Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset usein sanoo että "oma mies"

Vierailija
10.06.2025 |

Omistatteko mielestänne sen miehen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun miesystäväni usein sanoo olevansa omani.

Vierailija
2/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on narsisteja ja muutenkin mielisairaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sano. Naiset sanoo MIEHENI. Ja kyllä, se mies on sen naisen, eikä kenenkään muun.

Vierailija
4/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on käytössä sana "vaimo" pelkän naisen sijaan. Minun vaimoni, minun naiseni. Ei tuossa omassa miehessä ole mitään ihmeellistä. Sanotaan myös omat lapseni, vaikka totuus on, etteivät sinun lapsesi ole sinun lapsiasi. Kukaan ei ole kenenkään mikään. Siksi voi sanoa ihan mitä vaan.

Vierailija
5/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on narsisteja ja muutenkin mielisairaita.

Miksi olet naisvaltaisella palstalla, vaikka et edes pidä naisista?

Vierailija
6/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vieras mies on sitten muuta toimintaa varten.

Vierailija
7/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sano. Naiset sanoo MIEHENI. Ja kyllä, se mies on sen naisen, eikä kenenkään muun.

Ihmistä ei voi omistaa! Mies on ihan itsenäinen oma itsensä eikä mikään naisen omistama lelu!

Vierailija
8/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ei voi omistaa! Mies on ihan itsenäinen oma itsensä eikä mikään naisen omistama lelu!

Joo, mä lähden kesälomareissulle tänään mun leluni kanssa. Hän on sellainen vetolelu, panta kaulaan ja menoksi.

Vierailija
9/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä ihan rehellisesti sanottuna ajattelen, että koska ollaan vakituisessa parisuhteessa niin kyseessä on minun mies. Suhde loppuu ja luovun miehestä, jos mies jää kiinni pettämisestä tai ilmoittaa, ettei tätä järjestelyä enää halua. Saman oletan toimivan toisinkin päin.

Vierailija
10/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se liittyy siihen keskusteluun, täysin normaalia.

Joku kertoo esim. perheestään tai miehestään jonkin asian ja siihen heittää takaisin jotakin että oma mieheni taas kävi viikonloppuna lasten kanssa kalassa tms.

Jokaisella on oma tyyli puhua asioita.

Vierailija
11/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aika usein ilmausta "mun puoliso". 

Vierailija
12/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni tai mieheni/ minun vaimoni tai vaimoni kuulostavat ihan käyttökelpoisia, kun taas ...NAISENI ...en tykkää yhtään!

Oma mieheni jne. on ihan o.k.

Vierailija
13/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Useimmat sanovat: minun mieheni ja kuvittelevat omistavansa miehen -

Kahteen kertaan

Vierailija
14/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on minun aviopuolisoni niin miksi en voisi sanoa, että hän on minun mieheni? Hänhän on juuri minun mieheni eikä naapurin rouvan, jolla on taas oma miehensä. Ei se, että sanon (minun) mieheni tai mun mies tarkoita, että omistaisin hänet. Enhän omista pomoanikaan, vaikka puhuisin pomostani, tai työkavereitani, vaikka puhuisin työkavereistani tai naapuriani, vaikka puhuisin naapuristani.

Vierailija
15/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika herkkä puheen eri vivahteille ja siksi "oma mieheni" tai "mieheni" kuulostaa omistavalta niin kuin kertoisi jostakin käyttöesineestään. Aika perinteistä sukupuoliroolittamistakin, että oletus on naisen puhuvan "miehestäni". Huumorintajutonta ja tylsääkin.

Itse puhun aina meistä tai jos on aivan pakko kertoa miehestä käytän etunimeä. Hän ei myöskään halua käytettävän ilmaisua "mieheni". Kuulema tuntuu alentavalta.

Vierailija
16/16 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs toisin päin? "Minun naiseni"

Kuulostaako sopivalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän