Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19113)

Vierailija
9201/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee on ok, vihree tee

9202/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee on ok, vihree tee

Joo, kyllä mäkin teetä juon. Tosin se ei ole oikeastaan teetä vaan rooibosta. Sitä menee toisinaan talvi-iltaisin. Siinä ei ole ollenkaan kofeiinia, siksi se on kylminä talvi-iltoina oikein passeli juoma iltapalan kanssa.

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9203/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naposteltavana Tokmannilta 2 euroa maksanut Brazil Style Snack Mix 360g. Tuli vaan ihan fiilis, että budjetti - ja napa - kestää vielä tämmöisen satunnaisen mässäilyn.

Illalla klo 20 sitten kauppaan.

-winner-

Vierailija
9204/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

En luota teenjuojiin (anteeksi Ske) :D Ne teenjuojat keitä olen tuntenut, ovat kaikki olleet jotain vakaumuksellisia ituhippejä tai muuten outoja vatsakalvonsa pilanneita yksilöitä.

Minä kun pidän kirjanpitoa pilkulleen, voin kertoa, että vuonna 2023 join 8,5 kilon edestä kahvia, siis kuivia kahvinporoja meni tuon verran. Juomani kavilaatu on kyllä hävyttömän kallista. Syynään tarjoukset mutta silti pulitin viime vuoden kahveista 86,49 euroa. Ei ihan pikkusumma vaikka päivää kohden join kahvia vain 3,3 desilitraa eli 0,24 senttiä päivässä. Onneksi sentään juon kahvini mustana ilman sokeria. Ne nostaisivat vielä huimasti kahvinautinnon hintaa.

Käyttämäni kahvi tuli maksamaan keskimäärin 10,18 euroa kilolta. Tämä laittaa kyllä miettimään kahvilaadun vaihtoa! Onneksi sentään juon kahvini mustana ilman sokeria. Ne nostaisivat vielä huimasti kahvinautinnon hintaa. Tykkään tummapaahtoisesta kahvista ja kiitol

Ai kauheeta, Kampin Pimullakin vaan sumppi pihisee ;DDDD

-winner-

9205/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee on ok, vihree tee

Joo, kyllä mäkin teetä juon. Tosin se ei ole oikeastaan teetä vaan rooibosta. Sitä menee toisinaan talvi-iltaisin. Siinä ei ole ollenkaan kofeiinia, siksi se on kylminä talvi-iltoina oikein passeli juoma iltapalan kanssa.

Laskettakoon tässä vielä iltateeni vuoden hinta ja kulutus. Join vuonna 2023 sata kupillista rooibos-teetä. Koko vuoden kustannus teelleni ole 6,76 euroa eli hieman alle 7 senttiä muki. Teehenkään en lisää yhtään mitään. Hunaja saattaisi nostaa hintaa mutta tykkään Lidlin Lord Nelsonin rooiboksesta ihan raakana. Teen kilohinta on aika hurja 33,80 per kilo mutta sitä annostellaan mukillista kohden vain kaksi grammaa.

Kampin Pimu

9206/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan winneri sun munasaan..., ei-ku sanamuunoksia. Myönnettäköön että Kampin Pimu oli harkittu... vaikka vähän  ensin mietin :D

Kampin Pimu

Vierailija
9207/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Voihan winneri sun munasaan..., ei-ku sanamuunoksia. Myönnettäköön että Kampin Pimu oli harkittu... vaikka vähän  ensin mietin :D

Kikkelis kokkelis munavaahdolla on mun gourmettia ;DDDDD

-winner-

Vierailija
9208/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee on ok, vihree tee

Laskettakoon tässä vielä iltateeni vuoden hinta ja kulutus. Join vuonna 2023 sata kupillista rooibos-teetä. Koko vuoden kustannus teelleni ole 6,76 euroa eli hieman alle 7 senttiä muki. Teehenkään en lisää yhtään mitään. Hunaja saattaisi nostaa hintaa mutta tykkään Lidlin Lord Nelsonin rooiboksesta ihan raakana. Teen kilohinta on aika hurja 33,80 per kilo mutta sitä annostellaan mukillista kohden vain kaksi grammaa.

Eipä vähän ole OCD tämä Pimppari. Kuka hullun teegrammoja laskee!!?

9209/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee on ok, vihree tee

Eipä vähän ole OCD tämä Pimppari. Kuka hullun teegrammoja laskee!!?

No, se on helppo laskea koska mun käyttämässäni rooibos-paketissa on 50 grammaa ja 25 pussia. Tekee siis 2 grammaa per annos.

Tämä muuten on irtoteelkekin perustason ohje, 2 grammaa per muki.

Otan osaa jos sulla on peruskoulu jäänyt kesken eikä laskeminen oikein suju. Onhan näitä pudokkaita.

Laskutaito auttaa jos satasen budjetissa yrittää pysyä.  Kovasti tsemppiä sinne vaan.

Kampin Pimu

9210/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Winner ja Kampin Pimu - saattaa teidän kanssanne päästä tosikoilta tuskan parahdus . Sananmuunnokset oli varmaan eka virhe, miksi en koskaan edes halunnut opetella juomaan kahvia.

Minähän otan ituhippeilyn HYVIN henkilökohtaisesti! Niin henkilökohtaisesti, että kun työkaverini minua ituhipiksi haukkui, oli pakko opetella idättämään niitä samperin ituja. Ja itseasiassa se oli helppoa ja kivaa, ja ne pavunidut sopivat ihan hyvin salaattiin, leivänpäällisiksi ja vaikka wokkiin. Dämit.

Ja pakkohan mun on olla vakaumuksellisesti outo, kun varta vasten (not) lähden pääkaupunkiseudun kauppoihin etsimään halpaa spagettia 🤣 

Lisättäköön outouteen se, että en voi juoda vihreää teetä, koska se närästää, ja rooiboksesta tulee kokovartalopahaolo.  Juon itsetehtyjä sekoituksia mustaa irtoteetä ja itsekerättyjä yrttejä/kasveja/jne. Esimerkiksi mansikanperkeet sopivat hyvin teeaineksiksi, eli kun sen vihreän kannan irrottaa, niin siihen yleensä jää hieman sitä itse mansikkaakin. Sit vaan kuivaan ne ja purkitan, ja talvella keittelen taikajuomia. Edellinen irtoteepaketti kesti 3 vuotta (9,90€/1kg Fiksuruuasta), nyt on joku Puuilosta ostettu halpistee 4,95€/400g, jota juon ainakin vuoden. Tuon lisäksi ostan pari-kolme kertaa vuodessa Rainbow'n (lieneekö nyt sitten coop tästä eteenpäin) vaniljateetä. Lisäksi teehyllyllä on lukuisia erilaisia lahjaksi saatuja teelaatuja, jouluteitä sun muita, niitä juon silloin kun on sellainen fiilis.

Että teejuomani ainekset maksavat vuodessa noin.... no jos sanon, että kympin, niin voi mennä pahasti yläkanttiin, muttei pitäisi tulla kenellekään paha mieli. Juon ehkä kaksi kuppia päivässä, ja kun laitan aamulla teeainekset teepalloon, niin sitä samaa palloa käytän vielä sen päivän toisessa kupillisessa, tai sit seuraavana aamuna, jos en olekaan juonut kuin yhden kupillisen.

Mut sokeria sen sijaan kuluukin enemmän! Ei hunajaa, ei maitoa (tiskivettähän tee maidolla on). Kaakaota juon, jos olen paikassa, jossa on kahviautomaatti, josta saa juomia ilmaiseksi.

Kiusa se on pienikin kiusa

9211/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske: "Kaakaota juon, jos olen paikassa, jossa on kahviautomaatti, josta saa juomia ilmaiseksi."

Mäkin kyllä muistelen juoneeni viime talvena jonkun mukillisen kaakaota mutta koska en sitä ole viime vuonna ostanut, on se ollut vanhaakin vanhempi ostos. Juon tosiaan kaakaota aniharvoin. Saattaa sama paketti olla vieläkin kaapissa.

Kampin Pimu

Vierailija
9212/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt yhden kauraleivän puolikkaan ja puolikkaan keitetyn kananmunan.

Heräsin klo 6 ja nyt klo 16.33.

En syö joka päivä.

En tunne nälkää.

Vierailija
9213/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi rakastan kaalia, porkkanaa, sieniä ja leipää niin perus arkiruoat saan tehtyä edullisesti. Välillä salaattia tai soijasuikale-kookosmaitocurrya. Heikkous on juustot ja oliivit eli niistä tulee viikonloppuun lisäkustannuksia. Muuten niin valitsen halpoja raaka-aineita jos ei hyviä tarjouksia ole saatavilla. Esimerkiksi juuri eilen yhdessä ruokakaupassa Espoossa oli jauheliha 10% niin 2,99/kg ihan poistomyyntinä. Ostin 10 kpl 700g pakkausta ja pakastin toki osan talvea varten. Itselläni onneksi tilava pakastin. Pyrin kuitenkin pitämään useampia päiviä viikossa ihan kasvispäivinä, koska oloni on silloin kevyempi ja energisempi.

Vierailija
9214/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Citymarketissa on taas kokonainen lohi 8,85€/kg. Puolet 15€ maksavasta lohesta laitoin pakkaseen uuniruokaa varten. 1/4-osaa kalasta graavasin jääkaappiin ja toisen 1/4-osan heitän ihan vain pannulle herkutteluun perunoiden ja kasvisten kanssa. Pään ja rippeet vein naapurin kissalle. Ostan kalaa vain tarjouksista, en maksa lihasta yli 10€/kg ikinä. Kasvisten kipuraja on 2€/kg.

Vierailija
9215/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön tuttuni ostaa joka kauppareissulla sellaisen 150g graavailohen joka maksaa 4,99€ eli yli 33€/kg. Syö sen myös yhdeltä istumalta paljaaltaan tai leivän päällä :D Kyyditsen siis tuttuni aina kauppaan niin asiasta on ollut puhetta. Kuulemma ihan hyvin mahtuu työttömänkin ruokabudjettiin, vaikka itse ihan hyvätuloisena en kyllä raaskisi sellaista ostaa edes joka kuukausi. Toisaalta kyllä hänen budjettinsa mahtuu joka kerta myös sipsit ja kalja :D En tietenkään sano, että kaikki työttömät huolettomasti vain käyttävät rahaa. Mutta pakastesei olisi kyllä halvempaa ja vähärasvaisempaa kuin lohi, ja sitä itse ostan.

Vierailija
9216/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialainen kala-curry on hyvää K-Menun pakasteseistä 400g 4€. Lisään vaan papuja joukkoon tai wok-vihannespussin tms. Kasviksia 300g Ja kookosmaitoa ja vähän mausteina. Lisäksi riisiä. Edullista kalaruokaa vaikka toki kala on aina kallista, ellei niistä itse tee riittoisia kalapyöryköitä. Mutta ehkä 1,50€/annos. Joku tuore korianteri varmasti kruunaisi annoksen, mutta tuore yrtit ovat kallista luksusta, eivätkä täytä vatsaa mitenkään. 

Vierailija
9217/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sinänsä liity aiheeseen, mitta minä ajattelin järjestää häänikin muonitukset alle 100€. Vieraita noin 40kpl. Ruokana vihersalaatti, keitetyt perunat, itsetehdyt lihapyörykät ja kasvispyörykät sekä lämmin kastike. Lisäksi leipää ja voita.

Jälkkäriksi kahvin kanssa itsetehtyjä kuivakakkuja ja kaupan prinsessakakkua. Keksit toki myös halpoja ja vaahtokarkit. yöpalaksi Pakaste riisipiirakoita ja munavoita.

Jotain alkoholia varmaan tilataan Saksasta, mutta juomabudjetti on sit erikseen.

Vierailija
9218/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt sinänsä liity aiheeseen, mitta minä ajattelin järjestää häänikin muonitukset alle 100€. Vieraita noin 40kpl. Ruokana vihersalaatti, keitetyt perunat, itsetehdyt lihapyörykät ja kasvispyörykät sekä lämmin kastike. Lisäksi leipää ja voita.

Jälkkäriksi kahvin kanssa itsetehtyjä kuivakakkuja ja kaupan prinsessakakkua. Keksit toki myös halpoja ja vaahtokarkit. yöpalaksi Pakaste riisipiirakoita ja munavoita.

Jotain alkoholia varmaan tilataan Saksasta, mutta juomabudjetti on sit erikseen.

Aika suppea tarjonta, itse kaipasin ainakin erilaisia salaatteja ja lämpimään ruokaan enemmän vaihtelua, esim. jotain kalaa ja erilaisia leipiä. Pakasteprinsessakakku on myös aika ankea häätarjottava, odottaisin perinteistä kermakakkua tai juustokakkua, tuosta saa sen kuvan että halutaan päästä mahdollisimman helpolla ja halvalla. Vieraat maksaa yleensä pitkän pennin häälahjasta, juhla-asuista ja osa tulee pitkän matkankin takaa, miksi häätkin pitäisi pitää jollain minibudjetilla?

Vierailija
9219/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika suppea tarjonta, itse kaipasin ainakin erilaisia salaatteja ja lämpimään ruokaan enemmän vaihtelua, esim. jotain kalaa ja erilaisia leipiä. Pakasteprinsessakakku on myös aika ankea häätarjottava, odottaisin perinteistä kermakakkua tai juustokakkua, tuosta saa sen kuvan että halutaan päästä mahdollisimman helpolla ja halvalla. Vieraat maksaa yleensä pitkän

Ei kai häihin tulla vain syömään vaan nimenomaan antamaan se lahja juhlakalulle? Eikä siihen lautaselle mahdu muutenkaan tolkuttomasti ruokaa jos olisi tarkoitus vielä tanssia ja juhliakin ilman pahaa oloa. Mun mielestä ihan ok kattaus. Olen ollut häissä joissa paljon erilaisia alkupaloja ja kaikki maistui pahalta tai ei miltään eli ei se määrä korvaa laatua ja sopuisaa kokonaisuutta. No ehkä jotkut lämpimät kasvikset vielä lautasen reunalle mahtuu tai jos höyryttäminen menee vaikeaksi ja vaikuttaa liian pakastelisukkeelta niin tekee vaikka pakastekasviksia gratiinin uunissa yhdellä kertaa. Itse myös rakastan tulisuutta niin joku tabascokastike olisi kiva olla pöydässä. Ja toki 2 eri leipälaatua ei maksa 1 laatua enempää kun pienempi määrä riittää Jälkiruokana prinsessakakku on myös oma suosikkini, en voi sietääkään suklaa tai mansikkakermakakkuja eli oikein hyvä valinta.

Vierailija
9220/19113 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika suppea tarjonta, itse kaipasin ainakin erilaisia salaatteja ja lämpimään ruokaan enemmän vaihtelua, esim. jotain kalaa ja erilaisia leipiä. Pakasteprinsessakakku on myös aika ankea häätarjottava, odottaisin perinteistä kermakakkua tai juustokakkua, tuosta saa sen kuvan että halutaan päästä mahdollisimman h

Juhlakalut odottaa kalliita lahjoja ja vieraille tarjotaan mahdollisimman halpaa pöperöä? Itse kyllä skippaisin tällaiset kitupiikkihäät, nykyään tuntuu monella olevan tavoitteena rikastua omilla hääjuhlillla. Kyllä syöminenkin kuuluu olennaisena osana juhlimiseen, ihmiset uhraa kuitenkin omaa vapaa-aikaansa ja rahaansa juhlien viettämiseen, niin kyllä ruokapuolen tulisi olla kunnossa. Perunat ja lihapullat on aika arkista ruokaa, joten kyllä ainakin lisukepuolen tulisi olla kunnossa, muuten samanlaista ruokaa saa jostain kouluruokalasta.