Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19045)

Vierailija
7321/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole mahdollista. Näillä hinnoilla menee satanen viikossa, jos syö normaalisti ja terveellisesti."

On mahdollista - lihaa ja perunoita sekä näkkileipää, voita ja juustoa. Juomana vesi hanasta.

Lihanan kanaa fileenä ja muuten, välillä pihviä. Perunoiden tilalle joskus pasta. Näkkäri ja voi vakio, juustoa voi vaihtaa.

Kasviksia ei välttämättä, mutta joskus voi ostaa kurkkua tai porkkanaa. Kaiken turhan voi jättää kauppaan.

Vierailija
7322/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettuja perunoita ja sieniä, paistettuja kananmunia ja kaalisalaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7323/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme perunaa uunissa. Suolaa ja pippuria. Sen kanssa majoneesia.

Yksi omena illemmalla.

Koko päivän ruoat.

Söin viimeksi eilen klo 9.15 pelkät perunat.

Kraanasta tulee vettä.

Vierailija
7324/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöisten kokoontumisajot taas täällä paikalla, millään yhdellä leipäpalalla ei kyllä koko päivää pärjää jos omistaa normaalin ruokahalun.

Vierailija
7325/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömishäiriöisten kokoontumisajot taas täällä paikalla, millään yhdellä leipäpalalla ei kyllä koko päivää pärjää jos omistaa normaalin ruokahalun.

Syömishäiriöisiä ovat tuo yksi omena päivässä- henkilö ja Jauhelihamies Konalasta. Muut ovat ehkä eksentrisiä, mutta jotenkuten tavanomaisen syömisen raameissa.

Vierailija
7326/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coop Banaani 4 kpl    1,12 €

Kesäperuna pesty Suomi 2 kg    1,98 €

Kotimaista kurkku    0,50 €

Kotimaista pakattu kaalipala    1,15 €

Kotimaista porkkana 1 kg    1,89 €

Omena Ida red 4 kpl    0,92 €

Paprika keltainen    0,89 €

Selleri paloiteltu Hollanti    1,29 €

Sipuli 500 g    0,79 €

Coop punaiset linssit 230 g    0,75 €

Xtra tomaattimurska 400 g    0,35 €

Xtra Pikakaurahiutale 500 g    0,39 €

Kotimaista Grahampaahto 500 g    1,49 €

Oululainen Reissumies 12 kpl    1,49 €

Coop ohut kalkkunaleike 200 g    1,49 €

Kotimaista uunilenkki 400 g    1,29 €

Kot

Olen hämilläni, kenellä menee kahviin 0,5l kauramaitoa päivässä joka päivä eli 15 purkkia kuukaudessa. Itsellä menee 3 purkkia kuukaudessa enkä käytä muita maitoja tai kermaa tai sokereita kahviin. Juon myös 0-4 kuppia kahvia päivässä. Järkyttäviä määriä joillain menee.

Vierailija
7327/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmeissäni. Kylään tull käymään ystäväni, ja olin valmistanut itselleni ruoaksi kananjauhelihaa 400g, jossa koikosmaitopurkki, tuoretta chiliä, muita mausteita jne. Kastikkeen hinta noin 4€. Lisäksi keitin riisiä kattilallisen 0,40€. Sitten vielä pakastekasviksia iso pannullinen hyvin maustettuna 1kg hinta 1€. Itselläni tuo setti riittää helposti 6 ateriaan, mutta ystäväni otti lautaselle ruokalusikallisen riisiä ja kasviksia ja kahmi puolet kanasta lautaselle. Sanoin toki, että jos sinulla on nälkä niin ota vaan myös valmista ruokaa. Mutta kävi vielä santsaamassa ne loput kanat. Oon vieläkin häkeltynyt. On minua toki suurempi kokoisempi. Mutta en kehtaisi työssä käyvänä syödä kylässä toisen ihmisen parin päivän ruokia kerralla. Ostan lihaa kerran viikossa ja siis tuo oli se mun liharuoat viikoksi.

Vierailija
7328/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna 0.99/kg, banaanit 1,29/kg, kaurahiutale 1,09/pkt, ruislimppu 2,29 kpl, margariini 3,09 pkt, suola, sokeri, kahvi(tarjous). Aika vaikeeta.

Vierailija
7329/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kallista jos syö edullisia ruokia ja raaka-aineita. Jotkut täällä ei nyt vaan tajua, että pitää olla käytettävissä 300€/kk jos haluaa syödä mitä huvittaa ja ostaa illalliseksi pakastwnugetteja ja nuudeleita. Muut katsoo kilohintoja ja tarjouksia ja valitsee ruoat hinnan mukaan. Äivan älytöntä myös ostaa jotain mehua tai limua vastaavaa. Hampaat vaan menee ja milläs sit maksat 100€ hammaslääkärimaksun?

Vierailija
7330/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kertonut elävänsä yhdellä leipäpalalla. Joku myönsi olevansa ollut(?) syömishäiriöinen ja silloinkin söi 8 leipää päivässä ja 100g karkkia ja jonkun suklaapatukan. Jos muistan oikein. No yksi varmaan peovo sanoo ettei syö joka päivä silti menee rahaa yli 100€. Lainaa ens kerralla se teksti, mihin olet vastaamassa. Toi on silta vaan erikoista käytöstä keksiä päästä juttuja ja vähätellä muita tai keksiä heille jopa sairauksia.

Vierailija
7331/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaisin täällä. Et jos syöt itse pitsaa lounaalla sun työpaikalla ja työkaveri ottaa evääksi itsetehtyä kasviskeittoa, niin se ei tarkoita että hän olisi sairas tai pihi. Haluaa ehkä vain syödä terveellisesti ja vaikka säästää uuteen kesämökkiin. Pienistä puroista jne.

Vierailija
7332/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin täällä. Et jos syöt itse pitsaa lounaalla sun työpaikalla ja työkaveri ottaa evääksi itsetehtyä kasviskeittoa, niin se ei tarkoita että hän olisi sairas tai pihi. Haluaa ehkä vain syödä terveellisesti ja vaikka säästää uuteen kesämökkiin. Pienistä puroista jne.

Mä otan jääkaapista lounaaksi töihin kyllä ihan mitä vaan ruokaa sattuu olemaan :D viime viikolla otin pelkkää makaronia kun lapset oli syönyt kastikkeen yön aikana :D Joskus pelkkiä leipiä tai pussipuuro ja hedelmä. En vaan halua maksaa yli 10€ lounaasta. Ihan hyvin toimeentuleva perhe oltais vaikka söisinkin ravinrolalounaan, mutta en halua. Meillä muutenkin kalliita harrastuksia, mökki ja matkustellaan paljon. Lomalla sit herkutellaan. Koen, että jonkinlainen tasapaino pitää elämässä olla, ei pelkkää luksusta.

Vierailija
7333/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipuli 500 g    0,79 €

Coop ohut kalkkunaleike 200 g    1,49 €

Kotimaista uu

No jos juot useinkin 0 kuppia kahvia päivässä, niin eihän silloin rahaa kulu juuri kahviin. Moni juo silti helposti 1-2 kuppia kahvia päivässä kotona, etätyöläisellä saattaa mennä enemmänkin. Kauramaito ei yleensä säily avattuna kuin muutaman päivän, jos noudattaa säilyvyysohjeita, eikä todellakaan ole 1,5 viikon kuluttua enää juomakelpoista. Moni tuntuu tässä ketjussa pitävän paketteja auki viikkotolkulla, mikä ei kyllä ole enää mitenkään hygieenistä.

Vierailija
7334/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmeissäni. Kylään tull käymään ystäväni, ja olin valmistanut itselleni ruoaksi kananjauhelihaa 400g, jossa koikosmaitopurkki, tuoretta chiliä, muita mausteita jne. Kastikkeen hinta noin 4€. Lisäksi keitin riisiä kattilallisen 0,40€. Sitten vielä pakastekasviksia iso pannullinen hyvin maustettuna 1kg hinta 1€. Itselläni tuo setti riittää helposti 6 ateriaan, mutta ystäväni otti lautaselle ruokalusikallisen riisiä ja kasviksia ja kahmi puolet kanasta lautaselle. Sanoin toki, että jos sinulla on nälkä niin ota vaan myös valmista ruokaa. Mutta kävi vielä santsaamassa ne loput kanat. Oon vieläkin häkeltynyt. On minua toki suurempi kokoisempi. Mutta en kehtaisi työssä käyvänä syödä kylässä toisen ihmisen parin päivän ruokia kerralla. Ostan lihaa kerran viikossa ja siis tuo oli se mun liharuoat viikoksi.

Aika harvalle aikuiselle 400 grammaa kanaa riittää mitenkään viikon ajalle. Riisi ja kasvikset ei riitä tuomaan kaikilla kylläisyyttä, vaan nimenomaan riittävä määrä proteiinia. Olisit annostellut ruuan valmiiksi, niin ei olisi tarvinnut järkyttyä kun joku syö annoksella enemmän kuin pari teelusikallista kanaa.

Vierailija
7335/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa mieluiten syö varmaan lounaaksi kasvissosekeittoa kuin rasvaista pitsaa. Ei pitsa ole mielestäni arkiruokaa eikä mitenkään tavallista työpaikkaruokaloissa. Mielummin söisin työlounaalla vaikka itsetehdyn täytetyn sämpylän tai ruisleivät jos ei voi lämmittää wikistä kotiruokaa ja teen sitten kunnon lämmintä ruokaa illalla koko perheelle kun yhdessä syödään. 

Vierailija
7336/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipuli 500 g    0,79 €

Coop ohut kalkkunaleike 2

Kauramaito säilyy itsellä ainakin 2 viikkoa jääkaapissa. Ikinä ei ole pitänyt heittää tippaakaan pois. Onko sulla jääkaappi tarpeeksi kylmä jos pilaantuu parissa päivässä? Muista ravistaa purkkia aina ennen käyttöä! Ja itsellä kestää kauramaito myös vähintään viikon kun juon 2-7 kuppia kahvia päivässä. Ihan pieni loraus mulle riittää. En todellakaan täytä puolta kuppia maidolla, maitolatet sit eri juttu ja niistä en itse ainakaan niin välitä.

Vierailija
7337/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia syödä kylässä 300g kanaa kastikkeessa. Olisi varmaan erikseen kutsunut syömään, ja silloin myös otettaisiin vieraana puolet kasviksia ja puolet riisiä ja vain vähän siihen päälle kanakastiketta. Ei ollut kyse illalliskutsuista selkeästikään, kun isäntä/emäntä erikseen antaa luvan ottaa ruokaa jos nyt sitten haluaa kun sattui olemaan tehtynä. Silloin voi halutessaan maistaa, ei syödä kokonaan toisen ruokia. Ja kirjoittaja selkeästi ei halua ostaa paljon lihaa mutta kuitenkin kerran viikossa, ei se tarkoita, että sillä lihalla pitäisi jonkun muun tulla täyteen? Kyllä varmaan syö viikon aikana sitten jotain muuta kuin lihaa. Mutta itse loukkaantuisi jos joku vieras tulisi kylään ja ahmisi mun pariksi päiväksi suunnitellut ruoat.

Vierailija
7338/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa mieluiten syö varmaan lounaaksi kasvissosekeittoa kuin rasvaista pitsaa. Ei pitsa ole mielestäni arkiruokaa eikä mitenkään tavallista työpaikkaruokaloissa. Mielummin söisin työlounaalla vaikka itsetehdyn täytetyn sämpylän tai ruisleivät jos ei voi lämmittää wikistä kotiruokaa ja teen sitten kunnon lämmintä ruokaa illalla koko perheelle kun yhdessä syödään. 

Muita ruokia ei ole olemassa kuin rasvainen pitsa tai kasviskeitto? Pitsa voi olla itsetehtynä melko terveellistäkin syötävää ja rasvan määrään voi vaikuttaa itse täytteillä, mutta en kyllä itse jaksaisi fyysistä työtä tehdä pelkän kasvissosekeiton tai leivän varassa. Kiljuva nälkä olisi jo varmaan tunnin päästä.

Vierailija
7339/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi täällä joku taas arvostelee, ettei 400g kanaa/lihaa riitä mitenkään viikoksi jollekin ja ettei riisi ja kasvikset mitenkään tuo kylläisyyttä. Itse olen täysin kasvissyöjä ja en todellakaan syö edes kananmunaa, mutta tuo kirjoittaja jonka vieras söi hänen kaikki ruokansa, niin saattaapa syödä myös vaikka soijasuikaleita tai juustoa tai kananmunaa jne. Mutta puhui vain yhdestä lämpimästä ruoasta, josta piti riittää parille päivälle ja joku vieras söi ne kaikki. Ja kaikki ihmiset ei suostu syömään valmiiksi annosteltua annosta, haluavat ottaa itse ja lihavina varmaan skippaavatkin ne kasvikset ja rohmuavat lihaa ja kermapastaa tai muuta mitä on tarjolla. Mutta tiedoksi, kaikki eivät syö lihaa päivittäin/viikottain ja siitä huolimatta eivät näe nälkää.

Vierailija
7340/19045 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia syödä kylässä 300g kanaa kastikkeessa. Olisi varmaan erikseen kutsunut syömään, ja silloin myös otettaisiin vieraana puolet kasviksia ja puolet riisiä ja vain vähän siihen päälle kanakastiketta. Ei ollut kyse illalliskutsuista selkeästikään, kun isäntä/emäntä erikseen antaa luvan ottaa ruokaa jos nyt sitten haluaa kun sattui olemaan tehtynä. Silloin voi halutessaan maistaa, ei syödä kokonaan toisen ruokia. Ja kirjoittaja selkeästi ei halua ostaa paljon lihaa mutta kuitenkin kerran viikossa, ei se tarkoita, että sillä lihalla pitäisi jonkun muun tulla täyteen? Kyllä varmaan syö viikon aikana sitten jotain muuta kuin lihaa. Mutta itse loukkaantuisi jos joku vieras tulisi kylään ja ahmisi mun pariksi päiväksi suunnitellut ruoat.

Kuka kutsuu kaverin syömään, jos samasta pienestä ruokamäärästä pitää saada itselle muutaman päivän ruuat? Mistä vierailijan pitäisi etukäteen päätellä, että kanaa saa ottaa vain muutaman pienen murusen? Osa täällä syö todella pieniä annoksia, eikä ne vastaa monen normaaliruokaisen aikuisen annoskokoja mitenkään. Parempi olisi olla tarjoamatta ruokaa ollenkaan vieraalle, jos syödyn määrän suhteen iskee noin paha piheys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän