Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19114)

9341/19114 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

"Jupperi AB reittiioppaan mukaan."

Kenties, mutta Niipperi ABC. Se oli ainoa jonka Torista löysin.

Hakusana omenoita, rajaus annetaan, valitaan uusimaa, Espoo, omenaa hakusanalla tuli myös Vantaa. Eri tulokset siis.

Joo, varmaan eri tulokset. Vaan kuuluupa Vantaakin ABC-vyöhykkeeseen. AB-vyöhykkeen lippu maksaisi 2 x 2,95 eli edestakaisin 5,90. Jos sitä tikkaineen hakisi dösällä ne omput, kattaisi sellaiset 4,5 kiloa matkat.

Ja kai ne maalaisbussit on tottuneet kummempaankin kuin kolmenetrisiin A-tikkaisiin. Kanoihin, kalkkunoihin, possuihin ja sen sellaisiin mitä ne sieltä viidakosta kuskaa alvariinsa. Nähty on reppureissulla itäisemmissä Euroopan osissa 🤭 Vitsi-vitsi...

Anteeksi maalaisuuteni, mutta saako HSL:ltä edes ostettua sellaista lippua, jossa on vain yksi vyöhyke? Kun kaikki on mun mielestä ab-lippuja...? (tai sit abc tms)

Mutta maalaiselle pääkaupunkiseudun julkinen liikenne on kyllä yksi maailman seitsemästä ihmeestä. Paremmaksi pistää vain Luxemburg, jossa julkinen liikenne on ilmaista. Oikeasti, sen kuin vain menee pysäkille, niin sieltä tulee juna/bussi/metro/ratikka viimeistään 20min päästä. Myös viikonloppuna, silloin joutuu ehkä odottamaan vähän kauemmin, mutta se metro tulee kuitenkin. Meillä viikonlopun viimeinen bussi kulkee perjantaina klo 18, ja sinne pysäkille on tosiaan matkaa useampi kilometri. Takaisin pääsee sitten maanantaina klo 7.

Siksi bussilla marjaan ja sieneen menee vaan eläkeläiset ja hekin arkipäivinä virka-aikaan 🤣

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
9342/19114 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

"Jupperi AB reittiioppaan mukaan."

Kenties, mutta Niipperi ABC. Se oli ainoa jonka Torista löysin.

Hakusana omenoita, rajaus annetaan, valitaan uusimaa, Espoo, omenaa hakusanalla tuli myös Vantaa. Eri tulokset siis.

Joo, varmaan eri tulokset. Vaan kuuluupa Vantaakin ABC-vyöhykkeeseen. AB-vyöhykkeen lippu maksaisi 2 x 2,95 eli edestakaisin 5,90. Jos sitä tikkaineen hakisi dösällä ne omput, kattaisi sellaiset 4,5 kiloa matkat.

Ja kai ne maalaisbussit on tottuneet kummempaankin kuin kolmenetrisiin A-tikkaisiin. Kanoihin, kalkkunoihin, possuihin ja sen sellaisiin mitä ne sieltä viidakosta kuskaa alvariinsa. Nähty on reppureissulla itäisemmissä Euroopan osissa 🤭 Vitsi-vitsi...

Anteeksi maalaisuuteni, mutta saako HSL:ltä edes ostettua sellaista lippua, jossa on vain yksi vyöhyke? Kun kaikki on mun mielestä ab-lippuja...? (tai sit abc tms)

Mutta maalaiselle pääkaupunkiseudun julkinen liikenne on kyllä yksi maailman seitsemästä ihmeestä. Paremmaksi pistää vain Luxemburg, jossa julkinen liikenne on ilmaista. Oikeasti, sen kuin vain menee pysäkille, niin sieltä tulee juna/bussi/metro/ratikka viimeistään 20min päästä. Myös viikonloppuna, silloin joutuu ehkä odottamaan vähän kauemmin, mutta se metro tulee kuitenkin. Meillä viikonlopun viimeinen bussi kulkee perjantaina klo 18, ja sinne pysäkille on tosiaan matkaa useampi kilometri. Takaisin pääsee sitten maanantaina klo 7.

Siksi bussilla marjaan ja sieneen menee vaan eläkeläiset ja hekin arkipäivinä virka-aikaan 🤣

Se HSL on umpisurkea mitä täältä kerrottu? Ei pääse meren rannalle, ei metsiin eikä omakotitalo alueille. Käyttäminenkin maksaa hirveitä summia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9343/19114 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni. Kiitos Kokoomusta (Orpo) äänestäneet tollot (katkerat pienmun.miehet).

Vierailija
9344/19114 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas alehamsterin ostoksia:

palvikinkkuleikkele 300 g, vapaa vastuullinen muna L10, rahkaohukainen omena-kaneli 380 g, valio greek style salaattijuustomuru 150 g, benecol greek style jugurtti 450 g, esipaistetut ciabatta 250 g, viljaisat patongit 2 kpl, baguette vehnäsämpylät 6 kpl 300 g, maalaispatonki 250 g. Hummus  275 g, saariston kuhakeitto 300 g, mattilan korean bbq chicken, noodles 280 g, sevan guacamole 150 g, rainbow kanaa tikka masala 400 g. Nämä 60 % yht.  16,64 e.

Hevikkilaatikko 2 e: 150 g vadelmia, 3 omenaa, limetti, 5 tomaattia, mandariini,  päärynä, suippopaprikamix.

Tarjous/normaalihinta: 2 kg perunoita, blå band garlic and herbs kastike, jääsalaatti, yht. 5,27 e. Kaikki yht. 23,91 e. Kuun alusta yht. 75,15 e. (edelliset s. 462)

Muuta n. 4 ltr puolukoita, omenoita, ilmaisia.

Varsinaista ruokaa hieman niukasti, otan pakastimesta kanaa tai jauhelihaa sulamaan tarvittaessa.

9345/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alehamsteri, eikös tuossa ole jo koko viikoksi ruokaa 😄  Tällä kertaa sun ostoksissa/löydöissä oli paljonkin sellaisia, mitä olisin itsekin ostanut, vain guacamole ja blå blandin kastike jäisi ehdottomasti pois. Mulla olisi jo koko viikon ruokalista ideoituna noista ostoksistasi 🤣.

9346/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi maalaisuuteni, mutta saako HSL:ltä edes ostettua sellaista lippua, jossa on vain yksi vyöhyke? Kun kaikki on mun mielestä ab-lippuja...? (tai sit abc tms)"

Ei saa Vaikka pääkaupunkiseutu on jaettu vyöhykkeisiin A B C ja D, ei ole edes myynnissä pelkkää keskustan A-lippua eikä Espoon B-lippua. Pitää ostaa vahintään AB- tai BC-lippu sen mukaan millä alueella liikkuu.

Kampin Pimu

9347/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

"Anteeksi maalaisuuteni, mutta saako HSL:ltä edes ostettua sellaista lippua, jossa on vain yksi vyöhyke? Kun kaikki on mun mielestä ab-lippuja...? (tai sit abc tms)"

Ei saa Vaikka pääkaupunkiseutu on jaettu vyöhykkeisiin A B C ja D, ei ole edes myynnissä pelkkää keskustan A-lippua eikä Espoon B-lippua. Pitää ostaa vahintään AB- tai BC-lippu sen mukaan millä alueella liikkuu.

No sit mä olen sentään JOTAIN ymmärtänyt oikein 🤣

(hitsit on kylmä näin äkkiseltään, sormet jäässä kun äkkiä kävin vaan noukkimassa kourallisen tai kaksi suppilovahveroita)

Vierailija
9348/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Alehamsteri, eikös tuossa ole jo koko viikoksi ruokaa 😄  Tällä kertaa sun ostoksissa/löydöissä oli paljonkin sellaisia, mitä olisin itsekin ostanut, vain guacamole ja blå blandin kastike jäisi ehdottomasti pois. Mulla olisi jo koko viikon ruokalista ideoituna noista ostoksistasi 🤣.

Aika rajoilla riittääkö viikoksi, syön yleensä jonkinlaisen liha/kana/kala ruuan joka päivä. Tänään kyllä teen kohta tomaattikeittoa  - niitä tomaattimurskia tuli hamstrattua aika lailla viime kuussa - ja sen kanssa jotain noista leivistä, juustomurua keiton sekaan. t. alehamsteri

9349/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se HSL on umpisurkea mitä täältä kerrottu? Ei pääse meren rannalle, ei metsiin eikä omakotitalo alueille. Käyttäminenkin maksaa hirveitä summia."

