Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
10721/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6-lapsisessa perheessä tehdään ulkosaunan 80 litran padassa soppaa, mihin tulee 20 kiloa perunaa, 30 pussia sekavihanneksia ja 40 pakettia halvinta uunilenkkiä (euron kpl). Lisäksi sinne laitetaan liha- ja kasvisliemikuutioita ja joskus pari, kolme pakettia Koskenlaskijaa.

Tätä syödään helposti viikko, eikä sitä tarvitse näillä ilmoilla säilyttää rasioissa. Naapulla ottaa padasta sopivan määrän kattilaan.

Halpaa ja hyvää ruokaa.

Vierailija
10722/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anitallapa menee melkein kaikki mitä jää palkasta ruokaan eli 650e.

Miettikääpä sitä.

https://yle.fi/a/74-20119259

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10723/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Turussa niin mun on helppo hyödyntää ruokajonoja sekä resq kasseja ja ilta-alea.

viime viikolla ostin kaupasta ainoastaan 3 prk maitoa, rasian kanamunia ja margariinia. Muutoin sain kaikki ruuat ruokajonosta ja kaverin resque-kassista sain kaslerr pihvejä ja porsaan sisäfileen koska hän ei syö sianlihaa.

Parhaimmillaan mulla menee ruokaan 50€/kk

Mitähän tätäkin nyt tarvi alapeukuttaa. Huoh

Vierailija
10724/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anitallapa menee melkein kaikki mitä jää palkasta ruokaan eli 650e.

Miettikääpä sitä.

https://yle.fi/a/74-20119259

Jotenkin näihin artikkeleihin löytyy esimerkiksi aina todella ääripään ihmiset. Keskituloisenakaan kaupasta ei voi kuitenkaan ostaa kaikkea mitä mieli tekee. Nuo ruokakulut voisi puolittaa helposti, ja rahaa jäisi kevyesti kuntosaliin tai pilatekseenkin ja hieman jopa säästöön. Tienaan vähemmän, vuokra on hieman korkeampi, mutta silti on aina ollut varaa harrastaa monia eri harrastuksia ja ostaa imuri hajonneen tilalle tai uusi sohva, jos sellaisen tarvitsee.

Vierailija
10725/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika monella olisi nyt alkuun varaa laihduttaa ja näin ollen käyttää myös vähemmän rahaa tuokaa. Heti alkuun jättää ne kahvipullat ja mehut pois kokonaan pois. Kasviskeitto on hyvää ja täyttävää. Mausteet voi kaikki itse päättää ja maailman nopein ja helpoin tehdä. Voi seuraavat päivät vain lämmittää mikrossa. Ruisleipää lisukkeena ja ruokajuomaksi vettä tai maitoa.

Vierailija
10726/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sika monella olisi nyt alkuun varaa laihduttaa ja näin ollen käyttää myös vähemmän rahaa tuokaa. Heti alkuun jättää ne kahvipullat ja mehut pois kokonaan pois. Kasviskeitto on hyvää ja täyttävää. Mausteet voi kaikki itse päättää ja maailman nopein ja helpoin tehdä. Voi seuraavat päivät vain lämmittää mikrossa. Ruisleipää lisukkeena ja ruokajuomaksi vettä tai maitoa.

Kuuleppa, jos on varaa käyttää ruokaan satanen kuussa, ei todellakaan juo pullakahveja ja mehuja. Ylipainoakaan satasen ruokabudjetilla ei helposti saa. Mutta kiitos sinulle, kun tulit kertomaan.

Vierailija
10727/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat vinkit mulla kuin muillakin. Puuroa, leipää, munakkaita, kasvisruokaa, keittoja, perunaa, pastaa, edullisia pähkinöitä, edullisia kasviksia ja hedelmiä, margariinia, ketsuppia, sweet chilikastiketta ja suolaa janoippuria. Tavallista hyvää ruokaa.

Joskus jos haluan vaihtelua ruokiin ostan vaikka oliiveita tai halpis pestoa. Kilohinnaltaan aina halvinta tietty. Leipiä usein tarjouksessa ja pakastaa voi, mistä ottaa sitten 2 viipaletta aamuisin ja käyttää leivänpaahtimen kautta. Pitsat teen aina ite niin kuin pinaattiletutkin. Myt syksyllä mennyt erikoisvähän rahaa koska sienet. Ne on suurinta herkkuani. Kun itse keräämät loppuu niin ostan kiinalaisia viljeltyjä jos kilohinta alle 6€. Kaalit ja porkkana on koukuttavaa. Jauhelihaa ja kanaa ostan välillä, mutta eivät herätä minussa mitään tunteita. Kasvikset on parempia, mutta leivän päälle laitan ohuen kalkkunaleikkeleen.

Omat eväsleivät ja vesipullo aina kaikkialle. Nälkäisenä ei ikinä kauppaan. Maitopurkki kestää viikon, juustopaketti kuukauden.

Vierailija
10728/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat vinkit mulla kuin muillakin. Puuroa, leipää, munakkaita, kasvisruokaa, keittoja, perunaa, pastaa, edullisia pähkinöitä, edullisia kasviksia ja hedelmiä, margariinia, ketsuppia, sweet chilikastiketta ja suolaa janoippuria. Tavallista hyvää ruokaa.

Joskus jos haluan vaihtelua ruokiin ostan vaikka oliiveita tai halpis pestoa. Kilohinnaltaan aina halvinta tietty. Leipiä usein tarjouksessa ja pakastaa voi, mistä ottaa sitten 2 viipaletta aamuisin ja käyttää leivänpaahtimen kautta. Pitsat teen aina ite niin kuin pinaattiletutkin. Myt syksyllä mennyt erikoisvähän rahaa koska sienet. Ne on suurinta herkkuani. Kun itse keräämät loppuu niin ostan kiinalaisia viljeltyjä jos kilohinta alle 6€. Kaalit ja porkkana on koukuttavaa. Jauhelihaa ja kanaa ostan välillä, mutta eivät herätä minussa mitään tunteita. Kasvikset on parempia, mutta leivän päälle laitan ohuen kalkkunaleikkeleen.

Omat eväsleivät ja vesipullo aina kaikkialle. Nälkäis

Mutta kun noista tulee enemmän kuin 3,3 euroa päivässä.

Hassua, miten täällä ei ymmärretä, että se edellinenkin ruoka maksaa paljon enemmän kuin 100 e kuukaudessa, jos meinaa syödä terveellisesti ja riittävästi.

Vierailija
10729/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic, mutta Itse vein kerran ruokakassin vähävaraiselle yksineläjälle, jossa oli siis noita perusruokia leipää ja pastaa ja maitoa ja jauhelihaa ja sipulia ja kananmunia ja monivitamiiniporetabletteja ja omenia yms. Hänen toiveidensa mukaisesti kun kertoi olevansa kaikkiruokainen ja kaiken ruoan kelpaavan että rahat loppu eikä kaapeissa mitään. Sain myöhemmin viestin, että miksi en ollut ostanut hänelle mitään kunnon ruokaa enkä edes täysmehuja. En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Itse en siis käytä mitään mehuja, niin ei edes käynyt mielessänikään, että se olisi jotenkin elintärkeää. Pärjään mainiosti 100€/kk ja on vielä varaa auttaa muitakin, mutta nykyisin valitsen avustettavat paljon tarkemmin.

Vierailija
10730/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat

Tai sitten syöt tuplasti enemmän kuin muut jos sinulla menee samoihin ruokiin enemmän rahaa kuin muilla? Tai käytät kalliimpia kauppoja. Siinä keittiö kaappaukseen ohjelmassa Kape-kokki ainakin kertoi tekevänsä aina bolognesekastikkeen niin, että jauhelihan lisäksi laittaa aina samanverran edullisia kasviksia joukkoon. Jos itse syöt puol lautasellista jauhelihaa kun muut syö 1/4-osaa 6€/kg maksavaa jauhelihaa ja sen 1/4-osaa 1€/kg maksavia kasviksia niin tuleehan siinä annokselle eri hinnat.

Vierailija
10731/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Off topic, mutta Itse vein kerran ruokakassin vähävaraiselle yksineläjälle, jossa oli siis noita perusruokia leipää ja pastaa ja maitoa ja jauhelihaa ja sipulia ja kananmunia ja monivitamiiniporetabletteja ja omenia yms. Hänen toiveidensa mukaisesti kun kertoi olevansa kaikkiruokainen ja kaiken ruoan kelpaavan että rahat loppu eikä kaapeissa mitään. Sain myöhemmin viestin, että miksi en ollut ostanut hänelle mitään kunnon ruokaa enkä edes täysmehuja. En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Itse en siis käytä mitään mehuja, niin ei edes käynyt mielessänikään, että se olisi jotenkin elintärkeää. Pärjään mainiosti 100€/kk ja on vielä varaa auttaa muitakin, mutta nykyisin valitsen avustettavat paljon tarkemmin.

