Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19114)

Vierailija
9381/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo todistettu, että 90-kiloinen kuntosalia harrastava mies ja hyvinvointivalmentaja pystyy syömään 100€/kk ja saamaan proteiinia vähintään 100g päivässä ja myös kaikki muut tarvittavat kuidut, vitamiinit, makrot ja rasvat. Käyttäen siis pelkästään kallista S-Markettia ja ilman mitään tarjouksia tai punalaputettuja tuotteita. Edes kylässä ei juonut kahvia. Eli vaikka sinä joku koiranulkoiluttaja et pienikokoisen puolisosi kanssa siihen pysty, niin ei se tarkoita sitä, ettei muut siihen pystyisi.

Eihän tämä hyvinvointivalmenta käynyt edes salilla, teki jotain kehonpainokyykkyä ja muuta jumppaa kotona haasteen aikana ja kävi kävelylenkeillä, oli ihan siellä blogissa kerrottuna, jos olisi viitsinyt lukea. Moni fyysistä työtäkin tekevä elää paljon aktiivisempaa arkea, saati ne jotka käy oikeasti salilla 4-5 krt viikossa vielä työn päälle, niin kyllä sen ruokavalion oltava kunnossa eikä niitä proteiineja lasketa mistään leivästä ja pastasta, vaan ihan puhtaista proteiinin lähteistä. 100 g proteiinia päivässä ei riitä kattamaan lähellekään liikkuvan miehen proteiinin tarvetta, eikä edes kaikkien naistenkaan.

Ravintosisällöt lasketaan just tasan niistä ruuista mitä kitusiinsa laittaa. 

Vierailija
9382/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, painan 45kg ja rahaa mulla menee 50-500€ ruokakauppaan ja Alkoon, riippuen ihan mitä ostan :D Yleensä ei ruisleipään, kasviksiin, kanaan, kahviin jne. Mene 80€ enempään mutta joskus hauska ostaa jotain erikoisia valmiskastikkeita, sipsiä, herkuttelujuustoja, tuoretta limeä, smetanaa, pepsi maxia tai muuta turhaa.

Mieheni painaa 84kg ja syö samaa ruokaa ja suunnilleen saman verran kuin minä. Ehkä laittaa jotain chilikastiketta lorauksen enemmän tai 1 perunan enemmän mutta kuitenkin. Yhdessä kokkaillaan ja syödään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9383/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu ruoat yhdelle hlölle 100e/kk. Tarkottas 25e/vko.

Tomaatit, kurkut, omenat, banaanit, perunat, sipulit, porkkanat, maito, piimä, maustamaton jugurtti, juusto, leipä, voi, kananmunat, jauhot, sokeri, mausteet, kana/kala/liha, purukumi. Ei riitä 25e/vko!

Vierailija
9384/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Purralle, et tosi hyvin pärjää iha parilla eurolla. Sillähän syö ja pitää veriarvot kunnossa. Ärsyttää väki, joka muka niin vähillä euroilla pärjää mainiosti. Ei o totta!

Vierailija
9385/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön pelkän porkkanakeittolautasen ruoaksi, on ihan järkky nälkä illalla ja se tuo huonon olon ja migreenin. Kunnon lämmin ruoka päivässä saatava.

Vierailija
9386/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mutta totta kai vertailen jo etukäteen tuotteita kotona ja otan aina kilohinnaltaan sen halvimman. Meidän perheessä äiti ja 2 teinipoikaa. Keskimäärin rahaa menee 250€/kk. Kotona aina kausikasviksia, edullisia juureksia, pastaa, perunaa ja riisiä. Lisäksi huoneenlämmössä hyvin säilyviä kananmunia, soijasuikaleita, soijarouhetta, herneitä, papuja, leivontatarvikkeet, säilykkeitä jne.

Aina myös Prisman halvinta ruisleipää, X-tran paahtoleipää, näkkileipää ja hapankorppua.

Jääkaapissa margariinia, iso pakkaus juustoa, kalkkunaleikkelettä 200g/1,49€, iso tetra jogurttia, maitoa.