Niinno, mä kun pääsen kävellen kaikkialle (paitsi 3 kilometrin päähän cittariin), enkä siten tarvitse kausilippua - etenkään nykyään kun töitäkin voi tehdä pääosin etänä, laittaa se miettimään missä käy kaupassa.

Halvin lippu 2 x 2,95 = 5,90 euroa edestakaisin

Espoo-Vantaa 2 x 4,10 = 8,20 euroa edestakaisin

Kehyskunnat 2 x 4,50 = 9,00 euroa edestakaisin

Saa olla aikamoinen tarjous kaupassa, että kuudesta kymmeneen euroa kannattaisi maksaa ekstraa matkoista.

Lisätiedoksi, että AB-vyöhykkeen 30 vuorkauden kausilippu tulee maksamaan vajaalta vuodelta (360 pävältä) 800 (kahdeksan sataa) euroa ja ABC-lippu 1.200 (tuhat kaksisataa) euroa.

Mikä sitten on halpaa tai kallista, sasse!

Kampin Pimu

Vierailija
9350/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

"Se HSL on umpisurkea mitä täältä kerrottu? Ei pääse meren rannalle, ei metsiin eikä omakotitalo alueille. Käyttäminenkin maksaa hirveitä summia."

Niinno, mä kun pääsen kävellen kaikkialle (paitsi 3 kilometrin päähän cittariin), enkä siten tarvitse kausilippua - etenkään nykyään kun töitäkin voi tehdä pääosin etänä, laittaa se miettimään missä käy kaupassa.

Saa olla aikamoinen tarjous kaupassa, että kuudesta kymmeneen euroa kannattaisi maksaa ekstraa matkoista.

Lisätiedoksi, että AB-vyöhykkeen 30 vuorkauden kausilippu tulee maksamaan vajaalta vuodelta (360 pävältä) 800 (kahdeksan sataa) euroa ja ABC-lippu 1.200 (tuhat kaksisataa) euroa.

Käyttääkö monikaan kertalippuja? Toki ellei tarvitse julkisia työmatkoihin, niin mitä silloin kausikortilla tekeekään. Tuollaisen tilanteen hinta sitten usein auto tai korkeat asumiskulut.

Vierailija
9351/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompaa syödä halvalla jos voi syödä mitä vain ruoka-aineita. Mulla on esimerkiksi vilja-allergia eli kaikki leivät ja pastat jää pois ja valmistuotteista pitää katsoa onko viljoja käytetty. Olen myös allerginen esim. omenoille, paprikoille ja mansikoille. Pavut jää pois huonon vatsan takia. 

9352/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Käyttääkö monikaan kertalippuja? Toki ellei tarvitse julkisia työmatkoihin, niin mitä silloin kausikortilla tekeekään. Tuollaisen tilanteen hinta sitten usein auto tai korkeat asumiskulut.

Näinhän se menee. Mä pääsen apostolinkyydillä ja etenkin koronan jälkeen on etätyöt yleistyneet. Olisi mielenkiintoista tietää, onko kertalippujen myynti noussut. Ajattelisin, että saattaa olla koska kaiketi ihmiset miettivät millainen lippumuoto on tarpeen.

Kampin Pimu

Vierailija
9353/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta aikaisemmalta syömishäiriöiseltä minulta tuo onnistui aivan helposti. Söin ainoastaan kaurapuuroa ja sekavihanneksia. Aamupalaksi kaurapuuroa, lounaaksi puoli pussia sekavihanneksia ja iltapalaksi jälleen kaurapuuroa. Joskus hulluttelin ja ostin hedelmän. Eipä ollut kallista, ei. 

9354/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee kyllä sivuraiteille mutta menköön! Edellä mainittujen lippuhintojen valossa on aivan hullunkurista, että kesällä kun kävin Tallinnassa, maksoi edestakainen laivamatka 7,50 euroa.

Halvemmaksi siis tulee käydä ulkomailla kuin Espoossa tai Sipoossa!

Kampin Pimu

Vierailija
9355/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakortti taitaa olla tälle eräällä rekisteröityneelle kirjoittajalle vieras käsite. No onhan tuossa muutakin ihmeteltävää, onko hän joku liikuntavammainen kun ei kykene liikkumaan kuin tietyissä paikoissa. On niin omituisia juttuja.

9356/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkakortti taitaa olla tälle eräällä rekisteröityneelle kirjoittajalle vieras käsite. No onhan tuossa muutakin ihmeteltävää, onko hän joku liikuntavammainen kun ei kykene liikkumaan kuin tietyissä paikoissa. On niin omituisia juttuja.

Matkakortti = kausilippu

Ja joo, vuodesta 2003 mulla on ollut kävelymatka töihin. En siis ole kuin satunnaisesti ladannut arvoa.

Kampin Pimu

Vierailija
9357/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppukuun ruuat on pakkasessa ja jääkaapissa ja pitkin keittiötä. Rahaa satasesta on käyttämättä vielä noin 30e. Tästä innostuneena törsäsin jäätelöpakettiin reilu 3e.

Tänään pääsin kaverin luo perunannostotalkoisiin. Sain palkaksi päivällisen, pullakahvit päälle ja ämpärillisen perunaa sekä muutaman nauriin.

Loppukuuksi on lounaiksi ja päivällisiksi chilikana-riisikulhoja, erilaisia keittoja/sosekeittoja, lihakastikkeita, linssipataa.

Perunaa, naurista, porkkanaa, punajuuria, selleriä, sipulia, kesäkurpitsaa, omenaa, puolukkaa. Näitä olen saanut ilmaiseksi kavereilta työtä vastaan ja itse keräämällä puolukat metsästä.

Aamiaisen kaurapuuro on vaihtunut toistaiseksi ruispuolukkapuuroon, koska puolukat olivat ilmaisia ja ruisjauhoja oli kaapissa vanhenemassa.

Kaupasta olen ostanut kanaa, voita, kahvia, kaurahiutaleita, jauhelihaa, maitoa, munia, jäätelöä, juustoa, leipää noin 70 eurolla.

Vierailija
9358/19114 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kerrotaan miten syödä? Elä terveellisesti, ole ystävällinen muita kohtaan vältät stressiä ja apatiaa. Syön riisiä, perunaa, kalaa ( jos tarjouksessa). Vihanneksia etsin edullisimmat.

Vierailija
9359/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helpompaa syödä halvalla jos voi syödä mitä vain ruoka-aineita. Mulla on esimerkiksi vilja-allergia eli kaikki leivät ja pastat jää pois ja valmistuotteista pitää katsoa onko viljoja käytetty. Olen myös allerginen esim. omenoille, paprikoille ja mansikoille. Pavut jää pois huonon vatsan takia. 

Itse olen myös tosi ronkeli enkä syö ollenkaan vehnäjauhoa tai pastaa tai muuta lihottavaa höttöä. En myöskään syö eläimen lihaa eli kyllähän ne kasvikset ja marjat maksavat. Avocadoja menee päivittäin.

Vierailija
9360/19114 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jonkin verran pullukka ystäväni, joka syö luonani aina niin järkyttävät määrät ruokaa. Hänellä ei ole kyllä rahasta pulaa, mutta jonkinlainen ahmimishäiriö taitaa olla. Eli aamupalaksi 4 leipää juustoinen ja leikkeleineen, riisiä ja kanaa otti 3 isoa lautasellista ja vielä pitsaa päälle, omenapiirakkaa meni täydestä piirakkavuoista puolet! Jos kohteliaasti tuon telkkarin eteen leffaherkuksi varsinainen illallisen jälkeen vielä sipsiä ja karkkia niin ne kulhot on jo ystäväni sylissä ja tyhjät ennen kuin muut saa maistiaisia. En viitsisi siis aikuista ihmistä ohjailla syömään luonani vähemmän, mutta aivan varmasti hänellä menee 10 kertaa enemmän rahaa ruokaan kuin minulla. Toki olen hieman huolissani hänen vauhdikkaasti kasvavasta keskivartalolihavuudesta eli taitaa syödä kyllä yli kaloritarpeensa. Eli jos minun olisi pakko ahmia noin paljon ruokaa päivän aikana ja jatkuvalla syötöllä, niin siinä tapauksessa tekisin paljon ihan halpaa ruokaa kuten spaghettia ja ketsuppia ja vain yhden annoksen kanakastiketta tai vastaavaa kalliimpaa tuotetta. Ja lisäksi puolet ensimmäisestä lautasesta kasviksia. Loput 3 annosta siis vain spaghettia ketsupilla tai kalliiksi tulee syöminen!