Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19052)

Vierailija
7281/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen nyt ostamaan kurkkua ja avomaankurkkua ja tekemään talven yli omat suolakurkut ruokien lisukkeeksi ja leivän päälle. Kilohinta siis n. 1€/kg ja vesi-etikan hinta vielä alentaa purkin hintaa vs. kaupan suolakurkut. Vesimelonia kannattaa myös pakastaa kuutioina ja omenaa puuron päälle ja piirakkaan, hillon yms. Kannattaa miettiä siis tulevaa talvea jo etukäteen eikä sitten 6kk päästä surra kaupassa, että kaikki niin kallista eikä riitä rahat kun siihen perunaan ja porkkanaan. Näin saa syötyä monipuolisesti ja edullisesti koko vuoden. Jos ei ole pakastinta niin silloin ainakin kannattaa käyttää etikkasäilöntää. 

Aha, kurkkua ja vesimelonia pakastin täyteen. Lähden ostamaan satasella vai pitääkö varata isompi summa?

Samaa funtsin. Ehkä toi menettelee jossain pöndellä jossa on arkkupakastimia  vanhat navetat, liiterit, riihet ja tallit täynnä. Ja vielä alkukesästä hyvin tuuletettu maakellari. 

Ei kenelläkään nykyajan ihmisellä ole tiloja hillota koko kesän satoa. Etikkakin puistattaa. En osta etikkasäilykkeitä edes kaupasta.

Vierailija
7282/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko samat kauppaostokset (käyn samalla kertaa Lidlissä ja Prismassa). Pakastekasvikset 2kg on alle 4€, kurkkua/kaalia/tomaattia/kesäkurpitsaa/porkkanaa tms. 2kg ja maksaa noin 3€. Kaurahiutaleita, voita, ruisleipää, paahtoleipää, ketsuppia, suolaa, mausteita ei tartte ostaa joka viikko mutta niihin menee noin 2€. Kauramaito 2€. Pastat/riisi/peruna 1kg noin 1€. Juustoa menee kuukaudessa noin 1kg eli 6€ eli viikossa se on noin 1,50€. Kahvi ja tee noin 1€ viikossa. Salaattia ostan tosi harvoin enkä kermaakaan käytä. Vehnäjauhot ja sokeri maksaa ehkä 0,50€ viikko. Sipsipussin 2€ ostan kerran kuussa eli se on noin 0,50€ viikossa. Karkkia tai suklaata en käytä. Sweet chilikastikkeen 1,7€ ostan kerran parissa kuukaudessa. En tee heräteostoksia ellei ole tosi hyvä tarjous. Kananmunat maksaa 1€ viikossa. Soijasuikaleet 3€ kestää kuukauden. Joskus ostan surimia, pähkinää, kanaa, kalapuikkoja tai muuta mikä maksaa maksimissaan 10€/kk. Eli jos lasken viikko-ostokset kuukausimenoihin niin se on noin 21€ viikossa eli joku 84€ kuukaudessa. Mutta tosiaan aina on ruokaa kaapissa ja pelkästään kasviksia syön joka päivä 500g. Vähemmälläkin varmasti pärjäisi. En pysty selkävaivan takia paljon liikkumaan, muuten kävisin kyllä sienimetsällä. Kauppaan pääsen naapurini kyydillä ilmaiseksi ja saan kantoapua, siitä olen hyvin kiitollinen. Kaupat on 1 km päässä. Nuorempana söin paljon ravintoloissa, enää ei sellainen palvelu kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7283/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähtisi vesimelonia pakastamaan, voin vain kuvitella kuinka ällölöllöksi se muuttuu jäätymisen jälkeen sulaessaan... Sen tiedän, että vesimelonin kuorista tehdään etikkasäilykkeitä JA makeita karkkeja (keitetään sokeriliemessä läpikuultaviksi, samaan tapaan kuin sitruksen kuorista tehdään niitä sokerijuttuja).