Toisinaan on vaihdellen tarjous kanaa, jauhelihaa, makkaraa, lihapullia, kalapuikkoja, nuudelia, herkkuja, Cokista, hedelmiä jne.

Teen isoja kattilallisia ruokaa joita on helppo lämmittää jos haluaa vaihtelua leipään, jogurttiin, munakkaisiin ja mikropuuroon. Tänään keitin kattilallisen perunoita ja jauhelihaa tomaattimurskassa. Ruokaa jäi yli huomisellekkin. Suunnitelmissa tehdä myös kaalikeitto poikien toiveesta. Selvitän huomenna, että mistä kaupasta saa kaalin halvimmalla kilohinnalla.

Omenapiirakkaa vielä jäljellä ilmaiseksi saamistamme omenoista. Koko piirakan tekohinnaksi tuli 0,70€. Ja juu oli nollasähkö silloin eli hinta laskettu pörssisähkön mukaan.

Vierailija
9387/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaatit, kurkut, omenat, banaanit, perunat, sipulit, porkkanat, maito, piimä, maustamaton jugurtti, juusto, leipä, voi, kananmunat, jauhot, sokeri, mausteet, kana/kala/liha, purukumi. Ei riitä 25e/vko!

Ei noi ole mitenkään pakollisia. Vai kuka sinua käskee juomaan maitoa, piimää ja maustamatonta jogurttia joka viikko? perunat, sipuli ja porkkanat maksaa 1€/kg. Niitä saat ostettua kilotolkulla.

Vierailija
9388/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita Purralle, et tosi hyvin pärjää iha parilla eurolla. Sillähän syö ja pitää veriarvot kunnossa. Ärsyttää väki, joka muka niin vähillä euroilla pärjää mainiosti. Ei o totta!

Hyvin pärjää. Ne jotka ei pärjää, ovat valmiita tekemään sitten töitä siihen extra-herkutteluruokasn. Näinhän se menee. Rikkaat voivat valikoida kaupasta kalliimmat tuotteet. Köyhä tyytyy siihen mitä annetaan.

Vierailija
9389/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri toi juuri ilmaiseksi ovelle täysin madottomia tatteja, kantarelleja ja suppilovahveroja. Eli huomisen ruoat ei paljoa maksa. Paistan sieniä pannulla margariinissa ja maustan suolalla. Voisi tehdä myös pienen sienirisoton. Ja ihan vaan ruisleivän päälle tai perunoiden kanssa. No, naapuri tietää, että rakastan sieniä.

Vierailija
9390/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syön pelkän porkkanakeittolautasen ruoaksi, on ihan järkky nälkä illalla ja se tuo huonon olon ja migreenin. Kunnon lämmin ruoka päivässä saatava.

Kasvissosekeitto ja ruisleivät kuuluu puolestaan mun perus lounaaseen. Välillä teen lounaaksi salaatin tai munakkaan. Toisaalta kukaan ei kiellä minua ottamasta välipalaksi vaikka leipää tai omenaa kahvin kanssa. Ei tarvitse kasvislounaan jälkeen kärsiä migreenissä ja huonossa olossa iltaan asti, että söisi tai joisi jotain lisää.

Vierailija
9391/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikkobudjettina on oikeasti vain 25 e, niin ei tämä juuri anna mitään liikkumavaraa ostaa mitään ylimääräistä tai saada vaihtelua ruokavalioon. Viikosta toiseen samat kaurahiutaleet, perunat ja porkkanat, ei tuo ole monipuolista syömistä nähnytkään.  

Vierailija
9392/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastan teidät jotka tunnette että teillä menee turhan paljon rahaa ruokaan avaamaan suurimpia rahareikiänne. Ainakin itse lupaan suhtautua asiallisesti.

Äsken joku mainitsi tuoreista yrteistä, tunnistin siitä itseäni. Ratkaisuni oli hankkia kasvilamppu ja kasvattaa jotain itse, basilika yksi suosikeistani. Käsittääkseni myös jotkut fiinimmät ravintolatkin kasvattavat itse mikroyrttejä. Myös villiyrtit kai trendi vaikken niihin juuri ole tutustunutkaan. Nykyisin minulla myös tilaa kasvattaa ulkona, esim persllja hyvin satoisa.

Vierailija
9393/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noi ole mitenkään pakollisia. Vai kuka sinua käskee juomaan maitoa, piimää ja maustamatonta jogurttia joka viikko? perunat, sipuli ja porkkanat maksaa 1€/kg. Niitä saat ostettua kilotolkulla.

Kalsium, d-vitamiini ja proteiini jää ainakin lähes kokonaan saamatta jos syö pelkkää perunaa, sipulia ja porkkanaa. Päivässä pitäisi syödä 2000 kcal edestä useampia kiloja noita, eikä tuollaisessa ruokavaliossa olisi mitään järkeä.

Vierailija
9394/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastan teidät jotka tunnette että teillä menee turhan paljon rahaa ruokaan avaamaan suurimpia rahareikiänne. Ainakin itse lupaan suhtautua asiallisesti.

Äsken joku mainitsi tuoreista yrteistä, tunnistin siitä itseäni. Ratkaisuni oli hankkia kasvilamppu ja kasvattaa jotain itse, basilika yksi suosikeistani. Käsittääkseni myös jotkut fiinimmät ravintolatkin kasvattavat itse mikroyrttejä. Myös villiyrtit kai trendi vaikken niihin juuri ole tutustunutkaan. Nykyisin minulla myös tilaa kasvattaa ulkona, esim persllja hyvin satoisa.

Monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä järkevillä kilohinnoilla, pähkinöitä (aina Lidlin tarjouksista), päivittäin lämpimällä ruualla lihaa tai kanaa, maustamatonta jogurttia, raejuustoa ja maitorahkaa, kananmunia, halvinta juustoa ja kalkkunaleikkettä leivän päälle, herkkuna tummaa suklaata pala silloin tällöin, yleensä halvinta mitä löytyy. Näillä pääsen itse 200-250 e/kk ruokakuluihin, eikä tuossa ole kyllä mitään ylimääräistä mitä karsia, jos haluaa että ruokavalio on riittävän monipuolinen.

Vierailija
9395/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä järkevillä kilohinnoilla, pähkinöitä (aina Lidlin tarjouksista), päivittäin lämpimällä ruualla lihaa tai kanaa, maustamatonta jogurttia, raejuustoa ja maitorahkaa, kananmunia, halvinta juustoa ja kalkkunaleikkettä leivän päälle, herkkuna tummaa suklaata pala silloin tällöin, yleensä halvinta mitä löytyy

Nyt joku ei tässä täsmää, koska itse syön samalla lailla, toki en syö lihaa jokaisella aterialla vaan pidän myös kasvispäiviä suolistoa ajatellen. Kalaa syön kuitenkin 1-3 kertaa viikossa. Ostan joskus myös sipsipussin. Maitorahkaa en käytä mutta kaurajuomaa kahviin ja pikakahvia kyllä. Muuten siis samanlainen ruokavalio ja mulla menee 80€/kk samoihin ruokiin. Outoa, että sulla menee tuplat samalla ruokavaliolla.

Vierailija
9396/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin mennyt kaljaan ja ruokaan 50 euroa.

Vierailija
9397/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viikkobudjettina on oikeasti vain 25 e, niin ei tämä juuri anna mitään liikkumavaraa ostaa mitään ylimääräistä tai saada vaihtelua ruokavalioon. Viikosta toiseen samat kaurahiutaleet, perunat ja porkkanat, ei tuo ole monipuolista syömistä nähnytkään.  

Et ole varmaan ikinä kuullut puskurista? Siksi rahaa on aina varalla, ettei rikki menneen tiskikoneen takia tarvitse kallista lainaa ottaa ja köyhtyä lisää.

Vaikka olen itselleni budjetoinut 100€ ruokaan kuukaudessa, niin on minulla tilillä silti puskuria 5000€ ja sijoituksissa 50 000€. Tuo viisi tonnia tilillä tarkoittaa sitä, että voin käydä vaikka jonakin kuukautena kerran kuussa ruokakaupassa ja ostaa vaikka 150€:lla ja ostaa isompia ja halvempia pakkauksia kilphinnoiötaan säästöön. Seuraavana kuukautena voin ostaa vaikka 40€:lla. Ei tarvitse aina käyttää tasan 25€ viikossa ruokaan. Eiköhän jokainen lapsikin osaa jo säästää. Ja jokaisella aikuisella on ihan se oma vastuu taloudestaan.

Lisätienestiö saa nyt helposti keräämällä vaikka niitä sieniä ja puolukoita. Tai tekemällä vaikka sitä lastenvahtikeikkaa tai ajamalla uberia.

Vierailija
9398/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä järkevillä kilohinnoilla, pähkinöitä (aina Lidlin tarjouksista), päivittäin lämpimällä ruualla lihaa tai kanaa, maustamatonta jogurttia, raejuustoa ja maitorahkaa, kananmunia, halvinta juustoa ja kalkkunaleikkettä leivän päälle, herkkuna tummaa suklaata pala silloin tällöin, yleensä halvinta mitä löytyy. Näillä pääsen itse 200-250 e/kk ruokakuluihin, eikä tuossa ole kyllä mitään ylimääräistä mitä karsia, jos haluaa että ruokavalio on riittävän monipuolinen.

Kiitos vastauksestasi. Seuraatko useammankin kaupan tarjouksia, onko sinulla järkevän matkan päässä muitakin kauppoja? (En tarkoita että Lidl kallis vaan hyötyjen maksimonti). Saatko ostettua ja säilytettyä hyvistä tarjouksista isompiakin eriä? Kuinka usein käyt kaupassa?

Vierailija
9399/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos vastauksestasi. Seuraatko useammankin kaupan tarjouksia, onko sinulla järkevän matkan päässä muitakin kauppoja? (En tarkoita että Lidl kallis vaan hyötyjen maksimonti). Saatko ostettua ja säilytettyä hyvistä tarjouksista isompiakin eriä? Kuinka usein käyt kaupassa?"

Käyn yleensä kerran viikossa kaupassa, pääasiassa Lidlissä, lähin kauppa on kallis K-Market, jota en juuri käytä. En seuraile jokaisen kaupan tarjouksia, koska en ehdi juoksemaan monta kertaa viikossa kaupassa. Ostan kerralla esim. pähkinöitä ja kahvia varastoon, ja lasken nämä kuukauden ruokakuluihin, vaikkei kaikkea tulisi välttämättä heti syötyä. -30 % lihaa/kanaa ja -30% leipiä tulee myös joskus ostettua pakkaseen, s-ryhmän ilta-alessa täällä ei näy koskaan mitään järkevää ostettavaa.

Urheilen paljon ja panostan ruokavaliossa proteiinin riittävään saantiin, mikä kyllä nostaa ruokakuluja hieman, joinakin päivinä ei juuri kerkeä paikallaan kotona istumaan, niin ruuan kulutuskin on sen mukainen.

Vierailija
9400/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita en tajua, jotka menevät kylään vaan syömään toisten ruoat tai juomaan. Onpa kiva kun moni saa ilmaiseksi omenoita ja osa naapureilta sieniäkin. Itselläni ei ystäviä ole. En jaksa myöskään käydä esimerkiksi sienessä. Syön leipiä lisukkeilla, makaronia ja ranskalaisia. Joskus ostan valmissalaatin tai pakaste kasviswok-pussin. Olisi ihanaa jos joku tekisi mulle kaalikeittoa kun en itse osaa.

Leivän päällä siis käytän halpa margariinia, kurkkua/suolakurkkua ja välillä tomaattia tai leikkelettä tai juustoa.