Juu, niin varmaan.

Vierailija
10732/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, niin varmaan.

Ei ole kovin suuri uhraus avustaa jotain Ihmistä vaikka 30€ ruokakassilla tai ostamalla lapselle ranneke Linnanmäelle. Itse kuulun myös näihin jotka mieluummin ostaa vähävaraiselle lapselle vaikka joululahjan kukn laittaa joku 20€ johonkin puhelinkeräykseen tai auttaa jotain afrikkalaista hiv-potilasta tai lahjoittaa jonnekkin Gambiaan vuohen tms. Mieluummin auttaa konkreettisesti jotain läheistä ihan Suomessa ja ruoka nyt on elintärkeää. Vaikka joskus joutuisi syömään pelkkää perunaa, porkkanaa, margariinia ja kaurapuuroa viikon putkeen niin parempi sekin kuin ei mitään.

Vierailija
10733/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee ehkä vähän yli 100e. Kaupasta ostan joitain vihanneksia/hedelmiä, juustoa, voita, sokeria, suolaa, idätettäviä mungpapuja, kuivaherneitä, hiivaa, leivinjauhetta, soodaa, mausteita, joskus viilin/smetanan siemenen, munia, makaronia, kahvia, teetä, kaakaota.

Saan ilman rahaa nautaa, nötköttiä, (grilli)makkaraa, joitain vihanneksia/hedelmiä, perunoita, jauhoja/hiutaleita, maitoa. Kerään marjoja ja sieniä. Kalaa saan naapurilta kun hänellä on ylijäämää, on ahkera kalamies.

Teen kaiken ruokani itse. 

On sinulla hyvä naapuri. Minulla naapuri on niin nuuka ja koko perhe saita, ettei tulisi mieleenkään antaa köyhälle naapurille kaloja. Pakastimeen pistävät kaikki ylimääräiset.

Vierailija
10734/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat

Olen opiskelija ja tuolla rahalla on pärjättävä, ja se onnistuu kun hyödyntää ruokajonokasseja ja käy ilta-alessa ja omistaa 2 arkkupakastinta.

Mulla on viikossa pari köyhäilypäivää eli syön lounaaksi kasvissosekeittoa ja päivälliseksi hernekeittoa. Sekö yksi ilmaisruokapäivä eli syön vain mitä ruokajonosta on saanut= valmisruokaa ja leipää sekä jugurttia. Näin muihin päiviin jää enemmän rahaa. 

aamu- ja iltapala on puuroa jonka päällä on metsästä kerättyjä mustikoita tai itse tehtyä omenahilloa tai rahkaa ja itsetehtyä kiisseliä. Joskus munakasta jos olen saanut ruoka-avusta juustoa, kinkkua tms.

Vierailija
10735/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviskeitto täyttävää, mitä vi**ua?!?!? Siis se liru täyttävää? Vedät lautasellisen naamaan, käyt kerran ku*ella ja pieraiset, niin on uudelleen nälkä. Täyttävää, my ass!

Vierailija
10736/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasviskeitto täyttävää, mitä vi**ua?!?!? Siis se liru täyttävää? Vedät lautasellisen naamaan, käyt kerran ku*ella ja pieraiset, niin on uudelleen nälkä. Täyttävää, my ass!

Kasviskeitto ja keitot yleensäkin on kyllä todella kevyttä ruokaa. Veikkaan, että täällä on osa totuttanut vatsansa ja kehonsa todella pieniin ruokamääriin, eikä nämä ruokamäärät vastaa keskivertoihmisen ruokahalua mitenkään. Näläntunnetta ei ehkä osalla oikein ole.

Vierailija
10737/19168 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä menee aika lailla noin. 250-300 äiti ja kaksi lasta. Toki syövät myös koulussa.

Yleensä leipää ja puuroa aamupalaksi. Puuroon soijarouhetta tuomaan proteiinia. Itse laitan myös ruisleseitä. Lisäksi margariinia ja joskus sokeria. Leivällä joskus juustoa. Ostan kilon kuussa 5,39 €. Se riittää kuitenkin aika vähän aikaa, joten koko kuun ajan ei ole aamiaisleivillä juustoa. Kurkkua ja tomaattia myös usein.

