Vierailija kirjoitti:
Minä söim ennen. Mutta vaikka siihen kuului satokaudelta kerätyt aineet ( ostettujen lisäksi) se tuntuu nykyään minustakin mahdottomalta.
Ellei syö perunaa ja kaurapuuroa
Mielelläni siis halua nähdä esim. viimeisten kolmen päivän ruokalistan tällaiseen pystyvältä.
Mikäs vika perunassa on? Halpa, kotimainen, ravitseva ja hyvin nälän pois pitävä ruoka. Eikä siinä ole liikaa hiilihydraatteja. Ei tarvitse syödä kattilallista kerralla. Keitetyt syömättä jääneet perunat pyttipannuksi huomenna. Yli jääneestä perunamuusista perunarieskoja tai perunavelliä. Olivat hyvää ennen ja niin ne on nytkin.
Yleensä halvemmalla pääsee kun ostaa raaka-aineita ja tekee itse ruoan, eikä osta valmisannoksia ja eineksiä. Pitsan voi leipoa itse hiivaleipäjauhoista, samoin sämpylät sekä vaalean leivän. Latet ja espressot pois ja keittää kotona termariin kahvit. Seitsemän euron Juhlamokka -paketista keittää monet kahvit.Huoltsikalla kaksi kuppia maksaa kahvipaketin verran. Kaksi lattea maksaa jo enemmän kuin kahvipaketti.
Ilmaiseksi ei tahdo eläminen onnistua.Elämme valintojen maailmassa.
Kylläpä nyt pari munkkia sai kuhinaa aikaan kuin nunnaluostarissa oltaisiin ;DDDD Tai en mä tiedä, osalla on kyllä niin askeettiset muonat, että ehkä joku onkin...
Kuten itsekin tuossa sanoin, ne eivät ole minunkaan suosittelemia, just koska ne ovat hemmetin hyviä, makeita ja höttöä (mitkä myös ovat täysin ne perusteet, miksi niitä ostetaan ja jonka takia ostin vain kolme, koska niitä menisi helposti vaikka 30).
Vispipuurosta sen verran, että 2,19 normihinta se vasta kallista on ja hyllyyn jää jopa minulta.
Abc ja s ovat samaa ketjua ja tavarat tulevat rahdissa samoina päivinä, joten niissä on ne punalaputkin sitten samoihin aikoihin samoilla tuotteilla. Maidot löytyy itse asiassa useamminkin alessa nimenomaan abc:llä. Jos on kortti, niin bonukset saa kummastakin.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Nuo mun kauppaostokset ainakin on vaan täydennystä siihen normaaliin kuivamuonavarastoon, kun ei kolmesti päivässä sitä puuroakaan kukaan jaksa ;D
-winner-
Ja kuten kauppalaskusta näitte 0,60e meni ihan turhuuteen ja ympäristöntuhoon eli niihin muovipusseihin. "Kotona voisi väkertää sen kauppakassin vaikka vanhoista kahvipaketeista", odottelin jonkun martan neuvovan ;P
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mene, mutta täällä toistuu kyllä viikottain jäätelöt, munkit, pullat, piparit, letut ym. ruokavaliossa. Ei niitä juhlapyhiä kuitenkaan joka viikko ole.
'Ei tietenkään mene, mutta täällä toistuu kyllä viikottain jäätelöt, munkit, pullat, piparit, letut ym. ruokavaliossa. Ei niitä juhlapyhiä kuitenkaan joka viikko ole. '
No onhan täällä useita kirjoittajia, yksi syö munkkia, toinen piparia, kolmas haluaa köyhiä ritareita, neljäs suklaata jne. Kyllä jälkkäritkin mahtuvat hyvään ruokavalioon ihan jopa vaikka kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuten kauppalaskusta näitte 0,60e meni ihan turhuuteen ja ympäristöntuhoon eli niihin muovipusseihin. "Kotona voisi väkertää sen kauppakassin vaikka vanhoista kahvipaketeista", odottelin jonkun martan neuvovan ;P
-winner-
7-8 vuoteen en ole yhtään muovipussia ostanut. Kyllä on sillä muutaman roposen säästänyt vuosien aikana. Vähintään 200-300€! Ketjun hengessä laskettuna se on (melkein) 3kk ruokaostokset!
Laukku/reppu ja kangaskassit aina käytössä ja mukana.
Kestohevipusseja pitäisi vielä opetella käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Jos sun taloutesi on winner kaatumassa noihin muovikasseihin, niin minä lupaan, että ompelen sulle vanhoista verhoista kauppakasseja vaikka koko sun loppuiäksi.
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä söim ennen. Mutta vaikka siihen kuului satokaudelta kerätyt aineet ( ostettujen lisäksi) se tuntuu nykyään minustakin mahdottomalta.
Mielelläni siis halua nähdä esim. viimeisten kolmen päivän ruokalistan tällaiseen pystyvältä.
Mikäs vika perunassa on? Halpa, kotimainen, ravitseva ja hyvin nälän pois pitävä ruoka. Eikä siinä ole liikaa hiilihydraatteja. Ei tarvitse syödä kattilallista kerralla. Keitetyt syömättä jääneet perunat pyttipannuksi huomenna. Yli jääneestä perunamuusista perunarieskoja tai perunavelliä. Olivat hyvää ennen ja niin ne on nytkin.
Yleensä halvemmalla pääsee kun ostaa raaka-aineita ja tekee itse ruoan, eikä osta valmisannoksia ja eineksiä. Pitsan voi leipoa itse hiivaleipäjauhoista, samoin sämpylät sekä vaalean leivän. Latet ja espressot pois ja keittää koton
Jos yhtään olet lukenut ketjua, löydät montakin kolmen päivän ruokalistaa, viimeisin kommentissa 10682.
Siitä löytyy myös Töysäläisen voipiparkakun hinta niiden syömistä kauhistelevalle, on se kumma jos köyhä ei saa koskaan suuta makeaksi laittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä halvemmalla pääsee kun ostaa raaka-aineita ja tekee itse ruoan, eikä osta valmisannoksia ja eineksiä. Pitsan voi leipoa itse hiivaleipäjauhoista, samoin sämpylät sekä vaalea
Sori, siis 10684!
Älkää kertoko!
Hinnat nousee :)
Kukaan tuskin kauhistelee satunnaista piparkakkujen ym. syömistä, mutta jos päivän ainoa ruoka on valmisperunamuusimössö ja pari piparia, niin ei tämä kovinkaan terveellistä syömistä edusta, vaikka kuinka halpaa olisi. Joku kertoi myös imeskelevänsä raakoja makaroneja iltaisin. Ihmettelen miten nämä kommentit saa yläpeukkuja, kyllähän tuossa laiminlyödään oma terveys ja pahasti. Toivottavasti saavat apua tilanteeseensa, mikä se sitten ikinä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tuskin kauhistelee satunnaista piparkakkujen ym. syömistä, mutta jos päivän ainoa ruoka on valmisperunamuusimössö ja pari piparia, niin ei tämä kovinkaan terveellistä syömistä edusta, vaikka kuinka halpaa olisi. Joku kertoi myös imeskelevänsä raakoja makaroneja iltaisin. Ihmettelen miten nämä kommentit saa yläpeukkuja, kyllähän tuossa laiminlyödään oma terveys ja pahasti. Toivottavasti saavat apua tilanteeseensa, mikä se sitten ikinä onkaan.
ai ai sentään, valita nyt sitten tänne kanssa: https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/cd08650b-d1fe-4d5f-b4da-c54…
Millainen abc hintataso verrattuna S? Näin pikaisesti arvioimalla noita esimerkkejäsi ei ehkä suurta eroa.