Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19170)

Vierailija
9601/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös köyhä joka tekee tänään päivälliseksi sushia. Lounaaksi oli nyt vasn jääkaapin jämiä ja leipää. Ostin Lidliistä wasabin 1,5€, merileväarkit 5kpl 1,5€, inkiväärilastut 2€ ja kurkun 0,70. Ennestään oli jo porkkanoita, tonnikala 1,40€, majoneesia, puuroriisiä ja viinietikkaa.

Noista tulee siis 50 makipalaa ja hintaa yhteensä  noin 8€. Meillä 4 syöjää eli 12-13kpl makeja saa kaikki ja hinta per syöjä 2€. Lisäksi tarjolla eilistä kasviskeittoa ja poppareita jos joku haluaa. Ja tietenkin leipiä voi tehdä.

Vierailija
9602/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 euron budjetilla kuukaudessa ei pysty ostamaan juustoa, lihaa tai vastaavaa pitkin kuukautta ja lisäksi muuta monipuolista ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9603/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö saa olla jos käy joka päivä kaupassa ostamassa 3€:lla ruokaa :D tietenkin sun pitää valita joka kerta ne eineslihapullaa 1€, makaroni 400g 0,40€, pakaste wok kasvikset 400g 1,15€ ja joku tuoretiskin sämpylä 0,50€. Tai 2 Atrian mikropitsaa ja karkkiaskin. Aika yksipuolista ja mälsää. Eli söisin mieluummin vaikka 2 päivää putkeen pelkkää kaurapuuroa, että mulla olis säästöissä vaikka se 6€, jolla sitten ostaisin ison paketin ruisleipää 1,15€, margariinin 0,35€, 1kg pakastekasviksia 1,95€, 1kg porkkanaa 1€, jauhelihapaketti, 1kg sipulia, vehnäjauhoja ja spaghettia jne

Vierailija
9604/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 euron budjetilla kuukaudessa ei pysty ostamaan juustoa, lihaa tai vastaavaa pitkin kuukautta ja lisäksi muuta monipuolista ruokaa. 

Todellakin pystyy. Mulla ainakin 1kg kermajuustoa kestää kuukauden. Syön 2 juustoviipaletta päivässä, en vedä mitään puolta pakettia kerralla. Myös lihaa ei tarvitse joka päivä syödä. 3,5 makkaraa on määrällisesti viikossa maksimi suositukset punaiselle lihalle. Eli se 1 makkarapaketti tai jauhelihapaketti pitäisi olla ihan riittävä viikoksi. Sellainen maksaa alle 2€ eli kuukaudessa 8€. Kannattaa kiinnittää huomiota myös ruokamääriin. Herne on halpaa ja proteiinipitoista jos on huolissaan proteiinista.

Vierailija
9605/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pystyy. Mulla ainakin 1kg kermajuustoa kestää kuukauden. Syön 2 juustoviipaletta päivässä, en vedä mitään puolta pakettia kerralla. Myös lihaa ei tarvitse joka päivä syödä. 3,5 makkaraa on määrällisesti viikossa maksimi suositukset punaiselle lihalle. Eli se 1 makkarapaketti tai jauhelihapaketti pitäisi olla ihan riittävä viikoksi. Sellainen maksaa alle 2€ eli kuukaudessa 8€. Kannattaa kiinnittää huomiota myös ruokamääriin. Herne on halpaa ja proteiinipitoista jos on huolissaan proteiinista.

Kai sä nyt kuitenkin tajuat, että 100g makkaraa ei ole 100g lihaa.  Makkara sisältää lihaa, mutta ei makkara ole lihaa.

Vierailija
9606/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve aikuinen voi hyvin olla syömättä vaikka 3 päivää putkeen. Kaikki on varmaan joskus ollut vatsataudissa, eikä silloin edes vesi pysy vatsassa mutta jotenkin sitä silti on elossa 3 päivän jälkeenkin. Eli joo, syö vaikka pari päivää sitä kaurapuuroa 0,39€ tai itsetehtyä kasvis hernekeittoa, jotta saa säästettyä rahaa kunnon ruoka-aineksiin. Eli esimerkiksi siihen 1kg spaghettia 0,79€, 1kg porkkanaa ja kaalia ja soijasuikaleita, margariinia, leipää, maitoa, öljyä, pähkinää, ketsuppia jne. Pikkuhiljaa kasvattaa sitä kuivakaappia samalla ja sisältöä. Jotkut nuudelit on täysin turhaa eikä edes vie nälkää pois eli ne voi pudottaa heti ruokavaliosta.

Vierailija
9607/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt kuitenkin tajuat, että 100g makkaraa ei ole 100g lihaa.  Makkara sisältää lihaa, mutta ei makkara ole lihaa.

Punaiseksi lihaksi lasketaan kaikki lihaan viittaava, kuten se makkara ja nakit. Ei puhuta mistään 100% sisäfileestä.

Vierailija
9608/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla yksinkertainen. Jos syöt 1 makkaran niin paljonko punaista lihaa olet sitten syönyt? Miten erottelet lihaprosentit ja lihaan verrattavat tuotteet siitä makkarasta ja miten lasket sen? Monta grammaa olet syönyt lihaa siitä 100 gramman makkarasta? Kun ravintoterapeutti kysyy paljonko olet syönyt lihaa niin mitä vastaat?

Vierailija
9609/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve aikuinen voi hyvin olla syömättä vaikka 3 päivää putkeen. Kaikki on varmaan joskus ollut vatsataudissa, eikä silloin edes vesi pysy vatsassa mutta jotenkin sitä silti on elossa 3 päivän jälkeenkin. Eli joo, syö vaikka pari päivää sitä kaurapuuroa 0,39€ tai itsetehtyä kasvis hernekeittoa, jotta saa säästettyä rahaa kunnon ruoka-aineksiin. Eli esimerkiksi siihen 1kg spaghettia 0,79€, 1kg porkkanaa ja kaalia ja soijasuikaleita, margariinia, leipää, maitoa, öljyä, pähkinää, ketsuppia jne. Pikkuhiljaa kasvattaa sitä kuivakaappia samalla ja sisältöä. Jotkut nuudelit on täysin turhaa eikä edes vie nälkää pois eli ne voi pudottaa heti ruokavaliosta.

Tähän on kyllä pakko sanoa, etten ole koskaan ollut sellaisessa vatsataudissa, ettei edes vesi pysy sisällä. Itse asiassa ei ole koskaan ollut sellaista tautia, etten olisi syönyt suht normaalisti. Ja ikää on reilusti yli 50.

Muuten on kyllä herkkä vatsa, ja joudun vähän katsomaan, mitä syön. Mutta se on siis normaalia elämää mulle. Mitään rajuja vatsatauteja en ole tosiaan sairastanut. Enkä myöskään esim. influenssaa tai koronaa.

Vierailija
9610/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun syömässä raakamakkarassa on ainakin lihaa 90g

Vierailija
9611/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on kyllä pakko sanoa, etten ole koskaan ollut sellaisessa vatsataudissa, ettei edes vesi pysy sisällä. Itse asiassa ei ole koskaan ollut sellaista tautia, etten olisi syönyt suht normaalisti. Ja

Onnekas olet! Itse olen ollut monta kertaa oksennustaudissakin, ja kaupan pakastekatkaravuista sain sellaisen myrkytystilan, että molemmista päistä tuli suolet tyhjennettyä ja vesikin tuli saman tien ylös. Makasin vain kylpyhuoneen lattialla. 

Vierailija
9612/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt kuitenkin tajuat, että 100g makkaraa ei ole 100g lihaa.  Makkara sisältää lihaa, mutta ei ma

Jos multa kysyttäisiin, paljonko olen syönyt lihaa, mainitsisin erikseen lihan ja lihajalosteet. Ovat vähän eri asia, ja erityisesti terveellisyysnäkökulmasta.

Tosin en kyllä syö makkaraa ollenkaan. :D Mutta siis periaatteessa näin.

- eri vastaaja

Vierailija
9613/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt kuitenkin tajuat, että 100g makkaraa ei ole 100g lihaa.  Makkara sisältää lihaa, mutta ei ma

Niin, kuka laskee makkaran lihaksi?  Siltikään vain file ei tarkoita lihaa. Kyllä on jotkut pihalla ruoka-aineista.

