Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
10641/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen ainakin etätöitä ja ehdin hyvin käydä työpäivän aikana kaupoilla, hierojalla ja uimassa jne. Noin 3h menee 8h työpäivästä itse työn tekemiseen. Turha valittaa jos ei ole aikaa töiden jälkeen tai ennen tehdä mitään. Ammatinvalintakysymys.

Vaikka tekisi yhden tunnin viikossa etätöitä, niin ei kaikilla ole tärkeysjärjestyksessä kuluttaa sitä vapaa-aikaa kaupoissa pyörimiseen. En ainakaan itse koe kaupassa käyntiä niin mielekkääksi ajankuluksi, että siellä jaksaisi monta kertaa viikossa käydä.

Vierailija
10642/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen ainakin etätöitä ja ehdin hyvin käydä työpäivän aikana kaupoilla, hierojalla ja uimassa jne. Noin 3h menee 8h työpäivästä itse työn tekemiseen. Turha valittaa jos ei ole aikaa töiden jälkeen tai ennen tehdä mitään. Ammatinvalintakysymys.

Jännä että tuohon tulee alapeukkuja. Mun mielestä ihan fiksua vaan, ettei tarvitse rehkiä ylimääräistä. Monesti matalapalkkaiset tyypit joutuu tekemään enemmän duunia, fiksut pääsee vähemmällä. Itse tosin olen nyt työttömänä ansiosidonnaisella, enkä ajatellut kyllä töihin mennä ainakaan pariin vuoteen. Nettona silti 2100€ joka kk niin pärjään jotenkuten. En syö lihaa mutta kasviksia ja leipää syön aika paljonkin. Joku 70€/kk menee ruokaan. Nautintoaineiden sitten enemmän, kyllä viinistäkin saa kaloreita eli en nyt laihdu ainakaan eli sitä ei tarvitse murehtia. Ja koska tupakoin niin ei tule myöskään nälän tunnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10643/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tekisi yhden tunnin viikossa etätöitä, niin ei kaikilla ole tärkeysjärjestyksessä kuluttaa sitä vapaa-aikaa kaupoissa pyörimiseen. En ainakaan itse koe kaupassa käyntiä niin mielekkääksi ajankuluksi, että siellä jaksaisi monta kertaa viikossa käydä.

Nä käyn joka päivä lähikaupasta hakemassa -50% lihan ja muut tarjoukset. Se on jo vähän harrastus ja rahaa säästyy! Jos kävisin kerta viikkoon kaupassa niin tuskin löytäisin mitään hyviä tarjouksia! Mulla ei tule myöskään yhtään biojätettä vaan kaikki saan syödyksi. Ostan 1 pienen kurkun kerralla tarpeeseen, en hamstraa kerralla mitään 3 kurkkua että ehtis mädäntyä jääkaappiin.

Vierailija
10644/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin maalle ja ostin kanoja. Nyt elämällä on sisältöä ja vuodessa säästyy 6 000€. Etätyöt mahdollistaa. Lapsia en nyt halua. Ehkä adoptoin joskus mummona jonkun tai toimin sijaiskotina. Mies ja koira riittää nyt. Eletään hyvää elämää ja kalassa käydään melkein joka ilta. Alkoholia käytetään, ja siihen menee enemmän rahaa kuin ruokaan. Aika lailla 100€ kahdelle menee ruokaan, mitä kaupasta ostetaan. Lähinnä jotain kahvia ja juustoa. Kaikki ruoat tehdään itse. Einekset oksettaa. Kaupassa käydään 1-4 kertaa kuukaudessa.

Vierailija
10645/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin maalle ja ostin kanoja. Nyt elämällä on sisältöä ja vuodessa säästyy 6 000€. Etätyöt mahdollistaa. Lapsia en nyt halua. Ehkä adoptoin joskus mummona jonkun tai toimin sijaiskotina. Mies ja koira riittää nyt. Eletään hyvää elämää ja kalassa käydään melkein joka ilta. Alkoholia käytetään, ja siihen menee enemmän rahaa kuin ruokaan. Aika lailla 100€ kahdelle menee ruokaan, mitä kaupasta ostetaan. Lähinnä jotain kahvia ja juustoa. Kaikki ruoat tehdään itse. Einekset oksettaa. Kaupassa käydään 1-4 kertaa kuukaudessa.

Miten tullaan mummoksi ilman lapsia?

Vierailija
10646/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tullaan mummoksi ilman lapsia?

Eläkeläinen/vanhus/mummo/pappa/papparainen/ukkeli/mummeli/iäkäs/ikäloppu, mitäs noit nyt on. Ei mua kiinnosta jos vanhemmat puhuu lapsilleen kaupassaan että  Sano tädille kiitos tms. Ihan sama onko täti vai mummo vai neiti. Ketä kiinnostaa pyytää jotain henkkareita

Vierailija
10647/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samulla söin katkaraputahnaa, pari karjalanpiirakkaa paistopisteestå ostettuna. Nyt tilasin 2 pitsaa, makso joku 25€. Pullo punkkua 14€ kyytipojaks. Illalla varmaan karkkia ja sipsiä viel. Normi sunnuntai ja krapula. Eilen meni vaariin joku 150€. En laske mitään ruoka tai juomalauluja. Menee mitä menee. Tonnin oon varannut per kuukausi ja joskus menee yli ja joskus Ali. Yleensä joku 1200€. Olen laiha eli en mikään suursyömäri sentään.

Vierailija
10648/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä menee aika lailla noin. 250-300 äiti ja kaksi lasta. Toki syövät myös koulussa.

Yleensä leipää ja puuroa aamupalaksi. Puuroon soijarouhetta tuomaan proteiinia. Itse laitan myös ruisleseitä. Lisäksi margariinia ja joskus sokeria. Leivällä joskus juustoa. Ostan kilon kuussa 5,39 €. Se riittää kuitenkin aika vähän aikaa, joten koko kuun ajan ei ole aamiaisleivillä juustoa. Kurkkua ja tomaattia myös usein.

Herkkujakin menee, mutta pyrimme leipomaan itse perusaineksista. Herkkuihin menee silti ainakin 20 € tuosta rahasta! Se on kyllä liikaa. 

Pääruokana lähes aina kasvisruoka tai kalapuikot max. kerran viikossa. Lämmin ateria on esim. peruna-tofuvuoka, papukastike ja pasta, härkislasagne, nuudeliliwokki, hernepyree kuivatuista herneistä ja joku simppeli pasta.

Ostan myös Lidlin halpoja välipalakeksejä ja voileipäkeksejä. Niitä menee koululaisilla välipalana. Teen myös köyhiä ritareita joskus, mutta aina meillä ei ole hilloa. 

Kerran kuussa menee 15 € Heseen. 

Vessapaperit, saippuat, pyykinpesupulverit ja kissanruuat myös maksetaan tuosta max. 300€.

Vierailija
10649/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat ihmiset yleensä aina sanoo, ettei syö mitään, mitta miksi sitten on lihavia? Laihoja ei toki katsota pahalla jos syökin ison lautasellisen ruokaa kerralla

Vierailija
10650/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään edelliseen että käyn joka päivä kaupassa. Olen kokenut että mulla se helpottaa kun tiedän että sinä päivänä on ne ruuat mitä on ja niillä pärjätään! :D 

Esimerkiksi tänään:

- kaurahiutaleet 0,39 €

- margariini 0,25 €

- punajuuri 0,10 €

- porkkana 0,20 € (irto)

- tofu 0,78 €

- perunat 0,40 €

- tomaattimurska 0,34 €

- spagetti 0,39 €

- pavut 0,75 €

- pinaatti 0,40 € (pieni pussi pakastinaltaasta)

- leipä alessa 0,67 €

- maito 0,85 €

- pieni pussi doritoksia 0,70 € (hävikki)

Muistaakseni tässä oli kaikki. Joka tapauksessa jäi reilusti alle 10 € ja tein papukastikkeen ja pastaa sekä peruna-tofuvuokaa.

Vierailija
10651/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönyt tänään muutaman pitkäpastaruikulan eilistä jämää kylmänä suoraan jääkkista. Ketsuppia ja sinappia.

Siinä oli koko tämän päivän mönyy.

Vierailija
10652/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen:

- soijanugetit alesta 1,88 €

- pakastepitsat 4,75 €/2 kpl

- limsa 0,75 €

- tomaatti 0,70 €

- makaroni 0,29 €

- ketsuppi 0,37 €

Vierailija
10653/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro margariinilla ja kanelilla sekä munakas. Lisäksi pähkinöitä ja porkkanaa ja omena. Joku 1€ maksaa päivässä ruoat. Koiran hammaslääkärimaksu tuli niin pitää vähän säästää ja ruoasta se on helppoa. Laskin myös Sisälämpötilan 19 astetta niin 18 asteeseen. Toisaalta eipä mua mitkään kaviaarit ole ikinä kiinnostanut. Perus maalainen siis varmaan olen.

Vierailija
10654/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän etätyöaikani lenkkeilyyn ja siivoamiseen. Teen siis hommat nopeasti alta pois ja sitten jää vapaa-aikaa tehdä muuta. Kaupassa käyn lauantaisin kun käyn samalla Alkossa.

Vierailija
10655/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

49,75€ mennyt tässä kuussa ruokaostoksiin, tosin olen syönyt vanhoista hankinnoista muutaman pikanuudelin ja Lidl:n pottumuusista yhden pussillisen, nuo Matsmartilta/tarjouksesta.

Yleensäkin ostan kaiken tarjouksista ja nyt kuivatuotteita ja säilykkeitä on kertynyt kotivaraksi niin paljon, ettei tänä vuonna tarvitsisi ostaa oikeastaan mitään muuta kuin joululaatikot ja kinkunpala, pulla- ja torttutarvikkeet n. 20-25€

Vähän vaikea laskea tarkkaa summaa/kk, kun käyttää edellisessä kuussa ostettuja ja aina jää ruoka-aineita seuraavalle kuukaudelle.

Vierailija
10656/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön laadukasta ruokaa mutta vähän, eli ei mene rahaa paljon ollenkaan kuukaudessa ruokaan ja juomaan. Vettä, teetä, kaurapuuroa, ruisleipää, öljyä, porkkanaa, kaalia, kananmunia, kanan jauhelihaa, soijarouhetta, riisiä, tofua, sipulia jne. Tänään otin pakkasesta siivun graavilohta leivän päälle noin 50g. Huomenna voisin tehdä porkkanalettuja. Ensi viikolla voisi ostaa silliä ja pottuja.

Vierailija
10657/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Eihän kerta viikossa yleensä tässä ketjussa riitä, vaan pitäisi kiireisenä työssäkäyvänäkin pystyä juoksemaan kaikki eri ketjujen kaupat läpi tarjousten perässä, lisäksi aamu- ja ilta-alet ja poistomyynnit. Itselle ainakin annettiin näitä vinkkejä,' kun kerroin joskus syömisistäni ja että käyn kerran viikossa kaupassa.'

Vai olitko ehkä se joka sanoi käyvänsä kaupassa kerran viikossa, kenen lähin kauppa K, mutta missä et käy koska ne kalliita. Ja jolle vinkattiin että niissä K-liikkeissä usein hyviä tarjouksia mitä kannattaisi seurata jos haluaisi säästää rahaa. 

Vierailija
10658/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Eihän kerta viikossa yleensä tässä ketjussa riitä, vaan pitäisi kiireisenä työssäkäyvänäkin pystyä juoksemaan kaikki eri ketjujen kaupat läpi tarjousten perässä, lisäksi aamu- ja ilta-alet ja poistomyynnit. Itselle ainakin annettiin näitä vinkkejä,' kun kerroin joskus syömisistäni ja että käyn kerran viikossa kaupassa.'

Vai olitko ehkä se joka sanoi käyvänsä kaupassa kerran viikossa, kenen lähin kauppa K, mutta missä et käy koska ne kalliita. Ja jolle vinkattiin että niissä K-liikkeissä usein hyviä tarjouksia mitä kannattaisi seurata jos haluaisi säästää rahaa. 

Suurin osa ainakin oman k-kaupan tarjouksista on eineksiä, suklaalevyjä ja muita herkkuja, ei sellaisille yleensä ole käyttöä jos haluaa syödä edullisesti ja terveellisesti. Itse jätän ainakin k-kaupassa käymisen hyvin vähiin, koska tarjoukset ei vastaa sitä mitä normaalisti syön. Kirsikkatomaattirasioita saa välillä edullisesti, mutta niidenkin kilohinta jää yleensä korkeammalle kuin normaaleilla tomaateilla.

Vierailija
10659/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kotona vaan nepalilaisia metallilautasia, joten tulee automaattisesti syötyä puolet lautasesta salaattia. Lisäksi riisiä/perunaa, kastiketta ja proteiinia omissa lokeroissa. Tän hetken proteiinisuosikki on papusörsseli. Kerran kuussa käyn kalassa ja saan aina pakkasen täyteen. Kalapullia tai kalatahnaa leivän päällä syön melkein päivittäin. 70€ kk teen kotiinkuljetuksen kaupasta kun en tykkää kierrellä kaupoissa. Salaattia käyn täydentämässä lähikaupassa mutta muuten pärjää.

Vierailija
10660/19168 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni puhuu taas vain lämpimistä ruuista. Ettekö te syö aamu/iltapaloja tai välipalaa? Vai eikö näitä lasketa ruokakuluihin?