Herkkujakin menee, mutta pyrimme leipomaan itse perusaineksista. Herkkuihin menee silti ainakin 20 € tuosta rahasta! Se on kyllä liikaa. 

Pääruokana lähes aina kasvisruoka tai kalapuikot max. kerran viikossa. Lämmin ateria on esim. peruna-tofuvuoka, papukastike ja pasta, härkislasagne, nuudeliliwokki, hernepyree kuivatuista herneistä ja joku simppeli pasta.

Ostan myös Lidlin halpoja välipalakeksejä ja voileipäkeksejä. Nii

Sen verran vielä että onki tuossa Hese käynnissä ateriat kolmelle15€ kk?

Aika huono listaus. Olisi uskottava, jos olisi gramma määrät per hlö per päivä  Vähän epämääräistä tuo halpoja välipalakeksejä välipalaksi Tarkemmista listauksesta selviäisi sitten kokonaiskuva. Jotenkin kuulostaa että monien listaukset ei kyllä riittäisi kasvavalle lapselle tai aikuiselle. 

10738/19168 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset syömiseni:

Aamupalalla ilmainen sämpylä, tuorejuustoa+punakaalisilppua päällä, teetä. Max 0,30€.

Lounas + päivällinen oli tonnikalasalaatti: purkki tonnikalaa (0,99€/Pirkan tarjouspurkkeja), lohko valkokaalia 0,30€, paprikaa 0,15€ (arvioi, saattoi olla vähemmän) ja kesäkurpitsaa 0,20€ (kesäkurpitsa on kallista), loraus sweet chili-kastiketta ja kourallinen k-menu chilipähkinöitä (kiitos sille, joka näistä antoi vinkin jossain) 0,20€ = 1,85€

Annos oli niin iso, että jätin lounaalla suosiolla puolet syömättä ja säästin illalle. Toimistopäivä, joten käytin hyväkseni ilmaisen kahviautomaatin antimia: kaksi kuppia teetä ja kaksi kuppia kaakaota.

Päivällisen jälkkäriksi söin yhden kurpitsaletun (koululainen lämmitti niitä itselleen niin nappasin siitä lautaselta) ja suklaahippukeksin, kun niitä nyt on. 0,30€.

Illalla tarvitsin lämmikettä ulkona värjöttelyn jälkeen, joten keitin teetä ja paistoin sämpylän väliin kananmunan, 0,30€ ja söin vielä mandariinin, noin 0,30€.

Yhteensä: 3,05€

(muu perhe söi mm. aamupalaksi kurpitsalettuja, ilmaiseksi saamiani rinkeleitä ja sämpylöitä; iltaruuaksi tekivät voileipägrillissä lämpimiä voileipiä ja söivät niitä kurpitsalettuja; puolisollahan on aina töissä eväänä pari täytettyä voileipää ja keitettyjä kananmunia)

Tänään aamu alkoi yllättäen taas teellä, sämpylällä ja kaalisilpulla (kunhan tuo tuorejuusto on syöty pois, teen taas hummusta).

Päiväruuaksi teen perusjauhelihakastiketta perunamuusin kanssa, kasviksina paistettua kaalia, paprikaa ja kesäkurpitsaa valkosipulilla maustettuna ja porkkana- ja lanttutikkuja. Juurekset on tarjouksessa cittarissa...

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
10739/19168 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni heittää kasviskeittoonsa perunaa, linssejä tai soijarouhetta. Ei aina pelkkää kaalia ja porkkanaa ja kasvisliemikuutiota ja vettä. Vaikka keittopaasto olisikin nyt hyvä toteuttaa syksyllä ihan kevyen kaavan mukaan. Jotkut saattavat laittaa sinne lorauksen maitoa tai kermaa myös tai vaikka nokareen sulatejuustoa. Omaan makuun paras kasviskeitto on aina vaan kaikki kasvisjämät, jotka alkavat jo nahistua eli yleensä porkkanaa, purjoa, kaalin jämät. kesäkurpitsaa ja perunaa. Ehkä pari ruokalusikallista soijarouhetta joukkoon ja kasvisliemikuutio ja chilijauhetta vettä. Lopuksi vain soseutan kaiken ja nautin leivän ja margariinin kanssa. Riittoisaa ja hyvää.

Vierailija
10740/19168 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneroitu kalapihvi, muusi ja herneet, lasi maitoa ja yksi satsuma. Ja ihan tavan vuoksi jo nyt söin, ei ollut edes nälkä.

-winner-