Vierailija
9614/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa tieteellisissä tutkimuksissa, suosituksissa ja lehtiartikkeleissa puhutaan nimenomaan punaisesta lihasta ja siitä prosessoiduista tuotteista yhtenä ja samana asiana. Eli yksi 100g makkaraa on 100g punaista lihaa. Oli siinä sitten itse possua 30 vai 90%. Myös wingsejä syödessä ei tarvitse ensiksi poistaa luita ja punnita sitten kananliha. Kyllä se lasketaan siitä koko tuotteesta vaikka et luuta söisikään. Jopa kala lasketaan kalaksi ihan ruotoineen päivineen, vaikka et niitä söisi.

Vierailija
9615/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa tieteellisissä tutkimuksissa, suosituksissa ja lehtiartikkeleissa puhutaan nimenomaan punaisesta lihasta ja siitä prosessoiduista tuotteista yhtenä ja samana asiana. Eli yksi 100g makkaraa on 100g punaista lihaa. Oli siinä sitten itse possua 30 vai 90%. Myös wingsejä syödessä ei tarvitse ensiksi poistaa luita ja punnita sitten kananliha. Kyllä se lasketaan siitä koko tuotteesta vaikka et luuta söisikään. Jopa kala lasketaan kalaksi ihan ruotoineen päivineen, vaikka et niitä söisi.

Niinhän sitä puhutaan ja sitten saadaan lihasta syyllinen sairauksiin. Siltikään makkara ei ole lihaa.

Vierailija
9616/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö saa olla jos käy joka päivä kaupassa ostamassa 3€:lla ruokaa :D tietenkin sun pitää valita joka kerta ne eineslihapullaa 1€, makaroni 400g 0,40€, pakaste wok kasvikset 400g 1,15€ ja joku tuoretiskin sämpylä 0,50€. Tai 2 Atrian mikropitsaa ja karkkiaskin. Aika yksipuolista ja mälsää. Eli söisin mieluummin vaikka 2 päivää putkeen pelkkää kaurapuuroa, että mulla olis säästöissä vaikka se 6€, jolla sitten ostaisin ison paketin ruisleipää 1,15€, margariinin 0,35€, 1kg pakastekasviksia 1,95€, 1kg porkkanaa 1€, jauhelihapaketti, 1kg sipulia, vehnäjauhoja ja spaghettia jne

Ei se noin mene. Huomaa, ettet ole joutunut elämään eurolla parilla per päivä.

Vierailija
9617/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bullshit

Vierailija
9618/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin köyhä ettei ole varaa ostaa sitä kananmunakennoa ja margariinirasiaa leipomiseen niin kannattaa hommata itselleen lisätyötä jos ei pysty enää säästämään missään. Enkä jaksa kuunnella mitään vali vali kun mulla selkä kipeä ja mt-ongelmia eikä ole autoa niin siksi en voi mennä vahtimaan lapsia naapuriin viikonloppuisin pariksi tunniksi

Olitko se sinä, joka kehotit työttömiä myymään tripmehuja bussipysäkeille?

Vierailija
9619/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka opiskeli ravintotiedettä, opiskelun ohella meni sitten tehtaaseen jossa valmistetaan margariineja. 

Hän näki miten margariinit valmistetaan, sen jälkeen hän ei ole ostanut minkäänlaisia margariineja, kun niihin sekoitetaan lisäaineita ym. 

Paras vaihtoehto on voi, oliiviöljy, sekoitus joka käy myös paistamiseen.

Vierailija
9620/19170 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka opiskeli ravintotiedettä, opiskelun ohella meni sitten tehtaaseen jossa valmistetaan margariineja. 

Hän näki miten margariinit valmistetaan, sen jälkeen hän ei ole ostanut minkäänlaisia margariineja, kun niihin sekoitetaan lisäaineita ym. 

Paras vaihtoehto on voi, oliiviöljy, sekoitus joka käy myös paistamiseen.

Lisäaineista on myös hyötyä. Samoja aineita löytyy ihan ihmiskehosta ja keho muodostaa niitä itse pieniä määriä. Miksi kuvitellaan, että lisäaineista olisi vain haittoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi