Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19170)

9641/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Tänks! Mä olen laittanut ne verkkopussissaan vihanneslokeroon. Täytyypä katsella jotain sopivaa nättiä astiaa niille.

Just kävin Tallinnassa ja juttelin parin rouvan kanssa ja he olivat muun muassa ostaeet joltain torilta tiettyjä valkosipuleita ja kehuivat sekä makua että säilyvyyttä. Kuulemma kovakuorisia ovat mutta hyvin säilyviä tosiaan. Enkä tietenkään muista miltä torilta tai mitä lajiketta vaikka senkin he mainitsivat.

Yksi yleinen valkosipuli on Aleksandra, se on tuollainen kovakuorinen. Mutta Virossa on omia lajikkeitaan/kantojaan, jotka voi poiketa suomalaisista. Suomi on kuitenkin aika äärialuetta myäs valkosipulin kasvatuksen suhteen, joten ei välttämättä ole samaa kuin Suomessa.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
9642/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa tieteellisissä tutkimuksissa, suosituksissa ja lehtiartikkeleissa puhutaan nimenomaan punaisesta lihasta ja siitä prosessoiduista tuotteista yhtenä ja samana asiana. Eli yksi 100g makkaraa on 100g punaista lihaa. Oli siinä sitten itse possua 30 vai 90%. Myös wingsejä syödessä ei tarvitse ensiksi poistaa luita ja punnita sitten kananliha. Kyllä se lasketaan siitä koko tuotteesta vaikka et luuta söisikään. Jopa kala lasketaan kalaksi ihan ruotoineen päivineen, vaikka et niitä söisi.

Niinhän sitä puhutaan ja sitten saadaan lihasta syyllinen sairauksiin. Siltikään makkara ei ole lihaa.

Myös prosessoimaton liha, puhdas liha, on yhdistetty sairauksiin. Toki täällä ihmisillä on oma totuus, se uskotaan mitä halutaan ja kaikki muu kielletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9643/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa tieteellisissä tutkimuksissa, suosituksissa ja lehtiartikkeleissa puhutaan nimenomaan punaisesta lihasta ja siitä prosessoiduista tuotteista yhtenä ja samana asiana. Eli yksi 100g makkaraa on 100g punaista lihaa. Oli siinä sitten itse possua 30 vai 90%. Myös wingsejä syödessä ei tarvitse ensiksi poistaa luita ja punnita sitten kananliha. Kyllä se lasketaan siitä koko tuotteesta vaikka et luuta söisikään. Jopa kala lasketaan kalaksi ihan ruotoineen päivineen, vaikka et niitä söisi.

Niinhän sitä puhutaan ja sitten saadaan lihasta syyllinen sairauksiin. Siltikään makkara ei ole lihaa.

Myös prosessoimaton liha, puhdas liha, on yhdistetty sairauksiin. Toki täällä ihmisillä on oma totuus, se uskotaan mitä halutaan ja kaikki muu kielletään.

On yhdistetty ilman mitään perusteita. Eihän pelkästään lihan vaikutusta ole edes tutkittu.

Viimeinen lauseesi koskee juurikin sinua itseäsi.

Vierailija
9644/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös tutkimuksia missä syöpä liitetty milloin kiinankaaliin, porkkanaan tai ruotsalaiseen näkkäriin.

Vierailija
9645/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä ajatella, että hemirauta joka synnytti soluja ärsyttäviä yhdisteitä suolistossa hiirillä, ei aiheuta niitä ihmisillä. Tai sitten voi olla varovainen kunnes toisin todistetaan.

Vierailija
9646/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset liho jos syö herkkuja normaalin ruoan päälle extrana?

Itse en siis syö karkkia, sipsiä, kakkua tai muutakaan, ja olen siis aina painanut saman verran (48kg) mutta voisin kuvitella, että jossain vaiheessa lihoisin jos söisin viikottain jotain sokerista tai rasvaista herkkua normaaliruoan päälle? Tietenkään sokerittomasta mehusta itsetehty mehujääpuikko viikonloppuherkuksi tuskin näkyy vielä vyötäröllä, mutta jonkun kakkupalan luulisi alkavan näkyä painossa jonkun ajan jälkeen jos ei sitten myös extra liiku sen herkun eteen?

Tässä kunnon humblebrag. Voi voi kun olen niin hoikka ja niin bimbo. Siis vitsi ku en yhtään ymmärrä miten joku voi syödä muutakin kuin sokerittoman itsetehdyn mehujääpuikon(!). 

Ensinnäkin, et ole ollut _aina_ saman painoinen. Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Toisekseen, etkö muka tajua, että on aivan yksi lysti mitä sinne vatsalaukkuun mättää kunhan ei syö liikaa kaloreita. Nälkärajana pidetään 900:ää kaloria. Dr. Oetkerin mozzarellapakastepizzassa on vähemmän. Sen kun vetää kahdessa osassa salaatin kera per päivä niin jää tilaa myös karkeille. Eikä näy missään. Tajuatko? Ja ei, en syö itse noin, mutten myöskään esitä idioottia internetissä.

Vierailija
9647/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista kotiruokaa ja normaalikokoisen annokset niin se normaalipaino pysyy eikä ala väsyttämään eikä mene myöskään tolkuttomasti rahaa. Ei ole normaalia santsailla ruokia jos pitää ruokailuvälit järkevinä. Ei ole myöskään normaalia syödä epäterveellisiä herkkuja lähes päivittäin. Kyllä se kroppa sitten jossain vaiheessa kertoo, kun veriarvot on päin prinkkalaa ja paino saattaa sahata ylös alat ja rasittaa sisäelimiä.

Itselleni herkkua on tosin tuoreet herneet (omalta pihamaalta) ja esimerkiksi vispipuuro itsekerätyistä puolukoista, koska niitä ei saa mielinmäärin tuoreena ympäri vuoden.

Vierailija
9648/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en siis syö karkkia, sipsiä, kakkua tai muutakaan, ja olen siis aina painanut saman verran (48kg) mutta voisin kuvitella, että jossain vaiheessa lihoisin jos söisin viikottain jotain sokerista tai rasvaista herkkua normaaliruoan päälle? Tietenkään sokerittomasta mehusta itsetehty mehujääpuikko viikonloppuherkuksi tuskin näkyy vielä vyötäröllä, mutta jonkun kakkupalan luulisi alkavan näkyä painossa jonkun ajan jälkeen jos ei sitten myös extra liiku sen herkun eteen?

Tässä kunnon humblebrag. Voi voi kun olen niin hoikka ja niin bimbo. Siis vitsi ku en yhtään ymmärrä miten joku voi syödä muutakin kuin sokerittoman itsetehdyn mehujääpuikon(!). 

Ensinnäkin, et ole ollut _aina_ saman painoinen. Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Toisekseen, etkö muka tajua, että on aivan yksi

Eihän tässä ihmetelty kenenkään kalorienmääriä. Tottakai voit korvata karkeilla kaikki muut ruoat ja pysyä ihannepainossasi. Tässä kysyttiin, kun joku kertoi aiemmin, ettei liho vaikka söisi tavallisen määrää ruokaa ja kakkuja ja herkkuja vielä extrana päälle. Kun joku kirjoitti syövänsä sitten pienemmän annoksen sitä kotiruokaa, että mahtuu vielä jälkkäriksi kakkukahvit ja muut herkut.

Vierailija
9649/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista raaka-ainetta mulla lautasella aina vähän esimerkiksi itsetehtyjä rapukakkuja tai graavilohta jne. Nälkään syön sitten niitä edullisia lisukkeita kuten vaikka riisiä, pastaa, perunaa, wok-kasviksia, pinaattilettuja, paahdettuja porkkana- , peruna, lanttu- ja punajuuritikkuja, leipää ne. Jokainen syömäni annos maksaa siis 0,30-2€. Ja syön kilohinnaltaan kalliitakin juttuja, mutta pieniä määriä kerrallaan :)

Syön myös herkkuja, mutta ihan riittää koirallinen sipsiä kerrallaan tai muutama karkki päivässä, ei tarvitse vetää puolikasta pussia kerrallaan. 

Vierailija
9650/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään keitin 1kg perunaa 1€, 500g pakastekasviksia pannulle 1€ ja 300g tarjouksesta ostettua sikanautaa 1,15€ kolmannelle pannulle sipulin 0,10€ ja tomaattimurskan 400g kanssa 0,35€. Lisäksi mausteet 0,05€. 

Eiköhän tuosta 4 annosta tule elii kuitenkin reilu 560g annoskoko. Hinta siis 0,90€/annos. Vaikka tiedän että normaaliannoskoko on 300-350g + leipä. En tarvitse nyt ruisleipää lisäksi vaikka se nyt maksaisi 0,05€ margariinilla jos jäisi nälkä.

Vierailija
9651/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä olen, mutta en syö melkein koskaan possua, nautaa, kalaa tai tofua. Syön käytännössä joka päivä 100g kanan jauhelihaa jossain muodossa. Sitä saa onneksi aina 7€/kg eli 100g maksaa se 0,70€, jää rahaa muuhunkin ruokaan. Arvostan myös sitä, että sopii lähes kaiken kanssa ja tosiaan vaan 4% rasvaa.

Vierailija
9652/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsä olen, mutta en syö melkein koskaan possua, nautaa, kalaa tai tofua. Syön käytännössä joka päivä 100g kanan jauhelihaa jossain muodossa. Sitä saa onneksi aina 7€/kg eli 100g maksaa se 0,70€, jää rahaa muuhunkin ruokaan. Arvostan myös sitä, että sopii lähes kaiken kanssa ja tosiaan vaan 4% rasvaa.

Arvostatko tosiaan noin vähärasvaista lihaa?

Vierailija
9653/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistuu helposti kun on lapsia, jotka syö kotiruokaa eikä haaveile mistään proteiinirahkoista, joita meillä ei käytetä. Maustamatonta jogurttia on aina tosin jääkaapissa. Lisäksi kaikkea normaalia ja edullista ruokaa. Aina joku lämmin ruoka myös valmiina. Eilen oli jauhelihakeittoa ja tänään tortilloja lisukkeineen. Kouluruoasta tykkäävät myös. Eväsleivät otetaan automatkalle mökille kun muutenkin tyhjennetään jääkaappia kylmälaukkuun mukaan. Pitsalla/Mäkissä käydään erikoispäivinä, ehkä pari kertaa vuodessa. Lapset tosin ovat sitä mieltä, että se ruoka on vain ihan ok eli eivät itse pyydä ikinä, että mentäisiin pikaravintolaan. Lauantaisin on karkkipäivä ja saunapäivä, silloin on varattu lapsille pienet karkkipussit. Arjessa ei syödä karkkia, limua tai sipsiä. Alle 400€ menee 2 aikuista ja kaksi koululaista. Puolison Alko-ostoksia ei ole tuohon summaan laskettu, mutta saippuat ja pyykinpesuainetta on.

Vierailija
9654/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, et ole ollut _aina_ saman painoinen. Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista

Ei tietenkään vaikka buffet ruokaa varata kaikkia lajeja kaikille isoja määriä. Tietenkin mitä enemmän lajikkeita, sitä vähemmän niitä tarvitaan per henkilö. Jos on 20 erilaista vaihtoehtoa, niin ei niitä kaikkia varata jokaiselle 200g. Äly hoi. Ja jos on vielä kakkuja, pullaa, donitseja niin tietenkin niiden menekki on pienempi jos on juuri syöty pääruoka, kuin että kyseessä olisi pelkät kakkukahvit.

Eli kyllä menee sairaaksi, jos pitäisi syödä kaikkea mahdollista tarjolla olevaa normaali lautasellinen ja päälle vielä jälkiruoat. Ja väitetään, että ei siitä liho ollenkaan.

Vierailija
9655/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eti mutta arvostan minäkin. Kanan jauhelihassa myös enemmän proteiinia kuin samanhintaisessa sika-naudassa. Mulle terveellisyys on elämäntapa. En tee eläimen rasvalla mitään, osaan lisätä myös oliiviöljyä salaattiini tai rypsiöljyä pannulla paistamiseen. Kana on kaikilla tavoin terveellisempää kuin punainen liha, mutta tietenkin olisi hyvä joskus vaihdella proteiininlähteitä ja opetella käyttämään myös niitä soijasuikaleita jne. 

Vierailija
9656/19170 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä broileriteurastamoiden/lihanleikkaamoiden työntekijöillä on enemmän haimasyöpää kuin väestössä keskimäärin. Jotain vikaa ainakin jenkkikanoissa on....

Vierailija
9657/19170 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eti mutta arvostan minäkin. Kanan jauhelihassa myös enemmän proteiinia kuin samanhintaisessa sika-naudassa. Mulle terveellisyys on elämäntapa. En tee eläimen rasvalla mitään, osaan lisätä myös oliiviöljyä salaattiini tai rypsiöljyä pannulla paistamiseen. Kana on kaikilla tavoin terveellisempää kuin punainen liha, mutta tietenkin olisi hyvä joskus vaihdella proteiininlähteitä ja opetella käyttämään myös niitä soijasuikaleita jne. 

Terveellisyyttä ajatellen rasvainen liha on parempi kuin rasvaton/vähärasvainen, koska silloin proteiinin ja rasvan suhde on hyvä. Eläinrasva on hyvää ravintoa toisin kuin rypsi- ja muut siemenöljyt.

Vierailija
9658/19170 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä pitkäaikaisseurantatutkimuksen tulokset tuosta, että eläinrasva on terveellistä. Voisiko joku laittaa linkin?

Vierailija
9659/19170 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan erään perheen (kaksi lasta, kaksi aikuista) 50 euron vkobudjetti instagramtiliä.

Saavat kyllä syödäkseen ja ruoka on ihan ok. Mutta kyllähän ostoksissa näkyy ettei sillä budjetilla paljon kasviksiin ja hedelmiin rahaa jää. 

Vierailija
9660/19170 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä pitkäaikaisseurantatutkimuksen tulokset tuosta, että eläinrasva on terveellistä. Voisiko joku laittaa linkin?

Hei oikeesti! En löydä googlaamalla tuollaista tietoa, mutta se johtuu googlen algoritmeista. Jos joku, joka on perehtynyt eläinrasvojen terveysvaikutuksiin, voisi laittaa linkkejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme