Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18391)

Vierailija
881/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun on ollut tiukkaa, niin pääasiassa olen syönyt kynsiäni, alkuruuaksi sormista ja pääruuaksi varpaista. Suosittelen, kehittää myös notkeutta. Joskus harvoin olen myös syönyt leipää, jonka päälle olen laittanut ylähuulen.

Vierailija
882/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa syön linssikeittoa ja kaurapuuroa.  Leivon leivät itse. Kasviksista syön pääasiassa porkkanoita. Hedelmiä ostan jos on tarjouksessa. Yksin asun ja ruokaan kuluuu kuukaudessa noin 150e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagettikastikkeeni

Jauheliha 350g  3,50€      Kidneypavut 240g   0,3€ ( kuivista tarjouspavuista )      sipuli 0,20€    tomaattimurska 400g  0,50€ = 4,50

Kastiketta tulee yli kilo ja riippuen henkilöstä , annoksia tulee 5-7. 4,50/6 = 75c

Osto pavuillakin kastike jää 85c per annos ja pasta, riisi, peruna kaveriksi ei paljoa hintaa nosta.

Paljon proteiinia ja kuituakin ja mielestäni vieläpä terveellinenkin annos. Voisi vielä raastaa porkkanaa kylkeen......

Vierailija
884/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu..minulla ainakin. Päivässä kaksi jogurttia a' 0.35 e, yksi omena, yksi banaani. Kahvia vain aamuisin, joten yksi paketti kestää pitkään. Toisinaan pari riisipiirakkaa a ' 0.36 e...pari satsumaa. Mehutiiviste, josta saa litratolkulla mehua, joten riittää viikoiksi. Enkä ole hirveän pieni, 166 cm ja 52 kg.

Aika moni aikuinen ihminen ei selviä terveenä alle tuhannella kalorilla päivässä. Vai unohtuiko tästä nyt lounasruoka töissä, sitä kun ei tarvitse ruokakaupasta ostaa?

Vierailija
885/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti yksin asuvalle riittää jos itse tekee ruokansa halvoista perus aineksista

Vierailija
886/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvin halvalla, tuo 100€/kk saattaa onnistua jos jotain ruokaa saa ilmaiseksi esim. Marjastus, sienestys, kalastus, metsästys, ruokajonot. Kaikilla ei ole kuitenkaan mahdollisuutta noihin ilmaisiin vaihtoehtoihin. Jos asuu kerrostalossa eikä lähellä ole mitään metsiä eikä autoa omista, voi olla mahdotonta päästä marjastamaan tai sienestämään. Kalastustuskaan ei noin vaan onnistu jos ei ole vettä lähellä. Metsästys ihan oma lukunsa. Luvat ja aseet vaaditaan, ei todellakaan kaikille mahdollista. Ruokajakelua ei välttämättä ole lähettyvillä. 

Terveydentila ei ehkä salli metsässä kykkimistä. Esim. reumaa sairastava tätini ri mitenkään voi lähteä marjaan tai sieneen. Ihmisellä voi olla myös allergioita ja yliherkkyyksiä jotka eivät salli kaikkien ruokien syömistä.

itse en pärjäisi sadalla eurolla kuussa vaikka olen hoikka viiskymmpinen nainen jolla kevyt työ ja liikunta satunnaista. Parisataa kyllä menee.

Vierailija
887/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kuntoilijan ruoka olla todella näin halpaa, 2800 kcal/vrk?

https://www.haataja.eu/todella-edullinen-ja-terveellinen-ruokavaliopohj…

Vierailija
888/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tuo saa banaanin 100g 10 centillä? Itse ostin tarjouksesta 35cnt kpl, kuorineen 75g. Jugurttikin puolta halvrmpi kuin meidän Lidlissä?

Ei ihan hinnat pidä paikkaansa. Ja että noista nokareista tulisi lähes 3000kcal/pvä. 

Vierailija
889/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tuo saa banaanin 100g 10 centillä? Itse ostin tarjouksesta 35cnt kpl, kuorineen 75g. Jugurttikin puolta halvrmpi kuin meidän Lidlissä?

Ei ihan hinnat pidä paikkaansa. Ja että noista nokareista tulisi lähes 3000kcal/pvä. 

Tämä tekstihän on vuodelta 2014, kaikkien ruokien hinnat saa vähintäänkin tuplata. Sinänsä hyvä pohja kuntoileville, mutta varsinkin proteiinipitoisissa tuotteissa hinnat on nousseet paljon.

Vierailija
890/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit vaivautunut katsomaan, niin kyseinen artikkeli on kirjoitettu vuonna 2014.

Vierailija
891/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit vaivautunut katsomaan, niin kyseinen artikkeli on kirjoitettu vuonna 2014.

Mitä järkeä linkittää vanhoja juttuja? 

Vierailija
892/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä kettua täällä sekoillaan? Eikö kukaan teistä ole koskaan ollut opiskelija? Satanen kuussa riittää ruokaan kun sen on pakko riittää.

Opiskelijana sai tehdä töitäkin niin vähän että ei sekään pelastanut. Jos teki koko kesän töitä niin se oli tuloraja jo siinä. Säästelepä niitä kesätyörahoja sitten koko talvelle.

Mitä normaalia ei voinut syödä. Ei ollut varaa leipään jos ei itse leiponut. Puuro on halvempaa. Kananmunat maksaa mutta ovat ravitsevia puuron rinnalla. Ruokabravuurini oli soijabolognese. Sen tarvikeissa kalleinta on sipulit ja tomaattimurska. Maitoon tai mehuun ei ollut varaa. Join vettä ja teetä. Liddlessä laskin miten saan kahdella egellä mahan täyteen. Mihinkään tuoreeseen ei ollut varaa. Syksyllä sain omenoita. Kouluruokaan sijoitin sen 2,5€ päivässä koska sitten tuli syötyä monipuolisesti. Ahdin kupuni täyteen ja usein se koululounas oli päivän ainoa ateria kun rahat oli vaan loppu.

Opiskelija ei aina ehdi ruokajonoihin ja niistä saa ihan mitä sattuu ja puolet tuotteista mädäntyneitä.

Olen vasemmistoa ja en hyväksy näitä leikkauksia mutta silti kyllästyttää lukea aivan höpö höpö juttuja että porukkaa on suunnilleen nälkään kuolemassa jos ei ole varaa valmisruokiin tai laadukkaisiin raaka aineisiin. Uskaltaisin veikata että Suomen köyhät eivät kärsi alipainosta tämänkään hallituksen aikana. Pulskat ihmiset valittamassa nälkäänsä ovat vähän koomisia.

Vierailija
893/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä kettua täällä sekoillaan? Eikö kukaan teistä ole koskaan ollut opiskelija? Satanen kuussa riittää ruokaan kun sen on pakko riittää.

Opiskelijana sai tehdä töitäkin niin vähän että ei sekään pelastanut. Jos teki koko kesän töitä niin se oli tuloraja jo siinä. Säästelepä niitä kesätyörahoja sitten koko talvelle.

Mitä normaalia ei voinut syödä. Ei ollut varaa leipään jos ei itse leiponut. Puuro on halvempaa. Kananmunat maksaa mutta ovat ravitsevia puuron rinnalla. Ruokabravuurini oli soijabolognese. Sen tarvikeissa kalleinta on sipulit ja tomaattimurska. Maitoon tai mehuun ei ollut varaa. Join vettä ja teetä. Liddlessä laskin miten saan kahdella egellä mahan täyteen. Mihinkään tuoreeseen ei ollut varaa. Syksyllä sain omenoita. Kouluruokaan sijoitin sen 2,5€ päivässä koska sitten tuli syötyä monipuolisesti. Ahdin kupuni täyteen ja usein se koululounas oli päivän ainoa ateria kun rahat oli vaan loppu.

Tee on kyllä kallista. Älytön kilohinta.

Vierailija
894/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

? 50 teepussin paketti halvinta ei montaa euroa maksa.

Vierailija
895/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan syö tuolla rahalla täysipainoisesti. Ruokalaskua nostavat maito ym.ruokajuomat,levitteet,leikkeleet,juustot,kasvikset,hedelmät,välipalat esim jogurtit,rahkat yms. On tosiaan nälkiintynyt taituri joka 100e pärjää kuukauden,tai käy vanhemmilla tankkaamassa.

Vierailija
896/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli melkein kokeilla kuinka kauan sitä satasella pärjäisi. Koko kuukautta en missään nimessä, kun ei ole ihan pakko, sillä mulla on muutama semmonen ruokatuote jota en halua vaihtaa pois halvempaan tai luopua kokonaan.

Mutta oon kaikkiruokainen, joten ehkä sillä voisi korvata noiden hintaa. Jatkan nyt jo jauhelihaa soijarouheella, tykkään puurosta, leivon muutenkin yli puolet leivästä mitä syön, pidän kasvissosekeitoista.

Ehkä tammikuussa voisi kokeilla. 

Vierailija
897/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupuurotyyppi tässä..  Prismassa x-tra teetä saa 100pss/ 1.85e. Lisäksi edukkaimmat teet maksaa 0.70-0.90e/ 20pss, esim mintun makuinen mistä tulee omaan makuuni ihan kelvollista jääteetä. Tosin makuasioita, mulle kelpaa.

Tänään aamulla sitä samaa

Päivällä söin lämpimiä voileipiä ja coleslawta 

Alkuillasta harrastusporukan joulupuurohetki jossa riisipuuroa, glögiä, joulutorttu ja pari piparia

Nyt illalla söin yhden omenan ja jos vielä myöhemmin tekee mieli niin ruispala, joko levitteellä tai jahtia ja maustekurkkua 

Vierailija
898/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtran Earl grey paketti 0,69 25 pss. Riittää liki kuukaudeksi, aamulla ja illalla mukillinen, kaksi mukillista saa yhdestä pussista.

Vierailija
899/18391 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

maustettu kassler-leike 2 kpl

kreikkalainen salaatti

2 pussia juustoraastetta

1,5 l jäätee

3 pkt reissumies

reilu kilo tummuneita banaaneja

just apsilta hain nämä alta kympillä... 40 e pelikoneesta, ei maksanut siis mitään ja jemmarahaakin jäi.

-winner-

Vierailija
900/18391 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkissä oleva Haatajan plogi vuodelta 2014 on oikein hyvä, proteiinit ja kuidut, ynnä vitamiinit hyvin esiteltyinä.

Hinnat on 10 vuotta sitten, esim kananmuna 10c kpl nyttemmin ovat 21c eli tuplat. Tomaatti ja kurkku oli 1,49 kg nyt keskimäärin 3,50  eli enemmän kuin tuplat ( tosin kausivaikutustakin on) Tämänpäivän hinnoilla menisi ehkä 7,50 tuo menyy eli urheilian menyy 225€  kk

Tosin kyseessä on yksi päivä ja 160g proteiinia, tavoitteellisen kuntoilian menyy siis....

Tavalliselle tallaajalle luulisin riittävän 1g/ kg proteiinia ja 2000 kaloria, minä pääsen luullakseni n 150€ kk ja proteiinit jotain 60g/ vrk ja tähän haen muutosta ja yritän nostaa 80-90g tasolle riisiproteiinin lisäyksellä.