Itse teen etikkasäilykkeitä kurkusta ja kurpitsoista, vasta joku aika sitten tajusin, että voin tehdä kesäkurpitsasta samalla mausteliemellä säilykkeitä kuin kurkustakin. Oppia ikä kaikki. Teen myös kurkkusalaattia, ja samalla reseptillä kurpitsasta myös. Tomaattisäilykkeitä en nykyään tee, kun ne ei jälkikasvulle kelpaa, pitää olla kaupan ketsuppia.

Mulla on käytettävissä hyvä maakellari.

Ske

Vierailija
7284/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen nyt ostamaan kurkkua ja avomaankurkkua ja tekemään talven yli omat suolakurkut ruokien lisukkeeksi ja leivän päälle. Kilohinta siis n. 1€/kg ja vesi-etikan hinta vielä alentaa purkin hintaa vs. kaupan suolakurkut. Vesimelonia kannattaa myös pakastaa kuutioina ja omenaa puuron päälle ja piirakkaan, hillon yms. Kannattaa miettiä siis tulevaa talvea jo etukäteen eikä sitten 6kk päästä surra kaupassa, että kaikki niin kallista eikä riitä rahat kun siihen perunaan ja porkkanaan. Näin saa syötyä monipuolisesti ja edullisesti koko vuoden. Jos ei ole pakastinta niin silloin ainakin kannattaa käyttää etikkasäilöntää. 

Aha, kurkkua ja vesimelonia pakastin täyteen. Lähden ostamaan satasella vai pitääkö varata isompi summa?

Samaa funtsin. Ehkä toi menettelee jossain pöndell

Olen eri, mutta asun Uudellamaalla perheeni kanssa omakotitalossa, jossa metsä kävelymatkan päässä, mistä löytyy ilmaiseksi marjat ja sienet. Takapihalla 4 omenapuuta. On myös arkkupakastin ja säilötään paljon talven varalle mm. Niitä mummon hölskykurkkuja. Kasvatetaan myös itse muun muassa raparperia, kesäkurpitsaa, tomaattia, perunaa yms. Ja on monenlaista marjapensaita. En koe, etteikö meidän perhe olisi nykyaikainen. Just ostettiin palju takapihalle. Työpaikalle Helsinkiin pääsee julkisilla 40 minuutissa ovelta ovelle.

Vierailija
7285/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka viikko samat kauppaostokset (käyn samalla kertaa Lidlissä ja Prismassa). Pakastekasvikset 2kg on alle 4€, kurkkua/kaalia/tomaattia/kesäkurpitsaa/porkkanaa tms. 2kg ja maksaa noin 3€. Kaurahiutaleita, voita, ruisleipää, paahtoleipää, ketsuppia, suolaa, mausteita ei tartte ostaa joka viikko mutta niihin menee noin 2€. Kauramaito 2€. Pastat/riisi/peruna 1kg noin 1€. Juustoa menee kuukaudessa noin 1kg eli 6€ eli viikossa se on noin 1,50€. Kahvi ja tee noin 1€ viikossa. Salaattia ostan tosi harvoin enkä kermaakaan käytä. Vehnäjauhot ja sokeri maksaa ehkä 0,50€ viikko. Sipsipussin 2€ ostan kerran kuussa eli se on noin 0,50€ viikossa. Karkkia tai suklaata en käytä. Sweet chilikastikkeen 1,7€ ostan kerran parissa kuukaudessa. En tee heräteostoksia ellei ole tosi hyvä tarjous. Kananmunat maksaa 1€ viikossa. Soijasuikaleet 3€ kestää kuukauden. Joskus ostan surimia, pähkinää, kanaa, kalapuikkoja tai muuta mikä maksaa maksimissaan 10€/kk.

Kaloreita 500 päivässä.

Vierailija
7286/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi vesimelonia pakastamaan, voin vain kuvitella kuinka ällölöllöksi se muuttuu jäätymisen jälkeen sulaessaan... Sen tiedän, että vesimelonin kuorista tehdään etikkasäilykkeitä JA makeita karkkeja (keitetään sokeriliemessä läpikuultaviksi, samaan tapaan kuin sitruksen kuorista tehdään niitä sokerijuttuja).

Itse teen etikkasäilykkeitä kurkusta ja kurpitsoista, vasta joku aika sitten tajusin, että voin tehdä kesäkurpitsasta samalla mausteliemellä säilykkeitä kuin kurkustakin. Oppia ikä kaikki. Teen myös kurkkusalaattia, ja samalla reseptillä kurpitsasta myös. Tomaattisäilykkeitä en nykyään tee, kun ne ei jälkikasvulle kelpaa, pitää olla kaupan ketsuppia.

Mulla on käytettävissä hyvä maakellari.

Ske

Tiesithän Ske, että pakastettu vesimeloni on kuin karkkia tai mehujäätä? Lapset rakastaa sitä. Itse laitan vielä pikkaisen sitruunamehua päälle ja nammm. Todellakin pakastan talvea varten herkkua!

Vierailija
7287/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampista päivää! Kesäkurpitsa on mun mielestä maailman turhin kasvis. Ilmeisesti se on helppo kotiviljelykasvi ja runsassatoinen, koska saan kuin tauti joka syksy sitä (eri tahoilta, milloin mistäkin sitä putkahtaa).

Kyllä mä sen silti ruoaksi laitan. Itketän sitä suolalla, valutan sun muut kommervenkit ja teen vuokaruokaa hyvän ragun kanssa. Prkl... hukkaan menee hyvä ragu. Kesäkurpitsa vaan nyt on, sanotaanko mautonta. Ehkä styroksin ja pahvin risteytys aromiltaan.

Miten te teette kesäkurpitsan? Ilman perusteellista itkettämistä sen rakennekin on kammolötkö. Eijjaksais päivätolkulla, tai no ainakin yön yli valutella sitä. 

-Kampin pimu

Vierailija
7288/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka viikko samat kauppaostokset (käyn samalla kertaa Lidlissä ja Prismassa). Pakastekasvikset 2kg on alle 4€, kurkkua/kaalia/tomaattia/kesäkurpitsaa/porkkanaa tms. 2kg ja maksaa noin 3€. Kaurahiutaleita, voita, ruisleipää, paahtoleipää, ketsuppia, suolaa, mausteita ei tartte ostaa joka viikko mutta niihin menee noin 2€. Kauramaito 2€. Pastat/riisi/peruna 1kg noin 1€. Juustoa menee kuukaudessa noin 1kg eli 6€ eli viikossa se on noin 1,50€. Kahvi ja tee noin 1€ viikossa. Salaattia ostan tosi harvoin enkä kermaakaan käytä. Vehnäjauhot ja sokeri maksaa ehkä 0,50€ viikko. Sipsipussin 2€ ostan kerran kuussa eli se on noin 0,50€ viikossa. Karkkia tai suklaata en käytä. Sweet chilikastikkeen 1,7€ ostan kerran parissa kuukaudessa. En tee heräteostoksia ellei ole tosi hyvä tarjous. Kananmunat maksaa 1€ viikossa. Soijasuikaleet 3€ kestää kuukauden. Joskus ostan surimia, pähkinää, kanaa, kalapu

Kuka laskee kaloreita jos saa ruokaa enemmän kuin kyllikseen? Kyseessä vielä selkävammainen niin tuskin urheilee kauheasti. Itse en edes jaksais syödä kasviksia 500g päivässä. Saatika jos lisäksi on jotain pastaa, puuroa, leipää, soijasuikaleita, kananmunaa ja vaikkei kertonut karkkia syövän, niin sokeria kuluu - ehkä siihen teehen tai leipomiseen? Se on aika kaloripitoista tuotetta. T. Ex-syömishäiriöinen jonka päivän ruoat oli aina vaan 100g karkkia, 1 suklaapatukka ja 2 ruisleipää

Vierailija
7289/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampista päivää! Kesäkurpitsa on mun mielestä maailman turhin kasvis. Ilmeisesti se on helppo kotiviljelykasvi ja runsassatoinen, koska saan kuin tauti joka syksy sitä (eri tahoilta, milloin mistäkin sitä putkahtaa).

Kyllä mä sen silti ruoaksi laitan. Itketän sitä suolalla, valutan sun muut kommervenkit ja teen vuokaruokaa hyvän ragun kanssa. Prkl... hukkaan menee hyvä ragu. Kesäkurpitsa vaan nyt on, sanotaanko mautonta. Ehkä styroksin ja pahvin risteytys aromiltaan.

Miten te teette kesäkurpitsan? Ilman perusteellista itkettämistä sen rakennekin on kammolötkö. Eijjaksais päivätolkulla, tai no ainakin yön yli valutella sitä. 

-Kampin pimu

Täällä rakastetaan kesäkurpitsaa! Koko perhe! Teen siitä yleensä spaghettia tai pilkon vain pannulle ja maustan chilillä, soijalla, suolalla ja milloin milläkin. Sopii keittoihin ja just eilen tein kasvispihvejä. Monesti olen myös tehnyt niistä sellaisia veneitä, jotka täytän vaikka riisillä/jauhelihalla/juustolla tai mitä kaapista löytyy. Wokeissa toimii aina. Myös leipätaikinaan olen sitä laittanut ja ihan vain tapas-lautaselle. Paistanut viipaleita pannulla ja tuorejuustoa päälle. Lukeutuu myös meidän grilliherkkuihin. Lapset haluaisi aina lisätä lorauksen hunajaa mutta ollaan nyt vähennetty lasten hunajan käyttöä kun tuntuu, että sitä pitäisi laittaa joka ruokaan.

Vierailija
7290/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka viikko samat kauppaostokset (käyn samalla kertaa Lidlissä ja Prismassa). Pakastekasvikset 2kg on alle 4€, kurkkua/kaalia/tomaattia/kesäkurpitsaa/porkkanaa tms. 2kg ja maksaa noin 3€. Kaurahiutaleita, voita, ruisleipää, paahtoleipää, ketsuppia, suolaa, mausteita ei tartte ostaa joka viikko mutta niihin menee noin 2€. Kauramaito 2€. Pastat/riisi/peruna 1kg noin 1€. Juustoa menee kuukaudessa noin 1kg eli 6€ eli viikossa se on noin 1,50€. Kahvi ja tee noin 1€ viikossa. Salaattia ostan tosi harvoin enkä kermaakaan käytä. Vehnäjauhot ja sokeri maksaa ehkä 0,50€ viikko. Sipsipussin 2€ ostan kerran kuussa eli se on noin 0,50€ viikossa. Karkkia tai suklaata en käytä. Sweet chilikastikkeen 1,7€ ostan kerran parissa kuukaudessa. En tee heräteostoksia ellei ole tosi hyvä tarjous. Kananmunat maksaa 1€ viikossa. Soijasuikaleet 3€ kestää kuukauden. Joskus ostan surimia, pähkinää, kanaa, kalapu

Sulla on upea matikkapää jos laskit viikon tai kuukauden kauppaostoksista, että kaloreita tulee tasan 500 per päivä. Ällistyttävää. Taidan olla Mensan jäsen.

Vierailija
7291/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kampin pimu

Kesäkurpitsa on vähän kuin sikanautajauheliha tai soijarouhe. Itsessään täysin mautonta ja tylsää. Maustaminen ja kypsentäminen sitten ratkaisee. Kesäkurpitsaa ei kannata laittaa liikaa, siitä tulee helposti tosiaan tuollaista mauttoman puoleista mössöä. Mä käytän kesäkurpitsakaudella sitä paljon, ja myös siis säilön (etikkasäilykkeenä eli maustekurkkujen tapaan tai kurpitsasalaattina kurkkusalaatin reseptillä). Jostain syystä meidän koira tykkää kuivatusta kesäkurpitsasta, joten kuivaan sitä talven varalle jonkin verran.

Kesäkurpitsafritterit/lätyt on ehkä liian mauttomia sulle, koska niissä se "lettutaikinakin" vielä pyöristää makuja, vaikka kuinka laittaa sekaan valkosipulia ja chiliä. Yksi, mistä meidän nuoret tykkää, on ihan paistinpannulla paistettu kesäkurpitsa (suikaloin, en itketä, pannulle öljyä, valkosipulia ja ripaus chiliä, kesäkurpitsasuikaleet siihen kuumaan öljyyn ehkä paprikasuikaleiden kanssa, maustetaan suolalla ja pippurilla, paistetaan kunnes saa väriä, ja vielä mauksi hunajaa jos siitä tykkää). Samaan tapaan paistan myös ihan tavallista keräkaalia suikaloituna sitten myöhemmin syksyllä/talvella.

Muuten käytän sitä paljon ihan "kasviksena", eli pilkon paloja keittoon, kastikkeisiin. Uunissa paahdettuna on hyvää - mutta siis vaatii kunnon maustamisen, valkosipulia, suolaa, pippuria - toiset tykkää balsamicosta. Meillä syödään paljon uunikasviksia siten, että vuuassa on kesäkurpitsaa, munakoisoa ja paprikaa palasina, sit tomaatteja puolikkaina (leikattu puoli ylöspäin), sekaan monta monta valkosipulinkynttä, oliiviöljyä ja suolaa ja vähän pippuria. Joskus laitan hunajaa, aina en muista laittaa.

Mä en ole koskaan tehnyt sitä kesäkurpitsalasagnea, mun tätini tekee sitä monta kertaa kesässä ja kehuu kuinka hyvää se on. Pitää varmaan testata jossain vaiheessa.

Nyt viimeksi tein dahlia, johon pilkoin kesäkurpitsaa sellaisen 10cm pätkän (3,5dl linssejä), noin 0,5x0,5cm paloina. Sekaan porkkanaa ja ruusupapuja pieniksi pilkottuna, ja paljon valkosipulia ja kunnon mausteet.

Grillissä teen joskus paahdettuja kesäkurpitsakiekkoja, eli leikkaan maksimissaan sentin viipaleita, päälle suolaa ja grilliin paahtumaan. Pitää olla ohuita, että paahtuvat eivätkä keity. Sopii myös kevät(?)/kesä(?)rullien täytteeksi muiden kasvisten kanssa, siis niiden joita ei kypsennetä. OHUIKSI suikaloituna.

Ske

Vierailija
7292/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ihsn poskettomia määriä kesäkurpitsaa tai muuta kasvista niin kypsennys, soseeksi ja se sose sämpylä- tai leipätaikinan nesteeksi.

Vierailija
7293/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee ihsn poskettomia määriä kesäkurpitsaa tai muuta kasvista niin kypsennys, soseeksi ja se sose sämpylä- tai leipätaikinan nesteeksi.

Ajatuksella että ravintoa se liikakin kesäkurpitsa on.

Vierailija
7294/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksella että ravintoa se liikakin kesäkurpitsa on.

Jees, juuri näin.

Ske

Vierailija
7295/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä itkettänyt kesäkurpitsaa vaan heitän vaan pannulle tai uuniin tai grilliin tms. Kasvispihvejä kehui jopa raavaat miehet. Lisäsin vain kananmunaa, mausteita ja juuston jämät. Pitsan päällä kanssa hyvää ohuina siivuina. Oon kans friteerannut kukkakaalin ja parsakaalin tapaan ja dipannut aioliin. Puoliso rakastaa uunijuuresten joukossa uunissa eli lisäks vaikka sipulia ja porkkanaa. Toimii valkosipulin kanssa lähes missä vaan.

Vierailija
7296/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti-kesäkurpitsa-feta -paistos on hyvää lisuketta, siihen voi myös lisätä makkaraa tai kalaa esim. Pannukakkuun voi lisätä kesäkurpitsaa raasteena. Kesäkurpitsassa on C-vitamiinia hyvin, muistaakseni.

Vierailija
7297/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa käyn leipäjonossa ja ihan kivasti sieltä liikenee muutamaks päiväks ruokaa itselle ja puolisolle. Ei siis pelkkää leipää vaan ihan valmisruokia ja kanafilettä ja suklaata ja karkkia tuli viimeks. Kaupasta sit oluet, tupakat ja ranskikset, nugetit, pakastepitsat, juustot ja kurkku. Ei kauheasti kokkailla tai osteta mitään erikoista, mutta toistaiseksi viel rahat riittänyt. Kela maksaa sähköt, hygieniajutut ja muut pakolliset niin ei tartte säästää mihinkään vaan voi käyttää kaikki rahat kauppaan

Vierailija
7298/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kuukaudeks mulla ruoka raha 30€ enkä ole ollenkaan huolissani. Maksan siis tuista lentomatkan ja majoituksen marraskuun 3 viikon reissulle Espanjaan eli nyt on ollut tiukkaa valmiiksi jo 4 kuukautta kun oon säästänyt matkaa varten. Meillä on onneksi säilykkeitä paljon ja kaurahiutaleita ja pastaa ja pakastimessakin viime vuoden sieniä vielä. On arkkupakastin rivitalossa. Soijarouhe kelpaa minulle jos lihaa ei ole edullisesti saatavilla. Hitsi kohta pääsee reissuun!!!

Vierailija
7299/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoasta valittaa niin se maksakoot sitten. Jos ei mun tekemät halpispöperöt kelpaa perheenjäsenille niin voi itse mennä töihin ja ostaa ja tehdä niillä rahoilla muillekin ruokaa. Piste.

Vierailija
7300/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruokaan menee alle satanen kuukaudessa. Aamulla ensin kotona tehty cappuccino ja joku mehu. Sit normaalia kahvia vielä muutama päivän aikana. En syö aamupalaa. Usein maustamatonta jugurttia, viili tai salaattia esim. tonnikala lounaaksi. Teen liha-makaronilaatikkoa ja liha-porkkana-kaalikeittoa isoja satseja kerralla kun tykkään niistä. Pakastimeen menee 10-12 annosta sen jälkeen kun olen jättänyt parin päivän annokset jääkaappiin. Eipähän tartte kokata viikolla. Yksi lämmin ateria yleensä päivässä, joskus se on kaurapuuroa voisilmällä. Keiton, puuron jne lisukkeeksi näkki- tai ruisleipä juustolla ja kinkulla.

Merkkivalinnoista sanoisin että muutamia ruokatuotteita on joista en tingi. Esim. Benecolin levite on semmoinen. Mehut/maidot/jugurtit saa olla halvimmat, mutta makua pitää olla. Fat free -tuotteita en yleensä osta kun niissä on normaalisti enemmän sokeria. 

Ei ole tarvis säästää, enkä niin teekkään, satun vain tykkäämään itsetehdystä ruoasta mikä nyt sattuu olemaan halvempaa kuin valmisruoat ja valmissalaatit. Joka viikko käyn kaverin kans lounaalla ja menee pari pulloa viiniä viikossa (nekin on monen maistelutestin jälkeen halvimmat mahdolliset jotka on mun makuun). 

Joku sanois tuota pihistelyksi, mutta itselle se ei tunnu siltä kun syön ruokia joista tykkään. Ja onhan se kiva että säästötilinkin saldo näyttää ihan terveelliselle.